Garmin Montana: jedna navigace pro turisty i řidiče

Garmin právě dnes představil zbrusu novou turistickou navigaci jménem Montana. Hlavním lákadlem zůstává 4“ displej a hlasová navigace pro využití v automobilu.

Garmin do této chvíle striktně rozlišoval navigace do automobilu od těch turistických. Turistické navigace až do poslední řady GPSMap62 nenabízely hlasovou navigaci – tak důležitou v automobilu. S příchodem modelu Montana se vše mění a bude skvěle využitelná i na palubní desce automobilu nebo řídítkách motocyklu. Montana podporuje silniční i turistické vektorové mapové podklady a nechybí ani podpora map rastrových (v rámci služby BirdsEye).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na stranu druhou, dle dostupných informací nebude v základní ceně ani silniční mapa, ani držák do automobilu – obojí bude třeba dokoupit. Pro pohodlné využití ve voze je Montana doplněna o speciální konektor.

Konečně vyšší rozlišení

Začněme ještě troškou technologické specifikace. Po kontroverzním modelu GPSMap 62 s rozlišením displeje z minulého tisíciletí přichází Montana s velkým dotykovým displejem s úhlopříčkou 4“ a především rozlišením 480 x 272 bodů. Tedy stejně jako používají širokoúhlé automobilové navigace. O dotykové technologii výrobce mlčí, s největší pravděpodobností půjde o rezistivní pro zachování matného povrchu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Větší displej si samozřejmě vyžádal zvětšení fyzických rozměrů. Montana měří 137 milimetrů na výšku, 83 na šířku a tloušťka činí 15 milimetrů – ve srovnání s Dakotou působí opravdu velkým dojmem. Na stranu druhou, GPSMap 62 má s anténou 160 milimetrů na výšku, 61 na šířku a je více než dvakrát tlustější (36 milimetrů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Se zvýšením rozlišení pozměnil Garmin grafiku prostředí. Jak je patrné z okolních obrázků, nezůstala „ikona na ikoně“, vše je nové, hezčí a přehlednější – více se blíží stylu automobilových navigací tohoto výrobce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Montana nepostrádá všechny turisticky a sportovně důležité funkce: barometrický výškoměr, tříosý elektromagnetický kompas, technologii ANT+ pro připojení sportovního příslušenství (Montana by měla snímat i otáčky kola, nejen kadenci šlapání) a dalšími. Poměrně výraznou změnou je standardní Li-Ion baterie s výdrží 16 hodin, kterou můžete v přírodě nahradit trojicí AA baterií zvyšující výdrž až na 20 hodin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Montana nabídne microSD slot pro ukládání mapových podkladů a informací o absolvovaných trasách. Informace o vestavěné paměti se různí: české zastoupení hovoří o kapacitě až 8 GB, na oficiálních stránkách Garminu stojí kapacita 3,5 GB u nejvyššího a 3 GB u dvou nižších modelů. Ano, Garmin stále omezuje celkový počet bodů (2 000) a tras (200) při 10 000 bodech.

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavostí zůstává integrovaný 5 Mpix fotoaparát s ostřením a automatickým přiřazováním GPS souřadnic. Tuto hodnotu nabízí dnes leckterý mobil, o jeho užitečnosti by se tak dalo debatovat – velmi bude záležet na kvalitě snímků. Fotoaparát nabídnou dva vyšší modely, základní Montana 600 jím nedisponuje.

3 modely, 3 ceny, půlka června

Na rozdíl od předchozích řad je rozdílnost jednotlivých modelů minimální, skutečně se týká jen fotoaparátu a vestavěné paměti. Dřívější příplatkové položky, jako barometrický výškoměr, elektronický kompas či ANT+ se stávají samozřejmostí. Jednotlivé modely budou navíc odlišeny různou doplňkovou barvou: 600 žlutá, 650 oranžová a konečně 650t šedá.

Montana 600 má předepsanou cenu 12 500 Kč, model 650 s fotoaparátem 14 990 Kč a konečně 650t s fotoaparátem a topografickou mapou Evropy za 15 990 Kč, vše včetně DPH. Skutečné ceny by mohly být o něco nižší, to se však dozvíme až po uvedení na český trh v druhé půli června.

Jak je patrné, dle nastavené ceny zůstávají řady Dakota a Oregon neohrožené. V případě řady GPSMap 62 však již tak jasná situace není a větší displej s jemnějším rozlišením bude hodně silným argumentem - zvláště pro uživatele, kteří by občas využili navigaci i v automobilu.

Další informace a fotografie najdete na micro site věnované Garminu Montana (v angličtině)

Diskuze (42) Další článek: Mobily v ČR do tří let přenesou více dat než fixní internetové přípojky

Témata článku: Garmin, Geocaching, Pro řidiče, Pro turisty a cyklisty, Silný argument, Barometrický výškoměr, Sportovní příslušenství, Řidič, Speciální konektor, Fyzický rozměr, Minulé tisíciletí


Určitě si přečtěte

RECENZE: Redmi Note 10 – dobrá partie, jen nesmíte chtít telefonem taky platit

RECENZE: Redmi Note 10 – dobrá partie, jen nesmíte chtít telefonem taky platit

** Hezký displej, stereo redoruktory a odolnost IP53 ** Dobrá výdrž a rychlé dobíjení i spolehlivost čtečky otisků ** Vadou na kráse (a zejména funkčnosti) je chybějící NFC

Jakub Vrbacký | 32

Jakub Vrbacký
Nižší třídaRecenze
Nový iPad Pro zamotá hlavu hned dvakrát. Prvně výkonem, pak cenou
Martin Miksa
iPadOSiPadTablety
Garmin překvapil levným sporttesterem a LTE hodinkami pro náročné
Martin Chroust
HodinkyGarmin
Skvělá zpráva pro řidiče: Mapy.cz podporují Android Auto
Karel Kilián
Android AutoMapy.czSeznam.cz
RECENZE: Samsung Galaxy A52 5G – I letos má zaděláno na bestseller

RECENZE: Samsung Galaxy A52 5G – I letos má zaděláno na bestseller

** Otestovali jsme další letošní nové „áčko“, které by se mohlo stát mainstreamem ** Podobnost s Galaxy A72 je, až na baterii a jeden foťák, dost velká ** Sáhnete po levnější LTE verzi nebo po výkonnější 5G variantě?

Martin Chroust | 29

Martin Chroust
GalaxyRecenze