Gentleman: Dejte si pozor na největší nešvary při telefonování

Názory k článku

14. 03. 2021 14:48

Za me jeste tyto veci:
- Kdyz nekdo tipne telefon, spoustu lidi to nechape (vetsinou starsi lide) nebo pochopi, ale volaji treba 10x po sobe..
- Lide nekdy zacnou mluvit moc brzo po spojeni hovoru. Hodne telefonu ma urcitou prodlevu (nekdy treba i vterinu), takze je dobre se tuto prodlevu na svem telefonu naucit a chvilku s tim podtravem nebo predstavenim pockat. Zamezi to trapnemu mlceni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 03. 2021 16:58

Velice dobrý způsob jak dodržovat etiketu telefonování je nepoužívat mobil, ale jen pevnou (VoIP) linku.
Odpadá tím problém s voláním nebo přijímáním hovorů na nevhodném nebo nedostatečně soukromém místě, v nevhodné situaci, v čas, kdy se Vám to nehodí a řada dalších problémů.Ano, nebudete pak dostupní neustále, ale jak bylo řečeno už v pořadu, neustále také není vhodný čas k telefonování. Ve velkém množství profesí je stejně lepší hovor vyřídit raději za několik hodin soustředěně a pořádně než ihned přijmout hovor při dobíhání spoje a řešit problematiku veřejně a nedbale.Já sám volám v rozmezí ne 9-12 a 13-18 jako tomu bylo v pořadu, ale jen v rozmezí "západní pracovní doby" tedy 9-17, protože lidé chodí na oběd různě a nejčastěji v době 11-14 hodin. Předpokládám ale, že když budu volat v době oběda, dotyčný mi hovor nepřijme.Plánované hovory z mojí strany, kdy vím, že například zítra musím někomu zavolat nebo pokud si mohu čas hovoru dohodnout, plánuji, pokud je to možné, na 10:00, protože v tento čas bývá většina lidí podle odborníků na cirkadiánní rytmus v maximální bdělosti, dokáže se nejvíce soustředit, ale ještě není unavená množstvím práce ani její soustředění nenarušuje hlad a myšlenky na oběd. Navíc pokud se vyskytne nějaký problém, je k dispozici téměř celý pracovní den, kdy se dá tato záležitost vyřešit a neodkládat na zítřek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 03. 2021 18:12

Já zcela souhlasím se vším, co píše jeden cool guy, krátká citace:"Tradičné hovory, ktoré vyžadujú, aby ste okamžite zareagovali, začínajú byť pre množstvo ľudí skutočne otravné. Drvivú väčšinu vecí je možné vybaviť totiž neinteraktívnou komunikáciou — textovými alebo hlasovými správami, na ktoré druhá strana zareaguje vtedy, keď má čas."Také nesnáším, že mi "kdokoli" a kdykoli zavolá, i když byl dotázán, s očekáváním podrobností na mail apod. Celý článek je zde, doporučuji přečíst
https://wilderko.medium.com/tradi%C4%8Dn%C3%A9-hovory... ... Popř. i jeho další články na blogu jsou zajímavé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2021 20:08

Snůška nesmyslů...
Například nevolejte soukromě v pracovní dobu a současně nevolejte po 18 hodině - to bych spoustě lidí nezavolal vůbec.
Nebo nevím, proč bych nemohl hovor odmítnout? I pro volajícího je lepší, když to hned odmítnu, než ho nechat minutu čekat a poslouchat vyzvánění tón.
A moc se mi nezdá ani to představení - napřed firma a pak jméno. Mě přijde rozhodně lepší (a všichni to tak dělají) se představit jako "Novák z firmy XY" než jako "firma XY, u telefonu Novák'.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2021 20:27

Vždy volejte zpět, takže i na podvodné vyzvánění (https://mobilmania.zive.cz/clanky/cesko-postihla-dal... ... )?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bkf.1  |  15. 03. 2021 10:37

Vcelku hezký pokus o Špačka, určitě dávám palec nahoru za snahu a vcelku povedené provedení, spíše bych to ale formuloval jako jistá doporučení a to bych i častěji zdůrazňoval. Každopádně tohle celé je jen pro lidi, kteří to vychování mají, tupci se budou chytat každé nepřesnosti např. ohledně časů (viz důkazy v diskuzi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MichaelsCZ  |  15. 03. 2021 17:22

odmítnutí hovoru = zavolám zpět, protože jsem tím dal najevo svou interakci
nezvednutí (ať už ztišení nebo jej nemám u sebe) = očekávám, že volaná strana zavolá zpětCo nechápu je, když to nechá někdo zvonit 20 sekund. Než dojdu doma do patra tak to nestihnu zvednou. Přece pokud mi volá tak už ví, že ruší tak proč to ten dotyčný nenechá tedy zvonit? Já se přece mohu zařídit podle bodů výše.Lidi mají pocit, že musí telefon zvednout vždy, což je super když platí třeba u kasy.
Dále, lidi se nenaučili hovor ztlumovat. Zvoní, a než jej zvednou tak na něj chvíli čumí co s tím a telefon řve na celé kolo. Jakmile telefon beru do ruky, hned mačkám POWER, který vypíná zvuk zvonění. Defacto už při vynadavání z kapsy.A ještě jedna věc: "vyčkejte prosím, volaný právě hovoří" okamžitě pokládám. Důvod?
a) volaná strana uvidí zmeškaný hovor
b) volané straně t oneustále pípá do ucha takže on se nesoustředí ani pak na aktuální hovor
c) vrchol je pauznout aktuální hovor a přijmout nový
Tahle funkce je pro manažery, aby byli důležití a mohli druhé straně říci po americku "momentík, mám druhý hovor"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tehomas  |  15. 03. 2021 21:30

Nejsem gentleman. A pokud to znamená to, co se tu prezentovalo, ani jím nechci být a nechci mít takové ani mezi přáteli. Vždyť ta rádobyvtipná scénka velmi názorně demonstruje, že to je povznesené sobectví, které se za dobré vychování jen vydává. Nejvíc mě rozladily ty hodiny. Jestli má být slušnost nejen zbytečně nevolat, ale i nezvedat hovor mimo takovéto intervaly, tak to bychom si do noty nekápli. Pokud mi někdo volá a třeba i když je zrovna noc a spím, tak když můžu, prostě to zvednu. Může to být naléhavé a zatím to tak pokaždé bylo. Od přátel i pracovně.
A pokud opravdu dělám něco, kvůli čemu nemůžu telefon hned vzít, tak nechat ho zvonit, abych náhodou odmítnutím neurazil, ale ztlumit vyzvánění, mi naopak přijde jako dost nevhodné. Jednak tím ten volající ztrácí zbytečně čas, jednak pak snadno zapomenu dát to zvonění zase nahlas.
Takže abych potvrdil, že skutečně nejsem gentleman, se rozloučím doporučením, nechť si podobné mravouky vetknete za klobouk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
User007  |  16. 03. 2021 06:30

Ottův slovník naučný pod heslem "telefon" : - přístroj určený ke krátkým jasným zdelenim. To je nad všechny Guru gentlemen. Pro sebe jsem si nastavil několik pravidel co dodržuji a funguje to. Pracovní číslo mám aktivní 24/7, ale reaguji pouze v pracovní době, mimo tuto dobu prostě vypnu zvonění. Při pokusu donutit mě reagovat mimo pracovní do jsem zaměstnavateli, na minutu přesně, vycislil prescasove minuty a byl pokoj. V dopravních prostředcích nikdy hovor neberu a odmítám ho, v restauraci, divadle či kině vypinam i vybrace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mepp  |  16. 03. 2021 10:33

Čistě náhodou jsem dnes slyšel s ním rozhovor v podcastu DVTV (ten člověk si snad platí přístup do medii, jinak nevím..) a ten je tak sebestředný a tak posedlý osobní "krásou", že ani Veselovský z něj nemohl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Abox  |  16. 03. 2021 14:35

Maximálně nesnáším, když někomu volám na ztracený hovor a dovolám se na záznamník. Příště si může ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 03. 2021 14:54

Člověk který je naprosto mimo realitu. Kde začínají v práci v 9 hod? Snad jen kancelářský krysy v Praze ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
TheDannyCzech  |  19. 03. 2021 07:11

Za mě je povolání "lektor etikety" jedno z nepotřebných zaměstnání, která v dnešní době nemají, co dělat. Doporučil bych pánovi najít si zaměstnání, které bude něčím světu prospěšné. Mluvení o hovně nikomu nepomůže. Za mě je jeho povolání totéž jako nějaký podomní prodejce, který od starých lidí akorát tahá peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor