Google se chválí za letošní vylepšování marketu s aplikacemi Play. My v tom vidíme spíš větší zaměření na reklamy

  • Google se chlubí letošními novinkami v Google Play
  • My už bychom ale tak optimističtí rozhodně nebyli
  • Google hází uživatelům klacky pod nohy a v tichosti zvyšuje počet reklam

Google se na svém blogu pochlubil letošní postupnou evolucí aplikačního obchodu Google Play. Zatímco dříve se jednalo o základní kostru obchodu, v němž jste mohli procházet aplikace, číst recenze a stahovat obsah, v posledních letech se Google Play proměnilo do dynamické platformy. Podle Googlu se jedná o místo, kde můžete najít „relevantní“ a doporučený obsah, a tato „evoluce“ obchodu bude pokračovat i v příštím roce. Na nás to však působí spíše tak, že chce Google do obchodu dostat ještě více reklam.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Google si letos chválí změny v obchodu Google Play. My v tom vidíme jen větší množství reklam a „doporučeného obsahu“

Letos se Google soustředil na to, aby pro vývojáře bylo co nejsnadnější publikovat nové aplikace. Předběžné kontroly jim ukáží možné problémy a nedostatky aplikací a her ještě předtím, než jsou k dispozici ke stažení. Noví vývojáři se mohou účastnit programů, v rámci nichž Google nabízí financování a různé tréninkové programy. Google zapracoval i na vyhledávání aplikací, třeba tím, že ve vyhledávací liště přímo vidíte akční nabídky, a nově také vyhledávací trendy platné pro váš region.

Ne všechny změny jsou k lepšímu

Další novinkou byly nové platební možnosti, do obchodu např. přibyl Blik, který je oblíbenou platební metodou v Polsku. V rámci předplatných se objevily flexibilní plány, které mají přinést výhody, jak vývojářům, tak uživatelům aplikací. V neposlední řadě se Google chlubí i bezpečností, protože každý den Play Protect skenuje 200 miliard aplikací a hledá v nich škodlivé kódy. Pokud v aplikacích skutečně najde problém, informuje o tom uživatele, a Google může podezřelý obsah i na dálku zablokovat. Vývojáři mohou také uživatele přinutit aktualizovat aplikaci na novou verzi, v opačném případě se vůbec nespustí.

Klepněte pro větší obrázek
Přímo ve vyhledávání v obchodu uvidíte i vyhledávací trendy ve svém regionu

Google Play začal v hojné míře využívat i umělou inteligenci Gemini. Třeba pro tvorbu „AI recenzí“, AI přehledů nebo pro vytvoření sekce „Otázky a odpovědi“. AI recenze zatím nejsou k dispozici v češtině, ale je jen otázkou času, než budou k dispozici i v ostatních jazycích, než jen v angličtině. Ne všechny změny jsou ale k lepšímu. Obchod v letošním roce zahltily reklamy. Když si přesně vyhledáte název aplikace, je na prvním místě jen tehdy, pokud si její vývojáři platí reklamu. V opačném případě je při nejlepším až druhá, a na prvních pozicích se zobrazuje minimálně jedna reklama aplikace z podobné kategorie. Poté následuje doporučený obsah a časově omezené akce.

Nákupy her a aplikací potvrzujete heslem k účtu, což mi přijde daleko více bezpečné, než biometrika. I přesto Google při každém nákupu automaticky zaškrtává políčko „příště použít biometriku“, i když o tom nemáte zájem. Inu, nákupy otiskem prstů jsou rychlejší a nejsou tolik „otravné“ jako vypisování hesla. A díky tomu na Google Play můžete snadno utratit více, než byste chtěli.

Další změnou prošla vyhledávací lišta, která se z horní části úvodní obrazovky přesunula do spodní lišty. Google totiž chce, abyste využívali jeho novou obrazovku, ve které hledáte hry a aplikace podle typu a současně máte tu a tam před sebou reklamu. I tento režim však můžete směle přeskočit. Pokud dvakrát rychle za sebou stisknete tlačítko s lupou ve spodní části displeje, okamžitě se vám zpřístupní staré dobré vyhledávání.

Google má se svým obchodem velké plány, a do budoucna jej hodlá nadále rozvíjet. V prvé řadě chce, aby byl obchod ještě více interaktivní a personalizovaný, současně má být i zjednodušeno placení za vybraný obsah. Z našeho pohledu to však znamená spíše ještě více reklam a upozorňování na obsah, který vlastně ani nechcete.

Zdroj: Googleblog, Androidpolice

Diskuze (18) Další článek: Svaz autorů hudby chce 90 Kč za každý dovezený smartphone. Vidí je jako úložiště plné warezu

Témata článku: Google, , , , , , , , , Aplikace, Uživatelé, Googleblog, Obsah, Vylepšování, Obchod,