Od roku 2019 zažíval Honor postupný pád prodejů svých smartphonů. Tehdejší podznačka čínského Huawei utrpěla sankcemi uvalenými na mateřskou společnost. Posledním smartphonem, který tak tak stihl premiéru před zákazem používání služeb Googlu, byl povedený Honor 20 Pro (přečtěte si naši recenzi). Potom už to firma s prodejem dalších modelů měla těžké.
Na sklonku loňského roku se Honor osamostatnil a vymanil z embarga dodávek amerických komponent a technologií. V domovské Číně postupně zaznamenává oživení poptávky po svých nově uvedených telefonech (v Číně je nabídka modelů širší než na globálním trhu). Podle průzkumů analytické společnosti Counterpoint Research měl na domovském trhu 8,4% podíl a vrací se do tamní první pětky výrobců.
Měsíční vývoj prodejů smartphonů Honor na čínském trhu | Zdroj: Counterpoint Research
Honor svůj úspěch přikládá restrukturalizaci, kterou po oddělení od Huawei musel provést. Nyní je firma schopna pokrýt celý proces od výzkumu a vývoje, řetězce výroby, zpracování, prodeje, marketingu, servisu i financování. V krátké době uzavřel Honor přes 30 strategických partnerství se světovými technologickými firmami i operátory. Firma těží i ze zázemí vlastních vývojových center a soustředí se na nové technologie.
Úspěch v Číně zaznamenala nově uvedená řada Honor 50, při zahájení online prodeje výrobce utržil zhruba půl miliardy jüanů (cca 1,66 miliardy korun) během první minuty od spuštění prodeje. Na globálním trhu chce firma uspět s novou prémiovou řadou Honor Magic 3, kterou v online premiéře uvede ve čtvrtek 12. srpna 2021.
Honor 50 Pro zajistil pro značku úspěch na domácím čínském trhu: