Nemusíte nikde nic zařizovat, v okamžiku, kdy překročíte hranice máte postaráno o cestovní pojištění díky mobilu. Letos v létě bude zdarma.
Ta idea je výhrou pro všechny tři strany.
- O2 má nový produkt, na kterém vydělá peníze.
- Pojišťovna má jistý přísun zákazníků a přesné informace o tom, kdy vycestovali a kdy se vrátili (takže v tomto směru nehrozí pojistný podvod).
- Zákazník nemusí na nic myslet, nic aktivovat, prostě je pojištěný pokaždé, když vycestuje.
Ale než to přeženu s nadšením, pojďme se podívat na podrobnosti...
Od 1. července bude pro zákazníky O2 k mání novinka – cestovní pojištění v mobilu, které pokryje obvyklá rizika spojená s cestováním, například léčebné výlohy s plněním až pět milionů korun, úrazové pojištění, pojištění zavazadel nebo odpovědnost za škodu. A pro ty zákazníky, kteří si nastaví tarif Volání bez hranic bude letos v létě dokonce zdarma. Nabídka platí pro rezidentní zákazníky ve věku 16 - 70 let, na jeden paušál je možné pojistit majitele paušálu, nebo i celou rodinu.
Běžně stojí pojištění 29 Kč na jeden den pro jednotlivce a 79 Kč pro rodinu. Tou se rozumí manžel (manželka) a neomezený počet jeho či jejích dětí do 18 let žijící ve společné domácnosti. Pojištění je možno objednat i u tarifu Svět Basic, zde jsou ale ceny vyšší a ani bezplatné léto se nekoná:
O2 cestovní pojištění |
k tarifu Volání bez hranic |
k tarifu Svět basic |
Pro jednotlivce |
do 31. 8. 2016 zdarma, poté 29 Kč/den |
39 Kč/den |
Pro rodinu |
do 31. 8. 2016 zdarma, poté 79 Kč/den |
99 Kč/den |
Operátor nastavil službu tak, že pojištění se aktivuje samo pokud se váš telefon přihlásí do sítě zahraničního operátora. Asi vás teď napadá něco ve smyslu, zda se stačí vyskytnout v blízkosti státní hranice, kam proniká signál ze sousedních zemí. Ale není tomu tak, v roamingu musíte být pár hodin (přesněji to O2 bohužel nespecifikuje), aby se pojištění aktivovalo s tím, že po uplynuti ochranné lhůty se data odešlou do pojišťovny, ale zpětně, tedy s časem překročení hranice. Od toho okamžiku je zákazník pojištěn.

Více informací naleznete na adrese o2.cz/cestovani (obr.: o2.cz)
Službu lze aktivovat prostřednictvím online samoobsluhy Moje O2, na zákaznické lince nebo na prodejně. Cestovní pojištění poskytuje operátor ve spolupráci s pojišťovnou Maxima a Axa Assistance CZ. V případě pojistné události je zákazníkům na lince +420 272 101 036 k dispozici asistenční služba 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Další informace, přehled limitů pojistného plnění najdete na adrese O2.cz/cestovani. Všeobecné pojistné podmínky Chytrého cestovního pojištění jsou k nahlédnutí zde. Co mě na produktu hodně mrzí, je fakt, že PDF s podmínkami má 27 stran a je velmi složité najít v něm odpovědi na otázky, které máte. Pozorní buďte zejména v případech, kdy se v zahraničí chystáte na sporty akčnější než je klidný běh po kolonádě. Pak bude lepší pojištění od O2 deaktivovat a připlatit si za odpovídající produkt jinde.
Letos v létě je překračování hranic u O2 populární
Závěrem si neodpustím jedno popíchnutí a připomenutí tématu, které vířilo emoce začátkem týden. Letos v létě je překračování hranic u O2 populární. O automaticky aktivovaném pojištění jste četli výše, některé předplacené karty O2 se přepnou na dražší tarif a s kreditem vám zamávají trochu více, než byste si přáli a než roamingová regulace Evropské unie dovoluje: