Tohle měl být bájný Facebook Phone. Nakonec to bylo jen docela obyčejné HTC s modrým tlačítkem navíc.

Tohle měl být bájný Facebook Phone. Nakonec to bylo jen docela obyčejné HTC s modrým tlačítkem navíc.

Tohle měl být bájný Facebook Phone. Nakonec to bylo jen docela obyčejné HTC s modrým tlačítkem navíc.

Tohle měl být bájný Facebook Phone. Nakonec to bylo jen docela obyčejné HTC s modrým tlačítkem navíc.

Chytrý displej Facebook Portal s 10,1" displejem.

Chytrý displej Facebook Portal s 10,1" displejem.

Chytrý displej Facebook Portal+ s 15,6" displejem.  

Chytrý displej Facebook Portal+ s 15,6" displejem.  

Tohle měl být velký souboj. Projekt Google Loon chtěl šířit internet pomocí balónů, Facebook pomocí obřích solárních dronů Aquila.

Tohle měl být velký souboj. Projekt Google Loon chtěl šířit internet pomocí balónů, Facebook pomocí obřích solárních dronů Aquila.

Dnes jsou balóny i drony nadobro uzemněné.

Dnes jsou balóny i drony nadobro uzemněné.

Snad jediným hardwarovým úspěchem Facebooku je Oculus VR. O masovém rozšíření se však také mluvit nedá.

Snad jediným hardwarovým úspěchem Facebooku je Oculus VR. O masovém rozšíření se však také mluvit nedá.

Tohle měl být bájný Facebook Phone. Nakonec to bylo jen docela obyčejné HTC s modrým tlačítkem navíc.
Chytrý displej Facebook Portal s 10,1" displejem.
Chytrý displej Facebook Portal+ s 15,6" displejem.  
Tohle měl být velký souboj. Projekt Google Loon chtěl šířit internet pomocí balónů, Facebook pomocí obřích solárních dronů Aquila.
7
Fotogalerie

Facebook to znovu zkusí s hardwarem. Chytré hodinky vypadají jako další špatný nápad

Facebook má smíšenou historii pokusů o vlastní hardware. Zatímco platformu Oculus VR lze označit za úspěch, jinak je to spíše tragédie – nedopadlo to ani se smartphony vyvíjenými ve spolupráci s HTC, ani s chytrými displeji Portal a ambiciózní projekt obřích sluncem poháněných dronů Aquila doslova havaroval.

Magazín The Information přináší zprávu o dalším pokusu, tentokrát má jít o chytré hodinky. Informací není mnoho: mají běžet na jakési verzi Androidu (Wear OS?), budou mít vlastní 4G/5G konektivitu a mají se zaměřit na fitness a sledování zdraví. Facebook patrně přidá i komunitní rozměr – s jeho uživatelskou základnou by neměl být velký problém vybudovat konkurenci pro platformy jako je Strava. První model hodinek má přijít v roce 2022 a počítá se s nástupcem o rok později.

Zajímavý je i v článku uvedený motiv firmy – prý chce být u „té příští velké věci, která přijde po smartphonech“. Tomu se však dá oponovat, hodinky hrají jinou roli, jsou spíše doplňkem mobilu než jeho nástupcem. Naopak chytré hodinky po letech hledání našly své místo v našich životech a dostávají se mainstreamu. Jinými slovy: vlak už se rozjel a pokud Facebook nepřijde s pádným argumentem, bude se mu těžko naskakovat.

Vzhledem k hlavnímu byznysu firmy (reklama), je zřejmým cílem další sběr uživatelských dat. Zpráva o hodinkách však přichází do doby, kdy si i široká veřejnost začíná uvědomovat důležitost ochrany svých dat. Přichází do doby skandálů a soudních řízení, které se točí právě kolem Facebooku a uživatelských dat.

Určitě si přečtěte

Články odjinud