Garmin 10 Deluxe: navigace pro fajnšmekry (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

Robert  |  22. 07. 2005 01:01

Tento balik mam asi 3 mesice (jeste verzi bez ceske hlasove navigace) a objevil jsem nekolik chyb pri vypoctech trasy. Napriklad trasa Brno - Jevicko. GarminQue hodi chybovou hlasku "Route Calculation Error", MapSource vykresli rovnou caru mezi obema body. Mohl by autor vyzkouset, pokud jeste pristoj ma?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  22. 07. 2005 10:36

Hezký den,

Právě jsem vámi uvedenou trasu vyzkoušel naroutovat a vše proběhlo zcela v pořádku. Trasa je zdá se optimální.

Možná trochu pozdě, nahraji si celou ČR a zkusím vyhledat namátkově nějaké trasy.

Jinak mne napadá - zkuste onen poslední patch aplikace Que, třeba pomůže. Pokud ne, zkuste se obrátit na české zastoupení, měli by Vám pomoci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  22. 07. 2005 10:59

Tak jsem provedl několik zátěžových testů a vše je v pořádku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  22. 07. 2005 11:49

Zdravim, diky, update Que nepomohl to jsem zkousel, ostatne nefungovalo to ani primo v MapSource. Z dalsich tras co si vzpominam tak treba Brno - Stritez (okr. Zdar n/s). Bylo to pomerne neprijemne, protoze to nepocitalo trasy ani v okoli tech mest... Tzn napriklad Letovice - Bela u Jevicka.
Kazdopadne ted jsem narazil na update Atlasu 10R na verzi 4.1beta (puvodni byla 3.0). Ta vypada ze uz je bez problemu. Kdyby nekdo chtel muzu sem hodit link.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Suoraj  |  22. 07. 2005 05:51

Jákmile u navigačního softu - byť jen jednou zjistím odchylku od normy co se propočtu optimální trasy týče tak už je k ničemu. Netvrdím, že je špatný (zatím ho nemám) ale jezdím podle krále navigačních systémů a od mne Garmin (s tím co prý má za nedostatky) rozhodně nepřetáhne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  23. 07. 2005 07:41

A který je ten "král navigace"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pit  |  23. 07. 2005 08:50

No mě by taky zajímal ten "král". Jezdil jsem se vším, co je tady na trhu k dostání (PocketKim, Navigon, TomTom, Dynavix, Smartmaps a Garmin) a nikdo jiný nemá tak podrobné pokrytí ČR. Chyby dělají všichni, někdo víc někdo míň - detailní znalost prostředí nenahradí žádný z nich, ale tvrdit o Garminu, že je nedotažený a mluvit o "králi" značí neznalost celé problematiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlado  |  22. 07. 2005 06:25

Mna by zaujimalo, ci ma niekto skusenost s prepojenim so smartphone. Bolo mi totiz povedane, ze zariadenie s ktorym sa Garmin 10 Deluxe prepaja musi (!) mat dotykovy display, co u vacsiny smartphonov nie je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlík  |  22. 07. 2005 06:51

Hlavně nemá externí anténu = 0 bodů. Proč to autor článku nedal jako minus???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GoldMan  |  22. 07. 2005 07:19

Externi antena je zasadni problem - vzadu mam rovne sklo (kobik) a vpredu vyhrivane (kovova sit = Faradayova klec), takze je pro me k nicemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  22. 07. 2005 10:21

Máte pravdu, absence konektoru pro externí anténu je velkým nedostatkem. Přidal jsem to do záporů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  22. 07. 2005 11:22

K cemu je potreba u zmineneho vyrobku externi antena? Vzdyt GPS 10 je vodotesna, ma bluetooth s dosahem cca 10 metru a zespodu ma magnetku. Kamarad ji ma pripevnenou zvenci na predni haubne u auta stejne, jako by tam daval antenu a nema s tim sebemensi problem.
Tom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pit  |  23. 07. 2005 08:55

S tím plácnutím na auto jsou 2 zásadní problém:
1) Ačkoliv je magnet velmi silný a jsem si na 90% jistý, že by se GPSka na haubně udržela i při velmi vysokých rychlostech, těch 10% nejistoty mi brání takovým způsobem laškovat s krabičkou za 4.000,- která by se jen velmi obtížně hledala.
2) Napájení je zatím bohužel stále "by wire", sice 12 hodiny dobrý, ale to strávím za volantem během 3 dní.
Souhlasím s tím, že externí anténa je nutnost. GPSka se pak může válet pod zadním sedadlem a ven vede jen bobek s GPS anténou. Používám to takhle s GPSkou, co jsem měl v NaviPacku od Sunnysoftu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  23. 07. 2005 12:32

Je to magnet, nikoli elektromagnet, tudíž pravděpodobnost, že by náhle ztratil své magnetické vlastnosti, je zcela nulová. Běžně vozím Navilock na střeše i po dálnici a nehne se ani o mm (pravda, má USB kabel, takže to nejistotu poněkud snižuje). V tomhle případě bych měl spíš strach, že to po skončení jízdy zapomenu nebo že si to půjčí přičmoudlí mladíci, umývající okna na křižovatce v Praze u Tančícího domu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  22. 07. 2005 12:12

K tomuhle přidávat externí anténu ? Mám USB Navilock s kabelem a pokud potřebuju víc satelitů, jednoduše pootevřu okénko a plácnu ho na střechu... U zařízení s Bluetoothem bych spíš viděl problém v tom ho pak na tý střeše nezapomenout.
Routování po turistickách stezkách - kterýpak program to umí???
standardem IPX7 - neměl autor náhodou na mysli krytí IP67?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  22. 07. 2005 21:26

On se na té střeše udrží?

K routování po turist. stezkách: nevím o programu, který by to uměl. Nepíšu o tom, jako o záporu, píšu o tom jako o faktu. Uživatel začátečník může považovat i navigaci po turistických stezkách za samozřejmou

Teď si nepamatuju přesně jak je to s tím IP. Samozřejmě označení je IP, první číslo značí ochranu proti vniknutí těles, druhé číslo proti vniknutí vody (?). Čerpal jsem z technické dokumentace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  23. 07. 2005 12:27

Na tý střeše se to udrží, alespoň do rychlosti 165 km/hod podle tachometru nebo 151,2 podle GPS, rychleji jsem to zatím nezkoušel . A problém by asi byl na Trabantu (má to magnet).

Navigaci po turistických stezkách snad nemůže chtít ani začátečník, anžto je to z hlediska logiky blbost a blbec se o takové přístroje snad nezajímá .

IP si pamatujete dobře, proto se divím, že Vás nenapadlo, že IPX7 je také blbost nebo překlep .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  23. 07. 2005 19:00

z webu garminu: Waterproof: IEC 60529 IPX7 standards (submersible in one meter of water for up to 30 mins.)

Nechce výrobce tím X říci, že je přijímač absolutně odolný proti vniku těles? Opravdu nevím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  24. 07. 2005 01:56

Omlouvám se, máte pravdu, IPX7 existuje.
http://shop.store.yahoo.com/waterproofcases/waterproof.html

Každopádně psát recenzi, ve které předpokládám, že čtenář začátečník netuší, že není možno routovat po turistických stezkách a zároveň předpokládám, že je čtenáři známa definice IPX7, je opravdu, přinejmenším opravdu velmi odvážné .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  24. 07. 2005 10:34

Vskutku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Homer  |  24. 07. 2005 13:00

Proč externí anténa? Je to s příjmem GPS modulů pro PDA opravdu tak špatné? Sám s tím zkušenost nemám, provozuji dlouhá léta v autě outdoorové GPS eTrex a přesto, že mám pokovené přední sklo, GPS funguje a obvykle má přesnost okolo 7-10 m. Jedinou nutností je nechat jej nabootovat venku a dát čas, aby se pořádně chytil. Pak už signál drží spolehlivě a obnovuje jej i při výjezdech z tunelů.
eTrexy externí anténu pochopitelně nemají.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.kusaj.  |  25. 07. 2005 18:01

Zdravím, s problémem příjmu signálu skrze vyhřívané sklo nemám nejmenší problém!!!!! Mám escorta a používám Acer n35GPS + TomTom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  27. 11. 2006 12:28

Mám nové Mondeo a také žádný problém se signálem pod vyhřívaným sklem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.prd.  |  22. 07. 2005 10:14

co to ma znamenat ty dvojity nazvy napr. Husova a o kousek dal a zcela nelogicky zase Husova, nebo Koliste atd. tohle ze ma byt presna mapa?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pit  |  23. 07. 2005 09:01

No, je vidět, že se v prostředí map obecně moc nepohybuješ a to Tě omlouvá Je naprosto normální, že pokud je ulice delší, tak se její popis opakuje, je to zcela logické. Garminova mapa je jedna z těch přesnějších, které tady jsou k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  22. 07. 2005 11:02

zdravim vsechny.Pred 6 mesici jsem resil problem GPS do letadla a resil jsme problem jak mit automapu do auta, leteckou mapu s omezenymi prostory,ruzny meritka map, Prahu s ulicema , hospodama,kinama atd. Potreboval jsem aby mi to delalo stitky odkud kam jedu,jak dlouho pojedu atp.(pro letani dulezite)
Zabrousil jsem do prodejny Garminu pod N.mostem .A malem jsme koupil nejaky reseni za cca 25 000 czk(uz nevim jaky) V tu chvili mi zavolal kamarad, ze ma neco , na co je se treba podivat.
Nyni mam Palma s Magellanem(GPS).Do palma si nascanujes cokoli automapu , leteckou, lodni mapu a zkalibrujes body. Dokoupil jsme si Polita z Trackera z palm ONE a panove je to o necem jinem.V soucasne dobre mam na karte celou Evropu v ruznych meritcich, ruzne typy map jako lodni letecke, mohu si nastavovat fce typu, hrady...U garminu koukate na neco jako PC z 85 roku, tady mate neco jako Applika.Barvy
a nikdo mi nerozmluvi , ze mapy , tak jak je zname z cestovnich atlasu koupenych u pump jsou nejlepsi.
Jsme schopen poradit . Zdravim oradim@sivek.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  22. 07. 2005 12:04

Já tak trochu nechápu to naříkání nad protokolem. Pochopitelně, že práce se standardisovaným NMEA je snazší a že ho podporují i zařízení jiných firem. Ale i ten binární GARMIN protokol je zcela veřejně zdokumentovaný a pro jiné tvůrce softwaru či hardwaru není problém ho naimplementovat, budou-li chtít. Myslím, že přístup Garminu je, na rozdíl od mnoha jiných příkladů, zejména v IT oblasti, velmi korektní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  22. 07. 2005 21:31

Nezlobte se, ale já a mnozí další jmse prostí uživatelé, které tohle tak nějak nezajímá. Chceme, aby to fungovalo. Můžeme to otočit. Proč Garmin preferuje tento protokol, když program funguje i s NMEA? U specializovaných GPSek to chápu, uživatel bude používat jen program od Garminu. V kapesním počítači je to ale jiné a zde by defaultní podpora NMEA protokolu určitě bodla. Už jen z toho důvodu, že ne každý uživatel má v PC Bluetooth pro změnu protokolu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jl  |  24. 07. 2005 11:37

otazka este je, ako sa pripojit ku konfiguracnej utilite, ktora pozna porty com2-8, ked po pripojeni GPS sa vytvori virtualny port (u mna) na com 42. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  24. 07. 2005 13:24

Nejsem si jist, ale to, na který virtuální COM port bude spojení přiřazeno, lze ovlivnit ve správci Bluetooth. Používáte WidComm nebo ten XP-SP2?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xighor  |  22. 07. 2005 19:36

Garmin neumi cisla popisna baraku, tim u me toto reseni od Garminu ztraci. Stoji sice ty mapy Dynavix 8 litru, ale vyplati se za to dat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  22. 07. 2005 21:53

A v cem je to lepsi nez TomTom nebo TomTom Go? Pro fajnsmekry...Garmin jsem mel pred tremi lety a urcite bych se nevratil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xighor  |  23. 07. 2005 10:17

Treba v tom, ze TomTom nema zdaleka, tak podrobnou mapu Ceske republiky jako Dynavix

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  23. 07. 2005 22:35

"Garmin je společností, která má v oblasti navigačních systémů zřejmě největší zkušenosti a jejich výrobky patří mezi současnou špičku..."

Jak autor k tomuto tvrzení došel??? A že jsem tak zvědavý, jak se velikost nebo počet zkušeností měří, popř. v jakých jednotkách vyjadřuje .

Světovou špičkou v oblasti GPS jsou přístroje firmy Trimble, nikoliv Garmin...Dále pak třeba Leica nebo Topcon, Nikon. Garmin se specializuje na turistické jednofrekvenční GPS, jejichž přesnost je omezena využitím pro na turistické účely nebo navigaci, tj. řádově v metrech... Dvoufrekvevenční přístroje dosahují přesnosti v řádu mm...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  24. 07. 2005 02:00

Navigace v přesnosti řádu mm? Koho to zajímá? Mravence? Předejte své poznatky americké armádě, ať se příště v Iráku netrefuje do civilních cílů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xighor  |  24. 07. 2005 11:40

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel Svoboda  |  24. 07. 2005 11:44

Ty si ale chudak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  24. 07. 2005 15:46

Není nad věcnou, slušnou připomínku plnou přesvědčivých argumentů, milý duševní velikáne .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pit  |  24. 07. 2005 18:52

Tomáši, pleteš tady dohromady bicykl s bagrem. Garmin je opravdu špičkou v GPS přístrojích pro běžné spotřebitele. Neměl na mysli ani použití pro armádu, ani pro geodety. Sice jsi ukázal, že znáš přední výrobce přístrojů pro profesionální použití, ale to je tak vše. Je to jako bys na recenzi horského kola napsal, že se s lesním traktorem Caterpillar vůbec nedá srovnat. Máš pravdu, nedá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dokturek  |  03. 08. 2005 19:46

Každopádně je ale fakt, že Garminovo řešení je pro PDAcka jedno z těch horších, ikdyž uznávám, že mapový podklady mají velmi dobrý. Po zkušenostech se StreetPilotem III už ale Garmina nechci vidět ani ve výloze obchodu. Na 400MHz PDA to zase ale bude o něčem jiném. Přehledností se Garminovo mapy taky neřadí mezi to lepší na trhu.
A poznámka k těm zkušenostem. Z ručních a vozidlových přístrojů (neintegrovaných) je opravdu jeden z nejlepších, ale to je asi tak všechno. Výrobci softwaru pro automobilky, výrobce lodí a malých letadel jsou na tom mnohem líp než tyhle předražený amerikánci. Bohužel tito výrobci distribuují své produkty přes automobilky, takže jejich názvy zná jen málokdo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor