Hermod vyzývá O2: vydejte nám nové SIM karty

Diskuze čtenářů k článku

S55  |  15. 07. 2010 21:24

Chudáci voperátoři, vite pani?!
Podle mě mysleli takto: přiškrtíme přeprodejce, získáme další SIM za běžné ceny a více vyděláme.
Je to v pořádku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
irid  |  16. 07. 2010 06:40

Postup O2 je pochopitelný. Když společnosti TMT,nebo Hermoid dáte možnost účtovat např. 2 kč za minutu hovoru, logicky tím "kyslík" přichází o tučné zisky. Vemte si, že klasický předplacenkář, co platí 6 kč/min a navíc mu účtují "supervýhodně" 60+60 přejde k této "šedé" společnosti a najednou volá za 2 kč/min. s účtováním 60+1!! Úspora min 33% nákladů a efekt? Zákazník ušetří a volá s jednou SIM (ne jako někteří vlastnící všechny tři) O2 ale pochopitelně přichází o pravidelně dobíjejíjího "klioše". Jen pro zajímavost - 50 000 klientů platících paušál u operátora 500 = 25 000 000, čili 25 MEGA.
Z mého pohledu se nabízí velmi elegantní řešení. klienti, které si sehnal tento "šedý" operátor jsou v síti O2 v podstatě jen díky němu, tudíž bych jim dal prostřednictvím této společnosti (TMT, Hermoid) možnost přejít ke konkurenci. 25 milionů měsíčně - po tom jistě hrábne jeden z konkurenčních opů a dá Vám stejnou cenu na jakou jste byli zvyklí, zejména, když je mobilní trh nasycen a ceny půjdou chtíc nechtíc pomalu dolů. Pokud totiž ne, oplatí se nám za chvíli koupit SIMku zahraničního operátora a volat s ní i v roamingu levněji než z našimi třemi operátory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  16. 07. 2010 14:15

Já jen nechápu, proč na Slovensku je normální účtování 1+1, podívejte se, za jaké ceny se volá se slovenským 02 a třeba s virtuálním operátorem Tesco. Ano, u nás je normální 6 Kč/minutu při účtování 60+60 a na Slovensku je normální 13 centů/minutu (nějaké 3,40 Kč) při účtování 1+1 a to nejen na slovenská čísla, ale i na česká a na všechny pevné linky v EU. Jenže to by sem musel přijít nějaký další operátor, který by zahnívající monopolní prostředí řádně provětral, tak jako to udělalo naše nejdražší 02. Ale vždycky platilo, že kapři si rybník sami nevypustí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 07. 2010 16:13

To je podmineno jen a pouze tim nasim slavnym CTU a v nem sedidicim lidem stihanych za milionove uniky jestli se nepletu v byvalem telecomu atd...to je ten nejvetsi problem, ono je to tak sice vsude ale pripada mi ze v nasem state si ohrivaji pani nahore ruce v cizich kapsach vic nez jinde...u nas je to kompletne o CTU..
NEjvic me smolilo jak jsem byl rekreacne v polsku a co sem se podival na iphone stale svitilo 3G a to sem jel *urevskyma ritema kde nebylo osvetleni, baraky nic...u nas nemit o2 tak si s 3G ani neskrtnu, jinde zavadeji LTE a tady vyskakuji zpravy ze skoro cela praha ma 3G..to je uplne odvar tohle..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  29. 07. 2010 21:20

Tesco mobile 10c/min vsetky siete a pevne linky EU (podla zoznamu), tarifikacia 60+1, O2 FER ma tarifikaciu 1+1, cena 13c/min vsetky siete SK a CZ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myšpulín  |  15. 07. 2010 12:14

Já být O2 tak bych jim nové simky vydal, ale nedal bych jim tak výhodné tarify. Tady máte standardní firemní tarify berte nebo neberte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamarád  |  15. 07. 2010 12:45

jenže oni mají firemní tarify, ale v tom počtu sim je to za hubičku a prodej pod normální cenou.
to budou muset O2 počkat až bude končit smlouva na slevy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  15. 07. 2010 11:52

Myslím, že po kroku ze strany ČTU začala na straně všech tří operátorů strategická jednání, jak se takových pře-prodejců zbavit úplně. Tedy předělají podmínky, tak že to nebude stát zato.
Byť ČTU je regulační orgán nemyslím si, že může diktovat něco, co je na z mého pohledu na hraci svobodného podnikání.
Jinak přístup O2 je u velko-prodejců vs. velko-odběratelé naprosto normální v jiných odvětvích. Pokud velko-prodejce zjistí, že s tím velko-odběratel nepatřičně kšeftí, tak mu prostě přivře kohoutek.
Z té zprávy pak člověk jen kroutí nad drzostí pseudo-operátorů jen hlavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  15. 07. 2010 17:50

Jenže ono to není o svobodném podnikání. Všechny GSM kanály ČTÚ rozdal těm třem darebákům a nikdo další nemůže v mobilech podnikat. A tak se ti 3 neustále domlouvají, jak víc odrbat zákazníky a to formou nejrůznějších balíčků a "supervýhodných" tarifů. Většina lidí, co se na nějakou "výhodnou" nabídku chytila, po nějakém čase (když si přestali dávat pozor, aby se chovali přesně podle pravidel nabídky a začali volat "normálně") zaplatí stejně nebo více.
Je stejně zajímavé, jak redakce přisluhuje těm třem "vyvoleným" a "ty ostatní" nazývá šedými - podle vzoru "šedá ekonomika", "šedé příjmy" - aby to vypadalo jako něco velmi nemravného. Přitom se jedná o stejný princip jako u elektřiny a plynu: taky si můžeš koupit plyn či elektřinu u někoho jiného, než komu patří plynovod nebo dráty do tvého baráku a ten majitel přenosové soustavy je povinen ti tu "cizí" energii přes svou síť dopravit. Má to ze zákona nařízeno a ti "nemajitelé" sítí se nazývají "alternativní". Ale pro ČEZ a RVE jsou to "příživníci". A já jako zákazník říkám "zaplať přírodo/pánbůh za ně".
Jo a mimochodem nechápu, proč na každé rozhledně jsou 3 (stejné) vysílače a přenosové zařízení 3 operátorů. Proč tam není jedno společné zařízení a ti tři si ho můžou pronajímat. Pak by byl snadný vznik dalších operátorů...
Je to jako by si všechny silnice a dálnice rozdělili 3 největší dopravci a nechtěli nikomu jinému povolit po jich přepravu nákladu a mluvili o nich jako o "šedých" a oháněli se "zásahem do svobodného podnikání", když by jim nějaká "vyšší moc" nařídila, aby po silnicích nechali jezdit i jiné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  15. 07. 2010 21:25

rozdíl je ten, že ostatní infrastrukturu o které píšeš vybudoval stát, ale mobilní sítě je soukromá investice , kde naopak stát jen inkasoval za licence, já bych to proto odlišoval, tzn. zásahy státu bych zde tolik neobhajoval.
Možná také proto tu alternativní či virtuální mobilní operátory oficiálně nemáme a proto slovo šedí , které nemá význam "nemravní" ale spíš "neveřejní" - jen uzavřené skupiny se dostanou k lepším podmínkám volání.
Dnes se můžeme jen dohadovat, zda nebylo lepší vybudovat jednu výkonnou státní mobilní sít´ a tu pak pronajímat x soukromým operátorům, možná by konkurence byla větší než když máme 3 sítě a jen 3 operátory, kteří úspěšně vytvořili oligopol a pod rouškou specifického trhu drží ceny široko daleko nejvyšší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  15. 07. 2010 22:39

Ano, vybudovali si sítě za vlastní peníze, ale taky na nich nemravně bohatnou. V jiných oborech máme (a nejen v Česku) antimonopolní úřad, který "přistřihne křídla" těm firmám, které mají monopolní postavení a z tohoto důvodu se mohou chovat nemravně. A naši 3 opi mají monopolní postavení - pro žádného jiného operátora již nejsou volné kanály. A proto (přestože se zásahy a regulací státu nesouhlasím) v tomto případě dělám výjimku a s ČTÚ souhlasím: každé darebáctví má být potrestáno (ať už je to krádež, nebezpečná jízda, vražda nebo oligopol).
Oni sice využívají své sítě, ale ty sítě využívají část frekvenčního spektra - a to je celonárodní bohatství. Byl bych pro, aby se licence vydávaly dočasně - třeba na 12 let. Aby jednou za 4 roky nad některým z opů visel "Damoklův meč". Třeba: "Milý fialový, příští rok ti končí licence. Co nabízíš pro své zákazníky a za kolik na dalších 12 let?. A o tvou licenci mají zájem i oranžový, zelený i bílý a ti nabízejí to, to a to a za 2/3 tvé ceny... No musíme především hájit zájmy občanů, takže se s licencí rozluč a dostane ji oranžový." To by se ti darebáci hned začali chovat jinak... Slušněji!
Jo a taky bych jim přikázal, aby dohodli vnitrostátní roaming. ČTÚ má mít na zřeteli nejen zisky opů a jejich šarvátky, ale taky služby pro zákazníka. Proto nechápu, že se můžu pohybovat v kdejaké Tramtárii a tam si zatelefonovat ze sítí všech operátorů, které tam najdu. Ale když jsem v nějaké HorníDolní v Čechách, tak tam si můžu zavolat, jen když mám tu správnou simku, třeba modrou a s červenou si nezavolám. A zase jsme u toho, že tam na kopečku v Horní (která má i s Dolní třeba jen 100 lidí dohromady) musí být 3 BTSky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  15. 07. 2010 23:01

Jo, ještě jsem zapomněl, že infrastukturu pro přenos elektřiny a plynu sice vytvořil stát, ale pak ji přenechal (prodal?) ČEZu a RVE. Takže ty dráty a plynovody jsou dnes také soukromé a ne státní (i když v těch firmách má stát majoritní podíl). A když se státní úředníci rozhodnou, že prodají ČEZ třeba Marťanům, tak budou všechny rozvodné dráty marťanské... A přesto by ti Marťané museli umožnit alternativcům dodávku energie do mého domu za podmínek stanovených Energetickým regulačním úřadem...
A nezapomeň, že když si na samotě u lesa vybuduješ domeček a k němu si na vlastní náklady vybuduješ přípojku třeba kilometr dlouhou, tak ji musíš bezplatně přenechat Rozvodným závodům (dceřiná firma ČEZu - soukromá firma). Až to bude jejich, tak tě rozvoďáci milostivě připojí do sítě za nepatrný poplatek 1 tisíc Kč za 1 A hlavního jističe (např 25k Kč při 25A hlavního jističe).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  16. 07. 2010 01:13

Jen na okraj - ve smyslu nyní platného Zákona 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích je "operátorem" ten, kdo má oprávnění provozovat (resp. "zajišťovat") komunikační síť, což je zde jednoznačně TO2. Ale smlouvy s účastníky může uzavírat jen ten, kdo má oprávnění poskytovat komunikační služby, což je jak TO2, tak Hermod a TMT CZECH. Neboli, jinak řečeno, oprávnění provozovat síť nezakládá oprávnění uzavírat smlouvy s koncovými zákazníky (účastníky). K tomu je nutno mít oprávnění poskytovat komunikační služby!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norek  |  15. 07. 2010 11:21

Věřím tomu, že šedí operátoři musí ty normální pěkně štvát, kdyby ti normální neštvali mě, tak by mi jich teď bylo trochu líto. Ale jsem rád, že ČTÚ rozhodlo proti nim. Jen ať je také někdo trochu natáhne, doufám, že si ušlý zisk nevezmou zase od svých zákazníků

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor