GoClever 4330A: nejlevněji do celé Evropy

GoClever 4330A je navigace s mapami celé Evropy, širokoúhlým displejem i multimediálními funkcemi. Čekáte cenu okolo sedmi tisíc? Pak budete mile překvapeni. (Video)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • vzhledem k výbavě výhodná cena
  • kvalitní konstrukce a zpracování
  • mapové podklady celé Evropy
  • poměrně kvalitní navigační aplikace
  • bohatá databáze bodů zájmu
  • hledání bodů zájmu podél trasy
  • práce s průjezdními body

Hlavní nedostatky

  • nedostatečně podsvícený a lesklý displej
  • horší vyhledávání bodů zájmu
  • příliš upovídaná hlasová navigace
  • podivné výpočty profilu „nejlevnější trasa“
  • nedotažené ovládání prstem
  • zdlouhavější vyhledávání adresy
  • občas pomalejší přepočet trasy
  • občasné tuhnutí navigace

GoClever 4330A: ve zkratce
cena 4 190 Kč (3 790 Kč východní Evropa)
typ navigace přenosná navigace
rozměry 122 × 84 × 22 mm
hmotnost 180 g
GPS přijímač Centrality, 20 kanálů
displej 95 × 53 mm, 480 × 272 bodů, dotykový
paměť paměťová karta (SD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Tele Atlas
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC ne
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Před Štědrým dnem loňského roku jsme psali o tehdy nejlevnější navigaci GoClever 3550A, která s mapami východní Evropy stála zhruba 4 300 Kč. Po půl roce držíme v rukou model 4330A s ještě lepší cenovkou 4 190 Kč. Má novou verzí navigační aplikace, širokoúhlý displej a především mapy kompletní Evropy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GoClever 4330A, levná navigace s mapami celé Evropy

GoClever 4330A prostřednictvím map Tele Atlasu konkrétně pokrývá tyto státy: Andorra, Rakousko, Belgie, Chorvatsko, Česká Republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Německo, Řecko, Maďarsko, Itálie, Lotyšsko, Litva, Lichtenštejnsko, Norsko, Lucembursko, Monako, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Irsko, San Marino, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko, Velká Británie, Vatikán.

Průjezdní silniční síť je v těchto zemích: Albánie, Bělorusko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Makedonie, Moldávie, Rumunsko, Srbsko, Černá Hora, Ukrajina. Navigace má zmapované také trajekty.

Navigační aplikace se od minulé verze se v základu příliš nezměnila, proto si dovolím neopisovat základní vlastnosti ze starší recenze a raději vás na ni odkážu. Zaměřím se na samotný přístroj a spíše popíšu své vlastní zkušenosti po více než pěti stech kilometrech za volantem.

Podívejte se na video, které jsme s GoClever 4330A natočili. Uvidíte na něm samotný přístroj, práci s držákem, doplňkové funkce, spouštění navigační aplikace a její možnosti.

 

Není plast jako plast

GoClever mne i přes velmi nízkou cenu překvapil kvalitním dílenským zpracováním a použitými materiály. Jde sice samozřejmě o plast, nicméně „gumová“ povrchová úprava dojem výrazně zlepšuje. Nevýhodou tohoto povrchu zůstává pouze magnetická přitažlivost otisků prstů a jejich nesnadné odstraňování.

Na levé hraně se nachází standardní mini USB konektor. Jeho prostřednictvím lze přístroj ládovat daty a zároveň dobíjet z portu počítače. Nad konektorem má své místo standardní 3,5mm jack. Horní hrana hostí pouze nevýrazné tlačítko pro zapnutí.

Na hraně pravé pak najdete slot s paměťovou kartou SD, mapové podklady Evropy jsou umístěny na paměťové kartě s kapacitou 2 GB. Zcela v rohu přístroje najdeme i ovládací pero. Někteří výrobci na něj zapomínají, někteří věří ovládání prstem, nicméně pero se vždy hodí.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Konektory na jednom boku • karta na druhém • ovládací pero v přístroji

Na zadní straně již tradičně ústí reproduktor. Akumulátor s kapacitou rovných 1 000 mAh je integrován přímo do těla a nelze jej vyměnit svépomocí. Dle našich zkušeností udrží navigaci v chodu necelé tři hodiny.

Tmavý, velmi tmavý displej

Výrobce kupodivu nezvolil displej s matnou povrchovou úpravou, která se stala v rámci automobilových navigací samozřejmostí. Lesklý povrch výrazně odráží okolí, což zvláště v současných letních dnech není nejpříjemnější. Je to první jednoúčelová navigace, kde se nám v displeji odráží objektiv fotoaparátu a kamery.

Největší problém navigace ale nese jméno intenzita podsvícení. Jednoduše řečeno: nejnižší úroveň konkurenčních navigací představuje u GoClever maximum. Hned po zapnutí jsem hledal možnost zvýšení intenzity, aby mi navigace pod vtipnou položkou „bystrost“ záhy oznámila, že toto už je strop. Rozdíl ve srovnání s čímkoli je tak propastný, až bych připustil, že jde o vadu tohoto konkrétního kusu. Budu rád, pokud by toto stávající majitelé potvrdili nebo naopak vyvrátili.

Neupadne pod pedály

Při prvním rozbalování navigace jsem – bez podrobnosti o prodejní ceně – trošičku žehral nad absencí aktivního držáku. Cena však vše vysvětluje, vždyť často ani dvojnásobně dražší navigace tuto příjemnost nemají. Držák se tedy skládá z klasické přísavky a ramena s dvojicí aretovaných kloubů. V horizontálním směru lze navigací při mírně povoleném šroubu snadno pohybovat. Vertikální směr se tak lehce pozměnit nenechá, kloub drží zoubky a pro změnu polohy musí být šroub víc povolen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GoClever a dodávaný držák

Do úchytu se pak vsune jednoduchá plastová vanička. Má velký kruhový otvor v místě vyústění reproduktoru, aby se netlumil Na rozdíl od dříve testovaného modelu GoClever nemusí být kabel připojován až po vložení navigace do držáku. Držák drží zcela pevně a nedá o sobě vědět ani při výrazných nerovnostech či na kočičích hlavách.

K navigaci samozřejmě patří i napájecí adaptér do zapalovače. Naštěstí se nekoná kroucená telefonní linka, nabíječka má přímý a dobře ohebný kabel. K dokonalosti tak už jen schází ochranné pouzdro na cesty, nicméně i toto nízká cena omluví.


Článek pokračuje v další kapitole: doplňky, navigační aplikace, hledání cíle

Témata článku: Goclever, , , , Naplánování trasy, Příjemnost, Konec dobrý, Dobrá práce, Zakázání, Telefonní linka, Systémová nabídka, Pedál, Paskvil, Nejnižší úroveň, Uzavírka, Základní pohled