Hodinky značky Garmin bereme dlouhodobě jako dobře namazaný stroj, ovšem tentokrát došlo i na ně. Hodinky trápí prapodivná chyba, která má zřejmě souvislost s poledními aktualizacemi hodinek. Pokud i vám čas od času náhodně zamrzne ciferník hodinek, místo něhož se zobrazí nápis „IQ“ s oranžovým vykřičníkem, vítáme vás do klubu.
Takto vypadá chyba hodinek značky Garmin. Výrobce připravuje nápravu, ale zatím se mu chybu nepodařilo izolovat a replikovat. Čekání na opravdu se tedy ještě protáhne
Tyto chyba nevznikla ze dne na den, ale hodinky od Garminu trápí už několik měsíců. Jenže, zatímco dříve byla spíše sporadická, v posledních dnech a týdnech postihuje stále více uživatelů. A nezáleží na konkrétním modelu, objevila se např. u Venu 3, Forerunner 965, v řadě Fénix 7 a Fénix 8, a také u dalších modelů. Chyba se s největší pravděpodobností týká platformy Garmin Connect IQ, která se stará o správu aplikací a o stahování nového obsahu. Napovídá tomu i samotné logo na hodinkách zobrazené.
K opravě chyby je zatím daleko
Chyba však nemá žádný přesný vzorec. Objevuje se zcela nahodile, když do hodinek dorazí notifikace, nebo třeba i při jejich běžném používání. Restartování hodinek problém vyřeší jen částečně, protože se chyba brzy začne opakovat, a následně začnou zlobit i další ciferníky, které máte v hodinkách nainstalované. Garmin po týdnech mlčení uvedl, že o chybě ví, ale její oprava bude náročná. A to proto, že se objevuje sporadicky, a Garminu se zatím nepovedlo ji ve svých laboratořích replikovat.
Jeden z vývojářů aplikace pro hodinky od Garminu uvádí, že jen od srpna u své aplikace eviduje téměř 400 000 neplánovaných ukončení a pádů, což znamená, že je chyba relativně rozsáhlého charakteru. Nezbývá však nic jiného než čekat, až do hodinek dorazí oprava. A to může zabrat klidně i několik týdnů až měsíců.
Zdroj: Reddit, Garmin