Ha-loo volá haló: internetové telefonování pro normální lidi

Diskuze čtenářů k článku

Rostislav Oboňa ha-vel internet s.r.o.  |  17. 01. 2006 16:34

Pozor! Společnost ha-vel internet s.r.o, provozovatel služby ha-loo, upravila provizní systém pro všechny ha-loo dealery! Provize ve formě kreditu obdržíte nyní již při provolané částce 240,- Kč! Chcete si ještě více zlevnit svá volání? Zaregistrujte se jako ha-loo dealer!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audis  |  18. 09. 2005 22:14

zatim jsem netel pres net, takže neznám neumim. jenom technciká: JAK RYCHLÉ OBECNĚ VYŽADUJE TEL. PŘES NET PŘIPOJENÍ? DÍKY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  19. 09. 2005 12:01

Záleží na použitých kodecích (sdělí Tvůj VoIP operátor, a také záleží na tom, kam je to terminováno), ale obecně platí, že je nutná základní broadband (širokopásmová) IT konektivita.
Tzn. běžně např. ADSL 512/125 dostačí, je důležité si hlídat zpětný kanál (upload), neboť VoIP potřebuje symetrickou konektivitu v obou směrech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  16. 09. 2005 11:57

Jak uz zacina byt na ZIVE zvykem, jejich snaha byt za kazdou cenu co nejvice tzv. popularizatorskym mediem, je snahou zbytecnou a dvojsecnou...

V celem clanku (ktery snad ani memohl byt PR, to by se jiste u Have-la urazili ) neni nikde ani zminka o tom, ze tato VoIP telefonie (jak se to spravne nazyva) je postavena na univerzalnim IP telefonnim svetovem standardu SIP, coz by leckomu reklo vice.
I kdyz se prave skoro tvari jako PR (coz je zde bezne), neni to tak, a vubec jsem nepochopil smysl takoveho clanku oslavujiciho (a jeste blbe) jednoho z mnoha VoIP operatoru vznikajicich na CZ trhu jako hub po desti...

Dale zminka o jakemsi "zvlastnim" telefonu, je jak zachycena z vysilani nekde z Marsu ?!
Jedna se o naprosto bezny SIP telefen (a nebo VoIP gateway se SIP standardem), kterych je na nasem trhu mraky, a ktery umoznuje po pripojeni pres router (i za NATem) k jakekoliv broadband internet. konektivite. Disponuje obvykle konfiguraci pres WWW rozhrani, a zde se mj. nastavi parametrty uctu u VoIP operatora, a mohu volat bez PC. Nekdy je mozne ziskat i prichozi tel. cislo dle pozadovaneho regionu. Analogicke je pouziti VoIP brany, ktera umoznuje obvykle stejnou konfiguraci, a disponuje nekolika beznymi FXS telefonnimi porty pro pripojeni vice beznych analogovych telefonu ci faxu. Muze mit i tzv. FXO porty, slouzici pro pripojeni primo k telef. linkam (napr. pro intergraci stavajicich PBX).

Pana Lutonskeho z cele informace o novem VoIP providerovi v Cz evidentne zaujal nejvice ten prvek "Jak na tom vydělat...".
A ta radoby odborna informace o nutnosti uvolneni prislusnych portu na firewallu je uz tak otresne vytrzena z reality, ze se na toto skoro jiz neda reagovat. Pisateli asi neni napriklad nic znamo o tzv. STUN serveru, verejnych IP adresach, RTP portech, NATu atd.. Jinak by takovy blud ("...Doma potom případně na osobním firewallu musíte uvolnit port udp/5060...") nemohl ani vyrknout !

Jinak pro prispevatele o operatorovi  VoIPBuster, ten funguje s HW VoIP telefony naprosto skvele, do 20 zemi sveta, vc. Ceska zdarma (staci kredit EUR1 a ne jak nekdo tady tvrdil EUR10), bez zadnych ech, zpozdeni a jinych podobnych akustickych artefaktu...

Pokud Vas kohokoliv VAZNE zajima tato problematika, prosim navstivte diskuzi na :
http://www.telefonujeme.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 09. 2005 12:14

Kdy konečně pochopíte, že na MobilManii zřejmě nikdy nenajdete články typu, které požadujete... Dokud bude IP telefonie v zajetí SIP, PBX, FXO, FXS, STUN, RTP a NATu, nikdy to nebude služba pro telefonování, ale pro pár nadšenců. Přitom je všechno tak jednoduché.
Pláčete zkrátka hezky, ale na špatném hrobě. Vždy jsme psali a vždy budeme psát pro běžné uživatele, a s tím se budete muset smířit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  16. 09. 2005 13:08

Ale my takové články na tom Vašem periodiku nehledáme, věnujkte se tomu, čemu rozumíte, a nepleťte lidem hlavy polopravdami, fakty vytrženými z kontextu, a někdy i opsanými bláboly.

Ani by mě nenapadlo hledat na Mobilmanii něco odbornějšího, ač si na to hrajete. Už jednou provždy dejte na vědomí svůj profil, a ne se pořád převalovat někde na pomezí špatného popularizátorského časopisu, PR letáku a rádoby odborného periodika... Bohužel, takto jsou profilované Vaše všechny servery...

VoIP není rozhodně v zajetí těch jmenovaných termínu, a už vůbec ne pro pár nadšenců. To jste evidetně těžce vedle. Ale eviděntně je jisté, že taková diskuze s Vámi je také evidentně zbytečná.
Howgh!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 09. 2005 13:21

Souhlasím, VoIP nemusí být technologie v zajetí jmenovaných termínů, která zajímá pár nadšenců. Proto budeme psát články tak, jak je píšeme, a ne tak, jak jste napsal vy svůj příspěvek.
Náš profil je je už několik let stále stejný, stejně jako vaše naštvané příspěvky do diskuzí. Už se prosím smiřte, že nepíšeme pro vás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garfield  |  16. 09. 2005 09:01

Zejména anglicky mluvící zákazníci se jen pohrnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  15. 09. 2005 14:08

Služba na první pohled nic moc, volat se s tím moc nevyplatí, ale nakonec to nemusí být špatné pro uživatele ani provozovatele. Ty ceny za volání a způsob tarifikace jsou dost nesmyslné, spíš to vypadá jako u normálního operátora, takže dál volat se určitě vyplatí ze Skypu. Už ho používám dlouho, kvalita hovorů je dobrá, ceny pro mezinárodní hovory absolutně zanedbatelný (a to pro skoro všechny použitelný destinace).
 
Čím může být tahle služba zajímavá? Hlavně dostanete prakticky bezplatně normální číslo, dá se pořídit i HW telefon, je to tedy ideální na příjem hovorů (a to i při vypnutém PC). Volat přitom můžete převážně  přes někoho jiného. Takže mi to připadá jako obchodní model spíš zaměřený na příjem hovorů a na inkasování poplatků z těchto hovorů!!! To je podle mě na našem trhu absolutní novinka, která se bude spoustě lidí s internetovým připojením a bez tel. linky hodit! Zatím se všichni soustřeďovali na odchozí hovory, ale tohle může být ještě zajímavější továrna na peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pierre  |  15. 09. 2005 14:30

Jj naprosty souhlas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  15. 09. 2005 13:28

Doplnil bych článek p. Lutonského v tom, že VoIP telefonie Ha-Vel není až tak nová služba - Ha-Vel je na VoIP trhu zkušeným harcovníkem. Služba je jen "rebrandovaná", tedy nabízená pod novou (dejme tomu atraktivní) značkou, na novém webu a s inovovanými smluvními podmínkami, které v minulosti byly poněkud zvěrské (např. stotisícové smluvní pokuty pro účastníky a pod.). Ale i ty současné podmínky doporučuji pečlivě prostudovat, neb jsou tam i tak některé "perly", na které jsem při zběžném prolétnutí narazil. (Účastník je např. pod hrozbou smluvní pokuty povinen "(h) neumožnit využívání poskytnutých Služeb třetím osobám, pokud není mezi Poskytovatelem a Účastníkem sjednáno jinak;". Při striktním výkladu by to znamenalo, že dovolítel-li sousedovi, zavolat si od vás sanitku, na převoz nechodící babičky máte to za tisíc ....). Jinak jde o VoIP službu s některými zajímavými prvky (platby za incoming, přátelská doba expirace kreditu) ale s nepříjemnou tarifikací a cenami, které jsou již do jisté míry překonány, resp. jsou "průměrné".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lasky  |  15. 09. 2005 12:44

Většině služeb stále chybí možnost ponechat si telefonní číslo jaké mám u telecomu, takže dokud nebude tahle služba nabízena tak zatím zůstanu u telecomu. Víte snad o nějaké službě co to nabízí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  15. 09. 2005 13:03

Ano, např. vox.802.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eM  |  15. 09. 2005 15:33

http://www.voipex.cz/ vcetne prenositelnosti cisla a IP telefonu (zalezi na tarifu,ktery si zvolite)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  15. 09. 2005 16:41

Další srandisti. Nechápu, jak si někdo může pořídit Voip prakticky za cenu normálního operátora. A jak můžou nabízet volání do stejných destinací, kam stojí Skype 0,5 Kč, třeba i za 5. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2005 12:30

Predpokladam, ze plati jen za prichozi hovory, pokud jsou odjinud, nez z jejich site.. Protoze jestli je to i za volani PC<->PC, tak je to dost zajimave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jája  |  15. 09. 2005 11:32

V článku je zmínka taky o možnosti volat "prostřednictvím běžného - tedy trochu zvláštního - telefonu", ale dál už tam o něm nic není, všechno se točí kolem volání přes počítač. Mě ale zajímá možnost volat levně do zahraničí na mobily přes internet a nemuset kvůli tomu mít počítač a internetové připojení! Doposud je "nejelvnější" takovou možností NetCall od EuroTelu, ale skutečně jen v uvozovkách, protože přes osm korun za minutu je sakra moc. Tak jak je to s těmi alternativními možnostmi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  15. 09. 2005 12:53

Staci si poridit asi skoro jakykoli VoIP hw telefon, jedine na co musis koukat, aby mel podporu pro SIP protokol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  15. 09. 2005 14:58

Internetove pripojeni a lepsi nez dial-up budes musis platit vzdy !!! Proto se zde nemusi platit pausal, nebot se vyuziva jiz existuji internetova pripojka. A hovor mezi 2 pocitaci jde pouze po beznych datovych linkach internetu (a tomu odpovida kvalita).
Telefon pro IP telefonii existuje - ale ten skutecne predpoklada pripojeni do site Ethernetu - tvari se jako jine sitove zarizeni - v podstte jako bezny pocitac. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TOM  |  15. 09. 2005 11:31

stačí se podívat na www.telefonujeme.cz , a člověk rázem zjistí, že Ha-loo je někde uprostřed, ne-li na konci žebříčku co se týká cen za volání !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rolf  |  15. 09. 2005 09:31

Zbytečně drahý, viz http://vox.802.cz/cenik.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  15. 09. 2005 08:46

Levné? Se Skype volám na pevnou za 85hal/min, do Kanady např. za 60 hal/min (tihle za 3.90 bez DPH)... lidi neblbněte, zaplatit Skype není až takový problém a pokud chcete opravdu volat (OUT, ne IN) je jednoznačně lepší.
Ostatně, kdo dnes nemá mobil, na který by mu šlo zavolat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 15. 09. 2005 09:05

Proč je Skype jednoznačně lepší? Na mobil s ním voláte dráž: 5,117 Kč/min. Navíc bez Skype In s českým číslem bychom tyto dvě služby možná neměli přímo porovnávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Slider  |  15. 09. 2005 09:20

Na volání na pevnou linku je VoIP Bluster, tam se dá volat zadarmo. Když zaplatíš kredit 10 euro, tak voláš neomezeně a neubyývá ti. Volá takhle furt mámě z Ameriky. Takže fakt super. A to, že nemáš české číslo je úplně fuk. Na mobily volám mobilem. S Dohodou s Oskarem není co řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  15. 09. 2005 09:22

Hmmm... tak tu mame dalsiho volace na klasicke draty a bezdraty...
jenze... jakou ma clenskou zakladnu?
Porad si bohuzel myslim, ze pro rozsireni je potreba, aby se pokud mozno co nejvic lidi ZADARMO dovolalo k Vam....
Pak to muze zacit pouzivat obchodni sfera jako nahradu zeleneho cisla a pak to zacne byt zajimave..
Ostatne s tim prave zacal uz Skype se svym Skype Me...
A dnes je spousta webu, kam je mozne skajpovat...
Ale ze by nekdy nekdo nekam chtel havlovat? Blaznive, coz ???
Ale o tom to hlavne je, byznys potrebuje hlavne nejakeho zavedeneho s velkou siti,
takze si myslim, ze se bude urco skajpovat a mozna googlovat, a havel bude pro ty, co chtej usetrit za volani babicce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  15. 09. 2005 16:41

Vy Skypu platíte DPH ? Jaká nezodpovědnost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  15. 09. 2005 08:27

Existuje klient pro PDA nebo symbian?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 15. 09. 2005 09:06

Vím jen o Windows Mobile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  15. 09. 2005 12:47

Prosim o odkaz. :)
Je to pro Windows Mobile for Smartphone?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  15. 09. 2005 12:50

... i kdyz zpet na zem. :)
Pockam na Smartphone s EDGE, nebo lepe podporou UMTS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  15. 09. 2005 02:14

No, volani do Ruska za 9,45 bez DPH, to je teda pekne drahy. Z Go special me to pres netcall 55 stoji 8,50 vc. DPH (nebo 8,90) a pres wirphone za 2,81 s DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  15. 09. 2005 02:15

A jeste je u wirphone tarifikace 1+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
powalec  |  15. 09. 2005 07:05

Minuta 2.40, účtování celá minuta. Kvalita dobrá, provolám kolem 150 minut měsíčně, používám více než rok, mohu jen doporučit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jege  |  15. 09. 2005 10:41

A

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jege  |  15. 09. 2005 10:46

A jeste lepsi na volani do Ruska (Petrohrad, Moskva) je VoipBuster - 0.01 Euro/min., t.j. cca 30 hal./min. a SkypeOut - 0.02 Euro/min., t.j. cca 60 hal/min. Pouzivam je uz dost dlouho (Skype cca 9 mesicu, VoipBuster 2 mesice) a maximalni spokojenost, akorat u VoipBusteru je nekdy trochu horsi kvalita hovoru a pres router obcas ztrati spojeni s materskym uctem a nelze volat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  15. 09. 2005 12:32

Jo, skypeout sem chtel taky zkusit, jenze sem nenasel zpusob, jak tam jednoduse dobit kredit. Kreditku ani zadnej internetovej ucet na placeni nemam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jege  |  15. 09. 2005 20:36

Pokud mate ucet v KB, tak na tohle je idealni e-karta, ktera stoji rocne jenom 65 Kc a umoznuje nastavit tydenni limit na max. 1000 Kc, coz na takove veci uplne postaci a v pripade zneuziti neni zpusobena skoda moc velka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
powalec  |  15. 09. 2005 19:24

hehe, díky za info. Cca do měsíce bych měl mít doma lepší konektivitu než je GPRS, takže VoipBuster a SkypeOut budou první v pořadí, co vyzkouším  Akorát nevím, co udělám s ušetřenými penězmi??  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivor  |  15. 09. 2005 00:58

Správná adresa je https://ha-loo.ha-vel.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  15. 09. 2005 12:46

ha-loo.cz funguje take.
Jestli driv nefungoval, tak ted uz ho ma ha-vel zaregistrovany a funkcni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Holy  |  15. 09. 2005 00:50

prko jak blazen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor