Hlasové schránky nám kradou peníze!

Diskuze čtenářů k článku

mirek janotka  |  14. 04. 2002 18:11

nekdo zavola hups 4 kc v hajzlu proc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Analyzer  |  15. 04. 2002 12:46

(Příspěvek zrušen. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
flyght  |  09. 04. 2002 22:25

Jo,tak jsem si početl,milánkové,uvědomte si,že ten Voice mail,kde jsou schránky asi není zadarmo

F.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rychlík  |  10. 04. 2002 10:25

Jak jsi to myslel. Prosím komentář. Asi umřeš mnou nepochopen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Dvorak  |  06. 04. 2002 16:58

Je to zlodejina. A pritom by stacil napriklad 3-sekundovy specialni ton, treba podobny obsazovacimu, na kterem by se operatori domluvili a behem ktereho by mohl volajici zavesit. Teprve pak by se pripadne aktivovala hlasova schranka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ren  |  05. 04. 2002 14:35

Celkem je to psina. Az se probijete v automatu na infolajne na vypnuti hlasove schranky, zepta se to - jestli chcete deaktivovat hlasovou schranku, zmacknete 2. Tak to zmacknu. Ne ze by to tu schranku vypnulo. V tu chvili to zacne do cloveka hustit "vyhody" zaznamniku a snazit se ho od toho odradit. Clovek to musi pokorne cele vyslechnout a nezblbnout z toho. Po 2 minutach nalivarny se ho to nakonec zepta znova jestli skutecne a opravdu chce vypnout schranku a jestli si je na 100%jisty. Pokud nakonec neztratite nervy a nevymeknete, tak po potvrzeni uz nasleduje vytouzena deaktivace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  05. 04. 2002 03:09

Tak koukám že v tom svém příspěvku výše jsem to ke konci s tím "bych" nějak zamotal, ale snad je to jasné.

Chtěl jsem ještě napsat, že mě vůbec nevyhovuje ta automatická deaktivace schránky u Oskara. Na své Oskartě ji totiž občas používám, namluvil jsem tam i svůj vzkaz, jenže asi dva měsíce jsem ji nyní nepoužil a Oskar mě ji klidně deaktivoval bez nějakého upozornění, stačilo by třeba upozornit SMSkou. Před dvěma dny jsem ji potřeboval nutně použít, chtěl jsem namluvit vzkaz že budu k zastižení až odpoledne a hle, po vytočení *98 se mě ozvalo " lituji, ale hlasová schránka pro toto číslo není registrována" , no a samozřejmě mě to hned odečetlo za toto zbytečné volání kredit.

Zkoušel jsem všechno možné:

- volal jsem *608 a poslouchal asi půl hodiny různé nápovědy plechové huby ale jak tu schránku aktivovat pomocí telefonu, na to jsem tedy nepřišel.

- prolistoval jsem všechny manuálky které jsem od Oskara před dvěma lety dostal, tam ale samozřejmě je všechno úplně jinak než je současný stav.

- na živého operátora jsem se nedovolal, protože už měli po pracovní době ( bylo to večer.)

- díky bohu mám internet, takže jsem zašel do internetové samoobsluhy a tam si schránku aktivoval, napsalo mi to že můj požadavek se zpracovává a budu vyrozuměn SMS zprávou.

- jenže ta SMS zpráva která mě sdělila že hlasovou schránku mám již aktivovánu přišla až za 20 hodin !!, tedy večer druhého dne když jsem to už nepotřeboval.


Takže nevím, ale tohle má Oskar opravdu špatně vyřešené. Spoléhám se na to že schránku mám a když jí pak potřebuju tak zjistím že jí nemám, aktivace přes internet trvá celý den, infolinka v noci nepracuje, kdybych neměl internet tak vůbec nevím jak to jinak aktivovat. Fakt super služby. A v té jeho samoobsluze pomocí telefonu aby se čert vyznal, kdo má  čas poslouchat přes půl hodiny plechovou hubu a pak stejně nic nevyřešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pbx  |  26. 03. 2002 23:27

Cela tahle diskuze je celkem zajimava muj osobni nazor by byl nejspis kombinaci nekolika predeslych, ale ja mam jiny problem souvisejici se zaznamovou schrankou.

Patrim k tem co ma schranku zrusenou a vsem v okoli ji taky rusi, ale u Paegasu jsou takovi vydridusi, ze i kdyz jsem ji zakaznikovi teto povedene firmy zrusil, tak mi nenahlasi "Volany ucastnik je nedostupny.." (zdarma jako u Oskara nebo u ET) ale rekne "Hlasova schranka nebyla aktivovana..." (za plnou cenu).

Nevim jestli je to jen muj osobni problem (mam Oskartu dotycny ma Paegas Twist) nebo jestli je to vseobecne u vsech. Prijde mi to jako podvod, protoze schranku mam zrusenou tak proc by ostatni meli platit za to ze jim automat rekne ze jsem si ji zrusil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  04. 04. 2002 12:28

To, co popisujes je najaka ho*adina - mam Oskartu i Twist, ted jsem to zkousel.
Mam na Twistu deaktivovanou hl. sch., vypnul jsem foun, volal jsem na nej z Oskarty a v pohode nahlasil, ze dane cislo je nedostupne - zdarma. At si ten tvuj "zakaznik teto povedene..." zavola na info a zkontroluje, cos mu s jeho hlas. sch. vlastne provedl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  05. 04. 2002 02:46

No já myslím, že jsem na to přišel. Nestačí zřejmě zrušit schránku pouze na infolince, to je jenom první krok. Je také nutné aby ten tvůj zákazník kterému jsi ji rušil neměl nastavené přesměrování do hlasové schránky na svém telefonu !

Platí to ale jenom v případě že má Twist, protože mám pocit (nevím to jistě), že když operátor u Twistu schránku zruší tak pokud by ji zákazník chtěl opět používat tak mu ji musí operátor opět aktivovat. No a jestli má přesměrován telefon do hlasové schránky která není aktivní, tak se mu ozve ta hláška cos napsal. U tarifu je to jiné, tam si schránku ovládám z menu telefonu ale u Twistu je to myslím tak jak jsem napsal.

A jak jsem na to příšel? Díky Oskarovi, protože na mojí Oskartě občas přesměrování do hlasové schránky používám, jenže před dvěma dny jsem najednou zjistil že nefunguje, po zavolání *98 se mě ozvalo "lituji, ale  hlasová schránka pro toto číslo není registrována" , no a hned mě to odečetlo z Oskarty za tohle volání příslušný kredit. Zkusil jsem zapnout přesměrování do hlasové schránky v menu telefonu, pak jsem telefon vypnul a zavolal jsem na toto své číslo z Paegasu, ozvalo se mě samozřejmě to samé a opět jsem to zaplatil. Telefon s Oskartou jsem zapnul, přesměrování do schránky jsem zrušil a opět jsem telefon vypnul. Zavolal jsem na něj zase z Paegasu a nyní se mě již ozvala hláška že " .....volaný  účastník není dostupný....." která je zdarma.

Takže bych úplně stejně jako v Ty na Paegase bych nyní já mohl spílat na Oskara, je to ten samý případ. Proto se domnívám, že to co se mě stalo s předplacenou Oskara bude asi stejné u předplacenky Paegase, ať si ten zákazník zkontroluje zda nemá nastavené přesměrování v telefonu.

Petr

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  16. 04. 2002 07:13

Zkus si zkontrolovat jestli není ještě v mobilu nastaveno přesměrování. Pravděpodobně ano, proto tě to trápí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
antiPaegas  |  26. 03. 2002 15:12


 

Zkoušeli jste někdy vyzkoušet, jak lze např. přejít ze smlouvy na předplacenou službu? Nebo třeba rozdělit smlouvu se dvěma kartami na jednu novou s paušálem a druhou předplacenou? Já ano a musím konstatovat, že je to fakt hrůza. Ještě po dvou měsících po žádosti mi borci z Paeaeaegasu nedokázali vyúčtovat zálohu na měsíční paušál, kterou si kdysi vynutili. Poslední měsíční účet mi normálně zinkasovali a záloha pořád nikde.

Samotný převod na Twist trval déle než měsíc a ani mi nedali vědět, že se uskutečnil. Prostě využívají každé možnosti, aby vás udrželi aspoň o měsíc déle. Připomíná mi to dětské prosby při ranním buzení: Ještě pět minuuuut, ještě aspoň minutku....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  27. 03. 2002 13:00

Přesně tak: po ukončení tarifu mi PG vrátil zálohu (kterou jsem musel při koupi vysázet na dřevo hned) až za tři měsíce. S měsíční výpovědní lhůtou tedy na "nezbytné administr. úkony" (jak mi sdělila operátorka při mé urgenci) potřeboval PG 4 měsíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  24. 03. 2002 15:23

Zdravím všetkých čitateľov a prispievateľov a prajem Vám všetkým sekundovú tarifikáciu ako u nás (u oboch operátorov Eurotel=ET;Globtel=GT).
Kým nebola zavedená, platilo sa za odchodzie hovory až po tretej (GT) resp. piatej (ET) sekunde trvania AJ KEĎ SOM SA DOVOLAL!!
V praxi to znamenalo že keď som sa dovolal na hlas. schránku a ozvalo sa mi čokoľvek typu "dovolali ste sa.." tak som stihol zložiť telefón
a nebolo mi účtované nič. Naši operátori chvalabohu nepýtali ani poplatok za zostavenie. Zaujímavé je že sa to dalo použiť aj z predplateniek. A ešte zaujímavejšie je že sa to dalo použiť vo firme, kde máme súkromné mobily
a potrebovali sme dačo od firmy, zavolal som sekretárke "Robo-zavolaj" a ona mi zavolala okamžite späť. Po zavedení sekundovej tarifikácie sa účtuje hneď po prvej sekunde ale zase keď sa dovolám do hlas. schránky tak mi to zhltne dokopy 2 sekundy čo mi aj v prípade špičky môže byť ukradnuté. To je asi najväčšia výhra. Vážení, vydržte, Európa podľa mňa smeruje ku sekundovej tarifikácii, už aby dorazila aj KU VÁM!!!

Držím palce!!

PS: ##002# na SK GT rusi vsetky presmerovania... Aj u Vás?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bučan  |  03. 04. 2002 01:24

 NO A VO TOM TO JE!!!! SEKUNDOVOU TARIFIKACI OD 1.VTERINY A BUDE VSE O.K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ultimated Hacker  |  24. 03. 2002 13:21

Proc neni v clanku nic o tom, ze u Eurotelu muzu zanechat cislenou zpravu, kdyz uz se teda nahodou dovolam do hlasovky a nechci nechavat vzkaz. Pri prehravani uvodniho hlaseni staci zmacknout 2 a dotycnemu pak prijde textovka: "Volejte prosim cislo xxxx. Zaznamova sluzba Eurotel.". Nevim jestli to funguje u Pegasu a Oskara, ale u ET urcite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  24. 03. 2002 19:10

Protože článek je naprosto o jiném tématu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyn  |  24. 03. 2002 11:19

U nás se lidi nenaučili s hlasovou schránkou zacházet - většina totiž když volá tak nemá přesnou představu CO chce vyřídit a tu formuluje až při hovoru.

Takže je zaskočí, že se neozve volaný, ale jeho náhražka.

Tím se ale nestavím na stranu schránek. Ne všichni operátoři nabízejí všem volbu přesměrování jak to technické prostředky dovolují (týká se samozřejmě převážně předplacených sad) - takže do schránky spadnete při jakékoliv události, mimo přímého dovolání.

Spousta lidí co hlasovou shránku má se chová ale trošku podivně. Málokdy se mi stane, že zavolají zpátky a tak jim člověk musí volat sám znovu (samozřejmě existují výjímky, které poctivě volají zpět, ale zas jich tolika neznám).

Pokud by se před přepojením do schránky ozvala jakýkoli hláška, nebo upozorňující tón, asi by to bylo fajn - volající by měl možnost volby, stejně jako volaný. Nedokážu si tuhle situaci ale představit u klasického záznamníku - takové té bedny na stole u pevné lajny. Ta vám prostě bez upozornění zvedne a oznámí co ji kdo nadiktoval. Pokrok jde kupředu a tak se jich vyskytuje stále méně, ale dřív se nad tím, že se někdo dovolal do 'bedny' nepozastavoval. Ach ten pokrok...

Co se týče mobilních telefonů, mám tak trošku obavy zda z toho všichni lidi tak trošku už neblbnou. Všechno je super, pokud to umí člověk používat a nepřehání to. Nejen u ohně platí - dobrý služebník, ale zlý pán.

A co se týče toho okrádání - v dnešní době chtějí všichni na něčem vydělat. Je ovšem jen otázka trhu, jak donutí výrbce/poskytovatele služby nastavit ceny. Pokud by lidé schránky přestali používat, museli by operátoři přijít s něčím novým, aby nalákali více lidí (první krok - volání do schránky zadarmo, platil to někdo jiný než já - takže proč to nemít, že?), Bohužel právě na těch hovorech, které končí v hlasové schránce zavěšením vydělávají slušně. Takže, pokud se dovoláte, využijte intervalu, který vám operátor účtuje a vzkažte volanému třeba že má super schránku a ať vám zavolá...

Ať již schránku používáte nebo ne, přeji vám příjemné telefonování bez rozčilování - vždyť nejde o život...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  23. 03. 2002 20:52

Používám schránku a proč ne ..?! Lidi mi volají a vůbec mi nikdo nenadává, protože jí také používají. A diskuse o  okrádání zákazníků je nefér. Možná jí vedou jen socky s předplacenými kartami a nebo prozváněči, kteří jsou překvapení, když se jich začnou zbavovat ti, co jsou prozváněním otravováni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xift  |  23. 03. 2002 15:05

Já mám u Oskara tarif Volám Stále a schránku aktivní pouze když jsem nedostupný.Protože volání do hlasovky jde z volných minut,tak mě těch pár vzkazů nevytrhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Wagner  |  22. 03. 2002 23:32

Asi vám milí zlatí, jak to tak pročítám, uniklo téma článku - otázka nestojí: Má hlasová schránka smysl? nýbrž: Je od operátorů správné, že nedají zákazníkům možnost volby? Jak jednoduché - Nikdo tady přece nikomu nebere to, že je hlas. schránka bezva věc - Nikdo se tady nikoho neptá, kdy, kdo a komu volá a jestli ho tím otravuje - Nebo jestli jsou lepším řešením SMS s doručenkou. Vy se tady akorát všichni rvete kvůli tomu, kdo je lepší, když má nebo nemá h.s. Serte (redakce omluví, nebo opraví, mně se to ale takhle líbí) na to lidi, otázka, myslím a doufám, že mi autor dá za pravdu, stála jinak...

Jinak zastávám názor, zde již částečně zmíněný: pokud někdo není na příjmu (nebo se mu prostě nedá dovolat jakýmkoliv jiným způsobem), měl bych já, jako věrný klient operátora dostat tyto volby: volaný je nyní nedostupný: 1) účel mého volání není natolik důležitý, zkusím zavolat později, neplatím nic, protože jsem nemusel využívat žádnou ze služeb operátora, 2) potřebuji, aby se volaný dozvěděl důvod mého volání - zanechám vzkaz a za ten logicky zaplatím, není ale jediný důvod, proč by za to měl platit volaný, když mi někdo volá, taky neplatím za to, že ho můžu slyšet (já mu volám = můj problém - jedna z mála věcí, ve kterých fandím Paegasu, časy, kdy se platilo za příchozí hovory už snad pominuly). Pokud chci ušetřit, použiji bod 1) a volanému napíšu SMS

Jinak pozdravuju Tebe Martine Z. PS: Nechceš někdy zajít na pivo? PS2: Je zajímavý, že jsem o tomto tématu psal asi před půlrokem u nás na Světě Namodro, a příliš rozruchu to nenadělalo - jste holt lepší... ), kdyžtak se mi ozvi (nebo ti zavolám do hlasový schránky...), nejsem totiž na netu teď tak, jak bych chtěl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 03. 2002 00:13

Otázka: Kdo v případě 1. zaplatí zabranou kapacitu a využité prostředky? Využil jste v  té chvíli prostředky operátora netvrďte, že jste nic nevyužil!!! Vždyť to není pravda. Půjčte mi na půl roku váš telefon a kupte si další. Já z něj nebudu telefonovat tak po mě přece nemůžete nic za to chtít!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  23. 03. 2002 01:41

V podstatě máte sice pravdu, ale pokud někdo tu hlasovou schránku aktivovanou nemá tak mě to dá hlášku "volaný účastník je nedostupný, zavolejte pozdeji" nebo tak něco a je to zadarmo, přitom jsem ale taky využil prostředky operátora když to vezmu takhle do důsledku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 03. 2002 11:35

No právě to je ten problém. Zákazníci už nějaké výhody a úlevy mají a snaží se získat další. Proč???? Vlastně i při té hlášce "nedostupný" si zaberete celou cestu od vašeho mobilu až do centra zákazníka volaného. Takže logicky by jste měli zaplatit poplatek složený z ceny vašeho operátora + minimálně cenu za manipulaci s daty na serveru centra zákazníka volaného. A kdyby to operátoři chtěli tak jsou plně v právu. Tak proč ještě další úlevy a slevy? Za půl roku budete chtít volat zadarmo. A s SPT když budu mít doma záznamník se to bude řešit jak? Aby byly pro všechny rovné podmínky? Nedokážu si to představit. To že mé někdo schránku nebo záznamník je věc každého zákazníka a Telecom ani mob. operátory to zcela správně nezajímá. Nemůžou ovlivnit jestli zákazník službu aktivuje nebo doma instaluje záznamník. A výhody takového řešení jsou individuální. Mě a mým zákazníkům a známým řešení se záznamníkem když jsem nedostupný plně vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  23. 03. 2002 12:40

Presne tak. Podle mne je zaznamnik pro volaneho i volajiciho mnohem vyhodnejsi nez nedovolani se a IMHO take mnohem praktictejsi nez napriklad pracne vytukavani neosobni eSeMeSky (v extremu treba pri rizeni auta)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  23. 03. 2002 17:08

Názor, že někomu vznikají náklady a já bych je měl platit je sice zajímavý, ale já mám jiný přístup. Chci někomu volat a jsem za to ochoten zaplatit. Když se mu ale dovolat nemohu, svou potřebu jsem neuspokojil a tudíž platit nechci. A pokud s tím má někdo náklady, je to jeho problém. On má možnost pokusit se udělat technické opatření k minimalizaci nákladů. Takže až s tím někdo přijde, vzbudí můj zájem.

A pokud se domníváte, že operátoři si pouze účtují své náklady, tak mi možná řeknete, proč si u smlouvy nemohu zjistit, kolik už jsem provolal a kolik minut mi ještě zbývá? Prostě proto, abych neměl žádnou zpětnou vazbu a tedy možnost se chovat ekonomicky. A takových příkladů je víc. Pomohla by tomu konkurence, jenomže ta umírá v telekomunikacích a v globalizovaném světě vůbec na úbytě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  23. 03. 2002 21:04

2Tonda: Srovnej si to prosím v hlavě, popořádku.... pokud má někdo aktivovanou hlasovku tak se mu dovoláš vždy buď přímo té osobě a nebo za různých okolností (mimo signál, atd...) do hlasovky, takže ty jsi se dovolal a taky za to zaplatíš!!!!  Že se Ti nechce kecat do hlasovky je jen tvůj problém a né operátora!!!

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  25. 03. 2002 06:17

Předně bych chtěl vyslovit přesvědčení, že vulgarismy a urážky nemohou změnit skutečnost. Myslím, že jsem jasně formuloval, že mám zájem o službu hovořit s jinou osobou na konkrétním čísle telefonu. nemám zájem o zanechání vzkazu ani o žádnou jinou službu. Nezajímají mě náklady operátora, zajímají mě pouze podmínky, za kterých mohu tuto službu obdržet. Na základě těchto podmínek se pak svobodně rozhodnu, budu-li tuto službu realizovat. V podmínkách konkurence bych určitě (a se mnou všichni, kteří o stejnou službu mají zájem) dosáhli přijatelných podmínek. V podmínkách globalizace jsou našimi partnery vždy monopoly, které si sice zdánlivě konkurují, ale vzhledem k nerovnému postavení poskytovatele a uživatele jsou fakticky v postavení monopolu. proto je zřízen regulátor, který se však o skutečnou konkurenci příliš nestará.

Příkladem může být již zmíněné neposkytování údajů o stavu konta spotřebovaných služeb, který je u každého operátora známý, avšak pečlivě tajený, aby se uživatelé nemohli chovat ekonomicky. Dalším příkladem byly (a¨stále jsou, např. u Českého Telekomu) různé tarify, které se navyájem obtížně porovnávají.

Přeji Vám klidnější mysl a vůli zamyslet se nad názorem, dříve než na něj odpovíte.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  26. 03. 2002 22:22

Opět sem se neubránil smíchu.... přejděme ale k věci...

Nezajímají mě náklady operátora, zajímají mě pouze podmínky, za kterých mohu tuto službu obdržet

Ale Vás Ty náklady musí zajímat, protože je platíte a platit budete! Ani jeden z operátorů není žádná charita (debata o výši cen patří někam jinam) a tudíž musíte brát v potaz že náklady spojené s Vaším telefonátem Vám vyúčtuje, Vy jste s tím jen tak mimochodem souhlasil, když jste s operátorem uzavřel smlouvu takže jsou to teď od Vás jen plané řeči....Svobodně jste si zvolil jejich služby a s ním i povinnosti a práva Vás jakožto i provozovatele....

Váš druhý odstavec je již totálně mimo téma, to že nevíte u paušálu kolik máte provoláno je známá věc, pokud se Vám to nelíbí zrušte paušál, přejděte na Oskartu (to je jak reklama ) a máte přehled na Netu, pokud se Vám ani tohle nelíbí zahoďte mobil, zruště pevnou linku, tak se dá žít taky

Nemějte obavy že já nemám klidnou mysl, beru hlasovky taký jaký sou s negativem i pozitivem co přináší, ale rozhodně tu nebudu po více než 3 letech užívání mob. telefonu najednou prskat na systém hlasových schránek.

dejv

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  27. 03. 2002 06:35

Náklady operátora musím platit, protože mi je naúčtuje - to je fakt, s nímž se ale nemusím smířit a mohu se snažit proti tomu něco dělat. Kupříkladu tím, že se zapojím do diskuse, přejdu k jinému operátorovi apod. V podmínkách oligopolu, je konkurence silně potlačena, takže možnosti přechodu nepřinášejí zpravidla velké zlepšení. Souhlasím s Vámi, že jsem s operátorem uzavřel smlouvu a přijal tak jeho podmínky. O příliš svobodném rozhodnutí bych nehovořil. Ale budiž.

Naprosto nesouhlasím s tím, že poskytovatel služby má k dispozici údaje o spotřebované službě a neposkytuje ji zákazníkovi. Jeho motiv je jasný, získat ode mě více peněz ne na základě mého rozhodnutí, ale na základě mé bezmoci.

Muslíte si, že by bylo užitečné umožnit telefonovat s tím, že si zvolíte, zda chcete být přesměrováni do hlasové schránky či nikoliv ? Já bych tuto službu uvítal, protože dávám přednost hovoru s živým člověkem před hovorem do paměti počítače. Uvítal bych rovněž i možnost získat kdykoliv přehled o stavu účtu za poplatek.

A pokud se Vám zdá můj způsob diskuse "prskáním", snažil jsem se o věcný přístup, protože právě v něm vidím možnost dobrat se závěrů, které budou přínosné. A tak, pokud se budu k tomuto tématu vyjadřovat, budu tvrdit, že je věcí operátora náklady snižovat a ne je přenášet na zákazníky. Zkuste podnikat a přenášet své náklady na své zákazníky. Pokud budete podnikat v konkurenčním prostředí, neuspějete. Pokud budete mít monopol a bude o vaše službu či výrobky zájem, uspějete. Pokud však v obou případech budete své náklady minimalizovat, máte vyhráno. Ale jako monopol Vás k tomu nic nenutí, a v tom vidím největší problém.

Podle stylu Vašich příspěvků mám pocit, že jste hodně mladý a plný energie. Přeji Vám, ať Vám vydrží a ať ji nasměrujete na obhajobu pozitivních věcí. A kritika monopolu k pozitivním věcem patří, nemyslíte ?

 

 

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  23. 03. 2002 17:18

O výhodnosti schránky bych se nepřel, já ji sice zřídka, ale občas v případě nutnosti také používám. Mám tam namluvený zrovna aktuální vzkaz svým hlasem a  volající zákazník  tím pádem ví že když zanechá vzkaz tak se mu určitě ozvu. Nesnáším ale ty neosobní hlášky typu "dovolali jste se do hlasové schránky šest nula šest......" protože v takovém případě se mě ještě nestalo, že by se mě pak někdo ozval zpět.

 Problém je v tom, že operátoři tu schránku aktivují automaticky a někdo ani neví co to je (i takových lidí kteří si koupí poprvé mobil je dost). Uvítal bych, kdyby schránka u nově aktivované SIM nebyla automaticky vnucená  ale kdyby si ji teprve v případě potřeby mohl účastník sám aktivovat, pak by byla jistota že ji opravdu používá a ubylo by zbytečných volání do schránek které nikdo nepoužívá.

Já například když jsem si kdysi koupil první telefon s paušálem u Paegasu tak jsem o tom taky zas tak moc nevěděl, do schránky jsem si namluvil svůj vzkaz a asi měsíc jsem si myslel že si ji ovládám (vypínám a zapínám přesměrování do schránky) v menu telefonu. Pak jsem teprve zjistil že přesměrování do schránky je vlastně aktivní pořád a že o její deaktivaci musím požádat operátora. Teprve když mi ji operátorka na infolince deaktivovala, tak si nyní můžu to přesměrování do schránky sám ovládat. A v tom vidím docela slušný podvod operátorů na kterém dost vydělávají.

Jinak já neznám přesně technickou stránku jak to probíhá když se ozve hláška "nedostupný", říkáte že i při této hlášce si zaberu cestu až do centra zákazníka volaného atd.. Ovšem jak je to v případě že například operátorovi vypadne v některé lokalitě síť  nebo začne mít jiné problémy se svou sítí(viz. v minulých dnech Paegas), když Telecomu vyhoří ústředna, někdo překopne kabel a pod., to se tuším taky ozve nějaká hláška když postiženému účastníkovi volám. To bych potom podle Vás měl taky zaplatit ? To se mě nějak nezdá. Nejsem nějaký šetřílek který by pořád přehazoval Simky nebo sledoval špičky a mimo špičky, volám když potřebuju a platím docela dost, přesto nejsem ochoten platit za tyto různé "hlášky".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 03. 2002 22:59

Ano možná toto je jádro problému. Automatická aktivace schránek. Protože ten kdo by si ji aktivoval na žádost tak ji bude využívat. Samozřejmě s vámi souhlasím s tím že technické hlášení při poruše je bezplatné. To by si měly vyřešit operátoři mezi sebou. Ale hlášení volba 1. do hlasové schránky volba 2. ukončit by zpoplatňěná být měla. Není totiž způsobeno operátorem, že volaný účastník zrovna sedí na záchodě a nemá chuť telefonovat. Operátor (ři) v této chvíli udělali maximum proto aby vás spojili s volaným a proto jsou snad oprávněni chtít peníze ať už je tam schránka nebo navrhované hlášení o možnosti ukončit spojení (i toto hlášení by mělo být zpoplatněno).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  23. 03. 2002 23:44

S tím bych asi souhlasil, ovšem pokud by toto hlášení "volba 1.... atd" bylo zpoplatněno tak vlastně nemá smysl jej zavádět, bylo by to totiž stejné jako nyní když spadnu rovnou do schránky. Jak jsem vyrozuměl z této diskuse tak Ti co si tuto hlášku přejí zavést tak vlastně právě proto aby nic neplatili .

Přeju hezký zbytek víkendu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyn  |  24. 03. 2002 10:59

Proč by to zákazníci neměli chtít?

Dříve platilo pravidlo - náš zákazník, náš pán. Škoda jen, že se do dnešní doby na něj dochovala jen vzpomínka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míla  |  02. 04. 2002 17:45

Nechtěl byste aby se platilo za každé zazvonění? Třeba 30 hal. za jedno. Taky zaberete celou cestu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  23. 03. 2002 19:00

Otázka původně opravdu stála tak, jestli je férové chtít od zákazníků peníze za něco, co nechtěli a co ani nehodlají využít. Když se dovoláte do hlasové schránky a v zápětí zavěsíte, tak by to pro operátora mělo být jasným znamením, že jste se se schránkou asi bavit nechtěli a že jste pravděpodobně chtěli mluvit přímo s tím, komu jste volali. Od operátora by pak bylo férové, kdy by Vám za takovouto službu nic neúčtoval. To by se ale nejprve musely vyřešit všechny problémy kolem toho, o kterých byl právě celý tento článek.

Nicméně, nebráníme tomu, aby si lidé diskutovali i nad tím, jestli je lepší schránku vypnout úplně nebo ne a případně i nad dalšími tématy. Jsme svobodná země a každý si tu může říkat (respektive psát), co chce (pokud je to ovšem alespoň trochu v mezích slušného chování). Pravdou ale zůstává, že původní téma se v diskusi jaksi zanedbalo, což ovšem není nikterak na škodu, neboť se tu řeší i tak poměrně zajímavé otázky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  22. 03. 2002 23:27

chapu, ze spoustu lidi stve dovolani do schranky, na druhou stranu je to uzitecna vec a nechtena dovolani lze omezit. Ale co klasicke zaznamniky pripojovane k telefonni lince? Na ty sem neslysel zadne kritiky a pritom je to v podstate totez. A co fombinovane faxy? Takovy pristroj prijme hovor vzdy a pokud to neni fax zacne teprve vyzvanet a zaroven generovat volajicimu vyzvaneci ton, tady platite uz za vyzvaneni i kdyz dotycny neni doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Táňa  |  22. 03. 2002 18:30

že několik lidí z unesených letadel poslalo poslední pozdrav do schránky svému blízkému. Nejde teď o sentiment! - ale jak to mají v USA udělané, že tam schránky lidé používají??? Srandovní představa, jak Češi v těch letadlech smskují  "milacku sem prestastna ze te o5 potkam v raji  ..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš.B  |  22. 03. 2002 21:39

Američani jsou tupej národ...a tak ani neumějí esemeskovat.
a navíc neumím si tě představit jak sedíš v tom letadle a datluješ
SMS v hodině poslední...to je logické že volaly !
Stačí použít mozek normálného člověka ( tedy chlapa ) todle nezaujme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  22. 03. 2002 23:23

tam je proste uplne jiny system pouzivani mob. komunikaci dany vyvojem trhu a technologii. Pouzivaji se tam pagery, u nas byly prevalcovany SMS. Diky vyuzivani pageru a diky faktu ze tam maji nekolik vzajemne nekompatibilnich systemu se tam sms z nekterych systemu posilat nedaji. Plati se i za prichozi hovory, u nas by se to povazovalo za nestoudnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Táňa  |  25. 03. 2002 16:13

Ach jo, pitomečku milenej - typická nabuzená reakce, aniž by sis přečetl, na co jsem se ptala: můj dotaz nebyl, proč (v hodině poslední) volali a ne smskovali !!! Dotaz byl: jak to,že tolik lidí ( procentuálně z počtu pasažérů) se tam dovolalo do schránky?  V česku by se v téže situaci nedovolal snad nikdo. Neboli: jak je v USA uděláno to nechtěné spadnutí do záznamníku? Na rozdíl tvého štěknutí mi Petr Andrs odpověděl k věci (dík!)

 

: petr andrs  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  22. 03. 2002 18:20

Levnejsi,lepsi a prijemnejsi alternativou hlasove schranky jsou SMS. Adresat ji obdrzi ihned, jak mobil zapne,dostane se do signalu apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  22. 03. 2002 18:37

A to si fakt myslis, ze se kazdemu chce pracne tukat s nejakou neosobni SMSkou, kdyz zavolani je mnohem jednodussi a take prijemnejsi? A to ted nemluvim o tom, kdyz tomu dotycnemu volam z auta (samozrejme s HF a pomoci hlasoveho vytaceni) ... to nemusim na mobil sahnout, ale kdybych mel cvakat SMS, IMHO bych na te silnici dlouho nevydrzel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mr.ales  |  22. 03. 2002 17:03

V pripade ze ma nekdo hlasovku a nekdo mu vola... Operator by mel volajiciho predem upozornit.... a az po BEZPLATNEM upozorneni by se mel zeptat, zda chce volajici zanechta zpravu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  22. 03. 2002 15:41

Vážení sms káři, když si spočítám, že sms mě stojí 1 CZK a půl minuta volání 3,50 CZK. tak radši někomu nechám vzkaz ve schránce, než bych se ona.....al s psaním sms. Rozdíl 2,50 mi za to nestojí. SMS píšu jenom vyjímečně když mám telefon napíchnutý na PC a zároveň když slovo není to pravé. Třeba když někdo potřebuje nějaké čísla a není zrovna u faxu nebo počítače. Já sám mám schránku jen když jsem nedostupný. Zrovna dnes jsem projížděl hluchým místem a zákazník mi nechal zprávu a během dalších 20 minut jsme dojednali co bylo třeba. Nedovedu si představit 50 letého pána, že by mi cvakal textovku, i kdyby to uměl je pro něj pohodlnější a rychlejší mi nechat vzkaz ať se mu ozvu a zároveň tím ušetří svoje nervy a peníze, protože se může věnovat něčemu užitečnějšímu než cvakání písmenek. Nedovedu si představit jak by mě vytočilo kdyby jsem musel zastavit a přečíst si "zavolejte mi prosím". Radši řeknu tři slova a za jízdy si poslechnu co kdo chce a zavolám mu bez toho, abych musel dávat ruky z volantu a řadící páky. Na druhé straně všichni vědí, že schránky nezneužívám a jsem v 99% případů k zastižení buď zvednu anebo: Pokud nezvedám nemám aktivováno žádné přesměrování a volám zpátky jen co doběhnu k telefonu. Nejsem maniak co volá třeba i v koupelně, nebo při sečení trávníku. Utajení mají smůlu. Stejně pokud jsou CLIR tak proč asi? Pokud právě hovořím mám nastavené upozornění buď přepnu nebo stav tak jako když nezvedám. SMS pro mě mají význam tak akorát pro upozornění o nové zprávě, mailu nebo faxu. Schránka je pro mě taky užitečná když handheld a telefon nejsou vzájemně v dosahu a přijde fax. Jaká úleva když inteligentní schránka ho přefiltruje a pošle mi ho jako mail. Žádný problém si ho potom kdekoliv na cestě prohlídnout. Telefon mi slouží především k telefonování, přenosu dat a faxů a ne na stupidní cvakání 160znaků. Když už někomu něco píšu je zdvořilejší a ohleduplnější poslat mail nebo fax. Místo cvakání sms začněte víc makat, vydělejte víc peněz a nebudete somrovat 5sekund zdarma. Zdarma volejte z okna, když je vám 3,50 moc. Pokud máte karty tak zdvořile a tiše čekejte až vám někdo zavolá nebo si pořiďte tarif. Věřím, že hovorné z karet je poměrně vysoké. Proto je  taky logicky vhodné pro babičku co sama nevolá a umí zmáčknout zelené tlačítko (to pozná i přes brýle) když jí volám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  22. 03. 2002 16:41

Ono nejde jen o šetření, mě osobně štve, že platím tehdy, když nechci se záznamníkem mluvit. V diskuzi k druhému článku píšu, že pokud budu upozorněn na přesměrování do schránky (bezplatné), teprve potom to bude skvělá služba. Já asi v 95% případů nepotřebuji se schránkou mluvit a nevidím důvod, proč za to platit. I když ty částky v souhrnu moc nedělají.      Tady je otázka - proč platit, když tuto službu nechci použít ??? Mně z principu vadí, že nemám na vybranou, zda využít schránky nebo ne.  Schránka sama o sobě špatná není, jen to její ovládání - spadnete tam bez varování. Vždyť by stačil třeba 5-sekundový interval po upoozrnění, že spadnete do schránky - kdo tam nechce nechat vzkaz, zavěsí a nic neplatí. Stejně jako když se Vám ozve "Uživatel sítě ... je momentálně nedostupný ... "  Za to přece taky nic neplatíte. Jinak přeju fajn weekend

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  23. 03. 2002 20:57

2Jifi:  A že nechceš se záznamníkem mluvit je Tvůj problém nebo problém operátora? To je tvůj problém, tak si za to zaplať, nikdo tě nenutil na to číslo volat.

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 03. 2002 22:44

Ale tu službu nepoužíváte vy, ale ten komu voláte. Tak jaká vaše možnost volby? Vy jste použil síť operátora tak zaplaťte. Přece si nemyslíte, že jsme v komunismu? Je to problém toho volaného no tak mu prostě nevolejte a raději pošlete telegram.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oli  |  22. 03. 2002 18:20

Utajení může být užitečné!! Když mám jednu kartu "hlavní" na mobilu, který mám stále zapnutý a jiné karty pro speciální účely (např. hodinovou Oskartu). Vedlejší karty udělám CLIR a nikdo mě nebude zoufale vytáčet "RE" na mobilu, který zapínám jednou za týden, nýbrž mě volá na číslo, které mu dám jako své oficiální

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš.B  |  22. 03. 2002 21:34

Tento názor není ojedinělý..ale musím podotknout že jste asi
spisovatel nebo hlupák.
Věřím že můj příjem je větší než váš a dalších obch.zástupců a
dealerů Amway a Herbalife, ale sere mne když má někdo hlasovou schránku a otravuje s tím ostatní.

Ode mně z práce má hlasovku jenom jenom jeden Pegasista a je to úplnej blb.
Normální lidi si jí už zrušily a nenormálním nikdo nevolá.
Doufám že až vám budou volat zákazníci o Herbalife tak se
nedovolají a ušetří za to svinstvo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  22. 03. 2002 22:50

Je možné že váš příjem je větší než můj pokud děláte Herbalife (já tíhnu spíš ke strojařině). Je možné, že si myslíte, že jsem hlupák (posouzení nechám na ostatních v mém okolí). Je možné, že vašemu okolí vyhovuje, že nemáte aktivovanou hlasovou schránku. Je možné, že mě a mému okolí vyhovuje, když hlasovou schránku aktivovanou mám (jak jsem psal nezneužívám schránky a jenom v malém procentu případů se lidé dovolají do mé hlasové schránky a ví, že v té chvíli opravdu nemůžu přijmout hovor). Je možné, že tak jako dnes se mi zákazníci dovolají do hlasové schránky a dostanou co chtějí. Je mě jasné, že kdybych neměl hlasovou schránku, tak jsem o dnešní výdělek přišel! I když já si poradím z různýma technickýma vymoženostma znám i lidi (většinou nad 40 let, kteří raději nechají vzkaz na záznamníku než by psali sms). Na druhé straně všechno něco stojí a i ta sestavená cesta hovoru má cenu zabrané kapacity průchodnosti. Pravděpodobně nejste hlupák a máte za ušima tak jste měl jít do soutěže o licenci na UMTS. Rád bych se podíval na vaše výsledky hospodaření po roce, dvou, možná tří a potom bych musel hledat nového operátora, protože Vy už by jste zbankrotoval. Tak vzhůru do boje už se těším na Vaši cenovou politiku. Stejně tak jako se spoustou ostatního zboží v této republice. Všechno téměř zdarma bez přidané hodnoty. potom si stěžujte že máte malé výplaty, že firma dluží firmě, z čeho má dávat výplaty - prostě nezaplatí zboží. Já platím do zahraničí a tam si to dovolit nemůžu (říct jé pane mě nezaplatili, mám velkou platbu na cestě, atd. atd.) Lidi neblbněte pletete si to s komunismem. Zkuste se na to podívat tak jako vy byste byly operátor. Pro "chytré" se to pokusím vysvětlit jednodušeji: Půjčte někomu vaše auto na cestu do Prahy za 500,- Kč. On dojede 20km před Prahu tam bude převrácený kamion tak se vrátí zpátky, řekne že do Prahy nedojel a nedá vám nic. Že v té chvíli mohl mít auto půjčené někdo kdo by za váš výrobní prostředek zaplatil? Prostě si trhněte nohou on do Prahy nedojel, a že nikdo z vás předem nevěděl o neprůchodnosti cesty (nedosažitelnosti telefonu)? Podle něj máte prostě smůlu. Tak kde je pravda? Netvrdím že každému dovolání do hlasové schránky vyhovuje, taky nemůžete říct, že každému vyhovuje datlování sms. Musíte si, ale přiznat, že náklady při sestavení spojení Váš mobil - centrum sítě volaného mají minimálně teoretickou cenu možného uskutečněného zpoplatněného volání někoho jiného. tak jak to můžete chtít zadarmo. Lidi vy jste fakt pěkně zblblý reklamou na prací prášky nebo na něco podobného. I kdyby někdo zavedl 5 sec. zdarma tak to bude muset rozpočítat všem nějak jinak, protože v opačném případě si ohrozí vlastní rozpočet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Bažant  |  23. 03. 2002 19:36

Co se týká Vašeho příkladu s autem, je opravdu pěkný ale zcela mimo. Situace se má totiž tak, že Vy chcete jet do Prahy a platíte předem. Řidič Vás ale odveze do Brna a peníze si nechá (Stejně tak i vy jste se chtěl původně dovolat člověku a ozve se Vám hlasová schránka o kterou jste často nestál - a peníze jsou v trapu).
Pokud platit vstup do hlasové schránky, pak po vteřinách (když už nebudu mít volbu zda vsoupit či ne, pro kterou jednoznačně jsem).
Pokud bych tedy zpozoroval, že auto si to šine směrem Brno, ačkoliv já očekával směr Praha, tak to jednoduše stopnu a nechám řidiči to, co jsem opravdu projel. Vztáhnuto na hlasové schránky - pokud bych měl zaplatit jen ty 3 vteřiny, které poslouchám ono otřepané "Dovolali jste se.." tak mě to až tolik nebolí, ale když se Vám to stane 3x po sobě  a platíte jako za uskutečněný hovor (ačkoliv se mlčelo), tak to docela nepotěší
A nebo proběhne případ číslo dvě a já si řeknu - vždyť v Brně jem už taky dlouho nebyl - a dojedu tam - tedy budu se svěřovat se svými bolístkami hlasové schránce.
Stejně tak i u Vašeho automobilu za 500,-- Kč na půjčení. Pokud se vrátím za 10 minut s tím, že cesta je neprůjezdná, tak bych měl zaplatit za těch 10 minut a ne za celodení půjčení (tedy pokud se počítáte mezi slušné lidi), protože Váš automobil jsem nevyužil na celý den, ale jen na onen zlomek času (a za plnou cenu? No to snad ne...) - Hovor se sice uskutečnil, ale jak dlouhý.
Tolik tady mé postřehy k Vašim názorům. Děkuji za pozornost

PS: Jezte Azurit a Palmex - je to zdravý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 03. 2002 22:39

V tomto souhlasím s vámi. Stejně jako za 10 minut půjčení auta by jste zaplatil za 3 sec. spojení. (Já pouze nechápu ty. kteří by to chtěli zadarmo) Problém je ve skladbě nákladů na toto spojení. Když to převedu na půjčení toho auta. Náklady např na administr úkony spojené s půjčením se rozpočítají do času půjčení. Potom je logické, že deset minut půjčení auta nemůže být v ceně za jednotku stejně drahé jako když je to půjčení na celý den. Možná se to zdá být jako detail, já si spíš myslím, že je to dost důležitý detail. Pokud se sestaví spojení od vás kamkoliv tak to něco stojí. A jeden impuls resp. půl minuta je cena k pokrytí těchto nákladů. Nejsem odborník na telekomunikace pouze se snažím vycházet z předpokladu, že bohužel nic není zadarmo.

PS: Samozřejmě je otázkou jestli 3,50 za třeba i 3 sec. spojení je odpovídající částkou, ale bohužel to asi nikdo z nás odborně neposoudí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek77  |  23. 03. 2002 10:44

No, myslim, ze kratsi sms mam napsanou mnohem driv, nez Vy si vyslechnete blabol dovolali jste se do...... A co se tyce CLIRu, tak asi by jsme si nerotumneli. Jsem ten samy pripad, ktery uz tady jeden popisoval. Mam vic karet a pokud nevolam z hlavni, tak pouziji zminovany CLIR aby okoli nebylo mateno jinym cislem, nez to co maji v seznamu. Myslim, ze je to pomerne ucinne. Bez CLIRu z vedlejsich cisel volam pouze tem nejblizsim, co o tom vedi a maji me ulozeny jako napr. Mirek 2. No a jeste volam bez cliru takovym lidem jak jste vy, co neberou tel. aby si tim udelaly dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 03. 2002 11:21

Vy možná naťukáte sms rychleji, ale asi jste příliš omezený na to , aby jste pochopil, že někteří lidé prostě sms nepíší, nebo to neumějí, nebo je to otravuje, nebo na to nemají čas. A pro takové je hlasová schránka u toho komu volají to správné řešení a naopak říkají, když nejsi na příjmu tak měj aspoň schránku!!!!!!!!!!

Kdyby mi někdo zvonil dole u paneláku a řekl mi "anonym" tak mu asi neotevřu. CLIR považuji prakticky za totéž. Takže kdo se nedokáže představit je přinejmenším neslušný. Magory s šesti kartama kolem sebe nemám. Proč taky: když jsme se známým zkoušeli počítat výhody a nevýhody tak jsme zjistili, že co ušetříme tak vzápětí ztratíme na jiných věcech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek77  |  23. 03. 2002 12:50

No treba vlastnit Oskarovu bezlimitku je bezkonkurencni v kazdem pripade. Ja mam 3 karty a to vsechny Oskarovy. Slysim vas, kterej mam napichlej na PC, volam malo jako hlavni a jiz zminenou bezlimitku.

Jeste me reknete, kdyz Vam nekdo vola z cisla, ktere nemate v seznamu, tudis je to pro Vas taky anonym. Kdyby Vam nekdo zazvonil u baraku a na otazku kdo je to Vam rekl ze Dvoracek a pritom Vy zadneho neznal, tak ho pustite dal? Nehlede nato, kdyz si nekdo chce z Vas udelat srandu, tak pri soucasnem pohledu na trh neni problem treba u Oskara koupit Oskartu za cenu kreditu a z ni si delat srandu i s cislem. A co kdyz Vam nekdo vola bez cisla a pritom se jedna pro Vas o velice dobreho zakaznika?

Co se tyce hlasove schranky, tak v mem okoli neznam jedinyho clovicka, kterej by ji mel aktivni! Pokud volam napr. na inzerat a spadnu do hlasovky a nejakej vzkaz necham, tak se me jeste nestalo aby se me ten dotycny ozval zpet.

Takze hlasovky primo nenavidim. Ovsem kdyby pred presmerovanim  by byla hlaska, ktera by byla jeste zadax, tak bych si ji aktivoval a myslim, ze by tim padem operator byl na tom lip.

A co se tyce toho, jak pisete ze nekteri lide neumi ani precist SMS, tak at udelaji to, co pisete ve svem uvodnim titulku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slížek  |  25. 03. 2002 18:15

Jéje - pane - jsem rovněž magor s vice kartama. 1) Mohl byste mě PROSÍM poučit a rozvinout svou myšlenku: Cože to dle vašich výpočtů tratím na jiných věcech?? 2) Abych ve vašich očích ztratil statut magora:  své dvě vedlejsí karty: bezlimitku + Twist (mám kvůli bankingu, ale občas z ní také zavolám) mám zahodit?? 3) Anonymní zazvonění na pevne lince také neberete?? 4) A cože Vás tak totálně uspokojí při pohledu na neznámé číslo na vyzvánějícím MT?? 5) Co vlastně považujete za představení se: mé číslo na displayi nebo můj pozdrav - Dobrý den, tady je Slížek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  25. 03. 2002 23:58

1. Bylo směrováno na případy, kdy někdo přehazuje karty s každým odchozím hovorem a přitom volá z prepaidkarty s drahým voláním. (vstupní pořizovací cena prepaid karty, relativně drahé volání) beru v případě jak psal váš kolega, že například jednu kartu má napíchlou na PC (data?) V případě více tarifů platíte zbytečně drahé volné minuty. Je to pravděpodobně individuální, ale myslím, že ve většině případů vyjde levněji jeden vhodně zvolený tarif + ušetřený čas přehazování (přepínání). Zajímalo by mě kolik s vaším přístupem měsíčně ušetříte a z jaké částky? (možná potom změním názor) 50Kč z 500? 300 z 2000? Já používám tarif od 1996, sice ne ten původní (několikrát jsem navyšoval a přidával služby). Měsíčně provolám, profaxuju a prodatuju (GPRS) minimálně 3000 Kč. Kolik můžu ušetřit? Podle poslední faktury cca 140 minut na paegas, cca 110 minut eurotel, cca 20 minut oskar, cca 160 minut telecom, cca 100kB wap, cca 31MB data. Téměř vše (cca 80%) ve špičce.

2. Váš problém, ale potom vám nemůžu zavolat zpět, když prošvihnu hovor, anebo pokud už s někým mluvím a vidím, že "klepe na dveře" neznámý, tak si buďte jistý, že nepřepnu a ani se nedozvím kdo volal.

3. Pevnou linku používám jenom pro připojení na internet. Pokud sedím doma u PC. Většinou až večer tak jako teď. Přes den handheld + GPRS. Ani nikde soukromé číslo na pevnou nedávám, takže není nikdo kdo by volal.

4. + 5. Často se mi stává, že se mi hlásí druhý hovor (snažím se být k ostatním ohleduplný a pro případ busy nemám nastaveno přesměrování do schránky). Pokud je ten hovor s označením neznámý nebo utajen, potom preferuju současný hovor. Vaše číslo na displeji = váš obličej v kukátku u dveří = váš hlas a oznámení od domovních dveří než někoho pustím bez dozoru do domu. Vy snad pouštíte každého kdo vám cinkne na zvonek? Nemusím toho dotyčného znát, ale pokud má černé brýle a kuklu? Hmmmm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  26. 03. 2002 08:24


No já nevím, já díky přehazování karet ušetřím víc jak polovinu. Za asi 250 minut (175 na pevnou) a přibližně 150 textovek měsíčně platím asi 320 Kč, u Dohody bych platil 577,5 plus asi 110 za textovky, tj. 690 Kč. Výhodnější tarif než Dohodu, abych nemusel měnit karty, bych nenašel. To k tomu nepočítám hovory z Oskarty 10,50 Kč/hodina, takže ta úspora je ještě výraznější. Mám jeden "stálý" telefon, který mám trvale na příjmu, a z druhého, ve kterém měním karty, pouze volám. Telefony jsou stejného typu, takže to má i tu výhodu, že když mi dojde baterka u jednoho a nejsem u nabíječky, můžu tam hodit baterku z druhého, což občas taky využiji. A nepřipadám si jako magor ani jako socka. Jen využívám toho, co trh nabízí.
Moje řešení jistě nebude vyhovovat každému, mně ale vyhovuje a su spokojený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slížek  |  26. 03. 2002 09:53

Aha - dík za vysvětlení!! Něco z toho (situace kdy se sejdou dva hovory současně, apod.) stojí za zamyšlení.    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  04. 04. 2002 11:13

Ono prehazovani karet (ale spis druhy telefon) neni jen k tomu, ze by clovek za kazdou cenu setril. Druha karta je nutnosti (aspon zatim) pokud chcete vyuzivat gsm banking a jste zakazniky Oskara. Ten totiz jako jediny tuto sluzbu zatim nenabizi. Dalsi vec je, ze pokud se dostanete do mist, kde jedna sit nefunguje, druha karta se vzdycky hodi. Ja osobne nepouzivam schranku ale pri nedostupnosti presmerovani na druhe cislo do jine site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pill  |  26. 03. 2002 09:05

No hlavne ze mate kolem sebe magory, co nepisou SMS - nejlepsi sluzba MT. Tak at si drepi u debilniho telecomu a neobtezuji u mobilu. Schranka je na nic a vsichni by ji meli zrusit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  26. 03. 2002 13:50

MOBILNI TELEFON. Důležité je to slovo mobilní (neviděl jsem nikde pojmenování SMS telefon). Nebudu s sebou tahat drát a v autě jak už jsem psal v jiném příspěvku se můžu vybodnout na psaní SMS. To ještě tak někde u benzínky si ji přečtu. Mnohem lepší je hlasová schránka. S těžkou HF a R 520 nemusím telefon ani vidět. SMS napíšu max. 15 do měsíce (důvody jsem popsal taky v jiném příspěvku). Pokud chci někomu opravdu něco delšího psát použiju mail nebo fax. Pokud je to něco kratšího za půl minuty to mám včetně reakce toho druhého vyřízené hovorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 03. 2002 11:42

Nedá mi to. Teď jsem si představil jak za jízdy ťukáte sms. A dokonale jsem se pobavil. Já řídím minimálně 4 hodiny denně. Když se někomu dovolám a nemá schránku a je tam účastník sítě nedostupný tak naopak pěkně pěním. Hlavně řídím a soustředím se na řízení a ne abych pořád myslel, že jsem se ještě nedovolal pitomečkovi co si nedokáže nebo neumí aktivovat schránku. Zastavovat na dálnici kvůli sms nebudu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Bažant  |  23. 03. 2002 15:47

A teď se sám sebe zeptejte, proč ji nemá dotyčný aktivovanou? Je to jednoduché. Nedovoláte se (například ke mě) proto, že nemám aktivovanou hlasovou schránku. A proč ji nemám aktivovanou? Ne protože jsem debil, který si ji neumí aktivovat. Ale proto, že lidé, co mi volají, potřebují často vyřešit akutně nějaký problém a padání do hlasové schránky jim nepomůže. Kdyby byla pro volajícího možnost volby - Volaný účastník je nedostupný - pro zanechání vzkazu stiskněte 1 nebo počkejte 5 s, pro ukončení hovoru zavěste - pak bych věděl, že dotyčný mi nenechal v hlasové schránce ticho, případně jen nadávání, že jsem mu nepomohl, ale v oné schránce by byl opravdu smysluplný vzkaz (kdo by vyhazoval - byť pár korun na to aby mi oznámil, že se mi nemůže dovolat). Pak bych tuto službu využíval opravdu jako službu.

 Jsem student a o přednáškách nechci spolustudenty a profesory otravovat zvoněním, vibrováním a odcházením z přednášky za účelem vyřizování telefonního hovoru. Prostě jsem nedostupný a budu v tomto stavu minimálně až do konce hodiny.

Uznejte sám, že možnost volby by omezila jak vztekání se lidí, že spadli do hlasové schránky - tak i Vaše pěnění, že se do ní nemůžete dostat

S přáním pěkného dně - Jan Bažant

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spider  |  22. 03. 2002 14:53

Pracuji jako obchodni zastupce a casto jednam se zakazniky, kdy mobil vypinam. Nicmene, lide volaji prubezne a proto mam aktivovanou jak schranku, tak sluzbu Paegas recepce. Chcete mi nechat vzkaz, stisknete jednicku, chcete kolegu, dvojku. Samozrejme, ze vzdycky si vzkazy prehravam a volam zpet, nebo nejak reaguji. Pokud chce nekdo mermomoci mluvit s clovekem, dovola se na kolegu, pokud mu staci nechat vzkaz, tak ho necha. Ja mam vyber zdarma. Nedovedu si predstavit, ze bych mailbox nemel, prisel bych o dost zakazniku, kteri nejsou ochotni mne prozvanet, kdy uz jsem to zapl. Takhle  nechaji vzaz a ja se podle toho zaridim.

Je to vec kazdeho, jak se k tomu postavi. Vadi mi lidi, kteri rikaji, ty mas schranku, tobe uz nevolam. No a co, ja ji mam, me to maximalne vyhovuje. Nejsem jejich rukojmi, nejsem povinen kdykoliv zvednout sluchatko, kdyz si zamanou. A nejde jen o mne, ale o dalsi lidi, s ketrymi treba prave jednam. Vsichni maji moznost se se mnou spojit, kdyz mi nechaji vzkaz, zavolam jim zpet. Kdyz jim jde o penize, tak at nevolaji vubec. Mam jim to snad brat se slovy: Ted nemam cas, zavolej za pul hodiny....?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  22. 03. 2002 14:22

Podle mne je současný provoz hlas. schránek nepoužitelný. Pouze přináší zisk operátorům. Popisované řešení s SMS a doručenkou je v současnosti určitě lepší a mnohem levnější.

Njlépe kdyby si všichni hlasovou schránku zrušili, pak by s tím operátoři určitě něco udělali

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  22. 03. 2002 12:42

 Hlasovku jsem mel na mobilu neco pres rok, ale zejmena pri cestach v tunelu metra, kde neni signal, mi zrovna na potvoru casto nekdo volal a pak pekne kypel.  A nebo zavesil. Hlasovku nemam a nevadi mi to.

Viktor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mudrák  |  22. 03. 2002 11:53

Co čtenář, to názor. 

Sám provolám relativně velké množství času v mém zaměstnání, protože pracuji v obchodě je mou prioritou zákazník a ne drnčící a hlučící mobil ať už v kapse nebo na stole. Hlasovou schránku považuji za velké usnadnění mé práce. Nemusím se starat o nepřijaté hovory a honem volat zpět. Dokonce, pokud mi dotyčný(á) něco chce, ať mi nechá vzkaz - jinak ať nevolá a nepřipravuje mě o čas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  24. 03. 2002 10:30

Když nemáte čas, je nejlepší si sednout. Skoro bych se vsadil, že už vám skoro nikdo nevolá ani nenechává vzkazy. Stejně nemáte čas je vyřizovat.  Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  22. 03. 2002 10:19

Já mám přesně opačný problém. Já schránku na své Oskartě chci a tak mě vždy naštvě, když mě jí Oskar po měsící vypne. Pak musím znovu vyslechnout úvodní kecy, změnit heslo, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  22. 03. 2002 13:41

A na co ji mas - kdyz ji nepouzivas.   
Kdybys ji totiz pouzil alespon jx za sest tydnu, Oskar ti nic rusit nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  22. 03. 2002 10:10

ja nevim co se tu rozcilujete ? dovolali ste se do schranky tak se plati ne ? hovor byl uskutecnen a tak se musi zaplatit. kdyz nejsem dostupnej a nemam schranku tak se hovor neuskutecni protoze b party neni dostupna a kdyz mama schranku tak tam jsem tudiz je normalni ze za takto uskutecneny hovor se plati.  to byste za chvili mohli chtit ze se nekomu dovolate a prvnich 10 sekund bude zdarma, no dyt si stejne moc nereknem.

 

mimochodem zajimalo by me kam vsichni lidi furt volaj a proc ? kazdej ma mobil a plati sileny ucty a furt se porovnava jestli nejakej operator ma o deseytnik levnejsi tarif v 3 rano nez jinej.

 

je par lidi (ja mezi ne patrim) kery ten telefon fakt potrebujou. tim padem ho nevypinaj a sou furt na prijmu a tim padem nemaji hlasovou schranku. na otazku proc ho potrebuji ? protoze drzim pohotovost u jednoho operatora abyste si vy mohli volat o tom jestli hanicka prave vykakala bobecek, nebo jestli te me holka miluje stejne jako pred peti minutama kdyz sem ji volal naposled.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Černý  |  22. 03. 2002 11:28

Obsah hovoru Vam muze byt ukradeny. Hlavne kdyz ho zaplatim, ne? Kdybych netelefonoval, tak nemate praci.

Hezky den Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  22. 03. 2002 12:18

pavle mas naprostou pravdu taky delam u jednoho operatora. obcas si s klumama v noci napichnem nejakej hovor, aby sme se nenudili kdyz neni zadna akce. bych va, pral slyset ty kecy o cem se baveji lidi.

jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclaff  |  22. 03. 2002 14:01

Hele, ty chudáku, jestli se v práci nudíš, tak si lušti křížovky a neporušuj zákon a soukromí lidí. Taky bys na to mohl dojet. A přál bych ti to!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radius  |  26. 03. 2002 10:56

Doufam,ze na to jednou poradne dojedes!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bučan  |  03. 04. 2002 00:30

Budeš se divit ale ono opravdu existuje to že maš prvni 3 nebo i 5 sekund zdarma a neni to tak daleko!!! Neni to u nas ale je to fakt! Za 3 sekundy klidně řeknu:" čekej, přijdu v 5".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boldryk  |  22. 03. 2002 09:27

Hlasovou schranku mam vypnutou a rusim ji vsem lidem v okoli. Kdyby pred ni byla hlaska zdarma, nebo kdyby byly nejake ty volne sekundy, tak bych ji vozna i prestal nenavidet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ROMAN_BIKE  |  22. 03. 2002 10:01

Dělám to samé (mám ji vypnutou a všem v okolí ji vypínám). V případě, že si ji někdo nechce vypnout, tak mu vysvětlím situaci (svůj boj proti vydřidušským operátorům) a dám mu na výběr: buď se přidá (= zruší si schránku) a nebo mu nebudu volat (max. psát sms).
To by jste se divili, u kolikati lidí tohle už zabarlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  22. 03. 2002 11:40

no aby se jeden neposra kdyz bys mu nevolal. to bych fakt neprezil a asi bych spachal ritualni sebevrazdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezko  |  22. 03. 2002 09:25

Podle me je hlasova schranka obdobna sluzbe roaming, takze by tomu mel odpovidat i system uctovani:.... kdyz totiz volam nekomu, kdo je v zahranici, poplatek za volani mimo CR nese prave volany (protoze ja prece nemohu vedet, kde se prave nachazi). U hlasove schranky by to melo byt take tak... at si to plati ten, kdo ma hlasovou schranku aktivovanou! Na rozdil ode me mel totiz moznost volby!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja a paja  |  22. 03. 2002 09:59

presne tak, kdyz to chci mit, tak si to zaplatim, nevim proc by to mel platit nekdo, kdo po tom netouzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zofre  |  22. 03. 2002 12:34

Ano, to je presne ono! To tu jeste nikdo nezminil... Kdyz chci hlas. schranku tak si ji i zaplatim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
advance  |  22. 03. 2002 14:07

presne tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  22. 03. 2002 08:15

 

ET - 4 (touha po penězích převládla nad rozumným byznysem)
Pg - 3+ (za konstruktivnější přístup)
Os - 2+ (ještě to není to pravé ořechové)

Jinak mohu ubezpečit, dotaz někde nahoře, že to tady operátoři opravdu čtou, ale je jim to vesměs buřt.

Hlasová schránka, když potřebuju s někým mluvit urgentně ihned, je mi na prd a ještě za to člověk zaplatí. Pokud člověk volá někomu a neví jestli má nastavenou (třeba jenom po pár zazvoněních) hlasovou schránku, tak to dost vadí. Ptám se operátorů: "Co jste mi v tomto případě poskytly?" Odpovím: "Službu? Naopak. Velký kulový a ještě za peníze!"

Speciálně mě tady nadzvedává odpověď zástupce ET. Když já chodil reklamovat k ET ve svém volném čase několik týdnů, zajímal by mě odpověď tohoto ET-experta, jakým způsobem mám zpoplatnit ET svůj čas? To byla doba, kdy ET mě nesloužil ale soužil a okrádal nejen o peníze a o můj čas.

Apropó panové operátoři. Takový námět. Co takhle vnitrostátní roaming, když se máte tak rádi? Ubylo by stožárů, vlnění atd. Přírodě by se ulevilo. To je ale asi pěkná Sci-Fi, že? Přesto si umím představit fundované odpovědi operátorů, které by jako vždy skončilo mlžením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  22. 03. 2002 09:20

Za vnitrostátní roaming taky hlasuju...

A schránka - lidem, co ji maj (a já o tom vím), pak místo volání posílám smsku, ať se mi ozvou, až budou moci, že jsem volal a spadlo to do schránky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  22. 03. 2002 09:43

Vnitrostátní roaming operátoři nikdy nezavedou. Na to nemají kapacitu. Něco jiného je pár tisíc cizinců a něco jiného pár milionů lidí od konkurence.

A pokud jde o hlasovou schránku, tak já jí na Oskartě rád využívám. Jednou za měsíc mi někdo nechá vzkaz a mě to stojí tak 2-3 koruny ho vybrat. To mě fakt nezabije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Lorenc  |  22. 03. 2002 10:40

Proč by nezavedli? Podle mých informací (tedy pokud jsem správně vyluštil italské prospekty) využívá italský operátor Blu vnitrostátní roaming v sítích ostatních tří operátorů (protože sám má jen pásmo 1800). Možná se tam jedná jen o přechodné opatření - Blu je zjevně mladý operátor a vybudovat pokrytí na 1800 MHz je náročné. Ovšem s Itálií jakož i s jinými zeměmi, kde operátoři myslí hlavou se ti naši chytráci nemohou srovnávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  22. 03. 2002 12:21

Vnitrostatni roaming ma i nemecky operator E-plus se siti D1. Ale poze jednostranne. S kartou E-plus se muzete prihlasit do site D1 ale s kartou D1 se do site E-plus neprihlasite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  22. 03. 2002 12:26

Vnitrostatni roaming pouziva i nemecky operator E-plus a to se siti D1. Ovsem pouze jednostranne. S kartou E-plus se muzete prihlasit i do site D1 ale s kartou D1 se do site E-plus neprihlasite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  22. 03. 2002 12:29

Vnitrostatni roaming pouziva i nemecky operator E-plus a to se siti D1. Ovsem pouze jednostranne. S kartou E-plus se muzete prihlasit i do site D1 ale s kartou D1 se do site E-plus neprihlasite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  22. 03. 2002 14:07

Všechno je přece otázka peněz, i když to bude třeba drahé, dokáži si představit situace, kdy bych takového roamingu rád využil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  22. 03. 2002 15:14

Vnitrostatni roaming pouzivaji operatori ve vice zemich a neni to zadny zvlastni problem.
V zadnem pripade se nebude jednat o nekolik milionu lidi od konkurence - uz proto, ze kazde roamovane volani je drazsi nez volani z vlastni site, takze roamingu vyuzije jen ten, kdo aktualne nema jinou moznost. Jediny problem by mohl nastat pri spadnuti jedne ze siti - ale neni problem osetrit poradi prednosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Kuna  |  18. 04. 2002 10:00

Tebe to stoji 2-3 koruny za mesic, ale ten kdo ti vola a ty nejsi dostupnej, tak se dostava do hlasovky i kdyz nechce. Jeho to pak stoji mnohem vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclaff  |  22. 03. 2002 08:13


Jsou to mrchy. Proč by tam nemohli dát upozorňující hlášku? Protože to má logiku, lidi by byli spokojení a ušetřilo by jim to nervy a peníze. Argumenty operátorů jsou z dob komunistů. Jak si můžu zvolit mezi něčím o čem nevím?! L . To Sdružení pro ochranu spotřebitele dělá dobrou práci, to je asi jediná páka.J

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanos  |  22. 03. 2002 07:55

Kdyz nekdo vola a vy jste nedostupni, tak bud chce neco rychle a to by nevyridil ani s hlasovou schrankou, a nebo vam chce jen neco sdelit a muze vam to napsat v SMS. Po doruceni SMSky,  mu navic dojde vypis o doruceni a tim vi, ze jsem si SMS precetl, a pokud vam chce neco jeste sdelit tak i vi, ze uz nejste nedostupni a muze vam zavolat. Genialne jednoduche, jednoduse genialni. Smulu maj ti co volaj jen z a na Telekom.

P.S.: Hlasove schanky stejne nikdo neposlocha. Jestli se chce nekdo vykecat tak prosim, ale mluvit s kusem plechu to je teda tak na psychiatra.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V0jt@S  |  22. 03. 2002 08:10

Trochu radikální názor, ale pravdivý. Jinak doporučuju všem si přečíst i diskuzi u článku s příspěvky našich operátorů k této problematice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jos€  |  22. 03. 2002 08:31

myslim ze hlasova schranka je super na vyfakovani opruza. Jsou proste kreteni co volaj, i treba po pracovni dobe, kdyz se nedovolaj nebo to tipnes, za deset sekund volaj znova a tak treba padesatkrat.

Schranka ho odnauci. A kdyz ne, tak mas alespon mobil funkcni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Knudsen  |  22. 03. 2002 09:15

V podstate mam stejny nazor a podobne to i praktikuji.Bud mam telefon vypnuty z nejakeho zavazneho duvodu (spim), a nebo jsem mimo signal, to zjisti volajici podle plechove huby.Pak uz je na jeho SVOBODNE VULI, zda se rozhodne me nechat vzkaz pomoci SMS a nebo ne. Takze schranku vypnout a spolehat na IQ volajiciho

Tohle je podle mne logicke reseni, nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krimak  |  22. 03. 2002 09:51

Take posilam SMS s dorucenkou. Kdyz chci mluvit s nekym brzy rano, tak vim presne, kdy se probudil a zapnul telefon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JouZa  |  22. 03. 2002 10:23

Po doruceni SMSky,  mu navic dojde vypis o doruceni a tim vi, ze jsem si SMS precetl,

Mensi upresneni: Kdyz dojde odesilateli SMS dorucenka, neznamena to, ze si ji prijemce precetl, ALE POUZE, ZE BYLA DORUCENA!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georg Black  |  22. 03. 2002 10:46

Když už je to tu zmíněno, tak DORUČENA kam? Na MT příjemce or do střediska SMS cílového operátora?

ad článek) Myslím že jediné správné a myslím že i levné by mělo být to upozornění před přesměrováním. Platba při příjmu hovoru do schránky by dle mého vyvolala ještě větší diskusi než je zde.

U tiskových mluvčí politiků jsem si zvykl na to že to jsou totální hov..da (až na vyjímky, např holky z minist. vnitra, který toho občas taky moc neřeknou, ale jsou kultivovaný a  mluví vždy bez obalu k věci) , který ani zdaleka nesplňují základní poždavky na komunikaci, ale ty bláboly na otázky reportérů u mluvčích takovýchto firem by se měli zanést do učebnic daného oboru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  22. 03. 2002 15:02

Sorry, nejak jsem tvuj prispevek prehledl - dorucenka se samozrejme vztahuje k doruceni na MT dotycneho (akorat nekdy keca...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  22. 03. 2002 13:45

No to je pravda - ale vsichni lide, ktere znam, prectou dorucenou SMS hned, jakmile mohou (tzn. treba po zaparkovani, dojde-li zprava kdyz ridi).

Narozdil od SMS ovsem u zpravy zanechane v hlasove schrance nejenze nevis, kdy dotycny obdrzi oznameni o tom, ze ma novou zpravu na zaznamniku, ale nevis ani kdy a zda vubec si ji prehal - no, to je oproti dorucence SMS teda vyhra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  22. 03. 2002 22:55

no ja si nechavam na SMS posilat maily, nekdy jich je dost a rozhodne nebezim k mobilu pri kazde prijate SMS. Takze sdelovat mi neco duleziteho a hlavne akutniho SMSkou neni nejlepsi napad. Schranku mam aktivovanu, upozorneni pomoci SMS i volani, nicmene se snazim co nejvice omezit nechtene padani do ni. Je skoda, ze krome casu zanachani vzkazu si schranka nepamatuje i ciáslo volajiciho. Vyber je zdarma, takze to me ndere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  22. 03. 2002 12:08

Presne tohle sedi. Kdyz nekomu volam, obvykle s nim potrebuju mluvit hned. Vzkaz, ktery si vyzvedne buhvikdy pro me nema vyznam. Kdyz totiz takto postizeny jedinec po nejake dobe zavola zpet, dozvi se akorat, ze uz nic nepotrebuju a to proto, ze jsem se mezitim domluvil s nekym jinym a zadanou informaci uz mam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mido  |  22. 03. 2002 18:08

Fido - tak moc to zas nesedi!! Sam rikas, ze kdyz nekomu volas, tak s nim OBVYKLE potrebujes mluvit hned. A co ve zbyvajicich pripadech?? A co lide, kteri na rozdil od tebe nepotrebuji  mluvit hned, staci jim volanemu zanechat vzkaz. Co kdyz nekdo, treba v nouzi, vola z budky!?  Neni lepsi vyresit technicke problemy (upozorneni, 3 sec. zdarma), nez omezovat uzivatele v komfortu??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 03. 2002 02:17

Samozrejme, ze to lepsi je. Ale zatim to tak bohuzel neni a asi jen tak nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrM  |  22. 03. 2002 07:54

Staci hlasove schranky zrusit a je pokoj. Kdyz Vas nekdo vola, tak vetsinou hodla neco resit hned a ne az za Xminut, nebo hodin - az si vyberete schranku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MartinPP  |  22. 03. 2002 07:07

K otázce v úvodu článku "Proč jste ale museli platit celkem třikrát?" mám jednoduchou odpověď: "Protože si Vaši kolegové takhle nastavili přesměrování!"

Každý uživatel mobilního telefonu si může zvolit podmínky pro přesměrování do schránky. Já osobně mám zapnuto přesměrování pouze v případě, kdy jsem mimo signál. Důvody, které mne k tomuto rozhodnutí vedly jsou jednoduché:

1. Když telefon nestihnu zvednout (což se může občas stát, protože do koupelny a na záchod si telefon neberu) nebo nemůžu zvednout (na koberečku u šéfa se to jaksi nehodí), tak mi stačí kouknout na displej a vím, že mi někdo volal, a není problém mu zavolat zpátky. Přitom ušetřím prachy volajícímu i sobě za dvojí úplně zbytečnou komunikaci se schránkou.
2. Když mám obsazeno, tak volající ví, že jsem dostupný, a pokud nemám na telefonu funkci pro příjem druhého hovoru (nebo ji nemám zapnutou), a nezbyde mu než to zkusit za chvíli znova. V téhle situaci kromě peněz šetřím i čas a nervy, protože volající nemá šanci přesměrování do schránky předejít.
3. Jenom v případě, že jsem nedostupný, má volající možnost nechat mi ve schránce vzkaz, i když i tohle má význam spíš jen pro zajatce pevné linky, kteří nemají telefon, nebo neumí psát SMSky.

Výše popisované nastavení telefonu jsem si ověřil několikaletým používáním a bylo období, kdy pro mne bylo důležité být dostupný a mít dostupné své kolegy a spolupracovníky. Dneska už mobilní telefon používám takřka výhradně pro soukromé účely a používání schránky mi přpipadá zbytečné. I aktivaci příjmu druhého hovoru jsem nechal nastavenu teprve poté, co jsem minulý týden zkoušel, jak to funguje. Ale kdoví kdy nastane chvíle, že mi budou volat dva lidé současně.

Takže podtrženo a shrnuto: Byly doby, kdy jsem odjel na třídenní služební cestu a nikdo o mně vlastně nevěděl... A jedinej telefonát, který jsem realizoval, byl z automatu u benzinky asi hodinu před příjezdem domů, abych náhodou nepřišel nevhod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  22. 03. 2002 06:53

Za sebe mohu zodpovedne prohlasit, ze schranku mam deaktivovanou, ale pokud by operator zavedl hlasku pred presmerovanim do hlasove schranky, tak si ji opet aktivuji a budu ji vyuzivat. Urcite nejsem sam a bylo by to vyhodne pro obe strany, jak pro me, tak pro operatora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  24. 03. 2002 10:05

Ahoj, mám naprosto stejný názor.  Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Kureš  |  22. 03. 2002 02:13

Myslím si, že jedno řešení je nasnadě - v době vyzvánění (ať už obsazovací nebo volací tón), bych mohl stisknout tlačítko (třeba hvězdičku) a přepnout se do hlasové schránky. Podle mne je to jen otázka SW. Protože si nemyslím, že by to operátoři nevěděli plyne z toho, že jim jde o ty peníze za nechtěné přepnutí - asi jich je dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jos€  |  22. 03. 2002 08:27

To je kravina, co kdyby ten dotycny nechtel abys mu nechal zpravu?

Jinak schranky jsou dobre, kdyz nekdo prozvani, sup s nim do schranky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZAN  |  22. 03. 2002 00:37

Nebo se spíš dohodnou? Když jde upozornění že účastník je nedostupný, proč by nešlo upozornění, pozor, za okamžik budete přesměrováni do hlasového záznamníku.
Mám TWIST - schránka zadara - a namluvil jsem si hlášku ať mi lidi nechaj vzkaz, že jim pak zavolám a jsem spokojen. Telefon nemohu často vzít a tohle mi celkem vyhovuje. Horší to je když se někomu dovolám do schránky a nechci. No když už tam jsem, aspoň něco mu tam nechám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek77  |  22. 03. 2002 00:23

Jojo a pritom by stacila hlaska typu: "Volany ucastnik je mimo dosah, pro zanechani vzkazu stisknete jednicku, nebo pockejte, pro ukonceni hovoru zaveste......" Doufam, ze Oskar chysta vylepseni v tomto smeru a ne zlevneni volani do zaznamniku o nekolik haleru!!! Zaznamnik nepouzivam a pokud nebude to, coz jsem na zacatku meho prispevku zminoval, tak o nej ani zajem mit nebudu. Nastesti vsichni v mem okoli ho tez nemaji. Oni vlastne operatori jsou samy proti sobe. Kdyby nejakou tu hlasku zprovotnily, tak hodne lidi by si zaznamnik opet aktivovaly, a nekdy i do neho zavolali a pak tomu dotycnymu. Jenze na to musi napred dojit a to jim bude jeste trvat dlouuuuhe roky.... tak jak na vsechno dloze dochazeji .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k_t_f  |  22. 03. 2002 00:23

 

Nebylo by třeba možné, aby se před přesměrováním do hlasovky ozvalo např. upozornění: ,,Budete přesměrováni do hlasové schránky," které by bylo zdarma stejně jako když hlasovka není aktivována a ozve se, že ,,volaný účastník sítě není momentálně dostupný"? Operátorům se sice určitě líbí výdělky na těchto ,,omylech", ale když by se všichni domluvili na tom, že do hlasové schránky by byly nulové nebo jen velmi nízké propojovací poplatky, snad by to šlo uskutečnit, ne? Budu doufat, že Oskar splní svůj slib a přijde s něčím opravdu zajímavým.


 

k_t_f

:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kumpa  |  14. 04. 2002 15:01

A neni toto nahodou analogie ve clanku zminovanych tri sekund zdarma??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
--  |  15. 04. 2002 17:43

(Příspěvek zrušen. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor