GPRS karta od T-Mobilu: internet ze sáčku podruhé (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

Blackdot  |  19. 01. 2005 12:27

Je tato karta standartne blokovana? Mam moznost koupit starsi kus, ale nevim jestli na ni rozjedu simku Eurotela.Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
My osobně  |  08. 01. 2004 07:58

Bude pane Zikmund test na Linuxu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  08. 01. 2004 11:07

No, upřímně řečeno asi nebude, a to ze tří důvodů:

1) bych musel jen kvůli tomu na notebook nainstalovat Linux, což je navíc poměrně riskantní operace (obzvláště u některých notebooků¨) 

2) Linux opravdu není moje parketa, což by mohlo negativně ovlivnit celý test a konečně

3) Tento článek byl můj poslední pro MobilManii, změnil jsem již redakci, takže s mými články se už nebudete na MM setkávat. Po třech letech tak opouštím MobilManii jako poslední člověk z původního osazenstva (když tedy nebudeme počítat Marka Lutonského, který zezačátku na MM psal jen občas).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  31. 03. 2006 12:49

1) Jaká rizika hrozí? Já teda instaloval Linux zatím na jeden notebook, ale přišlo mi to celkem v pohodě.

2) Byste se vymluvil, že vás k tomu dokopali čtenáři

3) No, a tak proč to nenapíše někdo jiný?

(Teď po dvou letech to asi nemá cenu řešit, ale nedalo mi to)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  07. 01. 2004 17:13

 S tou externí anténou to není až tak slavné, jak se popisuje v recenzi. Připojit se sice dá a za ty peníze sehnat také, ale asi se T-mobile opoměl zmínit, že k připojení ext. antény je potřeba adaptér a ten bohužel prodejce a ani výrobce nenabízí. K dispozici je pouze ext. anténa jako komplet a to pouze na stránkách výrobce, nikoliv operátora, za cenu včetně dopravného v přepočtu cca. 1850,- Kč ( podle pohybu kurzu CZK). Anténu je nutné zaplatit předem mezinárodní platební kartou. Pokud máte někdo informace jiné, nebo kontakt na někoho, kdo prodává adaptér k této kartě zde v ČR, prosím o kontakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  07. 01. 2004 17:25

"Adaptér" k anténě neboli redukci z tohoto konektoru na klasický koax seženete asi taktéž v Tencomu, neboť konektor u Option je identický s tím u Enfora Enabler-G, který Tencom prodává. Navíc si ale myslím, že bude mít Tencom k dispozici přímo anténu s tímto konektorem, protože, jestli si dobře vzpomínám, tak Enabler-G taktéž používá externí magnetickou anténu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  07. 01. 2004 16:16

V clanku se pise, ze externi magneticka antena se da poridit za 200 Kc. Nedate mi nekdo tip, kde se se to prodava?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  07. 01. 2004 17:21

Například Tencom Trade (www.tencom.cz). Jen mě teď prosím všichni nekamenujte, že jmenuji konkrétní firmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  05. 05. 2004 12:06

tencom to neprodava... pry se to da nejak upravit ale nedoporucuji to.. nemate nekdo dalsi tip ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  07. 01. 2004 16:04

Rozhodne nedoporucuji pouzivat s touto kartou Communication centre, s tim to prakticky nechodi. Nejlepsi je nainstalovat ovladace dle postupu v navodu karty a pripadne si jeste nainstalovat GPRS Speed plus. WCM nepouzivam, mam s nim spatne zkusenosti. Provadelo to nejaka automaticke prenatavovani dial up konfigurace, tak jsem to dal pryc. Ted mi to stahuje cca 5 kB/s. Je to asi nejlepsi GPRS karta u nas na trhu. Dobra volba.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
djmila  |  07. 01. 2004 17:38

Díky za informaci, Já bych si totiž rád koupil, protože používám motorolu V300 s ní stahuju 5-8kb/sec spíše 8kb/sec , ale soft v telefonu je dost mizernej, tak že se zasekavá, či nepřímá žádná data, a odpojuje PPP protokol. ale jinak fofr. Jenže to jsou kabely, nabíjení,
což se mi nelíbí. A tak se ptám jak jseš na tom s tou rychlostí. přece jenom 3kb/sec navíc už je znát. Občas jsou tam špičky 20-30 kb/sec tak nevim Potřebuji podmět k rozhodnutí o koupi. Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  07. 01. 2004 21:21

Pokud predpokladam, ze udaje uvadis v kilobytech, potom se mi zda divny, ze mas takovou vysokou rychlost. Nepouzivam zadny soft na prubezne mereni rychlosti pripojeni, vidim jen rychlost pri stahovani pres downloader, kdyz stahuji data (zipovana), tj. napriklad nekolika MB soubor. Jen takto lze udelat relevantni zaver o rychlosti pripojeni. Me ukazatel aktualni rychlosti stahovani skace taky az k 10 kB/s, ale namerenych 5 kB/s v prumeru mi prijde u GPRS v poradku. Karta umi GPRS Class 10 s CS4, vic ze site TMCZ stejne nevymacknes. Rychlost je spis nez na pristroji zavisla na poloze v siti, tj. signalu, schematech CS, volnych timeslotech. Externi antenou jeste overim, zda na moji rychlost muze mit vliv to ze doma nemam plny signal (ukazovalo mi to ve WCM 3 knedliky ze ctyr, stejne jako vetsina mobilu, ktere mam doma). 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
djmila  |  07. 01. 2004 22:22

Díky za odpověď, myslim že byla dostačující, tenhle problém jsem měl taky na jednom místě doma kde mi mobil hlásil o jednu čárku méně a rychlost opravdu byla někde kolem 5kb/s.
Těď mám plnou, musím říct že je to znát. Možná že důvod muže být i v tom, že  v recenzi
píšou že můžou jem max. 5 slotů najednou. Jak to má V300 nevim. Možná právě to je ten
důvod. Zkusim něco o mobilů vypátrat. možná že najdu nějaký rozdíl. Jěště jedna věc. Vše stahuji bez TMCZ comprese zdůvodu kvality.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  29. 06. 2004 12:36

Rád bych se s Váma pobavil o zkušenostech s touto kartou, máte mail ? Díky Milan Mrkus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiKa  |  07. 01. 2004 15:16

koukni se na web výrobce té karty, Option sice Linux oficiálně nepodporuje, ale má tam postup jak kartu rozchodit. MiKa

http://www.option.com/support/globetrotter/linux_general_setup.shtml

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  07. 01. 2004 14:30

Mohlo by to chodit, testne to někdo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Kvasnica  |  07. 01. 2004 12:46

Připojuji se k žádosti, abyste ten modul vrazili i do nějaké mašiny s linaxem a zkusili, zda to pojede, nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  07. 01. 2004 10:41

Nojo, nechci byt rypavy, ale skutecne - "Operacni system ji detekuje" atd. Coz opravdu napsat, zda je to PCMCIA modem, zda je to v podstate kram typu D-211, ke kteremu se musi sosat z webu jakysi binarni modul, ktery stejne poradne nefunguje, spousti se podivni demoni, ktere se daji zabit jen kill -9 apod. Je to tedy normalni karta pouzitelna v RUZNYCH OS nebo je jen pro vsechny operacni systemy (od firmy Microsoft) ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Penguin  |  07. 01. 2004 08:57

Windows jsou out, jak to prosím pracuje pod Linuxem?, jistě to jako znalec techniky máte otestováno. Linux je budoucnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  07. 01. 2004 09:39

Lidi na Linuxu zpravidla vyžadují levná řešení, proto není pro ně GPRS určeno....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  07. 01. 2004 12:23

Řekl kdo? Lidi od GNU/Linuxu obvykle vyžadují stabilní, škálovatelná a bytelná řešení.

Peter

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lun  |  07. 01. 2004 22:17

Přesne tak, kdo by patlal se softem pro náhražky OS typu Linux, potažno ještě zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AntiBlb  |  08. 01. 2004 23:46

Ty jsi fakt nadherny, ukazkovy BLB Tahni si lecit kompex nekam jinam a neotravuj tady. Linux neni o nic horsi nez Windows. A uz vubec (krome GPL setu) neni zadarmo. Je ale fakt, ze obvykle nabizi lepsi pomer cena/vykon. To ty ale nepochopis...

Rekl bych, ze uz nastala doba aby se podobna HW zarizeni zacala testovat i pod Linuxem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  07. 01. 2004 17:35

Každý správný drsoň se nebojí používat wokna.
Linux je pro sr.če

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor