Trh tabletů zaznamenal díky pandemickým okolnostem další příznivé čtvrtletí. Během října až prosince 2020 se meziročně prodalo skoro o 20 % tabletů více. Podle analýzy IDC výrobci distribuovali přes 52 milionů tabletů. Během pandemie lidé tablety pořizují zejména do domácího použití k zábavě, práci i vzdálené výuce dětí.
Výrobce
|
4Q20 Distribuce (mil. ks)
|
4Q20 Tržní podíl
|
4Q19 Distribuce (mil. ks)
|
4Q19 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
19.0
|
36.5%
|
15.9
|
36.5%
|
19.5%
|
2. Samsung
|
10.1
|
19.4%
|
7.0
|
16.0%
|
44.9%
|
3. Lenovo
|
5.6
|
10.7%
|
2.5
|
5.8%
|
120.6%
|
4. Amazon
|
3.6
|
6.8%
|
3.3
|
7.6%
|
7.6%
|
5. Huawei
|
3.3
|
6.3%
|
4.4
|
10.1%
|
-25.7%
|
Ostatní
|
10.6
|
20.4%
|
10.5
|
24.1%
|
1.3%
|
Celkem
|
52.2
|
100.0%
|
43.6
|
100.0%
|
19.5%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 1. února 2021
|
Jasnou jedničkou zůstal Apple, který svými prodeji udával tempo růstu celého trhu – jeho podíl tedy zůstal nezměněn a tvoří více než třetinu. Úspěch zaznamenal nový základní desetipalcový iPad (2020) a také prémiový iPad Air (2020). Samsung si upevnil pozici na druhém místě, když meziročně vyrostl skoro o polovinu. Největší zájem byl o tablety řady Galaxy Tab A a model Galaxy Tab S6 Lite.

Vývoj prodeje klasických tabletů (slate), tabletů s klávesnicí (detachable) a notebooků | Zdroj: IDC
Skokanem kvartálu se stalo Lenovo se 120% meziročním růstem, čínská značka se tak po čase opět dostala na třetí místo. Dařilo se jí hlavně v západní Evropě a jihovýchodní Asii. Předvánoční sezónu si tradičně pohlídal Amazon, čtvrtou příčku si pojistil vydáním levného dětského tabletu Fire Kids. Na páté místo poklesl Huawei, na jehož snížených prodejích se na většině trhů mimo Čínu podepisují americké sankce.