Honor po oddělení od bývalé mateřské společnosti Huawei stojí na prahu nové etapy a chce přesvědčit prodejní partnery i zákazníky, že je značkou, se kterou je potřeba počítat. Firma dnes proto vydala zprávu s bombasticky znějícím titulkem: „Honor dodal v roce 2020 do celého světa přes 2 miliardy chytrých zařízení.“
Mnoho médií zprávu bezmyšlenkovitě přetisklo a vůbec jim nepřišlo divné to obrovsky vysoké číslo 2 miliardy. Vždyť jen pro představu – v běžném kalendářním (necovidovém) roce se na celém světě prodá 1,5 miliardy chytrých telefonů všech značek dohromady. Ano, Honor v titulku mluví o chytrých zařízeních, tedy také noteboocích, chytrých sluchátkách, hodinkách a náramcích, ale telefony jsou zdaleka nejprodávanější, všech ostatních typů zařízení se prodává řádově méně.

Šéf Honoru George Zhao se rád chlubí vysokými čísly | foto: Honor
Při celkové světové populaci blížící se osmi miliardám lidí by to znamenalo, že každý čtvrtý člověk na planetě Zemi vlastní nějaké to zařízení od Honoru. Zpráva je navíc psaná tak, že si ji lze vyložit, že tohoto čísla výrobce dosáhl pouze za samotný loňský rok 2020. Dál už se mluví jen o tom, jak je Honor úspěšný v Česku s chytrými hodinkami. Výrok o 2 miliardách zařízení měl vyřknout sám ředitel Honoru George Zhao.
Jak je to tedy doopravdy? Existují tři scénáře:
1. Honor loni opravdu dodal, ovšem nikoli prodal 2 miliardy chytrých zařízení. Dodání znamená dovezení na sklad. Třeba nějaký mecenášský distributor vytvořil pro firmu na start jejího samostatného podnikání pořádný finanční polštář a naskladnil obrovské množství jejích produktů.
2. Honor dodal 2 miliardy chytrých zařízení, ovšem nikoli za rok 2020, ale vztaženo k roku 2020 jako okamžiku na časové ose. Tedy kumulovaně za všech 8 let existence značky od roku 2013 do konce roku 2020. To je podle nás asi nejpravděpodobnější varianta (a zároveň naprosto o ničem nevypovídající údaj).
3. Honor prodává, zejména v Číně, opravdu široké portfolio chytrých zařízení pro IoT (internet věcí). Pokud si stamiliony tamních zákazníků vybavily celou domácnost zařízeními od Honoru od televize, přes telefony, počítače, chytré hodinky, router až po sluchátka, teoreticky se k číslu 2 miliardy můžeme dostat.
Na znění (a vyznění) tiskové zprávy Honoru si můžete udělat názor sami:
Honor dodal v roce 2020 do celého světa přes 2 miliardy chytrých zařízení
[Praha, 15. března 2021] – Celkový počet prodaných produktů značky HONOR včetně mobilních telefonů, nositelné elektroniky a produktů chytré domácnosti, tzv. IoT produktů, překročil v roce 2020 dvě miliardy. To potvrdil globální prezident a CEO společnosti George Zhao. V kategorii nositelné elektroniky se stal HONOR jedničkou na českém trhu a z globálního měřítka je Česká Republika na 3. místě v prodeji nositelných zařízení.
Nejnovější data ukazují, že navzdory současné situaci si značka HONOR dokázala udržet stabilní pozici a dokonce dosáhnout růstu na trhu po celém světě. Jedním z trhů, kde se značce dál významně daří a upevňuje svoje pozice nejen v měřítku regionu Střední a Východní Evropy, ale i z globální perspektivy, je Česká republika.
V loňském roce dokázal HONOR pomocí vizionářské strategie zasáhnout potřeby tuzemských zákazníků a díky nové kategorii nositelné elektroniky dokonce navýšil prodeje. Na českém trhu se tak HONOR stal jedničkou. Z globálního měřítka je Česká republika na 3. místě v prodeji nositelných zařízení, a to zejména zásluhou oblíbených chytrých hodinek HONOR MagicWatch 2 a HONOR Watch GS Pro nebo experty oceňovaného fitness náramku HONOR Band 5.
Začátkem roku 2021 oznámil George Zhao světu novou vizi a ambice neustále rostoucí značky. Součástí má být i nová řada prémiových mobilních telefonů nejvyšší kvality. HONOR chce vytvářet chytrý svět bez jakýchkoli limitů a v duchu této vize už HONOR brzy přijde s řadou telefonů v kvalitě vlajkových lodí, vybavenými nejnovějšími technologiemi a s dechberoucím designem.
Jak už jsme u značky Honor zvyklí, nové cíle v kombinaci s unikátním designem a prémiovými výrobními materiály jsou nejlepšími předpoklady, aby se HONOR prodral na přední místo v kategorii mobilních telefonů na trhu.
Na další novinky z kategorie chytrých telefonů se můžeme těšit už během několika měsíců.