Google žije z reklam, ovšem to, co poslední dobou předvádí v Google Play, už je na pováženou. Jakoby nestačily reklamy na aplikace v prvních patrech vyhledávání...

Google žije z reklam, ovšem to, co poslední dobou předvádí v Google Play, už je na pováženou. Jakoby nestačily reklamy na aplikace v prvních patrech vyhledávání...

Google někdy mění layout, a pod aplikaci, kterou jste vyhledali přesně podle jejího názvu, přidá blok s reklamami na aplikace

Google někdy mění layout, a pod aplikaci, kterou jste vyhledali přesně podle jejího názvu, přidá blok s reklamami na aplikace

Google vás chce ošálit, a tak potvrzuje, že reklamy řadí dle relevance a kvality...a reklamy zmiňuje "jen tak mimochodem"

Google vás chce ošálit, a tak potvrzuje, že reklamy řadí dle relevance a kvality...a reklamy zmiňuje "jen tak mimochodem"

Až v sekci podpora se dozvíte, že vám Google bude nabízet návrhy při psaní, které vám pomohou s efektivním vyhledáváním... jenže návrh na aplikaci nez napsané čárky - to je nijak neoznačená reklama!

Až v sekci podpora se dozvíte, že vám Google bude nabízet návrhy při psaní, které vám pomohou s efektivním vyhledáváním... jenže návrh na aplikaci nez napsané čárky - to je nijak neoznačená reklama!

Toto je první důkaz, který máme. Nenapsali jsme ani ň, a na displeji svítí reklama na jihokorejskou aplikaci

Toto je první důkaz, který máme. Nenapsali jsme ani ň, a na displeji svítí reklama na jihokorejskou aplikaci

Za pár hodin ji nahradila jiná

Za pár hodin ji nahradila jiná

Ano, i tentokrát jsme nenapsali ani písmeno a v liště už svítí "zajímavý" tip na aplikaci

Ano, i tentokrát jsme nenapsali ani písmeno a v liště už svítí "zajímavý" tip na aplikaci

A bude hůře... už brzy se sekce doporučených aplikací (tj. reklam) rozroste na dva řádky. Sekci "Nabídky od stejného autora" tak vytlačí o dost níže

A bude hůře... už brzy se sekce doporučených aplikací (tj. reklam) rozroste na dva řádky. Sekci "Nabídky od stejného autora" tak vytlačí o dost níže

Google někdy mění layout, a pod aplikaci, kterou jste vyhledali přesně podle jejího názvu, přidá blok s reklamami na aplikace
Google vás chce ošálit, a tak potvrzuje, že reklamy řadí dle relevance a kvality...a reklamy zmiňuje "jen tak mimochodem"
Až v sekci podpora se dozvíte, že vám Google bude nabízet návrhy při psaní, které vám pomohou s efektivním vyhledáváním... jenže návrh na aplikaci nez napsané čárky - to je nijak neoznačená reklama!
Toto je první důkaz, který máme. Nenapsali jsme ani ň, a na displeji svítí reklama na jihokorejskou aplikaci
8
Fotogalerie

Google neví, kdy přestat. Obchod s aplikacemi pro Android zahltily reklamy, a to je teprve začátek...

  • Google žije z reklam, jenže, co je moc, to už je příliš
  • Nnestačí mu stávající reklamy, a přidává další
  • Zvětší blok doporučených aplikací a tip na aplikaci při hledání

Až dosud se Google držel na uzdě, jenže teď to vypadá, že neví, kdy přestat. Připravte se na to, že aplikační obchod Google Play velmi brzy zahltí (další) reklamy, které značně ztíží vyhledávání aplikací, o jejichž stažení máte zájem. I při zadání přesného názvu aplikace vám aplikační obchod od Googlu podstrčí až dvě řady (!) reklam, v rámci kterých doporučí aplikace, o které byste mohli mít zájem.

Ne, nejedná se o žádný výstřel do tmy, ale o promyšlenou strategii Googlu. Ten přitom dlouhodobě reklamy do svého aplikačního obchodu příliš nechtěl pouštět. V poslední době jste tak po vyhledání názvu aplikace museli maximálně „přehlédnout“ několik prvních pozic ve výsledcích, u nichž stálo doplňkové označení „Reklama“. Jenže tentokrát se objevují reklamy již před psaním do vyhledávacího pole, a bude hůř...

Klepněte pro větší obrázek
Zvykejte si. Nenapíšete ani jedno písmeno, a už vám pod vyhledávacím řádkem v Google Play svítí tip na „zajímavou“ aplikaci. Škoda jen, že nevíme, jak se jmenuje...

V našem případě nenapíšeme ani písmeno, a už nám pod vyhledávacím polem svítí reklama na aplikaci InShot - Video editor s hudbou. Tento návrh však může být u každého z uživatelů Google Play různý. Ještě před pár dny nám v obchodě vyskočily hned dva takového tipy najednou, jedním byla aplikace Picsart Photo and Video Editor, druhou pak jihokorejská aplikace, jejíž název v Hangulu (tj. korejské abecedě) ani neumíme přepsat.

Podoba vyhledávání je pokaždé jiná

Pokud si vyhledáte nějakou aplikaci na Google Play, snad pokaždé se mění layout stránky - to abyste se snadno nechali napálit a klikli na aplikaci, která je doporučená v podobě reklamy. Někdy najede jen seznam s několika sponzorovanými aplikacemi na začátku, jindy zase najede blok Reklamy související s vašim vyhledáváním, a to hned po aplikaci s velkou ikonou, která splňuje vaše doslovné zadání.

Klepněte pro větší obrázek
Google si zřejmě myslí, že má v Obchodu Play reklam ještě málo. Sekci doporučené tak nově rozšíří do dvou řádků (Zdroj: Androidpolice)

A výhledově tento blok nebude mít jen jednu řadu se třemi ikonami aplikací, ale řady hned dvě, a to s většími náhledy . Někdy jsou oba způsoby zobrazení dokonce zkombinované. V seznamu zdánlivě bez reklam najdete uprostřed pruh s nápisem Reklamy navrženo pro vás. Reklam prostě není a nikdy nebude dost.

Při hledání aplikací pro Android se tedy budete muset brzy obrnit trpělivostí. Už chybí snad jen to, aby se v Google Play při výběru vyhledané aplikace zobrazovaly celoobrazové reklamy, které půjdou ukončit až po uběhnutí půlminutového časového intervalu... a my pevně doufáme, že to Google nebude brát jako nápovědu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud