Celý odpor proti cílené reklamě založené na osobních datech je dost děsivý. 90% obsahu na internetu, jehož účelem je vydělávat peníze je na cílené reklamě postavený. Nemyslím tedy různé webové prezentace firem, stránky státních a mezinárodních organizací, ani eshopy, které jsou jen internetovou obdobou fyzické prodejny. Mám na mysli komerční weby. YouTube, sociální sítě, zpravodajské weby, zájmové weby, různé nástroje jako mapy apod. Všechno je to buď za paywallem nebo živené cílenou reklamou. Celý moderní internet vznikl na principu toho, že nic není zdarma a když neplatíme penězi, platíme osobními informacemi. Žádná alternativa, kromě paywallu, neexistuje, takže jestli se to dotáhne do konce a cílená reklama zmizí, půlka internetu zmizí za poplatky a ta druhá rovnou zanikne. Nechci vytahovat kreditku kvůli každé prkotině jenom proto, že se někomu nelíbí reklama na to, co před minutou googloval...