Holux GPSport 260: cyklopočítač s GPS (první dojmy)

Diskuze čtenářů k článku

HWSpeedy  |  10. 01. 2011 09:00

Kdyby uz konecne zacali prodavat HOLUX FunTrek 130 a HOLUX FunTrek 130 Pro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjp+  |  10. 01. 2011 18:47

Zajímavá zařízení, také po něčem takovém koukám. Ale, když koukám na Holux 260, tak mi přijde, že prakticky zvládá to co Garmin Edge 500 za poloviční cenu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  20. 01. 2011 21:20

Mám půjčený Edge 500 a pár dalších sporttesterů, ale neznám nikoho, kdo by měl Holux. Zajímalo by mně, jestli Holux umí podobný výstup, jako Edge 500, viz link níže:
http://connect.garmin.com/activity/61397753...
Vyhodnocení u Garminu mně přijde opravdu dobrý, lepší než u jiných začek, který mám k dispozici.
d.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartMaps  |  13. 04. 2011 14:00

Dobrý den,
Holux Fun Trek 130 Pro je v těchto dnech již k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  10. 01. 2011 09:22

Formulace ....uchytit jak na tyč řízení... je hodná možná roztržitého profesora z matfyzu , ale né někoho kdo by měl recenzovat cyklopočítač.
význam přístroje považuju za sporný. Než kvalitní GPS funce bych uvítal kvalitní funkce co se týká rychlosti a třeba frekvence šlapání. Ty ale z GPS systému dost těžko přesně vypočítáte. Celkově jako cyklocomputer to nepřekonává odpadní supermarketové produkty za nějakou stovku. GPS část je už lepší ale terno to také není.

Z mého pohledu palec dolů přidaná hodnota nízká nebo sporná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 10. 01. 2011 10:39

Vidíte, jak to čte takto po sobě, tak je ta formulace vážně divná. Opraveno.
Je to zkrátka přístroj pro ty, kdo si chtějí uchovávat své trasy, sledovat, kolik najeli, nastoupali a podobně, přitom jim nejde o "profi" údaje jako kadence šlapání nebo zcela přesná rychlost. Záleží na prioritách každého. Kdo chce profi funkce, koupí Garmin Edge 500 včetně příslušenství a bude spokojen, samozřejmě ale za dvojnásobnou cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  10. 01. 2011 12:35

Mluvit o cyklopočítači je hodně, ale hodně nadnesené! Jedinná funkce u tohoto zařízení není odvozena od otáček kola, takže jde o pouhou nemapovou GPS. Každý kdo jezdí na kole s GPS ví, že údaje o délce trasy apod. se silně rozcházejí se skutečností = délkou sejmutou tím nejlevnějím cyklopočítačem měřícím podle otáček kola. Opravdu vhodné jako logger pro záznam trasy, jinak všechny údaje berte s velkou rezervou. A cena? Za 3 litry, když za 5 mám mapovou GPS i s mapou?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kralos  |  10. 01. 2011 13:28

mam vypozorované, že rozdíl mezi GPS a klasickým cyklocumputerem je cca +- 3 km na 100km..což při mém nájezdu na kole 5 tis. km za tok..je naprosto zanedbatelné...navíc výška z a barometr korigovaná GPS mi tak přijde dost přesná..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  10. 01. 2011 16:11

To máte štěstí, asi jezdíte v přehledném terénu. Já jezdím na kole většinou po Vysočině, kde v zalesněných údolích často dochází k výpadku signálu a tak jsem podle GPS jel i rychlostí 1090 km/hod (slovy jedentisídevadesát) a chyba vzálenosti byla úměrná naměřeným nesmyslům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kralos  |  10. 01. 2011 17:18

no to se může jednat o úlet v datech záznamu, dnešní GPS již mají odfiltrované tyto úlety a za prakticky rok ježdění s GPS, jsem neměl takovýto problém. Podobně jsem neměl problém na klasickém cyklocomputeru naměřit také úlety 200km/h maximálku. Navíc v softwaru v PC jdou pak odchylky jednoduše vymazat a data se pak srovnaní, žádný problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  10. 01. 2011 19:50

Kolego, není řeč o tom, že SW v PC mi umožní úlety odfiltrovat. Jednou ta chyba tady je a je dána podmínkami příjmu signálu z družic. Proto je přesnost GPS-cyklopočítače nižší, ne-li žalostná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjp+  |  10. 01. 2011 19:57

tak vam nevim, ale jestli todle pisete a myslite vazne,tak je mi vas lito...
GPS ky jsou dnes prakticky ve vsem a presnost na obycejnou lokalizaci je vice nez dostacuji...
muzete s tim nesouhlasit, muzete o tom vest spory, ale to je asi tak jedine co se s tim muzete delat, jak by rekl klasik:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  10. 01. 2011 20:20

Nechci být impertinentní, tak se pouze zeptám:
Máte navigaci a zobrazuje se vám na ní přesnost?
Např. při třech satelitech pouhých 70m!? To je vyhovující přesnost? Ano? Teď pro změnu lituji já vás!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  10. 01. 2011 20:18

Kolego, kdyz ani nevite, ze Ozi se nedrzi silnice, tak se tady porad nesnazte prosazovat nazor o silene nepresnosti GPS. Zkuste si mnou zverejnenou trasu v horach prohnat pres utrack.crempa.net a vyjde Vam mnaximalni rychlost 49.7 km/hod. Podle HAC4000 byla maximalka 50.4 km/hod. Podle GPS byla ujeta vzdalenost 31.3 km, podle HAC4000 to bylo 30.63 km. A to znovu opakuji, v horach a mezi stromy. Takze by se zde mohla akorat resit presnost GPS pristoj od pristroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  10. 01. 2011 21:06

Neodvolávejte se na to, co jsem nenapsal. Moje zkušenost je taková, že přesnost GPS tachometru je nižší než "běžného" cyklopočítače s odečítáním odvozeným od otáček kola. Toť vše! Mám právo na vlastní názor? Mohu uvádět extrémy ze zalesněných údolí Vysočiny?
Je vaše zkušenost jiná, tak jí zveřejněte! Ať si laskavý čtenář vybere.
Jen prosím nepopírejte mojí zkušenost argumentem, že když neznám Ozi-ho, tak o přesnosti GPS nemohu mluvit. Trochu divná logika!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  10. 01. 2011 21:37

No tak ja jsem zverejnil zaznam z GPS. Co jste zverejnil VY? Ale asi Vam pripomenu:
- Každý kdo jezdí na kole s GPS ví, že údaje o délce trasy apod. se silně rozcházejí se skutečností = délkou sejmutou tím nejlevnějím cyklopočítačem měřícím podle otáček kola.
- Proto je přesnost GPS-cyklopočítače nižší, ne-li žalostná.
Ukazte me neco z toho co pisete na zverejnenem zaznamu. Mozna byste se mel zamyslet nad tim, jestli neni spis problem ve vasem pristroji, nez zacnete shazovat GPS technologii jako takovou.
P.S. Nezapomente si po odpovedi kliknout na Souhlasim. Sice nevim proc to delate, ale proti gustu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  10. 01. 2011 22:41

Kolego, já GPS technologii NEPOMLOUVÁM, také jí používám a po SVÝCH zkušenostech jsem napsal m.j. také : .... všechny údaje berte s velkou rezervou.... Tolik moje zkušenost a rada.
Máte jinou zkušenost, tak jí popište, ať fórum obohatíte a čtenář si může vybrat. Polemikou o tom, že se nemohu vyjádřit protože neznám Ozi-ho, nebo trapným obviněním, že si klikám na Souhlasím čtenáře neoobohatíte. To je podpásovka!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  10. 01. 2011 23:09

Co porad resite? Ja jsem prilozil zaznam jizdy na kole, kde se potvrzuji moje zkusenosti o pomerne velke presnosti. Co jste predlozil vy? Jen vetu typu .... všechny údaje berte s velkou rezervou..... Kdybyste napsal, z vasi zkusenosti, tak to beru. Ale vy tady porad jen generalizujete bez jakehokoliv dukazu. Tak se ukazte, kdyz mate tak moc spatnych zkusenosti v udolich vysociny. Dejte nejaky zaznam. Takze je dokazal, ze to muze byt velmi presne, tak ted dokazte vy, ze to muze byt i velmi nepresne. Ju?
P.S. Takze jeste jednou pro nechapave. Ja mam zkusenosti velmi, velmi dobre, ale nevylucuji ze pri pouziti jine kombinace logger + sw muze byt presnost mensi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  11. 01. 2011 07:09

Takže pro méně chápavé, kteří nečtou celé vlákno: ... i když to z textu jasně vyplývá výslovně říkám, že jde o moji zkučenost!!!
Záznamy mám, ale do archivu si je ukládám vyčištěné od úletů - nemohu sloužit.
Pro ilustraci jak to může být s přesností nejednoznačné si dovoluji zařadit odkaz na příspěvek kolegy "all in one" zde:
http://forum.navigovat.mobilmania.cz/viewtopic.php...
speciálně se soustřeďte na obrázek se záznamy ze dvou přístrojů, pořízených ve stejné době, na stejné trase - zelená a žlutá čára.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  10. 01. 2011 23:09

Osobně jsem se tady několikrát vyjádřil v neprospěch GPS "měřidel", moje zkušenosti plynou z porovnávání výsledků z trackerů v Nokii a HTC versus HAC4PRO. Bohužel nic není na Netu, tedy jakoby nebylo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  10. 01. 2011 23:15

Ale to je presne ono. Vy mate spatnou zkusenost s GPS, ale asi jen v mobilech. To muze byt cely problem. Podle me to proste nejde pausalizovat na vsechna GPS zarizeni.
Ja jsem treba psal nahore o minimalnich rozdilech oproti HAC4000. Muzu klidne dat i odkaz na vygenerovany zaznam z teto trasy co jsem daval ten GPX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  10. 01. 2011 23:47

Zkoušeno také GPS modul + mobil, přesnější, ale na HAC4PRO nemělo.
Argument by se dal otočit - z čeho plyne vaše kladná zkušenost? Z kolika komparací? Kolik najeto km? Kolik nastoupáno/sestoupáno, jaké sklony (30 km v horách nemusí být moc a pokud jste jel po hřebenech, tak tam ani není příležitost "trigonometricky" nasbírat rozdíl - nezlobte se, záznam studovat nebudu)...
Na straně druhé jsem nikdy v diskusích nezastíral, že i velmi kvalitní přístroj, jímž HAC4PRO je, se dokáže pěkně "seknout" (např. vlivem změn bar.tlaku).
Osobně mi na GPS tachometrech nesedí ani velmi nízká výdrž baterií, velké rozměry a pro mě nevýhodný poměr cena/výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  11. 01. 2011 00:06

"... ale na HAC4PRO nemelo". Co jste timto myslel? Ja nekde tvrdil, ze se GPS vyrovna cyklocomputeru? Pokud v HAC4PRO (ci v jakemkoliv jinem) nastavite spravne obvod, tak je to ta nejpresnejsi metoda. Toto vubec nezpochybnuji.
Proc sem tahate nastoupano/sestoupano? Tady se od zacatku resil kostrbaty zaznam tracku a velke rozdily ve vysledne vzdalenosti. Ja jsem zaznam z jedne trasy v horach pouzil proto, jelikoz tam je krom stineni GPS signalu stromy i stineni signalu kopci.
Ja resim vydrz silnicni GPS na kole krabickou se sadou 4xAA a pokud chci opravdu dlouhy vylet, tak jeste dalsi sadou AA. K plne spokojenosti.
A nevim, jestli jste me spravne pochopil, ja jsem nikde neobhajoval GPS jako tachometr, ale jen jako GPS logger. Sam vozim prave tu navigaci z auta kvuli zaznamu trasy a HAC4000PRO kvuli vzdalenosti a vyskovemu profilu.
No a prave proto pisu hned v prvnim prispevku, kdy uz konecne zacnou prodavat Holux FunTrek 130 Pro, jelikoz by to MOHL byt pristroj, ktery me nahradi me dva stavajici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  11. 01. 2011 09:55

"Co jste timto myslel? " Přesnost.
"Proc sem tahate nastoupano/sestoupano?" Trigonometrie - jak vidí kopec (vzdálenost při výjezdu/sjezdu) satelity, jak čidlo otáček.
Sám jste argumentoval min. rozdíly mezi najetou vzdáleností a průměry... tedy se GPC a cyklopoč. rovnají, ne?
Řešení s AA je úsměvné.
Nu což, každý máme to svoje a nic se přece neděje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  11. 01. 2011 09:56

GPS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  11. 01. 2011 10:32

Nikde jsem nepsal o tom, ze by se mely vzdalenosti a prumery rovnat. Vzdy jsem psal, ze mam zkusenost, ze rozdily mam minimalni.
No ten rozdil 300 metru byl mozna jen a jen temi kopci, coz je super a ja jsem s takovym vysledkem spokojen.
AA jsou usmevne? No to mozna vy, nebot si radeji vezmete Nokii nebo HTC, ktere Vam mozna vydrzi dele, ale jsou trosicku nepresne. Coz u GPS je jen takova "drobnost".
Asi vubec netusite, ze cyklista nepouziva GPS tracklog na zjisteni kolik ujel, ale na uplne jine veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  11. 01. 2011 12:41

Proč ten dotčený tón?
Já využívám HAC4PRO, nikoliv GPS. AA jsou zbytečná přítěž.
Rád se o využití záznamu trasy z GPS pro cyklisty nechám poučit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  12. 01. 2011 20:57

Nu, asi se nedočkám, toho vysvětlení.
I když nechápu, co by mi "GPS tracklog" mohl přinést navíc oproti spojení HAC + hrudní pás + kabel k PC + SW, nic (o export do map z naprosté většiny nestojím).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  20. 01. 2011 14:06

Napriklad pozdejsi analyzy a srovnavani useku trasy se zaznamy z dalsich treninku a podobne. To asi z HAC4Pro nedostanete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  04. 02. 2011 23:41

Srovnávat stejné trasy (tréninky) jde i přímo v přístroji. Stejně tak v PC (používám SW HACtronic).
Tedy to z "hacíka" dostanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petik  |  10. 01. 2011 23:53

1090 km/hod? To nám chcete tvrdit, že GPS se za sekundu posunula na pozici o 300 metrů jinam?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  11. 01. 2011 06:15

Ne GPS se neposunula, v klikatém údolí se změnil se příjem družic (možná se přidal i nějaký odraz) a GPS vypočetla aktuální polohu zcela mimo realitu, za chvíli se vrátila kam patřila. Vy takové úlety na záznamu nemáte? Mám eTrex HCx, takže s citlivostí nemám problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kralos  |  11. 01. 2011 09:27

haha, tak zde jste krásně provalil o co vám vlastně jde. Vlastník Garminu eTrex, který říka jak GPS je nepřesná a sám o svém zařízení říká, že je citlivé a dobré. Je to opravdu vtipné jak si sám sobě protiřečíte a motáte se do toho za každou cenu. Nejspíše prodejce garminu, kterému je Holux 260 konkurence, takže ho co nejvíce shodit...směšné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  11. 01. 2011 10:09

kralosi, když vám dojdou argumenty, tak se neuchylujte k osobním útokům! Mohu vás ujistit, že nejsem prodejce Garminů, pouze je již 6 let navigace a jsem nadmíru spokojen. Za tu dobu jsem poznal i slabá místa GPS zařízení (od PDA po Garmin), počítám s nimi a dovolil jsem si na ně upozornit Bylo to myšleno obecně, ne jako pomluva Holuxu. Sorry.
Pouze velký optimista může považovat Holux 260 za konkurenci mapových Garminů ... směšné..., vždyť je to jenom nemapový cyklopočítač, jak správně vystihl p. Kuruc v názvu článku. )
P.S. zajímá-li vás opravdu jak je to s přesností v členitém terénu, tak se podívejte na odkaz který jsem uvedl výše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mafut  |  13. 04. 2011 17:06

Jezdim s GPS na kole pravidelne a udaje o delce se mi rozchazeji na 60 km o cca 500 m. Silne tedy rozhodne ne. Mozna by to chtelo doladit obvod kola. Se zbytkem souhlasim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 05. 2014 21:06

A tachometr na kole neproměřuje????
Mně jde zase o tu výdrž.
Právě se rozmýšlím jakou řadu 245, nebo 260.
U té 260 nemohu zjistit, jak dlouho to vydrží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jana vichtová  |  09. 06. 2011 11:56

dobrý den,
koupila jsem si navigaci holux gpsport 260, především na kolo, kde ji využívám na delší tratě
chtěla jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s výdrží baterie, nepoužívám podsvícení a výdrž je na kole zhruba 5 hodin a nabíjím 8 hodin a více, na displeji se zobrazí čtyři čárky a po hodině už tři a vzápětí hlásí vybito
děkuji za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  09. 06. 2011 18:17

To je divné. Mně při poslední tůře v Alpách vydržel přes 12 hodin v kuse.
Záleží také, jaká doba uběhla od posledního nabití - baterka má tendenci se vybíjet. Ale teď v létě předpokládám, že doba od posledního nabití nebude tak dlouhá, aby to mělo zásadní vliv. Takže je to opravdu divné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hobr  |  14. 08. 2011 16:59

Víte co zkuste? Prodlužte dobu zápisu (log interval). Nejen, že ušetříte baterie, ale i místo :) Já ho mám na 5 s, bohatě mi to stačí a výdrž jde o dost nahoru.
Co mi ale vadí, že plné nabití ukazuje jen chvíli (to mi vadí nejmíň), pak strašně dlouho ukazuje něco mezi a stav těsně před vybitím ukáže asi půl hodiny předtím, než se vypne, což je vyloženě naprd... Půl hodiny je hrozně málo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kralos  |  10. 01. 2011 10:48

Hlavně také zařízení prostě vezmete do kapsy a jdete se proběhnout na běžkách nebo na výlet a stále víte všechny parametry. To je to co oceňuji na zařízení s GPS, ne jedno účelovost, jako u tachometru ze supermarketu...
Navíc samozřejmě zařízení s podporou kadence, snímače rychlosti a tepu existují, ale jdeme do jiných cenových hladin. Navíc z vlastní zkušenosti mohu říci, že stejně využije drtivá menšina lidí a všechny tyto čidla omrzí...a člověk používá pouze základ. Takže já dávám palec nahoru tomuto zařízení!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  10. 01. 2011 09:47

Jako nadšený cykloturista úplně nechápu, k čemu takový přístroj je. Na trénink tomu chybí základní funkce (absence hrudního pásu), virtuální trenér/partner a na v terénu navigaci je to v době mapových přístrojů taky k ničemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 10. 01. 2011 10:44

Jak jsem psal výše, je to o ceně. Pokud chcete mapy a profi cyklo funkce, musíte zvolit Edge 800 a dát za něj čtyřnásobek ceny tohoto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 05. 2014 21:23

Dobrý den pane Kuruc.
Jak dlouho Vám vydržel při testu ten Holux 260?
A jakou má vnitřní paměť?
Děkuji za informaci.
Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  10. 01. 2011 11:37

No jako nadšený cykloturista to právě využijete nejvíc. Už jsem totiž pochopil, že nejlepší je kombinace papírové mapy a GPS se záznamem trasy. No a k tomu od SmartMap Cykloturistickou mapu na vyhodnocení trasy v PC. A proč papírovou mapu? Věřte mi, prostě proto, že jsem vyzkoušel Garminy Oregon a spol. a prostě papírovou mapu nenahradíte. Vidíte prostě mapu v širších souvislostech, na malém displeji to tak nejde, zdržuje to. Garmina používám pouze na lovení keší, nebo když opravdu potřebuji naplánovat trasu přesně bod po bodu. Kadenci nepotřebuji, nejsem vrcholový sportovec ani honič kondice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  10. 01. 2011 18:19

A neb, není cykloturista, jako cykloturista. Už min. tři roky jezdím s Garminem na řídítkách. Papírovou mapu jsem na cestě nevytáhnul ani nepomatuji. Zdržuje to . Mám ji jen jako zálohu, kdyby snad Garmin zlobil (což se mi zatím nestalo). Výlety plánuji na Cykloserveru, nikde jinde není tak dobře zpracovaná klasifikace i v terénu neznačených cest, vyexportuji do navigace/MS, kde se trasa promítne na TopoPro. Papírovou mapu jsem nekoupil a nepoužil už ani napomatuju.
Asi prostě nejsem pro Holux ta správná cílová skupina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.  |  10. 01. 2011 11:49

Mám starší GPSport 245, který nemá barometrický výškoměr, ale zase je o 1000 Kč levnější. Hlavní nedostatek je, že naměřená cesta je hodně kostrbatá (u pěší chůze) a celková vzdálenost je kvůli tomu nepřesná. Používám to hlavně kvůli přehledu trasy, kterou můžu exportovat do Google Earth. Jinak přijímač je hodně citlivý, nosím ho v kapse a funguje. Svělá je možnost používat to úplně všude - jezdím s tím na motorce, v autě, zkoušel jsem to na sjezdovce, na koni Opravdu skvělá je možnost vložit údaje z GPS do fotografií. Před cestou je potřeba sladit čas ve foťáku podle GPS. Velice slušná je výdrž baterie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 10. 01. 2011 12:13

V aplikaci EzRoute si můžete nastavit, s jakou frekvencí má GPS jednotlivé body ukládat. Stačí tam dát hustější záznam a trasa nebude tak kostrbatá. Musíte pak ale počítat s tím, že paměť nevydrží tak dlouhou dobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.  |  10. 01. 2011 14:06

Trasa je právě kostrbatá i s hustějším záznamem (zkoušel jsem nastavit záznam po 1 m nebo po 1 s). Změřený bod se pohybuje do stran. Někdy se stane, že i když stojím na místě, ukazuje mi to pohyb, a když stojím delší dobu, je na záznamu velký počet bodů rozptýlených kolem místa, kde jsem stál. Ale jen při chůzi, při rychlejší jízdě je to v pořádku. Paměť má 200.000 bodů, takže to i s podrobným záznamem vydrží hodně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MPolan  |  10. 01. 2011 15:27

To, co popisujete, je normální vlastnost GPS, ne chyba. Samotný systém má určitou odchylku a proto ta trasa vypadá, jak vypadá. Existují programy, které ji při načítání surových dat vyhlazují třeba přichytáváním k cestám v mapě, ale to nepovažuju za ideální. Sám používám menší GPS Holux M-241 k zaznamenávání tras při trénincích a závodech na inline bruslích a na vyhodnocení jízdy je to ideální. Zamyšlení nad tím, proč před nějakou zatáčkou tolik zpomalím, nebo proč třeba najíždím na něco pomaleji, když to místo znám a pocitově mi to tak nepřipadá, jsou pak hodně zajímavá.
Zvažoval jsem i popisovanou 245 a 260, ale pro vezení v pouzdru na paži jsou už obrovské.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  10. 01. 2011 15:48

Vlastnost GPS?
Pouzivam na kole starickou navigaci do auta Mio C710+ spolu z Ozim, ale zadne kostrbate trasy z toho nelezou. Vetsinou je i krasne videt, po ktere strane silnice jsem jel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  10. 01. 2011 16:15

A není to proto, že autonavigace mají std nestaven režim "držet se silnice"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MPolan  |  10. 01. 2011 18:27

Přesně jak napsal falcon nade mnou, automobilní navigace právě dělají to, co jsem popisoval - trasu vyhladí podle silnic. Na lesní cestě nebo neznačených polňačkách by už byla taky ztracená.
Jinak já používám vzorkování 5 sekund, pro záznam trasy na kole to více než dostačuje. Jediné, kde mohou vznikat chyby, je trénink na krátkých oválech kolem 400 metrů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MPolan  |  10. 01. 2011 18:40

Mimochodem, tahle vlastnost navigačních softwarů je krásně vidět opět u mého Holuxu M-241. Normální záznam trasy je zubatý podle bodů, ale pokud jej spojím přes BT s mobilem a používám jako navigaci, jede hladce po silnici a nejsou nikde vidět odchylky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  10. 01. 2011 18:44

Ale no tak! Drzet se silnice? V Ozim? To jste trochu mimo. Pro Oziho se pouzivaji rastrove mapy. A mohu Vas ujistit, ze jezdim i po polnackach a v lese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MPolan  |  10. 01. 2011 22:06

Ozi je záznamník trasy nebo zobrazovač v PC? Důležité je zařízení, které dělá záznam a pokud je jím automobilní navigace, tak ta prostě pracuje jinak, než navigace turistická. I když se do autonavigace dají obyčejné turistické mapy, pořád není tak dobrá na geocaching jako turistická navigace, například. Je to vlastnost softwaru, ale jak se to nazývá, fakt z hlavy momentálně nedostanu.
Holux snímá body a ukládá je, z nich potom zobrazí trasu, bez vyhlazování nebo dopočítávání nějaké střední hodnoty mezi body. Je to více poznat v malých rychlostech, než při letu třicítkou v lese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  10. 01. 2011 23:02

Ozi CE je zobrazovac a logger v navigaci, plny Ozi je pak pro PC.
Jaky je rozdil mezi Ozim CE (at jsem presny) bezicim v auto navigaci a Ozim CE bezicim napriklad v nejakem PDA nebo i v turisticke navigaci? Rozdil neni vubec zadny. Proste nacita aktualni polohu z GPS a uklada ji do zaznamu trasy. Nelepi se na zadnou cestu ani silnici. Maximalne by mohl mit nejakou vyssi logiku jak nalozit s nahlou odchylkou oproti nejakemu "blbemu" jednoucelovemu loggeru.
Pokud by skutecne mel Ozi CE nejakou tak dobrou logiku na nejake vyhlazovani, tak je to jen a jen jeho plus.Coz podle me nema. Ale rad se necham poucit.
Mozna bych rad videl nejkaky ten zaznam z Holux loggeru, at si udelam nejaky obrazek pro porovnani.
Jinak tou vlastnosti software asi myslite statickou navigaci, ale toto je vlastnost GPS cipu a tyka se to chovani pri male rychlosti (tak do 4 km/hod). Podle nastaveni pak bud GPS cip v teto situaci posila neustale zmeny polohy a nebo v opacnem pripade se jakoby zafixuje na miste a posila porad stejnou polohu. Ale to nema co do cineni s nejakym vyhlazovanim pri jizde na kole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MPolan  |  11. 01. 2011 07:20

Jojo, to je ono, statická navigace. O tom bylo vlastně celé původní vlákno, než se to zvrhlo, protože první přispěvatel psal o použití při chůzi. Já tohle pozoruju u pomalé jízdy na biku do kopců, i když určitě méně, než kdybych měl záznam po sekundách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  11. 01. 2011 10:37

Nenasel byste nejaky zaznam z kola a napriklad z chuze se zaznamem po sekunde? Celkem by me zajimalo, jak je na tom prave tento maly Holux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HWSpeedy  |  10. 01. 2011 18:57

Nebo snad tato zaznamenana trasa je kostrbata? http://files.uloziste.com/fb0d80f67df31a55/Kolo_201... ...
Zkuste si ji nacist treba pres www.trekview.cz
Nebo je pak otazka, co myslel tim kostrbata. Asi by to chtelo ukazku te jeho kostrbate trasy. Toto co ukazuji, je uplne super, na to v jakem to je terenu. Je treba krasne videt, kdyz je smer trasy vychod / zapad, cimz se satelity schovaji za stramy a kopce, tak se zaznam znepresni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 05. 2014 21:27

Jak dlouho Vám ta 245 vydrží na jedno nabití???
Děkuji za informaci.
Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vonasek  |  11. 01. 2011 21:13

Tohoto holuxe mam od jara a jsem s nim spokojen,umi vse co vyuziji a je za super cenu!doporucuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tarantula  |  27. 01. 2011 12:57

Pre: Vonasek. Ako je to s moznostou navigacie. V popisoch sa pise ze je mozne dat navigovat len na 10 miest (bodov). Vie to zobrazit trasu, ktoru stiahnem z programu popripade vyexportovanu z nejakeho ineho programu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  28. 01. 2011 09:51

Těch 10 bodů je fixních, nezávislých na trase (prošlé či naplánované). Jsou to místa jako parkoviště, domov, kemp, výchozí místo (to se nastaví automaticky vždy po zapnutí trasování), cílové místo,... atd. , Názvy jsou přednastavené ale lze je změnit, nicméně těmito přednastavenými jmény je nejlépe naznačeno, k čemu se dají tyto uložené body použít.
Nechat se navigovat na tyto body lze kdykoliv, nezávisle na trasování či naplánované trase.
Také je možno trasu předem naplánovat v dodaném software, trasu nahrát do zařízení a nechat se navigovat po této trase.
Dále je možno v průběhu trasování ukládat průběžně POI a následně se nechat navigovat po prošlé trase a na tyto POI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  23. 04. 2011 13:42

Po upgrade na nový FirmWare 2.01 je bodů 20.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  28. 01. 2011 10:03

Několik dotazů:
Zařízení mám krátkou dobu a proto bych se chtěl zeptat někoho, kdo jej má více v malíčku na některé věci.
1) Lze nějak v zařízení smazat vybranou prošlou trasu? Našel jsem jen možnost smazat všechny prošlé trasy (příkaz SYSTEM SETTING - DELETE ALL LOG), ale lze nějak vymazat jen některou z nich?
2) Nevím, jak lze smazat trasy naplánované v EZPLANNER a nahrané do zařízení. Příkaz SYSTEM SETTING - DELETE ALL LOG smaže jen prošlé a uložené trasy, ale trasy naplánované a dohrané do zařízení z PC nesmaže. Ví někdo jak na to?
3) Není mi pořád jasné, jak funguje automatické logování. V manuálu je napsáno, že se jedná o "interval čas/vzdálenost >=10 m/5 s". Jednak si myslím, že je tam chyba a má být "vzdálenost/čas" a ne "čas/vzdálenost" a za druhé mi není jasné, zda v tomto režimu zařízení loguje buď po 5 sekundách nebo po 10 metrech (v závislosti na tom, co nastane dříve), nebo zda zařízení loguje pouze pokud je rychlost větší jak 2m/s (10m/5s je rychlost 2m/s) - což by asi občas při chůzi v horách nemuselo být přesné.
Zkoušel někdo tento režim a přišel na to, jak se to chová?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  23. 02. 2011 21:44

odpovím si sám
Po několika mailech s výrobcem (dlužno udat, že na podpoře komunikují a nehrají mrtvého brouka) a měsíci používání je mi už jasné, že odpovědi na mé dotazy jsou:
1 - nelze. Vymazat lze pouze všechny prošlé trasy najednou.
Naučil jsem se toto řešit tak, že mám trvale vypnuto automatické logování po zapnutí přístroje a logování zapnu až opravdu před vlastním zahájením trasy. Po jejím ukončení logování zase ihned vypnu. Tím nedochází k nechtěnému logování a zabírání paměti.
2 - nelze vymazat. Lze pouze "přemazat" jinou naplánovanou trasou. Jakmile se tedy do zařízení nahraje nějaká plánovaná trasa, už tam vždy nějaká bude (po zakoupení tam není žádná), i kdyby měla mít jen jeden bod.
Naučil jsem se plánované trasy využívat (pokud je potřebuji) a nebo je prostě ignorovat a do zařízení nahrát minimalistickou verzi nějaké trasy, aby zabírala co nejméně paměti.
3 - stále s výrobcem konzultuji jak to vlastně má fungovat. Zatím mi to připadá, že je ve firmware chyba
Doufám, že se dopátrám konce a řešení. Zařízení je totiž moc šikovné a jsem s ním opravdu spokojen. Bez problémů fungovalo i týden na běžkách, kdy zažilo mráz, pot, sníh atd. Nikdy nezklamalo, pokud bylo potřeba, vždy přesně ukázalo kudy jsme jeli, kde jsme a kam jet dál za naším cílem (nebo domů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  23. 04. 2011 13:52

V novém firmware 2.01 je již opravena chyba přepínání režimu logování (auto/dle vzdálenost/dle času).
Režim "auto" funguje tak, že zařízení loguje poté, co uběhne minimálně 5 sekund a ujde se minimálně 10m. Podmínky musí nastat obě dvě - nestačí jen jedna z nich (tedy zařízení neloguje jako jiná zařízení po 5s NEBO 10m, ale loguje po AŽ po 5s A 10m).
Funkčnost "auto log" mi u tohoto zařízení vyhovuje více než u jných, protože pokud někde zůstanu nějakou dobu stát na místě, mám jistotu, že zařízení nebude zbytečně ukrajovat paměť logováním každých 5 sekund (pořád stejnou polohu), ale "počká", až svoji polohu změním o 10 metrů . Naopak zase, pokud se pohybuji rychleji (autem), není zbytečně logováno každých 10 metrů (zbytečně podrobně), ale loguje se až po 5 sekundách jízdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojta66  |  22. 04. 2011 14:12

Stahujte zde nový fw v2.01
http://www.holux.com/JCore/en/products/product... ...
jde to jak po másle a změn je dosti !
(snad k lepšímu: počínaje grafikou a lepší funkčností Barometru)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
juro_petrzalka  |  30. 04. 2011 11:21

Chcel by som vedieť, či je tam aj slovenčina alebo čeština.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  02. 05. 2011 21:45

Čeština tam je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jana  |  10. 06. 2011 07:39

po zkušenostech, kdy baterie ukazovala čtyři čárky a za pár hodin se vybila, dobíjím před každou akcí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  10. 06. 2011 09:43

Napadá mě ještě to, zda dobíjíte opravdu až do stavu, kdy zařízení napíše "OK nabito", nebo jen do stavu, kdy už ukazuje "plno čárek na baterii"? Ono to totiž ukazuje plno čárek, ale ještě pěknou dobu trvá, než se napíše "OK nabito". Do té doby se pořád ještě baterie nabíjí. Navíc zařízení nabíjím ve vypnutém stavu.
Druhé, co bych zkusil, je pohrát si s logováním. Pro tůru stačí zapnout automatickou pausu a automatický režim logování trasy, kdy se nezapíše nový bod, dokud se neujde/neujede alespoň 10 metrů a doba od posledního zápisu není alespoň 5 sekund. Pro kolo asi máte "přesnější" režim (např. zápis každou sekundu i v pauzách?), abyste mohla vyhodnotit trasu i z pohledu sportovce (průměrná doba, rychlost apod.). I ten častější zápis ale nakonec může s baterkou "zamávat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jana  |  20. 06. 2011 12:17

nabíjím vždy až do stavu ok nabito, stejně jako vy při vypnutém stavu
zkusím ještě to logování a uvidím. děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyber  |  28. 08. 2011 00:26

Sem blbej, neni recenze nikde :( Docela zacinam o tedle hracce uvazovat a tak by se recenze sikla :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmhm  |  24. 11. 2011 19:47

mam holux 260PRO privezenej ze zahranici a cumim jakou ma citlivost, chytne signal i na nemyslytelnych mistech kde jakekoliv jine gps zarizeni co tu mam selhava. Dokonce i ve sklepe se chytne,wtf..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
angeldumb  |  08. 03. 2012 22:26

Kto poradí amatérovi ohľadne inštalácie nového firmware pre Holux GPSport260? Ako treba postupovať pri update tohot softwaru? A ešte jedna otázka - pri programe ezTour Plus mi hneď po naštartovaní programu vyhodí chybové hlásenie "Can not read DB" a po načítaní údajov z GPS mi program ukončí. Čo sa s tým dá robiť? Díky za odpovede.
Angel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  09. 03. 2012 09:00

Firmware:
Stáhni si poslední verzi (zde: http://www.holux.com/JCore/UploadFile/6947526.... ... V balíku je kromě vlastního firmware i soubor s přesným návodem. Je to jednoduché a celkem i (kupodivu) snadno pochopitelné
Co se týká Software ezTour Plus - zkus nainstalovat nejnovější verzi (nyní je 3.0). Ke stažení zde:
http://market.holux.com/Software/SU/HOLUX_ezTourP... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
angeldumb  |  10. 03. 2012 17:05

Ladis, díky za rady. Nová verzia ezTourPlus už funguje, aj keď teda chyba asi bola v nejakej komunikácii s PC, pretože na druhom PC ten pôvodný program (dodaný spolu s GPS) šlape. A tiež funguje aj nová verzia firmware na GPSport260.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
angeldumb  |  09. 05. 2012 10:32

Vie mi niekto poradiť s prenosom zaznamenanej trasy z HOLUXGPSport260 do Oziexploreru? Ozieplorer pýta súbor vo formáte *plt. Tak som súbor *gpx z Holuxu skúšal prekonvertovať v GPSBabel na požadovaný formát *plt. Tváril sa, že je v poriadku. Ale do Ozieploreru ho nenačíta. Skúšal som to aj na www.gpsvisualizer.com opätovne cez GPSBabel, tam konverzia prebehla tiež akoby v poriadku, ale pri ukladaní prekonvertovaného súboru vyhodilo chybovú hlášku, že že súbor nemá vyhovujúcu štuktúru. Čo sa s tým dá urobiť? Alebo základná otázka je, ako dostať *gpx súbor z Holuxu do Ozieploreru? Či už s použitím GPSBabel alebo iného softwaru. Díky za odpoveď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fík  |  22. 05. 2012 18:31

Vlastnil jsem HOLUX GPSport 245, který jsem ztratil. Pořídil jsem si minulý týden (na základě spokojenosti) HOLUX GPSport 260 Pro. Data přenášená do mobilu ať programem na GPS 245 nebo na GPS 260 se po aplikaci do mapy vůbec nezakládají na pravdě. Trasa není vykreslena, jsou jen spojeny třeba 3 body rovnou čárou, tzn. vše jako letadlem. Seznamuji se s "hračkou", ale už nevím co bych tam měl nastavit tak, aby trasa byla pravdivá. Jestliže jedu na Metro v autobusu, který kličkuje ulicemi, tak mi nemůže vykázat přímku. GPS 245, zrovna tak i tato udělají rovnou čáru mezi body při vstupu a výstupu z Metra, kdy je abs. bez signálu, ale téměř 6 hodinový pohyb Prahou a vzdálenost téměř 23 km nemůže být rovná čára. Přístroj je zkusmo umístěn tak, aby viděl na nebe a není zakrytý. Dělám chybu já nebo je chyba uvnitř přístroje. Ztracená 245 šlapala velmi spolehlivě a trasa byla s drobnými odchylkami vždy pravdivá. Poradí mi někdo, zda není GPS zralá na reklamaci neba jak tento jev odstranit? Díky jm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 05. 2014 21:47

Tak toto mně dělalo u mobilu. Nevím čím to bylo, ale když jsem to vrátil do továrního nastavení, už to nedělalo. Jak kdyby blbla gps.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fík  |  22. 05. 2012 18:36

Sorry, omlouvám se za překlep. Data samozřejmě přetahuji do počítače a ne do mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lumir  |  22. 06. 2012 13:03

Dobry den, mel bych otazku ohledne HOLUX GPSport 260. Predminuly tyden se mi objevil problem s nacitanim map v exploreru i chromu - The provided key is not a valid Google API Key or is not authorized for the google Maps Javascript API v2 on this side.
Mohl byste mi nekdo poradit s resenim tohoto problemu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladis  |  24. 06. 2012 21:28

Je nutné si stáhnout novou verzi software Holux ezTour Plus for GPS v3.1:
http://market.holux.com/Software/SU/HOLUX_ezTourP... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ježek40  |  19. 04. 2013 14:31

Dobrý den. Mám Holux 260 PRO .Po zimě jsem přístroj vytáhl a na kole najel pár kilometrů. Chtěl jsem si data z přístroje stáhnout do ezTour jak jsem to mnohokrát činil v loňském roce, ale po připojení přístroje k PC přes USB a objevila se tabulka, něco v tom smyslu, že má nainstalovat hardware. Když jsem dal OK , Tak se v PC objevilo, že instalace neproběhla a do programu jsem data ze zařízení nemohl stáhnout. Po opětovném připojení přístroje k PC se přístroj ani nezapne a ani se neobjeví značka , že se nabíjí. Když jsem ho však připojil k jinému USB ve stejném PC , tak se přístroj sám zapnul a po jeho vypnutí na něm byla značka nabíjení. I v tomto případě ez Tour se zařízením nekomunikoval. Nevím co to má znamenat. Aktualizaci ez Tour jsem provedl. Co mám tedy dělat aby přístroj komunikoval s PC a programem ezTour. Díky za případnou radu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ježek40  |  19. 04. 2013 16:09

Uz si dokáži odpovědět sám. Patrně nestačila aktualizace ezTour přes WEB, ale provedl jsem přeinstalaci programu z přiloženého CD. Program se pak sám aktualizoval na nejnovější verzi a pak již fungovalo vše jak má. Patrně chyběl nějaký ovladač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor