Honor si může pochvalovat úspěšnou expanzi se svými smartphony za hranice domovské Číny. Značka, která se na sklonku roku 2020 osamostatnila od dříve mateřského Huawei, zaznamenala meziroční nárůst v objemu dodaných smartphonů do prodeje ve výši několika stovek procent v různých světových regionech.
Největší osminásobný růst (+700 %) dokázal Honor realizovat na rozvíjejících se trzích Latinské Ameriky. V Asii se růst vyšplhal na šestinásobek a zásadní nárůst o 400 % vysledovali analytici z výzkumné agentury Counterpoint Research také v Evropě. Porovnávala se první čtvrtletí roku 2022 a 2023.
Nejoblíbenější smartphony Honor v Česku:
Další oblíbené smartphony Honor
Zatímco loni značka zaujala hlavně svojí „číselnou sérií“ smartphonů (např. Honor 50), letos už se ve větší míře prodávaly i modely z vlajkové řady Magic a ze základní řady X. Poměr těchto řad je podle výzkumníků zhruba 23 : 49 : 28 (největší zastoupení má stále číselná řada) a nejčastěji prodávanými modely jsou Honor Magic4 Pro, Honor 70 a Honor X8.
Jedním z klíčových úspěchů globální expanze jsou podle analytiků partnerství uzavřená s velkými operátorskými skupinami. Honor spolupracuje například s britským operátorem Three („3“), italským Wind Tre nebo francouzskými Orange a SFR. V Česku má prakticky kompletní portfolio Honoru v nabídce zařízení operátor O2 a většinu modelů také Vodafone. Naproti tomu T-Mobile telefony Honor zatím do své nabídky nezařadil. V Evropě se přes operátory prodá zhruba 40 až 55 % všech telefonů.
Zdroj: Counterpoint Research