Garmin ecoRoute HD: nahlédne autu pod kapotu

Diskuze čtenářů k článku

Pavel  |  11. 05. 2012 14:44

Zdravím, prodám toto čidlo za cenu 1850Kč. Mám jej od 24.11.2011, tak kdyby jste měl někdo zájem ;) Čidlo je v záruce, doklad mám :) email: 12345@atlas.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  27. 02. 2011 21:32

Chtěl bych se zeptat, zda po připojení navigace přes diagnostiku auta se mi také ukáže stav o aktuální spotřebě, uhlíku atd. když v autě nemám palubní počítač ? (Peugeot 406)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  03. 03. 2011 10:29

Ano, neni to zavisle na palubnim pocitaci v aute. Zalezi to ale na roku vyroby auta - Garmin uvadi u evropskych aut kompatibilitu s vetsinou benzinovych vozu od roku vyroby 2001 a naftovych od roku vyroby 2003.
Jinak to vypada, ze Garmin uvolnil aplikaci pracujici s ecoRoute HD na androidu: http://www.garmin.cz/aktualne/aktuality/garmin... ... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CAN-BUS  |  23. 02. 2011 21:22

OBD je prima, ale nejsou některé tyto informace dostupné i na běžné CAN-BUS sběrnici?
Mám autorádio DYNAVIN.com a to se k CAN-BUSu připojuje a bere si to z něj plno informací. Zcela jistě třeba rychlost a otáčky. Ale i míru otočení volantu, protože podle toho pak kreslí ty navigační čáry (koleje) do obrazu z couvací kamery...
Nevím ale, jestli na CAN-BUSu jsou dostupné ty další informace jako hmotnost a teplota vzduchu, poloha plynu, spotřeba, ...
Ale zcela jistě tam jsou třeba údaje z klimatizace (hodnoty teplot ze všech čidel, nastavení všech klapek, ...) - protože to se na tom rádiu zobrazuje také....
Docela by mne to zajímalo, protože není velký problém pro to rádio napsat jakýkoli další software, má to dva motherboardy: CPU ARM Cortex9 1000Mhz pro Linux část (DVD, handsfree, A2DP, DivX, DVB-T tuner, couvací kamera) a CPU Samsung DSP 800Mhz pro Windows CE část (navigace, hry, internet, office, ...).
Docela mne mrzí, že v CZ není nějak "organizovaná" komunita uživatelů této docela zábavné techniky. Něco na způsob XDA-Developers by docela bodlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří V.  |  01. 02. 2011 08:53

I já jsem se snažil získat co nejvíce informací o tomto čidle. Bez velkého úspěchu.
Pokud vynechám poměrně velmi zavádějící překlady popisů měřených hodnot,
tak velmi udivující je hodnota spořeba PHM 0,72l a vyprodukovaný uhlík cca 1,67kg.
Já tedy nejsem chemik, ale vyGarminovat z 3/4l benzinu 1,5kg uhlíku, nevím, nevím.
Půjdu se asi poradit s ekologem Klausem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SG  |  06. 02. 2011 22:36

To bude asi tím, že nejde o uhlík ale o CO2. Chybějící hmotnost tam dodává kyslík. Z 1l benzínu je cca 2,4 kg CO2, z nafty ještě o 10% víc. Stačí se podívat do technických údajů jakéhokoliv auta, kde udávají emise CO2 a spotřebu. Všeználka bych se neptal, ten o tom ví prd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří V.  |  08. 02. 2011 17:46

Zdravím SG. Aha, asi tady někde bude pravda. Děkuji a lehce se červenám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ace  |  29. 01. 2011 22:39

Provozuji v Nokii E51 Garmin mobile XT na Symbianu, predpokladam spravne, ze spojeni s timto cidlem se toho software netyka??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  27. 01. 2011 22:21

Autor zapomenul ještě na další řádek menu, kde je ikona diagnostika která má ukázat případné chybové kódy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blacK  |  26. 01. 2011 10:44

no je třeba říct, že základní informace o spotřebě počítá v této funkci garmin 3790 i po zadání průměrné spotřeby vozu (mimo město a ve městě). nikde jsem nestudoval jak to funguje, domníám se, že se sleduje z gps: vzdálenost, rychlost, zrychlení/brždění a změna nadmořské výšky (zohlednění stoupání nebo klesání). nějaký fikaný algoritmus pak vyhodnocuje v procentech (?) jak se blíží jízda ideálnímu stavu (který je definován čím, nevím, asi zadanou spotřebou). funguje to jen při zapnuté gps, uvidím jak to odpovídá odhadu spotřeby (nemám palubní počítač, takže jednou za čas znám jen průměrnou podle tankování).
mě spíš zaujala funkce "na pumpě", která mi rychle spočítá jakou spotřebou jsem jel na poslední nádrž (možná loguje více záznamů, mám to jen chvíli).. měl jsem zatím navigace jen na pda (wm), konkrétně iGO a s těmi jsem byl spokojený (s funkcí navigace, se zařízením už tak moc ne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 26. 01. 2011 10:54

Ten jejich algoritmus efektivity jízdy bude určitě zajímavý. Pro příklad - jel jsem z kopce, spotřeba nulová, auto zrychlovalo. Na rovince obvykle ukazatel při akceleraci zčervená - v tomto případě přesto, že jsem zrychloval, zůstal ukazatel zelený a hodnocení 99...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  27. 01. 2011 13:08

Zdravím, a co takhle test Garminu 37xx. Trochu mě zaráží, že taková novinka nemá test a TT který vyšel z cca 60měsíčním odstupem ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  27. 01. 2011 13:08

6ti měsíčním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 01. 02. 2011 10:23

Nový Garmin je skoro stejný, jako předchozí modely. V podstatě se změnilo jen načítání mapy, které nyní probíhá po čtvercích. Prohlížení mapy je díky tomu velmi svižné. Dalších výraznějších rozdílů jsem si ale nevšiml...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  02. 02. 2011 13:55

Zdravím, to je mi divné. Hardware je úplně nový, nové funkce jako my trends atd, 3D reliefní mapa je tuším také nová. A také zmíněné reakce na povely, Rozlišení displaye, nová přídavná anténa na posílení signálu RDS- TMC
To mi tedy povězte co je nového na TT?
To je v kostce vše co mě napadlo a nemám teď 37xx u sebe abych vypsal další.
Jestli tomuhle říkáte, že je Garmin stejný tak potom už nemusíte dělat testy vůbec na nic, protože každá nová řada od jiné značky je v podstatě stejná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  28. 01. 2011 19:39

Pokud se bavime o tom ukazateli "cervena/zluta/zelena" na displeji v ramci te eco-challenge funkcnosti, tak je to naprosta kravina. to jsem nepochopil uz na 765ce, a na 3790 je to uplne stejne nesmyslne. bud tam ma garmin chybu, kteoru nikdy neopravil, a nebo .. to proste v evrope funguje divne :)
nicmene, na druhou stranu musim rict, ze u odhadu prumerne spotreby za ujetou trasu (kdyz je to zaple) - cili cise "ecoRoute" bez "HD", je ten garmin az podivudone presny, a to na zaklade pouze dvou hodnot - prumerna priblizna spotreba na silnici a ve meste),

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  13. 02. 2011 02:09

Zkousel jsem Garmin HD cidlo, ktere ma kamarad. Mam VW California a udaje o spotrebe jsou temer totozne s palubnim pocitacem (Garmin jen neukazuje spotrebu pri stani na miste - spotreba v litrech za hodinu - v celkove spotrebe ale s timto palivem pocita). Prasto i tak cidlo vyzaduje zakladni parametry prumerne spotreby vozu. Cidlo jinak fungovalo spolehlive, diagnostiku jsem nevyzkousel, auto zadnou zavadu nehlasilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 01. 2011 17:05

Pracuje toto zařízeni od Garminu se všemi BT zařízeními, nebo jen s navigacemi garminn s BT?
To prostředí ve kterem se udaje ukazuji je uz v navigaci, nebo se muselo doinstalovavat z nejakeho přiloženého CD?
Fungovalo by to např. s PDA na kterem by běžela navigace garmin?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 25. 01. 2011 23:10

Pouze zařízení Garmin která jsou uvedena mezi podporovanými. Konkrétně u tohoto modelu bylo třeba pouze nahrát nový FW, což bylo otázkou chvilky.
Samostatná aplikace od Garminu, pokud je mi známo, běží zatím jen na iPhone a byla představena poměrně nedávno. Stávající verze toto zatím neumí, ale pokud tam nebude technický problém (podpora bt profilu ze strany iphone), tak věřím, že ji brzy dodělají - podpořilo by to prodeje samotného ecoRoute HD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  01. 02. 2011 10:53

Zatím pracuje pouze s kompatibilními navigacemi Garmin. Jak již bylo ale ohlášeno, Garmin chystá prográmek My Mechanic nebo tak nějak pro komunikátory na OS Android. Program bude na 100% placený, pravděpodobně přes Android Market. Ad instalace - prostředí se doinstalovat nemusí, ale bez připojeného čidla v navigaci není vidět (tedy ne celé).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kandelabr  |  25. 01. 2011 09:54

Krasna ukazka toho jako stale otresnou lokalizaci GUI ma Garmin. Zejmena ty zkratky jsou priserne a nektere vyrazy dokonce nepochopitelne
Za ty pr. bych to nech. ani zadar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 25. 01. 2011 09:55

Zastoupení Garminu mne upozorňovalo, že v této navigaci nuvi 3790 nemají lokalizaci ještě tak odladěnou. V jiných by to mohlo být lepší a určitě se situace zlepší i v tomto modelu. Je to záležitost aktualizace FW...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 01. 2011 10:11

Pokud je to jako u Garmin Oregon (coz podle me ano), tak neni nic jednodussiho, nez si ten TXT soubor sam prepsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xerox  |  25. 01. 2011 12:05

Tak toto zařízení je na českých stránkách Garminu asi rok. Dále je třeba uvést, že Garmin chystá na únor aplikaci na Android, kdy nebude nutné vlastnit navigaci a postačí mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 25. 01. 2011 13:22

Máte pravdu, bylo představeno zhruba před rokem, kolega Tomáš Holčík jej natáčel na CESu minulý rok. V ČR bylo podle všeho někdy okolo května, nám se do rukou dostalo až nyní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  25. 01. 2011 12:32

Mám dotaz na autora. Nemám v autě palubní počítač. Dokáže ho toto zařízení nahradit pokud jde o praktické a pro laika užitečné informace? Mám na mysli okamžitou spotřebu, průměrnou spotřebu, dojezd na obsah nádrže? Na videu tyto užitečné údaje bohužel nejsou. Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 25. 01. 2011 13:21

To vám bohužel nemohu slíbit, asi bude záležet o jaké auto jde... bohužel přesný seznam aut a podávaných informací neexistuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  25. 01. 2011 16:27

Palubní počítač nenahradí. ŘJ poskytuje pouze ty informace, které zná a potřebuje pro řízení motoru. Tzn. dojezd na aktuální nádrž neudá, stejně tak např. teplota nasávaného vzduch není totožná s venkovní teplotou. Průměrná spotřeba také není údaj, který by byl získán z ŘJ, ale je počítán navigací. To samé platí pro okamžitou spotřebu (Řj jednotka zpravidla pouze udává velikost vstřikované dávky na zdvih, případně dobu vstřiku). Jak už jsem psal výše, hračka je to pěkná, ale je to pouze hračka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  26. 01. 2011 17:22

Jo, je to hračka, máte pravdu. Pokud se na to tedy díváte pohledem diagnostika. Osobně mám k těmto lidem velmi rezervovaný vztah od doby, kdy jsem vlastnil Golf IV a občas mi zhasl motor. Tihle diagnostici ze mně vytahali postupně cca 2000 (i ve značkových servisech) s výsledkem - "pane, je to nahodilá závada, nechte nám to tady, my to budeme testovat" atd.. Tak jsem si stáhnul cracklou aplikaci VAG Com, od kamaráda půjčil OBD kabel a během dvou minut si diagnostikoval vadné čidlo na klice. No a teď u Toyoty mi před cestou z hor vyskočilo Check Engine. Bez tohodle čidla jsem věděl prd, takhle jsem si načetl závadu a ejhle, obvyklé EGR Takže hračka, jo, ale užitečná. A co se týká výpočtu spotřeby - stejná data o velikosti dávky paliva atd. dostává od ŘJ i BC v autě a taky to jen počítá, pokud se nepletu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  26. 01. 2011 19:56

Mícháte jablka s hruškami. Neřeším kvalitu servisní sítě VAG, ta je obecně nejhorší ze všech značkových servisů. A diagnostický přístroj je jen nástroj, pokud ho někdo neumí použít, je samozřejmě na nic.
Chci tu jen upozornit na fakt, že obecný EOBD protokol je v praxi krajně nespolehlivou záležitostí a taky to, že ŘJ toho neví zdaleka tolik, kolik se obecně soudí. Nic víc, nic míň.
A ano, z těch samých dat počítá hodnoty i palubní počítač, jenže ten to činí na základě algoritmu přesně uzpůsobenému danému motoru a vozu přímo z výroby, zatímco navigace tohle vše jen odhaduje. Určitě by bylo zajímavé porovnat skutečnou spotřebu, průměr udávaný palubním počítačem a průměr udávaný navigací.
Proto si stojím za svým, za 2 500 Kč je to pro hračičky bezva hračka, jinak je to k ničemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  28. 01. 2011 12:13

Algoritmus Garminu neznám, ale kalibruje se to při každém tankování, takže po x-tém tankování by to mělo +- sedět. Moje auto například ukazuje dlouhodobou na BC 5,9 l/100km, podle tankování je to 6,1 l/100km a podle Garminu 6 l/100km. Takže bych řekl, že je to dostatečně relevantní a jejich algoritmus je celkem v pořádku. Tyhle údaje jsou po vynulování a vyjetí 5-ti nádrží. Takže já si zase stojím za svým, že je to šikovná věcička a i když umí jen načítat chybové kódy i to stačí pro uklidnění. Protože mnou zmiňované EGR mi bylo absolutně putna, kdežto některá jiná závada by mě možná přinutila zavolat si raději odtah.
P.S. mimochodem - možná se tomu zasmějete, ale mají tam takovou blbost, že to ukazuje zelený lísteček když jedete úsporně. Urputnou snahou jezdit ne na ucho (mám najeto cca 1,5 mil km), ani podle rádce řazení, ale právě na "lísteček" jsem stáhnul spotřebu o 0,2 l/100km. A nemyslím si, že jsem byl "brzda".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  28. 01. 2011 19:36

nechapu. mam pocit, ze nyni zamenujete ecoRoute a ecoRoute HD. u ecoRoute HD by nemelo byt vubec potreba nejake kalibrace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  01. 02. 2011 10:43

Myslím, že nezaměňuji, protože i když máte připojené čidlo ecoRoute HD pořád máte možnost využívat funkci "Na pumpě" a zadávat skutečně ujeté km a skutečně spotřebované palivo (a protože průměrná spotřeba je v navigaci jen jedna, předpokládám, že se to tím i kalibruje). Pokusím se zjistit z Garminu zda to tak opravdu je, protože i při používání ecoRoute HD čidla si musíte vytvořit profil, kde musíte zadat spotřebu ve městě a mimo město. Mně to před cca pětinásobným zadáním hodnot ukazovalo nesmyslně nízkou spotřebu (o cca 0,7 l), nyní je to skoro OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  01. 02. 2011 23:47

Troufam si tvrdit, ze hodnoty z cerpani a zadane prumery nejsou vubec pouzity pri zobrazovani spotreby, pokud mate hd pripojene. Nutnost jejich zadani je dana tim, ze cely ten cirkus kolem hd je pod ecoroute a aby vam to tyto funkcnosti zpristupnilo, musite projit tim pruvodcem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  14. 02. 2011 11:33

Tak to si troufáte blbě. Celý víkend jsem to testoval a schválně jsem zadal naprosto nesmyslnou spotřebu do profilu auta - například dálnice 10 litrů, město 12 litrů a hádejte co se děje - po připojení ecoRoute HD čidla stránka ze spotřebou píše Kalibrace a trvá to cca 5 minut. Pak to ukazovalo průměrnou spotřebu cca 11 litrů po ujetí 500 km (moje auto žere 6). Pak jsem zase naopak zkusil nesmyslně malou spotřebu 2 a 3 litry a průměr byl 3,5, ale po ujetí cca 50km. Takže se to na 100% kalibruje nejen podle zadaných průměrů, ale i podle tankování, viz.můj příspěvek v této diskuzi. Jediný problém který vidím je ten, že v profilu auta se musíte trefit podle svých zkušeností do spotřeby.
Co mě ale opravdu mrzí je to, že Garmin nevyužil možnost a signál o rychlosti z tachometru nepoužil pro simulaci jízdy v tunelu, tam totiž stále platí, že simulace je poslední dosaženou rychlostí před vjezdem do tunelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  14. 02. 2011 11:49

tak ja vam nevim. ja tam dal v podstate nesmyslne hodnoty a funguje to uplne, jako kdyz jsem tam mel okometricke hodnoty z technicaku.
tankovani do ecoroutehd nepisu vubec a presto mi ukazuje spotrebu identickou s palubakem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  14. 02. 2011 15:07

Otázka je jestli to takhle bude chodit na každém autě. Vyzkouším místo Toyoty ještě Fabii 1,2HTP a dám vědět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  28. 01. 2011 22:14

Proboha, mate vubec tuseni o tom, o cem pisete? Jaka servisni sit VAG? Vy si myslite, ze VAG je´servis? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  01. 02. 2011 10:50

No on asi myslel VAG = Volkswagen AG

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  01. 02. 2011 10:51

No, spis vubec nevi, o cem je rec, ale mel psychyckou potrebu vyblít prispevek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 01. 02. 2011 10:25

Musím vám dát za pravdu - ty hodnoty se od palubního počítače dost liší. Při běžné rovnoměrné jízdě ukazuje garmin o litr menší aktuální spotřebu. Na stranu druhou, když jedu z kopce se zařazenou rychlostí, PP ukazuje nulu, garmin klidně 3,5 l/100...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  01. 02. 2011 23:44

Nesouhlasim. Pak je problem ve vasem voze. Hodnoty, ktere dostavam ja, odpovidaji palubnǐu pc, vcetne nulove spotreby pri jizde z kopce apod. Auto je octavka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 26. 01. 2011 23:20

No vidíte, nám se také na corolle rozsvítila kontrolka motoru a stačilo nahlédnout pod kapotu, abychom zjistili, že si kuny pochutnaly na drátu od nějaké výfukové sondy :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  28. 01. 2011 12:16

Zajímavý, protože v práci máme Corolly taky a taky si takhle pochutnaly. A Škodovku nechávaj na pokoji. Asi kuny-vlastenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  28. 01. 2011 12:18

Jo a na mém autě by jste viděli prd, protože pod kapotu toho nacpali tolik, že když vám tam spadne šroubovák, musíte rozebrat půl auta, aby jste ho vytáhnul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  25. 01. 2011 09:15

No taky myslím, že by bylo vhodnější uvést třeba něco lepšího a levnějšího od Griffinu (http://www.griffintechnology.com/products/cartrip)... případně třeba http://www.devtoaster.com/products/rev/... - je tam i list hardware, je toho tuny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 25. 01. 2011 09:54

Věc od Griffinu je "comming soon" a jen pro iPhone (pro čtenáře výše :) Rev vypadá zajímavě, je ale třeba sehnat kompatibilní krabičku. Otázkou je, do jaké míry jsou ta řešení "lepší", co se dívám, nevidím, že by třeba ukazovala ještě nějaké informace navíc (Rev ukazuje přetížení, ale to bere z akcelerometru iPhonu )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sasa  |  27. 01. 2011 10:13

Hračky fungují i s Nokií
http://tinyurl.com/6zh78g8...
výhodou je že je to univerzální otevřené propojitelné prakticky s čímkoliv (Windows, Linux, PDA, Nokia, možná i pro Iphone existují aplikace, nevím)
v Ovi store je (pro Nokii) Racechrono, umí spojit údaje z Gps a z OBD2 (též přes Bluetooth), vykreslit trasu, zrychlení, stavy (vybraných) čidel...
Definice OBD2 protokolu je daná a záleží na autě a aplikaci, která data umí poskytnout/využít (viděl jsem i Vin apod)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štěpán  |  25. 01. 2011 08:09

Jj, tyhle hračky z Číny obvykle fungují. Jen je potřeba mít na paměti, že standard ODB podporují až novější vozy (jak je uvedeno v článku; evropské nafťáky třeba až od roku 2003, jsou samozřejmě vyjímky). Fakt že máte v autě ODB zásuvku ještě neznamená, že vaše auto ODB podporuje. Existuje docela dost SW (placeného i zdarma) pro Win, mobily jsem si nezjišťoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aragorn  |  25. 01. 2011 09:12

neviem ako v amerike od spominaneho 96teho ale v europe to je od rokov uvedenych v clanku standard.. takze to znamena ze ak ma clovek starsi benzinak ako 2001 a naftu starsiu ako 2003 a ma ODB zasuvku tak je podpora otazna ale ak ma novsie auto tak musi mat aj ODB zasuvku aj podporu standardneho protokolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  25. 01. 2011 10:05

Tohle je bohužel pustá teorie na hony vzdálená od praxe. Mělo by tu např zaznít, že i v případě, že ŘJ EOBD protokol podporuje, nejedná se o plnohodnotnou komunikaci, a na informace získané touto cestou se příliš spoléhat nedá. Obecně je EOBD pro servis spíš poslední záchrannou berličkou pokud neběží standardní komunikace, než mocným nástrojem. Není výjimkou, že EOBD krásně "běží", ale čísla která dává jsou vzdálená realitě. Nemluvě o tom, že povinná je pouze část zápisu závad, nikoliv "aktuálních hodnot", byť většinou nějak a něco ukazuje.
Obecně vzato je totiž EOBD legislativou vynucený protokol, který výrobci pro plnohodnotnou komunikaci zásadně nepoužívají právě pro jeho otevřenost. Jinými slovy, hračka je to pěkná, ale pro praxi defacto bezcenná. Nicméně za těch pár korun...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ferko  |  25. 01. 2011 07:11

existuje nieco podobne pre iphone?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
William  |  25. 01. 2011 08:14

a co android? ten je prece lepsi ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Exooc  |  25. 01. 2011 14:15

kamos to mal za 25E ako BT krabicku ... sme uvazovali ci na to nespravit android apsu...
ale kedze to je tak zjavne ziadana funkcia uz to urcite existuje ale keby niekto xcel vlastnu da sa spravit apsa za 2 tyzdne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  14. 02. 2011 21:13

na android je přehršel aplikací přímo na marketu, stačí vyhledat např. ODB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 25. 01. 2011 08:34

Ty dealextremové hračky obvykle komunikují přes bluetooth, takže pouze zbývá napsat aplikaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor