Facebook nasadil těžký kalibr. Žádá o povolení sledovat uživatele, aby „mohl být stále zdarma“

Názory k článku

uspa  |  03. 05. 2021 12:48

Kdyby zpoplatnili xichtbook to by mi ukápla slza........smíchy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2021 13:01

Neskutečné, že Facebook takto podporuje dávné "fake-news" typu: "Sdílej, aby mohl být FB dále zdarma..."Přitom FB moc dobře ví, že NIKDY nemůže být zpoplatněný, protože jeho obchodní model je založený na tom nabírat mraky lidí, tahat z nich data a ty pak de facto prodávat inzerentům skrze cílení reklamy.Navíc svým fungováním i optimalizací FB cílí především na "nemajetné uživatele", aby z nich vytáhl pár posledních kaček za "zaručené XY...".Naopak v poslední době se "inteligence", ale i "vyšší třída" od FB odvrací, ruší na něm účty a nechce tam být.Já osobně FB vnímám hlavně jako revír matek na mateřské, nezaměstnaných a nepříliš ohodnocovaných zaměstnanců. Zpoplatněním FB o celou tuhle armádu přijde a ten, kdo by byl ochotný za FB platit k tomu nemá důvod, protože to není žádná kvalita, ale "digitální trash".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 05. 2021 13:23

To tu zumpu krom Babisovy primitivni blbky nekdo pouziva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Celý odpor proti cílené reklamě založené na osobních datech je dost děsivý. 90% obsahu na internetu, jehož účelem je vydělávat peníze je na cílené reklamě postavený. Nemyslím tedy různé webové prezentace firem, stránky státních a mezinárodních organizací, ani eshopy, které jsou jen internetovou obdobou fyzické prodejny. Mám na mysli komerční weby. YouTube, sociální sítě, zpravodajské weby, zájmové weby, různé nástroje jako mapy apod. Všechno je to buď za paywallem nebo živené cílenou reklamou. Celý moderní internet vznikl na principu toho, že nic není zdarma a když neplatíme penězi, platíme osobními informacemi. Žádná alternativa, kromě paywallu, neexistuje, takže jestli se to dotáhne do konce a cílená reklama zmizí, půlka internetu zmizí za poplatky a ta druhá rovnou zanikne. Nechci vytahovat kreditku kvůli každé prkotině jenom proto, že se někomu nelíbí reklama na to, co před minutou googloval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
zelenymungo  |  03. 05. 2021 13:59

Dokud jsem schopen reklamu úspěšně blokovat na webu, youtube i v mobilních aplikacích, je mi všechno jedno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ziki  |  03. 05. 2021 14:11

"Fa­ce­book byl, je a bu­de zdar­ma.", to bylo původní moto Facebooku, ale o špehování tam nikde nebyla řeč .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 05. 2021 14:33

To se androovcí netýká, ty šmírované být chtějí :)))))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buffalo007  |  03. 05. 2021 15:18

Jen ať zpoplatní. Chci vidět jak dlouho jim to vydrží. Já už jsem na nový telefon neinstaloval messenger. Jestli někdo něco chce, tak ať pošle SMS, případně ještě na WhatsApp, ale tam jim ty nové podmínky nepotvrdím, takže za chvíli asi taky odinstaluji. Už teď jsem aplikaci nepovolil přístup do kontaktů. Je vtipné jak v tom případě ta app nechce (myslím, že schválně) správně fungovat a i přes to, že každý uživatel má ve whatsapp svoji přezdívku, tak mi tvrdošijně zobrazí pouze telefonní číslo. Takže kontakty musím hledat podle obrázků, případně podle minulé konverzace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Forrest911  |  03. 05. 2021 15:28

Ať jde k jádru problému a zpoplatní to jen iOvečkám. Těm to dokonce ani nebude vadit - ty jsou odjakživa zvyklé platit za věci, které mají ostatní zdarma nebo levněji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Medic1  |  03. 05. 2021 15:41

No nejsem si jist, jak velký přínos pro inzerenty má ta "cílená reklama". Když si například v e-shopu koupím nový mobil, ještě 14 dní se mi zobrazují reklamy na mobilní telefony... další si kvůli tomu opravdu nekoupím. A když mne ty reklamy na mobily už otravují, zadám si do vyhledávače dámské spodní prádlo nebo něco, aby se na ty reklamy alespoň dalo koukat.. :- )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
bigsam72  |  03. 05. 2021 16:10

Uz je tomu davno co letel facebook/messenger z meho mobilu. Poslednich par mesicu premyslim nad tim ze zrusim ucet u facebooku jako takoveho. Ano mam tam sice kontakt s par "prateli" ale ti opravdovi na me maji kontakt i mimo facebook. Takze kapka ke kapce a rozhodnuti je na kazdem z nas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 05. 2021 16:14

Pochybuju, že sdílením vlastní polohy bude pro mě reklama na FB relevantní, už nějakou dobu mi fb neukazuje téměř jinou reklamu, než reklamu na menstruační kalhotky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 05. 2021 16:16

Nejen Facebook, ale i Instagram.. Vlezou člověku pomalu až do pr*ele .. a ještě se pravidelně potýkají s úniky dat.Obě služby jsem už před týdnem zrušil a místo Instagramu používám Tumblr, který mi navíc vyhovuje mnohem více..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 05. 2021 17:38

nepodsouvejte nám laskavě lži o nutnosti cílený reklamy. ps: tu cenzuru přeháníte, tenhle web u mně skončil, čau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiDrozd  |  03. 05. 2021 18:51

Tyto sociální sítě NEJSOU ZDARMA. Uživatel platí tím, že jim dává svá data a vzorce uživatelského chování, za které by normálně firma uživateli platila.
Cílený digitální marketing je obří černá díra na peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2021 22:19

ludia su v dnesnej dobe vymleti, pisem o vacsinovej populacii, proste zdegenerovali, ale je to zamer a robi sa to systematicky a sofistikovane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brandstifter  |  03. 05. 2021 22:53

Když FB zanikne chybět mi nebude a kvalitní výrobek se prodává sám takže tahle cílená reklama je spíš návod na to čemu se obloukem vyhnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 05. 2021 06:52

Jde jim o penize tak co se divit. Zvlaštní je že to zkousi v kontrastu s tím, že cílení na Facebooku nefunguje, není spolehlivé a je to místy až podvod. Požadovanou cílovku v USA zasáhne v méně než polovině případů a funguje na základě dat, která jsou nesmyslná. Ve světovém měřítku je úspěšnost cílení ještě horší. Plyne to z interního dokumentu samotného Facebooku. Toereticky afera s Cambridge Analytika tak byla přefouknutá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redmond  |  04. 05. 2021 08:28

Nech prejdu na spoplatnenu formu a hned dostanu tie najrelevantnejsie vysledky, kolko ludi o nich stoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirik66  |  04. 05. 2021 08:55

Já mu souhlas klidně dám, skoro tam nechodím tak nevím co může u mně sledovat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Stejně to většina odsouhlasí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 05. 2021 16:34

Facebook zveřejnil výsledky za 1QFY20, které příjemně překvapily.
Tržby se společnosti povedlo navýšit na 17,74 mld. USD a EPS na úroveň 1,71 USD/akcii. Probíhající pandemie COVID-19 měla za následek mimo jiné i vyšší nárůst uživatelské základny a aktivity jednotlivých uživatelů ale naopak nižší poptávku po reklamě. Akcie momentálně posilují o 7,94 % v rámci premarketu.Takže se zeptám, opravdu nemůže bejt zadara??? Nebo kolik ta firma potřebuje vlastně vydělávat??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pan Kája  |  04. 05. 2021 21:15

Tyhle diskuze mě vždycky fascinují. Nikdo nepoužívá Facebook (popř. další služby), který má nějakým zázrakem až neuvěřitelné množství uživatelů.
Lidé se překřikují, že je někdo sleduje, jakoby tam měli nahaté fotky a čísla svých bankovních kont. Ještě pár zpráv, které napadají uživatele, aby polechtali své ego, protože zrovna oni to nepotřebují a nepřijde jim to užitečné (ač to prý nepoužívají) takže to nemůže být užitečné ani pro ostatní.
Personalizovaná reklama je zlo, které z nich vytáhne peníze. Takže když když místo reklam na vložky uvidí reklamy na mobily, hned si poběží nějaký koupit.Klidně mínusujte o 106, ale tahle diskuze má k racionálním úvahám hodně daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor