Google po mobilech zkomplikuje i NFC platby hodinkami. Každou transakci bude nutné potvrdit heslem

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 66

Názory k článku

26. 04. 2024 18:55

Já osobně vyvíjím software, ve kterém uplatňuji zásadu: Máte naprostou svobodu, nebudu vás s ničím buzerantit, ale jeslti se něco posere, tak nesete plnou zodpovědnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 04. 2024 07:15

Zlaté Apple Watch, po nabití a nasazení na ruku odemknu a pak neřeším, na rychlé placení lepší než mobil nebo karta. A klidně i u plateb za desetitisíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2024 18:49

Už jsem myslel, že jsem úplně blbej, když jsem musel při platbě mobilem odemknout display a ona to není chyba ale vlastnost. Pěkně blbá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2024 12:07

NFC platby? Děkuji nechci :D mám na telefonu nalepenou platební nálepku, funguje bez fašounského guglu/eplu, dokonce i když se ten mobil vybije...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

A v čem je vlastně problém? Apple Pay vyžaduje ověření při jakékoliv platbě, přiložím zamknutý iPhone k terminálu, načte kartu, vyžádá si Face ID a přiložím znova a je zaplaceno. A to se děje i při nízké platbě, byť by to byl jeden rohlík. Naprosto normální přirozený přístup a nechápu, že to Android měl až dosud nezabezpečené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
War
25. 04. 2024 07:44

Stačilo by, kdyby se nám Martin Chroust nesnažil podsunout každý nesmysl z redditu:
UPDATE: 2024/04/24 15:58 EST BY DALLAS THOMAS
This was a bug and Google is fixing itA Google spokesperson has reached out to Android Police with the following statement, clarifying that this behavior was not intended and that a fix is on the way:“We are aware of an issue that requires a small number of Wallet users to re-enter their PIN in order to make a payment from their Wear OS device, and we are working to address the issue. There is no new authentication requirement for Wear OS users.”
The company further clarifies that the behavior seen by some Wear OS users is not related to the change it recently made on Android requiring PIN authentication more frequently, and that convenience and ease of use of tap-to-pay continue to be a priority.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2024 19:01

Zvláštní jak v aziji, kde používají skutečně offline plastový EC tyhle problémy nejsou a celé placení je i oproti té "nebezpečné" verzi google pay velmi rychlé. Ale karetní společnost ani google ani apple se na tom nežerou.
Je to hodně zvláštní, že lidi motivují k platbě v hotovosti, protože jsem si myslel, že tyhle bezhotovostní transakce budou maximálně tlačit kvůli možnosti sledovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 04. 2024 18:07

Hovorím vám už dávno. Svet speje k zániku. Čím väčší chaos, tým lepšie. To NAJ ešte len príde. Konzumná spoločnosť nemá budúcnosť. Do toho prírodné katastrofy (áno aj v SK a CZ). Nepokoje, chudoba, pandémie, vojny...globálna vojna. Haló Včul mínuskujte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 04. 2024 17:24

Docela nechápu, jak může někdo takovéto ux navrhnout a jak může být bezpečné. Např. u Garminu před prvním placením zadáte heslo a placení zůstane odemčené následujících 24 hodin, pokud hodinky nesundáte (neztratí se jim tep). ... Osobně i tady limit 24 hodin nechápu ... ono sundat hodinky, aniž by se jim ztratilo měření tepu moc nejde. Zadávání hesla až po neúspěšném pokusu o zaplacení je ale úplný nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2024 15:57

To bude jistě bezpečnější všude ukazovat heslo či pin při zadávání na hodinkách. Nicméně jsem přešel pro klid na platbu v hotovosti ve většině případech a je to super detox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 04. 2024 10:55

U telefonu je to prakticky buřt - normální člověk zhasnutím displeje telefon také zamkne. Takže není problém při vytažení telefonu z kapsy jej (jakkoliv) odemknout. Tady se prostě jen sjednotilo placení do 500,- i nad 500,-.U hodinek, které jsou odemčené dokud je nesundám z ruky, je to idiotské. Chápal bych to v okamžiku, kdy si vypnu detekci zápěstí a hodinky neví, kdy se mají zamknout/odemknout - pak ano, každá platba ať jde přes PIN. Ale pokud detekci zápěstí mám aktivní, hodinky ví kdy mají zůstat odemčené - pak je toto totální hovadina...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 04. 2024 07:37

To, co se děje v poslední době, je až neuvěřitelné.. 🫣 Google se v tom buď pořádně a až ostudně plácá, nebo se z nějakého důvodu snaží Applu pomáhat a urychlit tak odliv androiďáků. Jiné logické vysvětlení snad ani neexistuje. 🤷‍♂️ Kdyby se ten zámek alespoň musel dávat PŘED placením. Ale v průběhu placení? Terminál to pak vyhodnotí jako chybu, celé se to zbytečně natáhne a člověk tam zpocený přichází o nervy. To je vážně rychlejší a komfortnější vytáhnout z kapsy platební kartu.Snad se podobného nesmyslu nechytne i Apple. Zde mi to maximálně vyhovuje = na hodinkách zmáčknu 2x za sebou tlačítko a během chvilky zaplatím i za nový iPhone. Bez nesmyslů, pinů, zdržování a nervů... 🙏

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 04. 2024 21:02

Pokud to bude tak zrušíme tuto funkci bude l ničemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 04. 2024 21:02

Nejdříve jsem si myslel, že jde o nějakou chybu banky, když jsem musel ověřovat platbu v hodnotě 40Kč otiskem prstu. Banka mi odpověděla, že jde o nastavení Google Pay. Dnes jsem si doma aplikaci Google Pay otevřel a nad obrázkem karty hláška "Z bezpečnostních důvodů musíte před placením ověřit, že jste to vy" a tak jsem ověřil totožnost otiskem. Nechal jsem aplikaci otevřenou bez zhasnutí displeje a přesně po 3min opět vyžaduje ověření.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 04. 2024 18:20

To jsou kornouti... S tímhle mě opravdu štvou.
Ze začátku před lety jsem se trochu bál, že tam tu autorizaci u menších plateb vůbec nemaji, ale ok, zvyknul jsem si, a teď abych doslova odemykal telefon otiskem kvůli každému dalšímu pivu u stánku. Proč to prostě neudělaji volitelné (aspoň u menších plateb), aby si to každý nastavil tak, jak uzná za vhodné? Tohle už bohužel připomíná styl jablečné totality "My víme lépe, co je pro vás vhodnější".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 04. 2024 17:40

esteze ma toto obchadza, prilozim kartu a u platieb do 500Kc nic neriesim, nemusim odomykat telefon ziadnym sposobom, davat pozor ci ho mam nabity a pod., ale hipsteri co citia potrebu ukazovat aki su moderni v tom budu pokracovat aj ked im to bude trvat dlhsie nez jednoducha karta platobnou kartou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 04. 2024 17:31

Garmin Pay chce na hodinkách PIN před první platbou, dokud je nesundám z ruky. Po 24 hodinách ale chce PIN znovu. Jenže ten PIN chce před přiložením k terminálu, takže udělám platební gesto, pokud je třeba, zadám PIN a přiložím hodinky.
Tohle se mi zdá dost rozumné.
A ještě nejsem hodinkami vázán na telefon (Google/Apple), můžu mít, co chci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 04. 2024 17:22

Ja fakt nechapu z keryho prstu si lidi cucaj tyhle historky. Ja pouzivam GPay od r. 2016 (tehdy tedy jeste Android Pay) a nikdy sem tyhle obstrukce resit nemusel. Nikdy sem na telefonu nepouzival PIN nebo heslo, jen pattern kera se zadava zhruba jednou za tejden po restartu. Jinak pouze otisk prstu. Pokud mam telefon odemknutej nikdy to po me nic nechce. U terminalu, teda. Bez ohdledu na vysi castky nebo kolik transakci sem uz ten den udelal. Pokud pouzivam GPay k placeni na webu nebo v nejake aplikaci vyskoci otisk prstu znova.A pokud jde o nejake zprisnneni nedavno tak ja pozuruju naopak. Google me upozronil, uz nevim jestli to bylo emailem/notifikaci nebo popup pri aktualiazi Wallet ze za misu (MHD) je mozno platit bez odemknuti telefonu pokud je pridana karta ja default k nejake podporovane litacce. Uz sem to vyzkousel aje to fakt handy ze u turniketu staci telefon jen vyhtanout z kapsy a netreba ho odemikat. To urcite pomuze kdyz se u nejakeho trychtyre jako sou turnikety sroti 100 lidi, ale pruser tam je, a to fakt nechapu, ze clovek musi vypnout GPay jako vychozi platebni appku. Ja sice jinou nemam ale je fakt divny. Je to takovej ten mrzak 'use GPay unless another payment app is open' musi bejt povolenej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 04. 2024 16:44

Achjo, zase pokrok ve jmenu dobra a bezpeci.
A, ze jsem tak smely, ta bezpecnost je presne kde? V tom jak dva-tri zakaznici za mnou vidi, jaky pin do hodinek (opakovane) zadavam?
Myslim ze kruh se brzy uzavre. Mobilni/werables platby se stanou nepouzitelne a do mody opet prijdou platebni nalepky a obaly s kapsou na plastovou kartu.
Uz aby to bylo.
P.s. Ale je pravda, ze toto google umi dokonale. Skvelou sluzbu dok.urvit k nepouzitelnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 04. 2024 16:30

kdyby google radči zapracoval na spolehlivosti. každý týden náhodně někomu zablokují platby pro nespnění požadavků na zabazpečení a je potřeba resetovat aplikace (služby google/google servises). a znovu přidávat karty aby to zas fungovalo. v lepším případě v tom horším to nefunguje a opraví to až aktualizace od výrobce která nemusí na starší modely dorazit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor