Amoled? To nesvítí porad, ne? Nepoužitelné...
Jak si to nastavíš, také to máš.
Podle hojné diskuze tady budou mít Garminy úspěch i v dalších letech. Jsem rád že nemusím vybírat jen ze Samsungu a Apple který jsou s výdrží na dvou dnech.
Garmin je sporttester ne hodinky jako takové. Proto se liší od samsungů atd
Tohle je dost umělé dělení. Historicky Garmin (Suunto...) konvertoval od sport testeru, Galaxy od telefonu, ale oba z různých směrů dojíždějí do velmi podobné oblasti.
no dat skoro 30ku za Garmin Fenix to asi malokdo bude upgradovat ze starších modelů. Tam už asi i u Garminu spadli na hlavu.
Cena me bude vadit mene nez chybejici MIP displej.
Holt, "budes muset" jit do Endura, jako spousta dalsich uzivatelu a nebo vymenit znacku.
Enduro jsem neznal, dik za tip. Ja to nepouzivam na sport, ale jen jako "smartwatch", placeni, monitoring spanku, tepu, kroky atd. Hlavne je mam kvuli tomu ze to vypada jako hodinky, vydrzi to dlouho na baterku a ma to MIP displej.V podstate na zaklade meho pouziti by nemel byt problem prejit k jine znacce, pokud mi nabidne to, co je pro me dulezite.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 8. 2024 21:44
Naprosto souhlasím. Mám Fenix 6X Pro Solar a měnit za novější nejspíš nebudu. Cena je fakt mazec a pochybuji, že se dostanou na stejnou výdrž baterie - reálně kolem 18 dní. Děláme hodně turistiku, tudíž baterie je pro mně rozhodující faktor.
Nepřijde mi to až tak drahý.
Zdar hoši, co blbnete 😃 sedmicky pro jeste jsou na trhu a kdo bude chtit stale displej stary tak fenix 8 E ho budou mit a ano sice jen ve verzi 47mm ale sportovec je s tim ok.
je mozny ze konecne budou mit nejakej potapeci mod?suunto to uz ma ve standartu...
Ne, na to si musis koupit normalni potapeci pocitac, coz je Descent (Fenix s certifikaci pro potapeni)
to uz radeji suunto https://www.suunto.com/Products/dive-computers-a... jenze to pak zmena a co pak s datama.porad doufam ze tam bude alspon 20m snorchlovani, fenixy pod vodou umi, co jsem videl berou si je na zaznam tepu.
Na jednom z uniklych fotek je zezadu na hodinkach vyrazeno "dive 40m", takze bych tipoval, ze potapeni budou umet.
presne, to potapeni bych dal do uvozovek, ale o to jde, par metru rekreacne kvuli zaznamu...😀
Taky jsem zaznamenal potápění do 40m. Ono by to mělo teoreticky stačit, protože to je limit kam se běžný potápěč na vzduch může potápět. Každopádně potápěčské hodinky mají certifikaci obvykle na 100m. Pak je tu otázka SW. Jedna věc je ponor do 40m, druhá věc je SW, který počítá dekompresní časy atd. Obávám se, že to Fenixy neumožní, pak by postrádaly smysl dražší Descent. Descent ve verzi 3 má taky spoustu funkcí pro další sporty, ale jsou vždy něčím omezeny. Asi záměrně. Ja mám na potápění Suunto D5 a docela by mě zajímalo kde je ten cenový rozdíl 25tis oproti Descent.
ono je potapet a potapet 1x za 2 roky v egypte se skupinou ve 20m... pro vetsinu takovych pseudo potapecu jde jen o zaznam ponoru a nejaky ujisteni, jinak by se stejne potapeli jen tak bez hodinek.Descent je nabitej prof funkcemi, ja nechapu jak pod vodou komunikuje s lahvi, nebo jak suunto dela "Visualized dive logs" Enjoy an all-inclusive dive history of your locations and underwater routes. Suunto is the first to introduce a feature where your entire dive path is visualized. Jak muzou hodinky pod vodou vedet kde jsou???
gyroskop
V proudu??predposledne jsme vyhazovali partu co se nechala unaset proudem asi 3km az k mistu kde jsme (normalni turisti) se potapeli. podle gyroskopu by byli porad na jednom miste😀
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 8. 2024 09:29
Už ho mají dávno MK3i
Garmin mi tedy výběr nikterak nezjednodušil. Na veškeré aktivity, při kterých mám na zádech batoh nosím outdoor navigaci GPSMAP 66sr s transreflexním MIP displejem. Stejný displej měly i moje předchozí outdoor navigace (počínaje legendární GPSMAP 60 CSx) a tato technologie mi vyhovuje. Pokud batoh na zádech nemám, tedy především při běhání, nosím na ruce stařičký Forerunner 310xt. Pro monitorování životních funkcí nosím chytrý prsten, tudíž motivace k nákupu moderních hodinek od Garminu nebyla velká. V loňském roce jsem změnil názor a věnoval hodně času výběru. Zvolil jsem Fénix 7X (Epix kvůli AMOLED nikoli). To už ale byly "za dveřmi" osmičky, tak jsem se rozhodl počkat. Teď jsem docela na rozpacích.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 8. 2024 12:05
Mam epixy 2 titany a ja som volil presne opacne. Bez amoledu je ten garmin display hrozny. Ovela mensie rozlisenie o farbach ani nehovorim. A co sa tyka vydrze tak mi 16 dni staci. V pripade tury v horach s GPS a mapami do 20 hodin mi plne postacuje. Iny display by som nechcel. Ja vidim skor problem v tom ze v podstate vsetky vyssie garminy ci epix pro, fenix 7-8 su defacto funkciami rovnake. Tak nepatrne funkcne rozdiely nestoja ani za namahu to riesit. Napriklad neviem co moje epixy 2 postradaju oproti fenixom. Mozno hardware je trochu iny, ale zase rozdiely su podla mna zanedbatelne.
