Clubhouse  ( zdarma pro iOS ) testovalo tisíce uživatelů už od května loňského roku. Do App Store se však titul ve své veřejné beta verzi dostal až na podzim, přičemž i nyní, chcete-li se do něho přihlásit, musíte k tomu být pozvaní. 

Clubhouse (zdarma pro iOS) testovalo tisíce uživatelů už od května loňského roku. Do App Store se však titul ve své veřejné beta verzi dostal až na podzim, přičemž i nyní, chcete-li se do něho přihlásit, musíte k tomu být pozvaní. 

To funguje poměrně jednoduše, stačí kontaktu odeslat pozvánku a přes ni si titul z App Store nainstalovat. Je ale o co stát? Počítejte s tím, že se jedná jen o další sociální síť. Tato na to jde ale přece jen trochu jinak – přes audio.

To funguje poměrně jednoduše, stačí kontaktu odeslat pozvánku a přes ni si titul z App Store nainstalovat. Je ale o co stát? Počítejte s tím, že se jedná jen o další sociální síť. Tato na to jde ale přece jen trochu jinak – přes audio.

Podcasty jsou poslední dobou na strmém vzestupu a těší se veliké oblibě. Clubhouse je jistou jejich obdobou, kdy ten, kdo založí místnost, zvolí téma, o kterém chce ostatní informovat. Ty se ale mohou připojit a se zakladatelem tzv. Roomu na dané téma konverzovat.

Podcasty jsou poslední dobou na strmém vzestupu a těší se veliké oblibě. Clubhouse je jistou jejich obdobou, kdy ten, kdo založí místnost, zvolí téma, o kterém chce ostatní informovat. Ty se ale mohou připojit a se zakladatelem tzv. Roomu na dané téma konverzovat.

Není zde žádný text vyjma popisu tématu, nejsou zde žádné fotografie a co je důležité, záznam se nikam neukládá. Oproti podcastům si jej tak nemůžete poslechnout zpětně, čili pokud se v daný čas nezúčastníte, máte jednoduše smůlu (i když o nahrávání obsahu pomocí různých nástrojů se vedou čilé diskuze).

Není zde žádný text vyjma popisu tématu, nejsou zde žádné fotografie a co je důležité, záznam se nikam neukládá. Oproti podcastům si jej tak nemůžete poslechnout zpětně, čili pokud se v daný čas nezúčastníte, máte jednoduše smůlu (i když o nahrávání obsahu pomocí různých nástrojů se vedou čilé diskuze).

Místnosti mohou být neveřejné, takže si do nich v rámci sítě pozvete, koho chcete vy, nebo veřejné, do kterých se připojí kdokoli. To lze však omezit celkovým počtem. Každý nově příchozí je však jen v posluchačském režimu, chce-li přispět svou troškou, musí mu to moderátor umožnit.

Místnosti mohou být neveřejné, takže si do nich v rámci sítě pozvete, koho chcete vy, nebo veřejné, do kterých se připojí kdokoli. To lze však omezit celkovým počtem. Každý nově příchozí je však jen v posluchačském režimu, chce-li přispět svou troškou, musí mu to moderátor umožnit.

Skákání do řeči je tak na denním pořádku a chce to trochu se ovládat. Potenciál je ale i jen v poslechu, a to vlastně při jakékoli vaší činnosti. Aplikace totiž běží i na pozadí a se zhasnutým displejem, přičemž pořád slyšíte, o čem se v místnosti Clubhousu diskutuje. V jednu chvíli můžete být jen v jedné místnosti.

Skákání do řeči je tak na denním pořádku a chce to trochu se ovládat. Potenciál je ale i jen v poslechu, a to vlastně při jakékoli vaší činnosti. Aplikace totiž běží i na pozadí a se zhasnutým displejem, přičemž pořád slyšíte, o čem se v místnosti Clubhousu diskutuje. V jednu chvíli můžete být jen v jedné místnosti.

U nich zapomeňte na jakoukoli organizaci. Jediné, co zatím jde, je sledování profilů, které mohou informovat, kdy začnou „vysílat“. Vzhledem ale k tomu, že i když uživatelé raketově přibývají, pořád je jich poměrně málo, a tak po spuštění aplikace vidíte např. tři místnosti, které jsou právě aktivní.

U nich zapomeňte na jakoukoli organizaci. Jediné, co zatím jde, je sledování profilů, které mohou informovat, kdy začnou „vysílat“. Vzhledem ale k tomu, že i když uživatelé raketově přibývají, pořád je jich poměrně málo, a tak po spuštění aplikace vidíte např. tři místnosti, které jsou právě aktivní.

Velká otázka je ale ta, jaký bude mít Clubhouse úspěch. Prozatímní boom je totiž zatím jen vyvolán tím, že je zde něco nového, čeho chce být každý účasten. A žádný z českých influencerů samozřejmě nechce, aby mu případně ujel vlak. Díky tomu se ale také štěpí obsah.

Velká otázka je ale ta, jaký bude mít Clubhouse úspěch. Prozatímní boom je totiž zatím jen vyvolán tím, že je zde něco nového, čeho chce být každý účasten. A žádný z českých influencerů samozřejmě nechce, aby mu případně ujel vlak. Díky tomu se ale také štěpí obsah.

Něco tak najdete na YouTube, něco na Instagramu, něco tam, něco jinde a zbytek právě zde. To samozřejmě i na úkor ostatního. Na YouTube se tak popisuje chod celé služby pro ty, kteří v Clubhousu ještě nejsou, na Instagramu se dávají screeny, jak se plánují místnosti atd.

Něco tak najdete na YouTube, něco na Instagramu, něco tam, něco jinde a zbytek právě zde. To samozřejmě i na úkor ostatního. Na YouTube se tak popisuje chod celé služby pro ty, kteří v Clubhousu ještě nejsou, na Instagramu se dávají screeny, jak se plánují místnosti atd.

To funguje poměrně jednoduše, stačí kontaktu odeslat pozvánku a přes ni si titul z App Store nainstalovat. Je ale o co stát? Počítejte s tím, že se jedná jen o další sociální síť. Tato na to jde ale přece jen trochu jinak – přes audio.
Podcasty jsou poslední dobou na strmém vzestupu a těší se veliké oblibě. Clubhouse je jistou jejich obdobou, kdy ten, kdo založí místnost, zvolí téma, o kterém chce ostatní informovat. Ty se ale mohou připojit a se zakladatelem tzv. Roomu na dané téma konverzovat.
Není zde žádný text vyjma popisu tématu, nejsou zde žádné fotografie a co je důležité, záznam se nikam neukládá. Oproti podcastům si jej tak nemůžete poslechnout zpětně, čili pokud se v daný čas nezúčastníte, máte jednoduše smůlu (i když o nahrávání obsahu pomocí různých nástrojů se vedou čilé diskuze).
Místnosti mohou být neveřejné, takže si do nich v rámci sítě pozvete, koho chcete vy, nebo veřejné, do kterých se připojí kdokoli. To lze však omezit celkovým počtem. Každý nově příchozí je však jen v posluchačském režimu, chce-li přispět svou troškou, musí mu to moderátor umožnit.
9
Fotogalerie

Fenomén Clubhouse. Je to živý podcast a interaktivní rádio, ve kterém můžete vysílat i vy

Co je Clubhouse? Proč téhle novince všichni mluví? Sociální síť Clubhouse je unikátní tím, že se zde sdílí pouze živé audio. Žádné texty, obrázky, ani video, žádná stories, srdíčka, lajky, ani další obyvyklé socsítové záležitosti. Dokonce ani to audio nezůstává uložené, poslouchat se dá pouze živě. Takový živý podcast, kterého se sami můžete zúčastnit.

Clubhouse testovaly tisíce uživatelů od května 2020, na App Store se dostala na podzim, ale pro přístup dodnes potřebujete pozvánku. Jak ji sehnat? Musíte znáte někoho, kdo už v Clubhouse je, ten vás pozve, pošle vám odkaz, přes který si appku stáhnete.

Clubhouse je interaktivní rádio. Uživatel založí místnost (Room), zvolí téma, o kterém chce ostatní informovat, nebo s nimi diskutovat. Vyjma popisu tématu zde není žádný text, vyjma profilovek zde nejsou žádné fotografie. Záznam se nikam neukládá, takže si konverzaci nemůžete poslechnout zpětně, až se vám to bude hodit, jak jsme zvyklí u podcastů. Pokud se nezúčastníte v daný čas, máte smůlu (i když o nahrávání obsahu pomocí různých nástrojů se vedou čilé diskuze).

Mluvte, anebo jen poslouchejte, jak chcete

Místnosti mohou být neveřejné, takže si do nich pozvete, koho chcete. Do veřejných se připojí kdokoli, ale můžete omezit počet. Každý nově příchozí je v posluchačském režimu, chce-li přispět svou troškou, musí mu to moderátor dovolit. Skákání do řeči je na denním pořádku a chce to trochu se ovládat. Potenciál Clubhouse je i v pasivním poslechu, můžete zvolit téma a poslouchat při práci, sportu... Aplikace běží i na pozadí a se zhasnutým displejem. V jednu chvíli můžete být jen v jedné místnosti.

Zapomeňte na jakoukoli tematickou organizaci. Jediné, co zatím jde, je sledování profilů, které mohou informovat o startu „vysílání“. I když uživatelé raketově přibývají, pořád je jich málo, a tak po spuštění aplikace vidíte např. tři právě aktuální místnosti. Nezajímají vás? Koukněte se na ty naplánované. Také nic? Zkuste to později.

Otázkou je, jaký bude mít Clubhouse úspěch. Aktuální boom je vyvolán tím, že jde o něco nového, každý to chce vyzkoušet. Žádný z českých influencerů nechce, aby mu ujel vlak. Kvůli tomu se ale štěpí obsah. Na YouTube se popisuje chod služby pro ty, kteří v Clubhousu ještě nejsou, na Instagramu se ukazují screenshoty, jak se plánují místnosti atd.

Pohled uživatele

Nestíhám. Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, YouTube, podcasty a ještě Clubhouse? Hodně záleží na tom, jakému typu obsahu dáváte přednost. Jestli potřebujete i vidět, nebo vám stačí poslouchat. Osobně se sice klaním spíše k tomu prvnímu, Clubhouse ale hned v jeho začátcích nezavrhuji. Už teď ale vím, že brzy se tak stejně stane.

Vše je zatím zdarma, takže se to může poslouchat dobře. Ale počítejte s tím, že to nemusí trvat dlouho. I tvůrci Clubhousu a tvůrci v Clubhousu musí nějak vydělávat, proto se počítá s monetizací. Budete-li si chtít něco poslechnout, budete muset platit. Jednorázově, formou předplatného, konzumací reklamy. Neříkám, že je to špatně, jen říkám, že už teď máme placené podcasty s možností poslechnout si je kdykoli chceme a webináře s vizuálním přesahem.

Jedno je ale jisté, minimálně pro nevidomé je Clubhouse skutečně vysněnou sociální sítí.

Určitě si přečtěte

Články odjinud