Garmin zveřejnil výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí tohoto roku. V dokumentu lze vyčíst spoustu zajímavých informací, zde si dovolím vypíchnout to nejzajímavější. Garmin ve druhém čtvrtletí tohoto roku prodal čtyři miliony zařízení, a to napříč všemi odvětvími (turistika/fitness, letectví, námořnictví, automobily/mobily), což je meziroční nárůst o 8%.
Garminu se meziročně daří, společnost zvýšila obrat o devět procent na 729 milionů dolarů ve srovnání se stejným obdobím roku minulého. O největší nárůst se přitom zasloužily turistické a fitness navigace, z nichž se obrat zvýšil téměř o třetinu, přesně o 32%. Následují navigace pro námořnictví (23%), automobilové navigace (2%) a letectví (1%). V oblasti turistických a fitness navigací nemá Garmin vážnější konkurenci, proto není třetinový růst tak překvapivý. Jistou zásluhu mají bezesporu i další faktory, jako stále se zvyšující obliba navigačních her v čele s Geocachingem. Tvrdé konkurenční prostředí naopak přesně vystihuje jen procentní růst u navigací automobilových. Ke kategorii automobilů patří i mobilní telefony Garminu, které k lepšímu výsledku zatím také příliš nepomohly. Přesto právě tento segment generuje Garminu zdaleka největší příjmy, a to 447 milionů dolarů ve srovnání se 143 miliony (turistika/fitness), 74 miliony (námořnictví) a konečně 65 miliony (letectví).
Společnost též uvádí, jakým podílem se na růstu podílí jednotlivé kontinenty. Zatímco obrat v Severní Americe vzrostl o 4%, v Evropě to bylo již 14% a v Asii dokonce o 37%. Opět se ukazuje, jaký potenciál asijské země zatím skrývají.
Máte-li zálibu v číslech a výsledky Garminu vás zajímají, můžete si zdrojový dokument prostudovat dopodrobna (anglicky).