Rozdílný je pouze displej a Fenixy mohou mít fotovoltaiku. Jinak jsou stejné. Asi to byl průzkum co budou lide chtít. V podstatě jeden displej stále zobrazuje informace, ale s menším rozlišením, menším jasem, horšími barvami a druhý má menší výdrž a nebo musí zhasínat displej.
Je len dobre, ze sa da vyberat. 🙂
Jenže s příchodem nové generace si už nevybereš 😀
Ja to asi přežiju…..😂
Zjednodušili, můžeš koupit F7x Pro.Po vydání prvních spekulací a očekávaných cenách jsem koupil Fénix 7 Pro (solar) a jsem téměř úplně spokojený, až na špatnou čitelnost solární verze na slunci. F6s bez solárů byly v šeru úplně v pohodě, F7pro bohužel ve stejné situaci potřebují podsvícení. I na slunci pod špatným úhlem je to jen tak tak. (Mám doma stále obě a mohl jsem objektivně srovnávat.)
Tak dnešní oživení článku (26.8.) mně vlilo optimismus do žil. Pokud to zítra bude představeno v těchto variantách, tak si asi opravdu vybere každý (movitý) zájemce.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 8. 2024 19:29
No jak to říct Fénix s oled displejem je naprostý nesmysl. Kdo chce hodinky s hezkým designem ui nekupuje Fénix. Fénix je o outdoorové funkčnosti, které oled dost ubírá.
Co je za problém s AMOLEDem mimo spotřeby? Vidět je to podstatně lépe, vypadá to podstatně lépe, rychleji to reaguje.
Jiný problém neexistuje. Ale prostě Garmin sekta bude bojovat vždy za to svoje. Mít Garmin jen monochromatický displej, tak to hned vyzdvihnou jako přednost a jako konkurenční výhodu B-]
Naopak tady není jediný důvod pro amoled, nebo ty ho snad víš? Pořád jsi nepochopil, že každému se může líbit něco jiného. Že nemáš rád Garmin netřeba psát do každé diskuze.
Já Garmin rád mám. Mám EDGE a 5 let jsem měl i Fénixy. A čistě na sport bych je klidně koupil zase, ale bez E-SIM ne. Ale AMOLED jednoznačně vítám už jen z důvodu, že jsem si je oblíbil zejména kvůli TOPO mapám a ty jsou na OLED jsou úplně o něčem jiném. A plně chápu a respektuji, že se každému líbí něco jiného. Ale sakra nechápu, co se někomu líbí na tak zaostalém displeji. A hodně kritický jsem právě třeba proto, že jsem s Garminem řadu let (i když nyní už ne s hodinkama) a klidně bych je znovu rád měl, i když jak jsem psal čistě jen na sport. Nic jiného to neumí, ale to vůbec nevadí. Jako sporttester je to perfekt a proto bych to chtěl.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 8. 2024 14:03
Na tom "zaostalym" displeji se mi líbí to, že je čitelnej neustále a nežere tolik energii. Jeden z mejch hlavních požadavků na hodinky je, aby byly vždycky čitelný (bez gesta nebo stisku tlačítka) a aby vydržela baterie co nejdýl.
Reaguje to stejně, amoled nesvítí trvale, venku je na něm vidět míň, jak píšeš má větší spotřebu... Naopak u tohoto typu hodinek nevidím jediný důvod k amoledu, kromě toho "aby to hezky vypadalo".
Moje největší využití u Fénixů bylo možnost navigace na topo. A tam sakra vidím mega benefit u OLED. Nicméně si myslím, že mohla a měla zůstat zvlášť řada Fenix s MIP a Epix s OLED.
Pokud by zůstal Fenix s MIP tak by s tím displejem skončil v propadlišti dějin. Sesazen z trůnu Epixem s Amoled. Bo když chce dav, tak králem zvířat může být klidně páv.
Topomapy s tim nizkym rozlisenim vypadaji na Fenixech jak za stredoveku. Tam diky amoled displeji a vyssimu rozliseni je na tom Epix o nekolik trid lepe.
Třeba za mně bych ještě přidal, že MIP displej se nevypíná což vidím jako velké plus ➕
O spotrebu nejde. Vypada to lepe, ale rozhodne to rychleji nereaguje a videt to v tech situacich ve kterycyh ja to pouzivam stejne neni. Samotny displej by reagoval rychleji, ovsem HW hodinek je pomalejsi. A pri aktivite i kdyz je trvale zapnuty, tak stejne jemne pohasne a to na mou ocni kontrolu, kdyz mam ruce na riditkach uz nestaci a videt to narozdil od MIP displeje nejde. Pokud by nepohasinal vubec, nemel bych proti nim temer zadne vyhrady, ale takhle jsem musel epixy vratit a poridit si zpet fenix.
Jak jsem tak proletěl komentáře, tak si zde strašná spousta lidí plete hodinky od Garminu, konkrétně tedy Fenixy, se smart watch. Fenixy jsou primárně určeny pro sportovní účely!! A to je potřeba 10x zdůraznit!!!Že se z nich pomalu začínají stávat i hodinky s "chytřejšími" funkcemi je prostě jen marketing a zasáhnout co nejširší skupinu lidí, aby prostě Garmin co nejvíce prodal a vydělal, to je logické. Ale původní účel hodinek je úplně jiný, než nějaké Apple nebo samsung hodinky. Fenixy tak můžete srovnávat a porovnávat v vtestech např. s Corosy nebo třeba Polary, ale určitě ne s Apple Watch nebo jinými smart watch. Teď ale k Fenixům.... za mě je největší přešlap a úlet safírové sklo, které u sedmiček naprosto změnilo čitelnost! A to neskutečným způsobem. Oproti šestkám je jejich čitelnost brutálně špatná! Při běžném používání to asi není tak zásadní, ale jakmile je používáte podle jejich určení, tedy u sportu, je to brutal. Při běhu hledám správný úhel, abych se dozvěděl potřebný údaj. A to už se nebavím u trošku zhoršeném světle nebo někde v lese. Asi si dokážete představit, jaké to je, když člověk valí dolů z kopce při kamenitém podloží Lysé Hory nebo někde v Alpách. No prostě už se na ten údaj dívat nebudete, aby jste si nerozbili hubu, nezvrtli kotník! Zlaté šestky!!!Amoled je naprostá zbytečnost! Je jen pro ty gaučáky, kteří mají Fenixy jen jako designovku. LTE? Úplná zbytečnost u těhle hodinek!!! Když jdu běhat po horách, stejně si beru mobil s ohledem na svou bezpečnost (naistalovanou app Záchranka) a možnost si zavolat, navíc si udělám fotky atd, takže mobil beru tak či tak. U závodů je navíc mobilní telefon v povinné výbavě!Raději budu nabíjet jednou za dva měsíce a oželím Amoled a barvičky a LTRE než jednou za 14 dnů s těmihle blbostmi. Když chci tyhle hovadinky, tak si koupím Apple Watche a budu nabíjet každý den né 😃Bezdrátové nabíjení je mi ukradené, kabel nebo to někam jakože položit? Vždyť je to úplně jedno jednou za 14 dnů. Tohle chtějí opět jen gaučáci, protože tam ty svoje apple watche a samsungy musejí dávat každý večer 😃A jako poslední věc... když už dávám za hodinky takové peníze, dal bych zákazníkovi na výběr z více barevných variant... tím myslím barvu lunety. Osobně bych chtěl stříbrnou! A ta od dob starých dobrých F3 prostě není! Teď mám F7X Pro s modrou lunetou a stejně jí mám celou poškrábanou. Na té stříbrné nebylo nic vidět, žádný škrábanec.
Fénixy samozřejmě můžete srovávat s Apple Watch (tady nejlépe variantou Ultra) i jinými hodinkami. Není to samostatná kategorie, která se používá k úplně jinému účelu. V některých ohledech jsou lepší, jinde horší.A k jednotlivým vlastnostem: dokážete přece pochopit, že někdo se na ně může dívat jinak než vy. Tak proč tak kategoricky a s dvaceti vykřičníky? 🙂
Protože to jsou sportovně outdorové hodinky, nikoliv smartwatch (ano, do určité míry jde srovnávat i jablka s hruškami, ale má to smysl?). Většina komentářů je na úrovni "to Ferrari je k ničemu, má malý kufr a nejde tam namontovat tažné". Garmin se podvoluje masovce, jenže většina takových brzo skončí, protože narozdíl od sportovců je tam minimální loajalita (krom Applu).
To si úplně nemyslím, že by měl Garmin narazit, protože uživatel Garminu nemá kam jít - nikdo jiný totiž nenabízí to co Garmin. AMOLEd prostě frčí a Garmin ho vyladil k dobré výdrži. Já sám jsem proti AMOLED, mám Fenix 6 a čeká mě upgrade na Fenix 8. I když AMOLED nechci, rozhodně to nebude důvod jít k nějakýmu Polaru nebo Suunto, prostě jim koupím ten AMOLED. Fenix E bude osekaný model, ale pevně věřím, že nabídnou full výbavu s LCD displejem ... snad ty Enduro 3, což jsou hodinky s maximální výdrží, takže tam by AMOLED nedával smysl ...
Dost by mě zklamalo kdyby se z řady Fénix vytratil model s mip displejem, nebo kdyby z něj udělali nějakého chuďase. Potom se může zrušit celá řada Epix. Amoled je trend, ale tady bych to nechal jak to je. Máchání rukou, neustálé pohasínání displeje, nebo žravý always on... já raději to "retro". Sedmičky zatím výměnu nezaslouží, tak budu jen sledovat a doufat, že Garmin zůstane Garminem.
Já kvůli vyblitému MIP displeji od Garminu odešel. Prostě jsem tam nic pořádně neviděl. A vrátil se až k Forerunneru 965. Sice jsem přišel o tři roky záznamů, ale konečně na hodinkách něco vidím. Amoled je pro mě super. Ale chápu i výhody MIPu. Jen nejsou pro mě.
Taky mě FR 965 přesvědčil. Zejména mapa je na něm dokonalá. Podle mě někde MIP zůstane. Tipuji, že by Garmin takhle mohl odlišit řadu Enduro. Fénixu prorokuji Amoled, i když třeba ještě ne teď v nadcházející řadě.Stejným směrem to jde i jinde, viz právě teď na titulní straně čerstvá recenze cyklopočítače Garmin Edge 1050. Jak jsem LCD u tohoto typu zařízení, které se používá jen pod otevřenou oblohou, napřed nevěřil, je i tady skvělý.
To je skvělé, když na kole musí LCD pálit 100% jas aby se přiblížilo k čitelnosti transreflexního displeje s 0% podsvícením 🙂
Kolo je jediná aktivita, kde transflektivní displej ocením a jiný bych nechtěl. Na všechno ostatní ale už mi přijde úplně mimo. I ty TOPO, na MIP vypadají naprosto hrozně.
Navíc Polar už má taky jen AMOLED a Suunto bude zanedlouho určitě následovat...
Polary s AMOLED jsem měl dva dny. Kvůli zhasínání displeje jsem je vrátil. Je to na houby.
Fenixy i většina modelů z jiné řady jsou plnohodnotné "chytré hodinky" a to z jednoho prostého důvodu - jdou do nich instalovat aplikace třetích stran. Hodinky co instalaci neumí, jsou právě v té pomyslné nižší kategorii. Považovat hodinky za jakkoliv chytré díky tomu, že z nich jde volat, je blbost, to umí i jinak dost tupé modely od Amazfitu. To, že Garmin to skoro nikde nemá je právě tím jejich zaměřením.
Nejde jen o to, že lze instalovat aplikace třetích stran, ale i o to, jak komplexní ty aplikace mohou být a jestli je přítomen nějaký OS, který umožní multitasking apod. A tady je to oproti plnohodnotným chytrým hodinkám neporovnatelné, jde spíše o malé pluginy. Třeba do S40 Nokií taky šly instalovat Java aplikace, ale s možnostmi tehdejšího Symbianu to vůbec nešlo srovnat a i přes tuto možnost se stále jednalo o tzv. "hloupé telefony".
Ty kategorie se vzájemně prolínají. AW je víc smartphone a Fenix víc sport. Ale jak se rozšiřují funkce, logicky se přibližují.Ja mám F7X a dal jsem jim přednost před Epix právě kvůli MID, mám raději stále svítící displej.Co se týče lunety…, před časem jsem měl celotitanové Marq a fakt je to děs. Titan je celkem náchylný na poškrábání. Černé Fenixy snesou víc. Takže neměň.
Super popis uživatele 👌.Celkem ve všem souhlasím 👍Jen k té stříbrné lunetě. Však F6 měli stříbrnou.A já mám u F7 stříbrnou (titanová verze).
Mám sice Epixy 2, tedy Fenixy s Amoled a hlásím se mezi gaučáky. Měsíčně naběhám jen cca 250 km, něco přidám na kole a něco naposiluji a naprotahuji. S Epixy jsem bězel i stovku. Prostě typický gaučák. A co takový Radek Brunner, který amoled nosí na ultra. Jinak měl jsem F7X, ale už hůře vidím a amoled čitelnost dost vylepšuje - bez brýlí. Tu větu o gaučácích - to je boj o nesmysl týdne nebo měsíce? Myslím, že na vítězství máte slušně našlápnuto.
"Prostě typický gaučák." 😀
Srovnávat se to dá, nic není ideální pro každého, pro někoho může bát lepší vzít iWatche, které také monitorují kde co a krom toho si z nich třeba zavoláte nebo pošlete zprávu bez telefonu. Nebo tam budete mít nějakou appku pro váš sport či aktivity. Já třeba zase nejsem vůbec sportovec a Fenixy jsem zvolil jako náhradu za iWatch, ano, jsou to pro mě poměrně hloupé hodinky, ale mohu s nimi platit, notifikace fungují a vydrží mi měsíc monitorovat aniž bych je nabíjel, pro mě byla primární funkce právě výdrž, notifikace a platby a nějaká odolnost abych to neřešil, ostatní jsem byl ochoten oželet. Ta skupina lidí co sportuje a pro to potřebuje Garminy bude strašně malá a Garmin prostě musí cílit na masy. Postupně bude více appek, městské mapy atp. a samozřejmě design, pěkné řemínky atp.
Mám 7pro (takže solar bez safíru) a oproti F6s bez solaru je to opravdu bída. I když věřím, že se saférem je to ještě horší. Když jsem měl jen F6s, tak jsem ani nechápal, na co si lidé na fórech stěžují.Hlavní problém je podle mě ta solární vrstva, která ciferník neskutečně ztmavuje. Přitom půlka energie jde z displaye a půlka z pásku okolo. Zároveň přínos soláru na fénixech je podle mě minimální. +20% baterie ve smartwatch za předpokladu 3h*50k na slunci. A jen polovina (10%) jde v vrub soláru v displayi.Teď jsem byl celý srpnový slunný den venku, z toho 6h aktivit. Dostal jsem se na 60k CELKEM. Prodloužení trvání GPS aktivit je za předpokladu, že těch 50k je tam každou hodinu. Můj obvyklý den, kdy jsem venku cca 2-3h, tak dávám tak 20-30k, takže cca 1/6 doporučené dávky, která je absolutně nereálná. Takže kvůli reálnému prodloužení baterie o 1-2% zhoršili o polovinu čitelnost displaye...Druhý zdroj problému může být nový typ MIP displaye, který má výrazně hezčí barvy a podsvícení. I minimální podsvícení je o dost intenzivnější než u F6s. Kontrast při podsvícení je taky lepší. Nicméně, tohle bych osobně oželel, pokud by čitelnost bez podsvícení byla lepší.
Zatím tady nepadla jedna podstatná věc. Všechny články o nové řadě Garmin hodinek, jsou zatím stále spekulace. Nic podloženého.
je to PR sonda 😀 uz se urcite testuje treba v dc rainmakeru a hned po prezentaci budou recenze.Me dost prekvapilo nakolik garmin da na vybrany recenzenty a diskuze.
Proč tomu neudělají nějaký pořádný kovový/kožený řemínek, jak to mají klasické hodinky? Takhle to pořád vypadá jak lepší digitálky.Já tedy aktuálně nosím dvoje hodinky, obojí klasické, vše z kovu. V čem je vlastně výhoda těchle elektronických?
To já bych se zase zeptal naopak? Protože já bych na ruce jen pro “parádu” nic nechtěl, když to může dobře sloužit a dělat tisíc dalších věcí.
Hele, já od hodinek očekávám, že budou ukazovat čas, jako bonus i datum. A plní funkci chlapského šperku. Co se týče ostatních funkcí, tak mi přijde, že je to jen takové na parádu a machrování, pro hračičky. Jako na co potřebujete třeba měření fyziologických funkcí? Když je vám blbě, tak to snad cítíte i bez hodinek, ne?
Ale nejde jen o to. Ale třeba těma hodinkama platím nebo ovládám všechno možné. Záznam sportu nebo zdravotní funkce jsou jen zlomek možností využití 🙂. Ty nechápeš tohle a já třeba zase úplně nechápu hodinky jako “šperk”. Prostě každý chceme něco jiného a tak je to správně B-]
Možná ti jen uniká podstata?Jasně, chceš vědět čas a datum, tak si koupíš klasické společenské hodiny. Někomu pro tento účel zase stačí mobil.A pak máš další skupinu, která pravidelně sportuje a bere v potaz měření od Garminu, hodinky nosí 24/7 a tak chce, aby se taky hodily do společnosti. A takový člověk si koupí právě Garmin hodinky. A k té poslední větě - Garmin ti ukáže že je s tebou něco špatně ještě předtím, než se tak budeš cítit. Věř mi. Nezapomeň taky, že Garmin hodinky dnes nahradí hudební přehrávač, platební kartu, navigaci, mapy a další. To vše s velmi dlouhou výdrží, a to už se může leckomu fakt hodit 😉
Ramcove souhlasim, ale jako hudebni prehravac to teda dost dre...
Tento váš názor spíše vypovídá o vás než o hodinkách!
Určitě!!!
To je zase názor někoho z gauče ne?!Proč mít auto, stejně dobře můžete i dnes chodit pěšky nebo jezdit v lepším případě na oslovi!
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 8. 2024 21:36
Je to sporttester, ne hodinky
Je to dostupne ako prislusenstvo, ale myslim, ze tie naramky sa na sport hodia menej nez tie silikonove.
remienky sa dajú meniť.a výhoda elektronických? To si robíte srandu? Smart hodinky alebo športové trackery sú nositeľná elektronika slúžiaca na sledovanie fyziologických hodnôt, ktoré môže užívateľ následne využiť na analýzu zdravia či zefektívnenie tréningu. V prípade smart hodiniek sa pridávajú funkcie ako volania, notifikácie či platba pomocou integrovaného NFC. Je to úplne iné zariadenie ako klasické hodinky. Ja som klasické hodinky nenosil, no smart nosím už 6 rokov každý deň. Načo sú vám dvoje klasických hodiniek?
Mě tedy z nějakého důvodu ty chytré hodinky nepřitahují vůbec - co až odejde baterka, dá se vůbec vyměnit? Nebo je to zas na nákup nových hodinek? Já na to moje sportování žádné chytré funkce nepotřebuji - na kole nebo v posilovně si tak nějak dám ruku na srdce a slyším, jak rychle bije. Na navigaci mi přijde praktičtější mobil, nfc platby odmítám i mobilem, chci mít klasickou plastovou kartu.Na klasických hodinkách se mi líbí, že je to i částečně šperk - poctivý kov, pravé ručičky.Mám dvoje - jedny na sport, výlety do přírody... a druhé na nošení do společnosti, jsou modro-zlato-stříbrné a dobře ladí k mým oblíbeným modrým košilím.
😀 Já na to moje sportování žádné chytré funkce nepotřebuji - na kole nebo v posilovně si tak nějak dám ruku na srdce a slyším, jak rychle bije. 😀B-]
Proč se k tomu vyjadřujete když ty hodinky nejsou pro vás? A k baterce ... mám GF3 8 let a baterku stále nemám potřebu měnit. Kolikrát jste měnil baterku za tu dobu vy?
Tohle jsou sportovní hodinky, u kterých jsou kovové a kožené řemínky dost nepraktické. Běžně se tady dělá, že při sportování hodinky utáhnete, běžně je nosíte volněji a tohle se u kovových dělá obtížně. Také se potíte, řemínky musíte často mýt, a to zase diskvalifikuje kůži.V nabídce dokoupitelných řemínků Garminu jsou ale různé typy včetně kovových a kožených, viz https://www.garmin.com/cs-CZ/p/894067. Existují i neoriginální. Ale opravdu to u tohoto typu hodinek není moc praktické.Potom má Garmin ještě řadu Marq. Tam jsou hodinky s prakticky stejnými funkcemi jako Fénix/Epix, ale primárně zaměřené na styl. U některých modelů tam jsou kovové a kožené řemínky standardně: https://www.garmin.com/cs-CZ/c/sports-fitness/lu...
Aha, tak to jóo... dík.
garmin ma standardny rozmer remienka, nie je problem si zakupit co vam vyhovuje a vymenit ho sam domagarminy ludia nosia kvoli sledovaniu prejdenej vzdialenosti, prevyseniu, trvaniu tury a zakreslovaniu mapy trasyja osobne pouzivam "smart" hodinky vylucne na upozornenia z mobilu, aby som nemusel zakazdym pozerat na displej mobilu
Protože je to sport tester a naprostá většina lidí to tak bere.
Co vám brání si onen kovový řemínek od garminu dokoupit? Případně někde jinde neorigo garmin. Já osobně ten silikon nejraději, i když už delší dobu zvažuji nylon.
Každé Fenixy se prodávají ve více variantách, i s koženým a titanovým řemínkem, který máš už v balení. A pokud bys chtěl dokoupit v budoucnu, dá se koupit i samostatný řemínek
Protože to nejsou klasické hodinky, ale sporttester. To, že jsi metrosexuál, který si potrpí na módní doplňky jako ty, je trochu mimo. Tohle je pro lidi, kteří žijí aktivním životem a chtějí si změřit a zaznamenat různé aktivity. Navíc je to zařízení, které umožňuje jednoduché placení, přijímání notifikací atd. Prostě zařízení, které není pro tebe, ale pro lidi, kteří to ocení a využijí. Kovové tahy si navíc můžeš dokoupit, nebo, jako u každého nového modelu, jsou prodávány rovněž i s kovovými tahy. Evidentně se o tyto sporttestery nezajímáš a jen plácáš hlouposti z neznalosti.
Kdo by sportoval s kovovým řemínkem???
Ten starý konektor možná souvisí s tím, že zároveň přenáší i data, protože pak lze hodinky spravovat přes Garmin Express nebo tam ládovat nějaké doplňky a mapy jako na flashku. U hodinek, co vydrží přes týden, je to nepříjemné, ale dá se s tím žít. To ignorování eSIM je větší zločin.
To je přeci nesmysl. 4 piny a můžeš udělat konektor jaky chceš. Třeba magnetický. Není potřeba lpět na konektoru který je stejně proprietární a který spoustu lidí štve. Určitě to jde vyřešit lépe.
to zas bude zmena a tohle funguje a redukce(1x1cm) na usbc stoji 30Kc...a pozor neni zas tak jednoduchy udelat blbuvzdornej(voda-tlakova, pot, human) konektor co vydrzi...
Zase ale měnit jeden proprietární konektor za druhý by bylo takové mrzuté. Magnetické konektory jsou super, dodnes vzpomínám, jak jsem si ho oblíbil na Xperii XZ2 a vůbec mi nechybělo Qi. Ale na druhou stranu už jsem slyšel stížnosti lidí, kteří mají citlivou pokožku a z těch na kůži vystavených pinů se jim dělají vyrážky. Takže to asi taky není cesta.
Na to stačí z ebay gumová krytka používám už 5 let na všech Garminech
jenže tohle nejsou smartwatch pro geeky ,ale feature watch pro sportovce. A správa jede především přes telefon. Desktop SW je tak nějak už jen legacy setrvačnost ,nebo pro navigace ci cyklocomputery ale i ty nové jsou přes telefon.
Problém je s tým divnými medzistavom. Väčšina veci sa nastavuje cez mobil, ale hudba a mapy sa inak ako cez kábel do hodiniek nedajú dostať.
Nový Edge 1050 pro cyklisty už zvládá správu map přes Wi-Fi a aktualizací firmwaru se to brzy dostane i do starších modelů. Čekám, že hodinky taky budou na řadě.
co jsem cetl tak nekteri pripinaji hodinky na batoh a powerbanku a nechaji jet cely trail a to s timhle konektorem poradne nejde. ale nejak to utichlo, je to davno kdyz ten konektor predstavili
hlavne zadny esim a podobne, na to je mobil.misto + cena + baterka vs esim to proste nedava logiku
eSIM právě pro to, abych s sebou nemusel mít pořád i ten mobil. Když si půjdu zaběhat, stačí mi hodinky, ale zároveň chci být na příjmu a sdílet polohu pro případ, že se mi něco stane.Ten modem tam může být klidně volitelný, i ostatní značky mají hodinky s/bez eSIM. A zrovna u Garminu, který má v portfoliu největší chaos, by se další model hravě ztratil.
Já jsem zase naopak rád, že v sporttesteru nejsou nesmysly typu e-sim. Tyhle hodinky jsou určeny pro sport. Nevidím důvod z nich dělat prodlouženou ruku mobilu.
Tak když tam bude eSIM tak naopak přestanou být prodlouženou rukou mobilu a dost se emancipují.
Ten konektor není moc dobře řešený. Ale chápu, že asi chtějí držet nějaký standard. Na data je to potřeba. Já mám v hodinkách dost hudby abych nemusel tahat mobil na cvičení.
U ostatních chytrých hodinek je bezdrátové nabíjení standardem hlavně proto, že je musíte nabíjet každý den nebo obden... u Garminu vytáhnout ten kabel jednou za dva týdny fakt není problém
Neviděl bych to taky jako nějaké velké negativum, navíc by hodinky musely přijít o kovové dýnko, nebo by tam museli udělat nějakou mezeru.
Nevadilo, keby ten kábel nemal najhlúpejší konektor. Vždy mi vydržal max pól roka a potom začal byť vybehaný a nedržal poriadne. A je jedno či to bol originál, neoriginálny kábel, alebo iba redukcia. Navyše keďže to nieje ploché tak sa potom dajú hodinky nabíjať iba displejom dolu a veľakrát som ich chcel dať nabiť pred športovaním, aby som následne zistil že sa vôbec nenabili, lebo keď som ich pokladal, kábel stratil kontakt. To nabíjanie je jediná vec kvôli ktorej by som zvažoval novší model, ale takto ešte počkám.
Je pravda, že horší to být už nemůže. Ale třeba Marq to mají v pohodě.
Ten Amoled nevím. Měl jsem na předchozích transreflexivni MIP(nebo jak se tomu říká), sice nebyl tak líbivý displej a rozlišení, ale bylo to pro mě mnohem praktičtější než současný Amoled. Oboje Garmin.
MIP varinata F8, minimálně 47mm, téměř jistě bude, na jedné z fotek, která tady není je to vidět ("ošklivější" mapa a solár).
Přesně tak měl jsem VivoActive3, tam teda MIP nic moc, potom Fenix 6X Pro to byl velký skok v kvalitě a teď 7X Pro a tam je o chlup ještě lepšíPokud budou nové Fenix MIP jen 47mm tak nic pro mě, teď mám 51mm a jes to stejně na mě málo, navíc cenný rozměr displeje ještě o 5mm ukrajuje solární nabíjení, které je mi k ničemu a bez soláru šla jen 6X, ale 7X už nešla
ne prosim hlavne ne tablety na ruce 😀 to jsou pak vsude obouchany futra a krivy zada od nesoumernyho zatizeni...
Jako vážně bez LTE? V 2024?
To byl nakonec hlavní důvod (spolu s UX a pár drobnostmi), proč jsem u Garminů nezůstal a vrátil se k Samsungu.
No zvláště u sportovních hodinek to chybí nejvíc.
Co se týče výbavy, tak v podstatě nikdo nic neví, podle fotek asi bude minimálně hlasový asistent a volání skrze telefon, ale je možné, že třeba 51mm verze bude mít něco navíc, uvidíme.
Ví. Prodávat se má v září. Tedy v řadě zemí pokud by to mělo mít E-Sim by to muselo být už dávno certifikováno, takže by se o tom už nějakou dobu vědělo. Tohle je u “krále” sporttesterů dost mimo.
Nevidím pro LTE v hodinkách žádné použití. Hodinky mají mít jen bluetooth a případně ANT+, jakákoliv další bezdrátová konektivita je zbytečná. Připojení na internet obstarává smartphone.
Třeba proto, že jdeš běhat a nemusíš si brát telefon? Jdeš se psem a nemusíš si brát telefon? Já třeba na příjmu být potřebuju. Ale zároveň nemusím jak ocas tahat všude telefon. Ty v tom třeba smysl nevidíš, ale taky evidentně jsi gaučák co nevytáhne paty do přírody, tak pak to smysl skutečně nedává.
Nechápu proč ty urážky. Já v tom smyslu také nevidím a přijde mi jako blbost mit nutnost být neustále online a na příjmu i při sportu. Jdu sportovat, zaměřuji se pouze na sport a mentálně se nerozptyluji být online. Ale chápu, každý to má jinak. A nebudu uvádět kolik toho ročně naplavu, nadzvedám, naběhám,. najezdím, nachodím. To je asi jedno, ale je to hodně a už hodně let (první měřic byl XT310) a to jsem fungoval už dávno předtím.
Asi tak. U těchto produktů LTE smysl ani nedává, od toho je jiný segment hodinek. Osobně si mohu dovolit např. i takový luxus jako vyběhnout offline 😀
Ne. Přesně sporttester je na to jako dělaný. Akorát chápu, že Garmin se bojí toho, aby se mu pak někdo nevysmíval, že by mu náhodou LTE radikálně zkrátilo výdrž. Ono totiž stačí třeba u Fenix 7 zapnout ke sportu hudbu a v tu ránu je vydrž 7h. Dát tam ještě LTE, tak jsou na tom stejně jako Apple Watch nebo Galaxy Watch a přitom stejně funkčně budou 10 let za konkurencí.
Pleteš dohromady smart watch a sporttester. Garmin je primárně sporttester a bez problémů komukoliv stále a ještě hodně dlouho v tomhle odvětví natrhne kdykoliv pr.... Trošku se mu blíží snad jen Coros.
Nepletu. Poslouchání hudby / podcastů ke sportu jednoznačně patří. Garmin jsem měl 5 let, znám je dobře a vím tedy přesně co je to za zařízení. Jen mi to po čase tak nějak přestalo stačit, když jsem viděl v okolí, co všechno umí jejich hodinky.
No očividně nevíš co to je za zařízení.
Tak ja trebas, kdyz jdu predstirat beh ven, chci mit moznost si zavolat (domu, taxika nebo prinejhorsim 112), kdyz se mi neco stane. Takove to "online", co nerozptyluje.
ano, ale ne za cenu vydrze...neni problem vsechno povypinat kdyz to nechci problem jsou ty kompromisy co se udelaji aby to tam bylo, v hodinkach neni mista nazbyt😀
Třeba dnes 15 km běh. Dost ve skalnatém terénu. Nemít LTE, tak sebou musím brát mobil. Ono stačí jen zakopnout a upadnout a malér je na světě. Pokud sportuješ a nevidíš tu obrovskou výhodu, že Ti něco kryje záda, pak OK. A nejde jen o sport. Často musím být na příjmu a mohu si dovolit kamkoliv odejít a nebo jít a nemusím všude sebou tahat telefon.
To ale chápete špatně, pokud si myslíte, že je to hlavně o tom, být neustále online a sjíždět při běhu Instáč. Jde o to, že s sebou nemusíte tahat telefon, jakožto težkou velkou cihlu, což předpokládám, že pro sport není žádoucí tahat, a přesto, když se něco stane, může si člověk zavolat pomoc. Může se mrknout na aktuální počasí na trase, najít si vlakové spojení apod. Proto je podpora LTE i pro sportovně laděné hodinky velice dobře využitelná.
Ano, gaučák, rozhodně...Když jdu sportovat já, hodinky by mi překážely. Bez problémů s sebou můžu mít i telefon. Ne že bych ho potřeboval, protože nevidím důvod být během sportu online. Hodinky se ke sledování aktivního sportu stejně nehodí, k tomu je hrudní pás a dedikovaný tracker. Hodinky jsou ke sledování celodenní aktivity.Prostě si běž koupit zařízení od jiného výrobce, a pak s nimi jdi "běhat" a "se psem", vrcholový sportovče.
Rozumím tomu správně, že hodinky by vadily, ale vzít si telefon nevadí?
Ano. Protože hodinky jsou na předloktí po kterém stéká pot, zatímco telefon je v brašně mezi gely a tyčinkami.
😀😀😀
Jé, krysa tělocvičnová 😉No a teď zatni biceps a představ si, že jiní lidé to mají jinak a proto mají jiné požadavky.
Cože? V tělocvičně jsem nebyl od školních let. Přestaňte blábolit.Naopak Op je ten kdo tu u hodinek, kterým je LTE k ničemu, pořvává, že musí mít LTE: Mě nevadí, že jiné modely LTE mají, ať si jde koupit je. A je důležité, že některé modely ho nemají.Ve smartphonech už tato rozmanitost nabídky úplně zmizela a výsledkem je dlouhodobý úpadek celého odvětví.
Takže to nemít, z toho děláš teda konkurenční výhodu? 😀 A víš, že si i u konkurence můžeš vybrat jestli to tam chceš a nebo nechceš? Klíčové ale je, že to konkurence prostě umí a nabízí .A že jsou si dnes telefony dost konkurenční a jsou natolik komplexní, tak to je vlastně úpadek odvětví … tak to jo 😀A že ti hodinky vadí, protože blokují stékající pot, tak větší blábol jsem tu ještě snad nečetl 😀. Hlavně, že to nevadí brašna na tyčinky a gely 😀😀
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 8. 2024 15:14
Takže "Nevidím pro LTE v hodinkách žádné použití. Hodinky mají mít jen bluetooth a případně ANT+, jakákoliv další bezdrátová konektivita je zbytečná. Připojení na internet obstarává smartphone." byl argument vlastní slepotou?
ant a BT potrebujes LTE ne, kdyz to tam narves bez kompromisu na baterce a velikosti proc to tam nedat😀 jenze...
A u vás v chatrči nemáte elektřinu? Že se tak hrozně bojíte všeho co by vám ukrojilo maličko baterie.
Tady se bavíme o přístroji v cenové kategorii 20 - 30 tisíc. Mohli tam ten modem bez problému přidat, cenu navýšit o litr a kdo by jej nepotřeboval, tak by jej jednoduše nepoužíval. Tak jako je to s každou jinou funkcí, kterou někdo nepotřebuje. Zároveň je ale evidentně hodně lidí, kteří by LTE ocenili a přesto ho tam Garmin nedá. Proč? Souhlasím s DirtyKingem, že důvod bude ten, že v LTE režimu by výdrž nebyla nic oslňujícího, podobně, jako když si dnes někdo na Garminu pustí hudbu a Garmin by přišel o velkou část té své aury velké výdrže - kterou ale má právě proto, že toho vlastně moc neumí. Garmin se v podstatě tím rozhodnutím, že se bude propagovat skrz rekordní výdrž, pěkně zahrabal, protože si tím zavřel dveře pro inovace a nemůže teď přidat žádnou pokročilejší funkci, protože si svou zákaznickou základnu naučil, aby pro ně bylo hlavním kritériem spokojenosti pomalu padající číselko stavu baterie. Ale je otázkou, jestli to těm současným uživatelům vydrží, když budou sledovat, jak se jiní výrobci posouvají dál a nabízejí více a více atraktivních funkcí, které člověku ulehčují život.
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 8. 2024 20:09
A víte, že pot stéká i kolem řemínku hrudního pásu nebo kolem popruhů brašny? Tam to nevadí? Jinak, já své aktivity stavím právě na tom, že s sebou žádné krámy tahat nemusím a beru si jen ty hodinky. Větší pocit lehkosti a svobody jsem nezažil.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.