GSM banka u České Spořitelny - aktuální informace

Diskuze čtenářů k článku

ČSdefence2  |  17. 07. 2001 19:20

Dobrý den. Jakožto jeden z těch šťastlivců, kteří již mají možnost používat GSM banking naší 2. nejlepší retailové banky (viz MF Dnes..), bych se s Vámi chtěl podělit o první dojmy z této nové služby:
První co mě potěšilo byla rychlost, s jakou ČS vyřídila aktivaci služby. Od nahrání aplikace a sepsání smlouvy do doručení zásilky s BPUKem uběhly pouhé čtyři dny, což si myslím, že je velice slušné (nevím jak ostatní banky..)
Samotné menu bank. aplikace je rozděleno do 6 položek - Běžné (podnikatelské) účty, Sporožiro, TWIST dobíjení!!, Informace, Zelená linka a Došlé zprávy. V kolonce Sporožiro máte k výběru 3 bankovní operace: Stav účtu, Příkaz k úhradě a zřízení Trvalého příkazu. Souhlas k inkasu nebo Termínovaný vklad prozatím chybí, nicméně není vyloučené, že je v nejbližší době ČS doplní. Tyto věci však můžete realizovat přes stávající SPOROTEL SMS nebo TELEBANKING..
V informacích najdete Kurzy měn, Modelování Term. vkladů a číslo Vaší verze GSM banky. Položka Zelená linka Vás slouží jako rychlé spojení na bezplatnou informační linku ČS (což jsem také několikrát vyzkoušel.. :) Došlé zprávy slouží pro uchovávání a archivaci bankovních zpráv. A Twist dobíjení?? Prozatím nefunkční, nicméně na jejím sprovoznění se pracuje, takže v brzké době se konečně vyřeší i tento můj občasný problém - kde sehnat o víkendu TWIST kupón, když nutně potřebuju volat... (zvolím částku a během chvíle dobito - jen asi bude problém, až člověk uvidí měsíční výpis... :o) )
A co se týče poplatků za službu - 10,- měsíčně ovšem za cenu polovičního vedení účtu (5,- místo 10,-) takže v podstatě pouhých 5,- Kč navíc, což je velice slušná a každopádně naprosto přijatelná cena..
Na závěr bych jen chtěl upozornit, že výše uvedené se týká pilotního provozu této služby, takže finální verze pro klienty se může lišit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

No, díky za přispěvek. Jen musím podotknout, že aktivace GSM bankovnictví u eBanky je na počkání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spokojený ČS-GSM klient  |  17. 07. 2001 19:20

Taky dík za příspěvek (od redaktora Mobilit to potěší.. :o) Jen mně trošku udivilo to "No" na začátku.. Četl jsem tvůj článek v Mobilitách a je mi tedy jasné, že o GSM bankingu víš asi hodně věcí..
Můj příspěvek jsem psal ve smyslu podělení se o první zkušenosti s ČS -GSM SIM-T bankovnictvím. Proto mně v návaznosti na tvá slova z článku v Mob. ohledně rozsahu služeb tohoto produktu, udivuje ta lehká ironie v tvém poděkování...
P.S. - ad. aktivace: rád věřím, nicméně myslím si, že 4 dny (2 dny na vyřízení-přidělení BPUKU a 2 na doručení Českou poštou) je akceptovatelná záležitost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

To "No" bylo míněno ironicky právě ve vztahu k té době aktivace. Nechápu, proč je nutné u ČS BPUK doručovat poštou, když ho mohou vytisknout přímo na pobočce, tak jako právě u eBanky. Ty 4 dny jsou hodně, protože pokud je služba aktivována okamžitě, pak mi ji může pracovník banky ihned předvést a ukázat, že skutečně funguje. V opačném případě nikoliv. Také může nastat problém s aktivací, pak nezbývá než opět navštívit banku, nebo volat call centrum. Ale proč, když mi to mohli aktivovat a poradit se vším ihned v bance.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spokojený ČS-GSM klient  |  17. 07. 2001 19:20

Jen tak na okraj: jak jsem již řekl, stále se zatím jedná o pilotní! provoz. Není tedy vyloučeno, že v ostré verzi bude BPUK vytištěn (či jeho část+zbytek kodovanou SMS) již přímo na pobočce.
Každopádně i když ČS, a.s. nesplnila úplně všechno, co s uvedením SIM Toolkitu slíbila (inkaso a term. účet) i tak si myslím, že v rozsahu GSM SIM-T služeb patří určitě na přední příčky mezi bankami, a v cenové hladině 100% na tu vítěznou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spokojený ČS-GSM klient  |  17. 07. 2001 19:20

(bývalý nick ČSdefence2 je vypouštěn - byl zvolen jako prozatímní a poté shledán jako naprosto nevhodný... :o))

A ještě jedna věc pro přesnost: prozatím (do zřízení bezplatného Call centra) se měsíční poplatek za užívání této služby nevybírá!. Sleva na měsíční vedení účtu (tj. 5,- Kč) však zůstává v platnosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MRK  |  17. 07. 2001 19:20

Demo už je na https://online24.csas.cz
V Předcházejícím odkazu jsem zvoral country. Sorry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KRK  |  17. 07. 2001 19:20

Zatim to vypada strasne. Z praveku, mozna ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andrea Klabanová  |  26. 05. 2002 16:45

Chtěla bych se přihlásit do sítě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromír Klein  |  17. 07. 2001 19:20

Chtěl jsem SMSkou zadat platbu inkasem ze sporožira a jelikož vlastním Eurotel tak mě operátorka Eurotelu sdělila,že musím zaslat písemný doklad o zadání platby.Hledám řešení poraďte. Nebo budu muset zase chodit do spořitelny jako dřív a stát fronty.DÍKY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

Asi vás zklamu, ale naši operátoři se bez písemného potvrzení o inkasu neobejdou. Jedině, že by vám ho ze Spořitelny poslali poštou, o čemž pochybuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozo  |  17. 07. 2001 19:20

Tak teda Oskar se bez potvrzeni o inkasu objede, alespon u nekterych bank ...
Staci zajit na samoobsluhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  17. 07. 2001 19:20

chtel bych se zeptat jak je to s gsm bankingem- mohu platim mobilem i najem?
jaka je ochrana twistaru
kdyz strati mobil? zablokuje ho paegas? precijen pin se muze uhodnout - nahoda je blbec..?
a je potreba neco dalsiho aktivovat..rusit atd krome nahrani sw banky na bank.sim kartu?
dik
mirekq

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CSdefence  |  17. 07. 2001 19:20

Děkuji za otázku.
Platit nájemné jistě možno bude - jednorázovým nebo trvalým příkazem k úhradě.
O mobilních telefonech nemám hlubší znalosti, ovšem uhodnout BPIN pro přístup do bankovního menu z tisíců kombinací asi nebude lehké (zvláště, když je jen omezený počet pokusů-pokud nebudete mít BPUK,můžete SIM vyhodit a tím i přístup k SIM-Toolkitu ČS vázaný na telef.číslo).
Blokace služby samozřejmě možná bude, ale nechci šířit neúplné informace a ještě před ostrým provozem.
Na začátku:
je potřeba sjednat službu smluvně ve Vaší pobočce, kde Vám na SIM bude nahrána ona aplikace. Ale pozor, nepůjde přemazat aplikace jiné banky !
O podobné informace se prosím dále obracejte na ČS přímo. Není v mých silách vést zde pravidelnou debatu. Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CSdefence  |  17. 07. 2001 19:20

Zkuste si vyťukat online24.csas.cz do svého prohlížeče... (dole je demo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mjak  |  17. 07. 2001 19:20

Mám pocit, jako kdyby veškerý personál CS přešel k GECB. Tato banka se začala chovat téměř jako stará CS. Fungují dobře jen když po nich nic nechcete. Když jsem měnil dotaci nadlimitu / podlimitu, tak vyplnili jen polovinu příkazu a já byl za chvíli téměř bez peněz. Při výdeji nové karty mně jí tajemně podali a abych si jí něčím podepsal (ani tužku neměli), o pouzdru si nechat jen zdát. Pojištění i na léčebné výlohy si mám přečíst v brožurce a slovo repatriace "dáma" slyšela zjevně poprvé (mimochodem brožurka píše "..chcete-li podrobnější informace s důvěrou se obraťte na pracovníky banky"). Mám i sporožiro se Sporotelem a přístup personálu u CS se výrazně zlepšil. Jen ty fronty....Nebo-li, že bych byl u jiné banky nějak výrazně spokojenější, to tedy ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  17. 07. 2001 19:20

Česká Spořitelna se za posledních několik let příliš nezměnila. Jejich vztah k zákazníkům se dá srovnat s Paegasem. Potřebujete nějakou informaci? Máte smůlu, 800 číslo nefunguje, na vaše e-maily nikdo neodpovídá (ani ombudsnam). Potřeboval jsem jednoduchou informaci ohledně VISA karty, dodnes ji nevím a v naší pobočce se mě ptají: Už jste ji vyzkoušel? A jak to šlo? Poplatky - katastrofa - něco jako "free checking" u nás ještě nevynalezli. Mám účet u jedné americké banky a mohu srovnávat: vedení účtu zdarma, VISA karta zdarma, první 4 vybrání z cizího ATM zdarma, vybírání z vlastních ATM zdarma, 800 číslo i z Evropy - zdarma, možnost ovládání účtu přes internet, možnost ovládání účtu přes telefon - zdarma (i od nás)..... ČS... kde jsi??????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Zichovsky  |  17. 07. 2001 19:20

Ukazte mi ceskou banku, ktera bude mit alespon polovinu vami vyjmenovanych slizeb. Bojim se, ze proste nenajdete.
Holt v Americe maji asi jinou filozofii, tam si banyk vazi toho, ze se klient rozhodl ulozit si penize zrovan u nich, a temito sluzbami se ho snazi presvedcit. Dela to jak konkurence, tak taky mnohem vetsi trh (kolik je nas vuci americanum).
U nas mozna az nekdy v daleke budoucnosti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  17. 07. 2001 19:20

Máte pravdu, nejedná se jen o ČS.... Ještě se musejí naší bankéři hodně věcem naučit - vychovat si loajálního zákazníka něco stojí, ale vyplatí se to. Bohužel u nás s tím ještě nikdo nezačal - všechny tyhle věci jsou jen malé krůčky - k velkému skoku se ještě nikdo neodhodlal.. škoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

Můžete mi říct o jakou americkou banku se konkrétně jedná? Chystám se na pár měsíců do Ameriky, tak by mě taky zajímalo, co je nutné ke zřízení účtu a zda máte zkušenosti s převody do českých bank.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  17. 07. 2001 19:20

Člověče, co je to za banku ? Dej alespoň odkaz na net, chystám se tam a docela by mi to bodlo, díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  17. 07. 2001 19:20

Konecne se i Sporitelna rozhoupala, kdyz uz nam zdrazila od 1. dubna prepazku a bankomaty. Akorat nechapu proc chce zavest ten mesicni poplatek. Co kdyz dany mesic vubec GSM banking nepouziju? Je to jako bych platil deset korun mesicne za to, ze mam moznost jit si vybrat penize z bankomatu. Nevim jak kdo, ale ja rozhodne ne kazdy mesic zadavam prikaz - tim mene trvaly. Tomu rozhodne nerikam sluzba zdarma (kdyz zridim 5 trvalych prikazu mesicne mam to po dvou korunach, ze ano). Daleko radsi bych byl, kdyby byla kazda operace zpoplatnena napr. 2Kc a zadny mesicni poplatek nebyl. Platim tak jenom za odebrane sluzby. A jeste vzkaz pro Radiomobil: "nesly by dodavat sady primo s bankovnimi kartami? Spoustu lidi odradi nutnost kartu menit a prichazite tak o penize za sluzby, ktere tim nepouzivaji."
Dekuji za slusne reakce. Radek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Zichovsky  |  17. 07. 2001 19:20

Nic osobniho :)) Ale uvedomujete si, kolik platite vsude mozne pausalu, aniz treba sluzby za ktere platite nevyuzivate? Zacnete treba od poplatku za televizi, jdete pres pausal za pevnou linku, a pokracujte skoro kamkoliv, vsude nejakou pevnou castku najdete.
Mimochodem VSECHNY banky nejakym zpusobem zpoplatnuji to, ze u nich mate ucet. At uz mesicnim poplatkem (vetsina bank, a nove i CS), nebo rocnim (CS dosud).
Ten poplatek 10,- Kc mesicne (kdyz budete mit smlouvu na prime bankovnictvi tak jen 5,-) je rozmelneny puvodni rocni poplatek za vedeni uctu (ted nevim, jestli byl 100, 120 nebo 150 Kc), takze platite porad to same, akorat ted v jinych intervalech.
A pak poplatek za sporotel 10,- Kc mesicne (realne 5,- protoze se diky nemu snizi mesicni poplatek za vedeni uctu) je naprosto smesny ve srovnani s jinymi bankami (napr. Expres konto u KB stoji kolem 150-ti Kc mesicne, mesicni poplatky u ebanky jsou extremni, u IPB je tech 60Kc taky dost).
Pokud se pletu v cenach jinych bank tak se omlouvam, moje informace jsou starsiho data (konec roku 2000).
Proste v cene nema CS konkurenci, vsechny ostatni banky jsou vyrazne drazsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Loco  |  17. 07. 2001 19:20

Ja mam u CS Sporostudent a vedeni uctu mam zdarma. Nechce se mi platit nejakej pausal za neco, co vyuziju jen obcas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CSdefence  |  17. 07. 2001 19:20

Zajímavé !
Děkuji za postřehy a vyjádření ! Přesně je zde vidět, že image se ztratí lehce, zpátky to jde těžko. A zákazníci také často odchází "z nevědomosti" - jinde pak dostávají špatnou, nebo jen v pozlátku zabalenou stejnou službu, která je ovšem o dost dražší.
Uznávám, že něco u ČS trvá déle, než by bylo zdrávo, ale je to banka pro lidi - pro HODNĚ lidí. Takže dá víc práce něco zavést. Nechme se překvapit ! Zdravím všechny konstruktivní kritiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

Já si skutečně myslím, že se ze stařičké ČS stává moderní banka. Jde to sice pomalu (ani se nedivím při tolika klientech a při takové tradici - fungují nebo fungovali na hodně staré technice), ale internetové bankovnictví a GSM banking to už nemá každá banka.

Teď už zbývá změnit zaměstnance. Stále se mi totiž nelíbí jejich přístup ke klientům, při jdenání s nimi se cítím, jako bych se vracel o několik let zpět. Až do doby před revolucí. Ale to je ta tradice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  17. 07. 2001 19:20

Zaměstnanci jsou relativní záležitost. Já si na kvalitu obsluhy nemohu stěžovat, ale to platí o "mé" pobočce. Možná by se vyplatilo navštívit jinou, lepší. Jan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
meikel  |  17. 07. 2001 19:20

Až na to, že podle www.penize.cz bude ČS účtovat 10 Kč měsíční poplatek za GSM banking!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

Česká spořitelna, respektive její oddělení externí komunikace tvrdí, že bude vše stejně drahé, jako stávající Sporotel, což je bez měsíčního paušálu.

Takže se nechme překvapit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Meikel  |  17. 07. 2001 19:20

Kdybyste si pořádně přečetl ten článek na Penězích nebo se aspoň podíval do sazebníku ČS, tak byste věděl, že paušál bude zaveden!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Meikel  |  17. 07. 2001 19:20

Jo a ten článek!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

Ale vždyť právě tady se uvádí, že poplatek 10Kč bude zaveden až od 3. kvartálu

Takže mé inforormace jsou alespoň pro příštího půl roku správné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Meikel  |  17. 07. 2001 19:20

Tak to Vám gratuluji, že vždy máte POUZE ty nejaktuálnější informace. Až příště bude některý z operátorů či bank připravovat nějakou novinku, v žádném případě o ní nepište, nebylo by to v dané chvíli aktuální!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:20

To se tady v diskusích neustále musí jenom napadat - nelze diskutovat trochu na úrovni?

Co by se stalo, kdybyste napsal: "Ale na Penězích tvrdí něco jiného a poplatek 10 Kč za měsíc je uveden také v sazebníku ČS. Takže kde je pravda?"

Michal vám přece napsal, že informaci mu dalo tiskové oddělení České spořitelny. Tedy zdroj, kterému je možné věřit. Jak víte, že zavedení zákaznického centra třeba není plánováno třeba až na příští rok?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Meikel  |  17. 07. 2001 19:20

Omlouvám se, pokud to vyznělo příliš útočně (psal jsem to příliš rychle a zbrkle), ale faktem je, že v článku tvrdíte, že je to zdarma. Informaci, kterou lze získat ze sazebníku jste však nezveřejnili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mekenzik  |  17. 07. 2001 19:19

Navim, v cem je CS inovativni. Stejny balik produktu uz pekne dlouho nabizi CSOB (v mem pripade uz od rijna lonskeho roku) za stejnou cenu tj. cenu SMSky.
Nekdo si delal starosti, jestli to jede i na Twistu. Navim, jak u CS, ale u CSOB to jde.
Mozna by si autor mohl pred publikovanim clanku o GSM bankingu prostudovat i nabidky jinych bank, pak by clanek nevyznel jako napsany PR oddeleni CS, ale spis by se nesl v duchu "dobihani ujeteho vlaku"... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:19

Umožňuje ČSOB prostřednictvím mobilu také příkazy k inkasu a povolení inkasa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Krajdl  |  17. 07. 2001 19:19

Neumožňuje, stejně tak neumožňuje trvalé příkazy, termínované vklady, výpovědi... Osobní zkušenost zde: http://www.mesec.cz/?oblast=8&text=184

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:19

Děkuji, mám stejné informace.

Potom mi ale není jasný příspěvek, na který jsem reagoval, jenž nabídku GSM bankingu ČSOB vyzdvihoval do nebes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Krajdl  |  17. 07. 2001 19:19

Řekl bych, že to celkem jasné je. Na měšci je totiž ještě můj další článek s pokračováním zkušeností s GSM Bankingem. Na tento článek reagoval jeden z ředitelů ČSOB p. Tománek. Mimo jiné mně zde v podstatě vyhrožuje soudem za poškození dobrého jména banky na Internetu. No, a tak je třeba jméno banky na Internetu zase nějak očistit, nejlépe nějakým anonymním spokojeným zákazníkem...
BTW: když jsem si v roce 1988 stěžoval na jednu velkou pobočku tehdy monopolní spořitelny, přišel se mně osobně omluvit náměstek oné pobočky. Jo, ale to holt byli bolševičtí vedoucí, dnešní manažeři by mne tehdy nejspíš udali na StB za poškozování dobrého jména socialistického podniku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eminem  |  17. 07. 2001 19:19

No myslim, ze tak konspirativni spiknuti to nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

Operátorka na infolince mi dnes tvrdila, že trvalý příkaz GSM banking u ČSOB umí. Tak, kde je pravda? Nemáte trochu starší informace? Má tu někdo osobní zkušenosti s ČSOB?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juri  |  17. 07. 2001 19:20

Já používám GSM Banking u CSOB (puvodne tez CSOB, zadny klon) a muzu vam potvrdit, ze ZATIM trvaly prikaz timto zpusobem nejde. Jde ovsem pres phonebanking. Vse zdarma(GSM i phone b.). Ovsem pozor na GSM Banking u divize IPB (take CSOB, pro ty, co to jeste nestihli zaregistrovat), tam jsou ceny nasazene upne jinym zpusobem. Mam konto i tam a prisla mi nabidka, tak vim.
Nevite nekdo, zda lze mit GSM Banking na jedne SIM od dvou bank?
Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juri  |  17. 07. 2001 19:20

Jeste k CS jsem zapomnel pridat svuj nazor. Vyzkousel jsem snad vsechny mozne banky u nas. CS byla jedna z nejhorsich. Mozna jeste je, to nevim. Snad se meni. Za jednoznacne nejlepsi banku povazuji Zivnostenskou banku. Cenove i sluzbami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

Bohužel prozatím se najednu SIM kartu vejde pouze jedna bankovní aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Krajdl  |  17. 07. 2001 19:20

Možná, že umí. Fakt však je, že v menu telefonu je v transakcích pouze "Prikaz TPS" (tuzemský platební styk) a "Prevody" (mezi různými účty jednoho klienta), takže pro mne to znamená, že
trvalé příkazy neumí.
A co se týče kvality poskytovaných informací na lince 24: když jsem si GSM Banking pořídil, nadšeně jsem zkoušel jeho možnosti. Pokusil jsem se ověřit si stav na účtu s výpovědní lhůtou. Nešlo to. Na klientské lince jsem se dozvěděl, že to systém neumožňuje.
Minulý týden jsem se pomocí transakce "Prevody" pokusil převést peníze z běžného účtu na účet s výpovědní lhůtou. Zase nic. Na lince jsem se dozvěděl, že účet s výpovědní lhůtou nemám zahrnut ve smlouvě o Lince 24...
Tak nevím. Možná, že obě informace byly pravdivé, systém zpočátku neumožňoval operace s jinými než běžnými účty, nyní je umožňuje. V tom případě bych si představoval, že mne banka jako svého zákazníka vyzve k doplnění smlouvy. Nebo byla jedna z informací nepravdivá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  17. 07. 2001 19:20

Věřte mi, že autor zná detailně nabídky GSB bankingu všech našich bank. Článek možná vypadá lehce jako PR, ale by to myšleno opravdu jako "dobíhání vlaku".

Mimochodem, autor pracoval více než rok v eBance.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:20

GSM Banking funguje i na Twistu, ale pouze pokud si necháte obyčejnou SIM kartu vyměnit za bankovní, což stojí 400Kč.

GSM Banking v součansé době nabízí: Union Banka, eBanka, ČSOB (+ její divize IPB), Poštovní spořitelna a GE Capital. Nabídky ostatních bank najdete pod odkazem na konci článku.

Ano, ČS dobíhá, ale některé tímto již předběhne. Např. Živnostenskou banku, Komerční banku,...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
addonics@centrum.cz  |  17. 07. 2001 19:20

Nemyslím si, že by zrovna Živnostenskou banku mohla předběhnout, protože jak jsem se sám mohl přesvědčit, tak elektonické bankovnictví Živnobanky je na vysoké úrovni. Studuji ekonomickou fakultu VŠB, kde jsem byl na přednášce Živnostenské banky o elektronickém bankovnictví, tedy GSM, Netbance apod., a mohu říct, že když jsme si mohli vyzkoušet nejen Netbanku a GSM Banku v praxi, tak jsem byl velmi mile překvapen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doog  |  17. 07. 2001 19:19

... tohoto článku: chcete-li cokoli publikovat, naučte se česky, nebo si to nechte zkontrolovat. Ona totiž hrubka typu "služby by měli být zdarma" sebelepší zprávu docela pokazí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sona  |  21. 05. 2002 13:37

. . . a "spocená úřednice" je také paráda !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Addonics  |  17. 07. 2001 19:19

I když se České Spořitelně očividně daří měnit její image, bude to ještě moc dlouho trvat, než tato zkostnatělá banka bude mít větší kvalitu služeb a lepší styk se zákazníky. Zatím jsem se účtu u ČS zbavil a nepředpokládám, že by mne zrovna GSM banka ČS přesvědčila. Ztracená důvěra se totiž získává zpět velmi pomalu.
Jako dobrou banku, co se týče GSM Banky bych viděl ČSOB. Jsem s ní velmi spokojen a dopuručil bych ji nejen pro GSM Banku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  17. 07. 2001 19:19

Ja jsem u CS uz dlouho a reknu vam, nemenil bych. Maji velice nizke poplatky za vedeni uctu, ne-li nejnizsi (tusim 5,- mesicne), uz kdyz ostatni banky mely vysoke poplatky za telefon banking, CS ho mela bez poplatku, ale co je pro me nejdulezitejsi - kdyz jsem zvadel napr. trvaly prikaz, vzdy se me na prepazce preptali na informace a tiskopis vyplnili za me. Moji znami (jeden u IPB, druhy u GE Capital) maji zasadni problem - dostanou tiskopis, vyplni ho, na prepazce jim reknou, ze to maji spatne a jedou nanovo, takze vyplnuji tiskopisy nekdy i natrikrat. Diky nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  17. 07. 2001 19:19

Poplatky za služby je to poslední, co mě u GSM bankingu a internetového bankovnictví zajímá. Z mého pohledu jsou nejdůležitější služby, aby se služby banky v mobilu či na Internetu co nejvíce podobaly těm, které nabízení banky "kamenné". Důležitá je také funkčnost služeb - pokud vám nejedou v době, kdy musíte zaplatit třeba fakturu za mobil, jinak budete odpojeni, jsou vám nízké ceny k ničemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eminem  |  17. 07. 2001 19:19

Asi ma predchozi pan evidentne dobre zkusenosti. Moje jsou uplne zaporne a sem rad, ze je tu eBanka. Prakticky jsem si tam zasel akorat pro platebni kartu za cely rok
No a to, ze CS zavadi banking to stejne nejak zasadni neni, protoze vetsinou tam maji stejne ucty jen starsi generace a par mladych kombinatoru )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  17. 07. 2001 19:19

Mám hlavní účet také v eBance a jsem spokojen. Sice je to nejdražší možná varianta, ale spolehlivá. Do banky chodím jen jednou za rok pro novu kartu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  17. 07. 2001 19:19

add prispevek eminema z 30.4 2001-15:30

Nevim kde tolik lidi bere informaci, ze u CS jsou jen starsi generace. I kdyz v tyhle republice bude za par let tezka prevaha duchodcu, nedomnivam se, ze vsichni tito lide jsou klienty CS. Me je 24 a jsem s nabidkou a pristupem banky spokojen. Nechapu, ze cesi musej furt jenom rejpat a napadat. "Souboje" mezi klientama Paegasu a Eurotelu budiz prikladem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eminem  |  17. 07. 2001 19:19

Pane to neni souboj. Od toho je tady forum abych zde napsal svuj nazor na danou vec, ne?
Jak je na to CS s bankou po internetu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Zichovsky  |  17. 07. 2001 19:19

A asi nebude sam. Ja mam sporoziro uz vice jak 5 let, a jsem spokojen cim dal tim vice. Nekolikrat jsem koketoval se zmenou banky, ale vzdycky jsem od toho couvl, protoze bych si jen pohorsil. U CS uz mam v podstate vsechny sluzby co nabizi ebanka a i vsechny ostatni (telefon, SMS, revolvingovy uver apod.) a to vzdy za zlomecek ceny, nez maji ostatni banky. Do banky chodim jednou za dva roky (kdyz mi poslou novou kartu a je treba ji aktivovat), jinak naoprosto vse vyresim po SMS ci telefonu - spolehlive a rychle.
Za chvili bude i internetove bankovnictvi, cimz se zase CS posune dal.
Znam nekolik lidi z blizkeho okoli, kteri prave kvuli prevaze sluzeb (a jejich cene) presli od jinych bank (KB, IPB, CSOB, eBanka) prave na sporoziro.
Jako jedine minus mi ted pripada uz jen to, ze sporozirove ucty jsou rozliseny ne moc praktickym specifickym symbolem. Kdyby zmenili jeste tohle, pak uz nebudou mit zadnou chybu :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eminem  |  17. 07. 2001 19:19

Vyjimka potvrzujici pravidlo )
I to je mozne ze chodite do CS jednou za 2 roky, vsak ja vam to neberu. Kazdemu budiz to co mu nejvice vyhovuje.
Jak je na tom CS s NETem? Da se k sporoziru jina platebni karta treba EC/MC, daji se upravit limity, co treba upozorneni SMSkou na platby, ma to CS? Ja nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Zichovsky  |  17. 07. 2001 19:19

Daji se ruzne platebni karty. Ja mam EC/MC s reliefem (150Kc/2roky), pokud vim, tak standardne davaji Cirrus/Maestro (bez reliefu, snad i zdarma), a neni problem mit i Visa kartu.
S Netem uvidime az spusti pripojeni pres Inet, dosud mi sporotel pres SMS uplne stacil na vse co jsem potreboval.
Upozorneni SMSkou na platby - zatim asi ne (nevim co tim presne myslite - prichozi platby?).
Nicmene jako NEPODNIKAJICI (pro podnikatele neni sporoziro urceno) vim, kdy mi chodi vyplata a ostatni pravidelne prijmy, takze zadne upozorneni nepotrebuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eminem  |  17. 07. 2001 19:19

No a jake se daji nastavit vyberove limity vasi karty?
NET je hlavni vyhoda eBanky, vsechno si muzu v klidu nastavit a nemusim, se nekde hadat s nejakou spocenou urednici sedici za prepazkou
No mam nastavene upozorneni SMSkou (muzete si zvolit i jiny kanal) na vsechny provadene platby, inkasa atd. Proste super vec.
Jo v tom asi mate pravdu, pri velmi velkem poctu transakci je to idealni zpusob.
No mimochodem dneska vubec nefunguje KB
No musite brat take v uvahu to, ze eBanka je predevsim prukopnik v techto sluzbach, tudiz nejaky naskok ma. To co jini zavadi tedka (nekteri jeste ani ne) to eBanka poskytuje o hodne hodne delsi dobu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MRK  |  17. 07. 2001 19:19

Jen pro nedockavce.
Net ma Spořitelna spustit na přelomu května a června. Pro ty, kteři chtějí být o krok na před, bych tu měl odkaz na demo https://online24.csas.cy.
Zatím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Zichovsky  |  17. 07. 2001 19:19

A asi nebude sam. Ja mam sporoziro uz vice jak 5 let, a jsem spokojen cim dal tim vice. Nekolikrat jsem koketoval se zmenou banky, ale vzdycky jsem od toho couvl, protoze bych si jen pohorsil. U CS uz mam v podstate vsechny sluzby co nabizi ebanka a i vsechny ostatni (telefon, SMS, revolvingovy uver apod.) a to vzdy za zlomecek ceny, nez maji ostatni banky. Do banky chodim jednou za dva roky (kdyz mi poslou novou kartu a je treba ji aktivovat), jinak naoprosto vse vyresim po SMS ci telefonu - spolehlive a rychle.
Za chvili bude i internetove bankovnictvi, cimz se zase CS posune dal.
Znam nekolik lidi z blizkeho okoli, kteri prave kvuli prevaze sluzeb (a jejich cene) presli od jinych bank (KB, IPB, CSOB, eBanka) prave na sporoziro.
Jako jedine minus mi ted pripada uz jen to, ze sporozirove ucty jsou rozliseny ne moc praktickym specifickym symbolem. Kdyby zmenili jeste tohle, pak uz nebudou mit zadnou chybu :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
addonics@centrum.cz  |  17. 07. 2001 19:19

Já jsem měl bohužel zkušenosti stejné jako Vaši známí v ostatních bankách pouze v České spořitelně. Pokud mohu srovnat nejen úroveň obsluhy a poplatků, ale i úrokové míry a ostatních řekněme služeb jako např. stavební spoření, investiční fondy apod., pak pro mne jsou nejlepší právě ČSOB, GE Capital Bank, Komerční banka a Živnobanka. Samozřejmě, že každá je však orientovaná na jiný okruh zákazníků. Záleží tedy pouze na spotřebiteli, která banka mu bude vyhovovat. Pro mne je ČS nepřípustná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  17. 07. 2001 19:19

ve Spořitelně vám příkaz vyplní... bude to ale stát 20 korun a navíc podle některých právních názorů si tak zadělávají na průser, protože klient, který by takto zadanou transakci reklamoval má velkou šanci na úspěch, čísla totiž nejsou vypsána klientem, ale pracovníkem přepážky... je však také pravda, že s reklamací by uspěl až u soudu, protože ve spořce se reklamace hážou do koše

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CSdefence  |  17. 07. 2001 19:19

Vážený, lžete !
Pokud příkaz vyplní ručně (kdokoliv), má 2 možnosti, jak jej podat za dosavadní cenu 4,-Kč (box,přepážka).
Když si jej nechá vypsat na počítači, nejde jen o vypsání, nýbrž je to i okamžitě provedeno - a to je služba za 20,-Kč (zkuste se zeptat jinde, kolik taková věc stojí!).
A konečně - je-li něco napsáno počítačem, neznamená to žádnou újmu na věrohodnosti příkazu ! I klient může přinést příkaz tištěný počítačem. Rozhodující je podpis příkazce !!! No a to s reklamacemi snad nebudu ani komentovat, tím jste se, vážený Pedro, znemožnil docela...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V.K.  |  17. 07. 2001 19:19

Konecne zas jednou dobra zprava.

Jeste kdyby chtela Sporitelna dotovat prvnim X zakaznikum (nebo prvnich X dni/tydnu) aktivaci bankovnich sluzeb u Pegasu, i kdyz ty 400 jsou docela prijatelny. Dalsi duvod, proc zustat u Pegase - i kdyz Dohoda je Dohoda, takze si asi necham Twista jenom kvuli bance a cislu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milos  |  17. 07. 2001 19:19

Kdo uvazujete o zruseni uctu u CS, tak doporucuji stihnout to jeste DNES (do konce dubna). Je to jeste zadarmo. Rusil jsem uspesne v patek a od noveho mesice to stoji tusim 200..
Ja vim, ze to neni podstatne, ale taky jsou to penize..... :)))

Jinak jim drzim palce a jsem rad, ze se rozhoupali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor