Facebook

Facebook bude ještě více tlačit, abyste v jeho aplikacích utráceli. I na WhatsAppu

Platformy Facebooku se stále více přesouvají od konceptu klasické sociální sítě k něčemu, co připomíná velké prodejní místo, doplněné o konverzace lidí jen tak na okraj. Šéf firmy Mark Zuckerberg oznámil, že do všech jeho sítí míří sada novinek, které údajně nakupování ulehčí, ale ve skutečnosti neslouží k ničemu jinému, než abyste utráceli ještě více.

Hlavní změny jsou tři – více reklam na obchody, přítomnost obchodů na Marketplace a ve WhatsAppu a nástroj pro vizuální vyhledávání na Instagramu. Ano, i WhatsApp, který dlouho zápasil se svým obchodním modelem, bude mít svou vlastní záložku pro nakupování, Facebook vyhodnotil, že je to třeba. Uživatelé (kterých už jsou více než dvě miliardy po celém světě) dostanou možnost s jednotlivými prodejci komunikovat, než si od nich něco koupí.  

Co se týče reklam, Zuckerberg popsal, že jejich hlavní výhodou bude, že budou personalizované na základě vaší nákupní historie. Obchody si tak budou moci samy rozhodovat, co vám ukáží. Zároveň můžou zahrnout reklamy doplněné o rozšířenou realitu, například optika dá možnost si brýle předem virtuálně vyzkoušet.

Vizuální vyhledávání na Instagramu pak bude podobné jako například na Pinterestu. „Mnoho nákupních podnětů začíná vizuálním objevem – vidíte něco, o čem si myslíte, že je úžasné. A pak se rozhodnete, že možná chcete vidět další podobné produkty, nebo chcete zjistit, jak ten produkt získat,“ vysvětlil Zuckerberg. „To je typ problému, se kterým může AI skutečně pomoci," dodal.

Jinými slovy, když se vám bude líbit triko, na Instagramu se můžete pomocí speciálního algoritmu podívat, kdo všechno ho prodává, případně kdo prodává něco podobného. Stejný princip jako u vyhledávání pomocí obrázků na Googlu, jen omezené čistě na nakupování. Uživatelé budou moci do nástroje nahrávat vlastní snímky, i ty, které na Instagramu nebo Facebooku nezveřejnili.

Ukázkové rozhraní AR brýlí od Facebooku:

Diskuze (3) Další článek: Ceny grafických karet začaly klesat až o polovinu. Důvodem je zátah Číny na kryptoměny a těžbu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,