>> K 2. odstavci - rozdil mezi daty a wifi ??? Jste na INETu, tecka.To souhlas. Pointa byla, že online s mobilem spíš nejsem.>> K 1. odstavci - Proc by mela banka resit uzivatelovu hloupost (i kdyz to i tak dela - osvetou, upozornovanim, pripominanim)? A proc by nemela resit/pojistit vlastni bezpecnost?Protože je to jenom alibismus a reálně to stejně řešit nebude. Tak ať člověk odsouhlasí, že akceptuje rizika a může používat metody, které mu vyhovují. Dřív třeba chodily SMS, což dneska většina bank považuje za nebezpečné a lidem brání v tom je používat (třeba zpoplatněním).Nicméně existují i jiné metody, třeba klasický MS/Google authenticator, kde člověk musí opisovat čísla, případně to chodí jako push notifikace. Což je celkem jednoduchá aplikace a může tam být registrovaných víc věcí. Takže významně menší nároky na výkon a jednoduchou aplikaci nemusíte pořád aktualizovat, navíc není důvod, proč by to nemělo jet i na starém systému. Ale banky ne, tam si každý musí dělat svojí extra aplikaci a ještě k tomu ideálně přibalit celé bankovnictví (některé už ty jednoduché klíče jenom na potvrzení operací ani nemají). I když to člověk vůbec používat nechce, protože na mobilu se to prostě nedá používat tak dobře jako na webu...>> A pokud mate mobil tzv. na NIC (dle Vaseho popisu) Nic Vam nebrani, abyste si poridil nejaky nejlacinejsi v cene okolo 1tis. Snad to prezijete...to asi ne, tam už je problém s výkonem a smartphone za tu cenu nejspíš neseženete (čímž se dostáváme k původnímu problému, na ten mobil nedáte ty aktuální aplikace). Ono to zas tak nenáročné není - pokud musí člověk instalovat třeba 4 různé aplikace pro 4 různé banky, další 2FA aplikace pro přihlášení k firemnímu účtu a případně dalším aplikacím, tak to taky něco sežere.>> Nikdo Vas nenuti pouzivat nove technologie. Chodte do banky, piste prikazy atd. Tak chodit tam nechci, ale opět v tom brání i samotné banky, co to ještě nabízí, ale zpoplatněné. Nicméně u některých to má jít dělat i z bankomatu (ale neznám nikoho, kdo by to použil).