Garmin Oregon za volantem (zkušenosti)

Diskuze čtenářů k článku

danouch  |  07. 07. 2009 16:52

Jaké použít dobíjecí baterie.Jedná se o výdrž.Zatím jsem používal GP 2500mAh a s těmi nejsem moc spokojen.Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tábořík  |  08. 07. 2009 14:56

No já jsem používal 2600 mAh, tuším že to jsou baterie Panasonic, a druhé nějaké ne vyloženě "no name", ale rozdíl byl docela znatelný. Takže jsem si koupil druhou sadu 2750 mAh od Energizeru a nemám s tím problém. Výdrž je potom cca 9 hodin s plným podsvícením displeje (což je bohužel u Oregonu často nutnost), na dvě sady baterií tedy můžu přístroj používat celý den. Oproti starším Garminům je to horší, ale ty také nenabízely dotykový displej s tak vysokým a kvalitním rozlišením. Bez podsvícení vydrží přístroj o něco déle...
... a opravdu doporučuju nějakou "renomovanou" značku baterií. Mám opravdu dobré zkušenosti s Panasonicem a Energizerem. Od věci nebude ani Duracell, o něco horší zkušenosti mám pak s GP a Sony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  13. 09. 2010 17:02

Pouzivam nekolik let Garmin eTrex Vista HCx. Ted jsem si chtel udelat radost a koupit rychlejsi s vetsim displejem a vetsi pameti na TrackLogy. Tato ma 10.000 bodů/20 tras. Kdyz se jede na delsi dovolenou a neni kam stahovat tak to proste nestaci. Oregon 450t PRO (kterou jsem chtel) ma to same. Na garmin.cz sem nahodou objevil, ze nizsi trida Dakota ma 10.000 bodů/200 tras.
Znamena to, ze misto 20ti tras az o 10 000 bodech jich zaznamena 10x vice?
Chapu to dobre?
Vyznate se v tom nekdo?

Tomas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
danouch  |  01. 07. 2009 19:15

Dobrý den.Je možné si trasu naplánovat v MapSource a odeslat jí do Oregona?Děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr.taborik  |  02. 07. 2009 09:28

Popravdě, zatím jsem to nezkoušel, ale nevidím důvod proč by to nemělo jít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
siki  |  03. 07. 2009 22:55

jde to.
bezproblému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beda  |  23. 09. 2009 21:45

Podle mých zkušeností se do Oregonu přenesou pouze body, které si v mapsource nadefinujete při tvorbě trasy a Oregon si pak trasu naplánuje sám podle toho, jak je v něm zrovna nastaveno trasování (většinou tedy trochu či více odlišně, než to naplánoval mapsource, kde jsou trochu jiné možnosti nastavení trasování). Je tedy třeba v mapsource použít hodně průjezdních bodů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garminmen  |  07. 05. 2009 18:21

Děkuji za zajímavý článek o Oregonu 300, který přesně popsal uži
tí, pro které o něm uvažuji. Měl bych však několik doplňujících otázek: 1.Ve videu se používá dotykové pero, ale v balení, zdá se, chybí. Toto se kupuje zvlášť a kolik stojí?
2.Skutečně je v balení rovněž mapa TOPO Czech 2 Pro? Na stránkách Garminu se uvádí pouze TOPO Czech 2.
3.Trochu mě zaskočilo, že při pokusu o zobrazení 3D údajně mapa neposkytuje dostatečné informace. Existuje tedy ještě nějaká přesnější mapa?
4.Jsou nějaké použitelné mapy zdarma k tomuto modelu?
5.Dá se k určitému místu přiřadit i nějaká fotografie?
Potěšilo by mě, pokud by jste příležitostně odpověděli a přeji Vám hodně zdaru k dalším podobným recenzím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rade  |  15. 04. 2009 12:45

Chtěl jsem se zeptat zda je nějaká navigace,která i zaznamená mou uběhnutou trasu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iq18  |  19. 04. 2009 20:40

i tahle to umí. Asi všechny turistické včetně garmin legend z mountfieldu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Firlet  |  14. 01. 2009 22:56

Pouzivam Oregon uz asi tyden v aute i turistice, ale nikde jsem nenasel nocni rezim - je mozne, ze neexistuje ?! ... Za tmy mi ten svetly display hodne vadi a pri ztmaveni zase neni nic videt ... I Vista Cx mela nocni rezim kdyz vsechno melo tmavsi barvy ... Vite nekdo co s tim ? a dale jsem neprisel na to, jak nekde zapnout, nebo nastavit upozornovani na POI - napriklad radary pipnutim .. Dekuji za rady ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan  |  16. 01. 2009 14:11

zmáčknout krátce vypínač a na displeji +- nastavit jas. je to odpověď ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Firlet  |  18. 01. 2009 22:27

Nene .. tohle je sice reseni, ale driv to bylo u Garminu i ostatnich navigaci jinak - clovek mohl nechat podsviceni naplno, ale nastavil se nocni rezim a navigace prepla barvy na jine - tmavsi ..., takze treba silnice byla tmave modra misto kriklave ruzova a okoli bylo treba sede misto svetle zelene apod ... Tim to v aute nerusilo a nesvitilo to jak blazen, ale zaroven to bylo dobre videt .. Kdyz u Oregonu ztmavim display, tak to sice mene osvetluje kabinu a mene to sviti do oci, ale viditelnost ze velmi zhorsi .. tak nevim ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr.taborik  |  19. 01. 2009 18:22

Oregon je primáně navržen jako turistická navigace a jako taková nemá všechny funkce běžné automobilové navigace. I když díky dotykovému displeji a řadou funcí může autonavigaci zdárně suplovat, přece jen jí některé funkce chybí. Je to škoda, protože jich není mnoho - namísto prohlížeče obrázků by se hodily jiné funkce, které jsou mnohem využitelnější, jako např.:

- hlasový výstu při autonavigaci (otázkou potom ale zůstává vodotěsnost v oblasti reproduktoru)
- volba alespoň jednoho průjezdního bodu (tuto funkci postrádám asi ze všeho nejvíc)
- noční režim (bez kterého se ovšem obejdu, protože mi nevyhovuje... bílá nebo světle zelená linie silnice na černém podkladě se mi jeví mnohem nepříjemnější než ztmavený podklad denního režimu).

Jedinou možností je tedy ztlumit podsvícení displeje, jehož čtení mi zase takový problém nedělá, nicméně nemohu mluvit za všechny uživatele, je to osobní názor.

Ještě jednou takovou možností je nastavení námořních barev, které jsou jaksi "pastelovější" a ne tak kontrastní... ale nevím, jak to komu může vyhovovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jack0070  |  23. 08. 2010 09:01

Tuto nevigaci nedoporučuji.
Fotak je velmi slaby. Displej je za denniho svetla malo viditelny.
Ja sem mel jeste tu smulu ze kdxyz ji dam kolmo ukazuje cestu k cili jen sporadicky a kdyz ji dám nalezato ukazuje zaz o 45 dtupnu jinak. podle servisu je vse vporadku. Dale mi pak nejdou pretahnout do pc body ktere si v terenu vytvorim. Takze tato velmi draha navigace je mi vlastne nanic, kdyz se na ni nemuzu spolehnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 12. 2008 13:28

Mám dotaz. S navigací jsem spokojen a používám ji běžně i v autě.(pouze na baterky) Mám zakoupenu i sadu do auta(Colorado), ale při zapojení do USB konektoru se na obrazovce objeví symbol počítače spojeného s GPS a mapy a možnosti dalšho ovládání mizí. Poradí mi nekdo jak zapojit, ev. nastavit přístroj , aby fungoval v autě pomocí sady do auta. Díky Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr.taborik  |  30. 12. 2008 13:16

V první řadě mi není uplně jasné, jak se Vám podařilo zapojit napájecí CL kabel pro Colorado do Oregona...má zahnutou koncovku a ta je pak krátká.
Další nutným krokem je potom nastavení samotného přístroje v hlavním menu: NASTAVENÍ/Systém/Propojení --> GARMIN Spanner. Bez této volby vám napájení v autě s přístrojem komunikovat nebude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza710  |  14. 12. 2008 10:26

Dobrý den. Nikde jsem zde nenašel jaký je rozdíl mezi Oregon 200, Oregon 300 a Oregon 400t.děkuji honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trainer  |  24. 03. 2009 13:37

velikost vestavene pameti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr.taborik  |  24. 03. 2009 21:05

Velikost vestavěné paměti je 850 MB, což už možná v dnešní době není nijak převratná kapacita, je však poměrně dostačující... české i slovenské TOPO se do Oregona v pohodě vejdou...
Jinak má oregon paměťový slot na microSD, ve kterém mám odzkoušenu kartu o velikosti 2GB a šlape v pohodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chose  |  04. 12. 2008 17:34

Děkuji za tento zajímavý článek, který mě oslovil. Chci zakoupit navigaci primárně pro turistiku a geocaching a mám v plánu Oregon 300. Autem jedu, jednou dvakrát na dovolenou a pro tento účel mi Oregon jako autonavigace připadá naprosto dostačující. Kromě toho moji manželku by hlas běžné autonavigace dost iritoval. Takže myslím, že není co řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  30. 10. 2008 15:25

To ať si strčej někam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  03. 11. 2008 11:31

Zkus Kilometry a metry!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  30. 10. 2008 08:37

Nemam zrovna po ruke Oregona tak ma opravte ked sa mylim, ale na vsetkych Garminoch co som doteraz mal je mozno priradit do trasy prejazdovy bod aj cez polozku Kam vest. Autor pise ze sa to neda. Zeby Oregon bol vynimka? Funguje to tak, ze ked uz je nejaka trasa spocitana a ja zadam akokeby znova cielovy bod, tak sa ma navigace opyta, ci sa ma ten bod vlozit do trasy ako prejazdovy, alebo pouzit ako novy ciel... Oregon to fakt nevie toto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tábořík  |  30. 10. 2008 08:57

Ano, skutečně se mi nepodařilo zjistit, jak Oregonu vnutit průjezdní bod při volbě "Kam vést". Zadám-li znovu cílový bod, dojde k přepočítání trasy, nicméně žádná možnost, jak vložit další bod, se mi nenabízí.

P.T.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  30. 10. 2008 09:03

hmmm, tak to je potom podla mna chybka v firmwaru. Ine Garminy to zvladaju v pohode. Mozno bude opravene v novsom firmware...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tábořík  |  30. 10. 2008 09:14

No, možná nemám nejaktuálnější informace, ale pokud si dobře vzpomínám na článek od Marka Lutonského, měla by být aktuální verze firmwaru 2.30 už verzí finální. Nejsem si proto jistý tím, kdy (nebo zda-li vůbec) Garmin přistoupí k další aktualizaci firmware pro Oregona...?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2008 09:58

Finální je teď 2.60 a ani on neumí rychlé průjezdní body. V článku jsme potom ještě zapomněli na objížďky, které Oregon nenabízí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pietro  |  30. 10. 2008 10:01

Mohu potvrdit i já, že s Garminem Vista HCx, se žádný průjezdní bod tímto způsobem přidat nedá. Nemel jste v ruce náhodou jenom autonavigace od Garminu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  30. 10. 2008 12:28

ano, vacsinou som mal autonavigacie. Ale skusal som aj Colorado na turistike v Tatrach a isiel som s nim tam aj v aute, mal som tam SK Roads v5. Uz si to fakt nepamatam, ani som sa na to nejak specialne nezameral ci to vie, alebo nevie, ale ak by som na ten problem narazil, tak by som si to pamatal stopro. Mozno som to ale nepotreboval a neskusal. Uz ale Colorado nemam, tak nemozem odskusat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tábořík  |  30. 10. 2008 12:50

Jen se chci ještě zeptat, jak se ovládalo Colorado pomocí kolečka při jízdě autem? Původně jsem chtěl Colorado také kupovat, nicméně v krátké době po jeho uvedení přišel na trh Oregon a i přes kritiku ke kontrastu displeje jednoznačně zvítězila možnost dotykového ovládání (a pak také cena, kdy se nový Oregon prodával za téměř ty samé peníze jako starší Colorado).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  30. 10. 2008 13:30

Samozrejme spatne. V porovnani s dotykovym - to sa neda ani porovnat. Ale zas na druhej strane, co v aute s tym chces robit? Naplanoval som si trasu, nechal ju spocitat, vizualne skontroloval ci je to OK, dal do drzaku a vyrazil. Pocas jazdy nic moc nestelujem. Ale ked chces najst co ja viem najblizsiu benzinku a to s tym Rockovym koleckom nic moc... Ale ako nudzovka pouzitelne. Oregon je na tom stopro lepsie a da sa povedat ze sa da pouzivat v aute v pohode. Colorado iba ako nudzovka. Keby som mal zaplatit 4000 za cestnu mapu do Colorada tak to urcite neurobim a kupim za tie prachy nejaku lacnu autonavigaciu radsej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaPa  |  30. 10. 2008 08:36

Otázkou skutečně zůstává zda si k Oregonu kupovat mapu pro navigaci po Evropě nebo si za ty peníze koupit jednoúčelovou autonavigaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepanek.84  |  30. 10. 2008 08:24

První větou by jsem rád upřesnil, že tuto navigaci mám a mé poznatky vycházejí ze zkušeností.. Mám též autonavigaci Mio (přesné číslo si nyní nevybavím).. Článek je napsán vcelku zodpovědně, ale nepochopil jsem už tolik zaměření na použití navigace v autě. Stručně by jsem řekl, že tato navigace prostě NENÍ a ani nebyla zamýšlená jako navigace do auta. Co více dodat. Pak k zápornému hodnocení mohu pouze dodat, že není vzhledem k zaměření stroje na místě. A když už: (-)složitější přístup k některým fce" (ovládání Garminu se mi zdá pořád intuitivnější oproti Mio - které je "autonavigací", (-)absence hlasového výstupu" - to je pochopitelné, (-)tvar a velikost displeje - ano, je to turistická navigace.. , (-)horší čitelnost displeje při specifických světelných podmínkách - to je pravda, (-)absence originálního autopříslušenství - no jak jsem řekl... možná když by recenze byla zaměřená na použití na kole, byla by přínosnější (ale nic ve zlém..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tábořík  |  30. 10. 2008 08:48

Ano, souhlasím s tím, že navigace řady Garmin Oregon jsou primárně navrženy jako outdoorové navigace do terénu. Na druhou stranu 0regon je první navigace (spolu s Coloradem), která má displej s tak vysokým rozlišením , a vůbec první turistická navigace s dotykovým displejem. Nabízí se potom otázka, zda nevyužít tento špičkový přístroj i v autě. Navíc samotný výrobce nabízí možnost přepnout přístroj do režimu, který je více přizpůsoben navigování v autě. Přístroj je prodáván také ve variantě s automapou Evropy.
Takže s tvrzením, že tato navigace "nebyla ani zamýšlena jako navigace do auta" si dovolím trochu nesouhlasit.
K negativnímu hodnocení...článek měl předat zkušenosti ostatním, zejména pak těm, kteří o Oregonu uvažují jako o alternativě k autonavigaci (primárně pak samozřejmě jako o outdoorovém přístroji)...negativní hodnocení se vztahuje k využitelnosti v autě, nikoli k obecně.
Konkrétně pak:
- absence hlasového výstupu (je to opravdu škoda, věc která je Oregonu víceméně nejvíce vytýkána z hlediska autonavigace)
- absence autopříslušenství (pokud bylo v nabídce pro Colorado, tak proč ne pro Oregon?!)

P.T.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2008 09:57

Recenze Oregonu zaměřená na turistiku vyšla už před několika měsíci. Hodně lidí se ale neustále ptá na to, jaký přístroj by si měli koupit pro použití v autě i při turistice. Kdysi jsem už psal, jak si vede Nüvi v terénu, tentokrát jsme se rozhodli publikovat článek, jestli je outdoorový Oregon použitelný v autě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
name  |  31. 10. 2008 21:28

Souhlasím s recenzí. Mám zkušenosti s Oregonem i s automobilovou navigací a myslím, že článek popisuje použitelnost Oregonu v autě velice dobře: dá se použít, dá se podle něj bez potíží jezdit, ale jednostranná autonavigace je přece jen do auta lepší. Článek neříká, že Oregon je v autě nepoužitelný, naopak, ale má své omezení, na které je potřeba si zvyknout (například chybějící hlasová navigace).
Pokud budu chtít 90% času jezdit auten, koupím si samstatnou autonavigaci, pokud chci 30% jezdit autem, 30% chodit pěšky a hledat geocache a 30% jezdit na kole nebo na motorce, může být Oregon zajímavý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kool  |  02. 11. 2008 12:43

Souhlasím, Oregon je navíc v současnosti z outdoorových navigací z pohledu použitelnosti v autě a současně taky na motorce i díky dotykovému displeji to nejlepší co je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jack0070  |  23. 08. 2010 09:01

Tuto nevigaci nedoporučuji.
Fotak je velmi slaby. Displej je za denniho svetla malo viditelny.
Ja sem mel jeste tu smulu ze kdxyz ji dam kolmo ukazuje cestu k cili jen sporadicky a kdyz ji dám nalezato ukazuje zaz o 45 dtupnu jinak. podle servisu je vse vporadku. Dale mi pak nejdou pretahnout do pc body ktere si v terenu vytvorim. Takze tato velmi draha navigace je mi vlastne nanic, kdyz se na ni nemuzu spolehnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor