HP iPaq rw6815: malý komunikátor pro velké nároky (test)

Diskuze čtenářů k článku

Martin  |  11. 05. 2007 19:09

Zakaznik si to nevyzvedl a proto, kdo ma zajem volej nebo piste na 605 883 619

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 05. 2007 19:07

Kdo ma zajem o novy kousek za super cenu, napiste mi e-mail nebo zavolejte na 605 883 619.
Byl koupeny pro zakaznika, ktery si jej nevyzvedl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bociš  |  24. 01. 2007 11:51

Zdravim lidi. Potřeboval bych poradit s připojením k internetu. Samotný PDAčko přes O2 připojim, ale občas bych potřeboval připojit k internetu NoteBook. Potřeboval bych ho připojit úplně stejně jako přes obyč telefon, jen se to PDAčko při připojování chová tak, jak neznám.
Nevíte někdo, zda se musí instalovat nějaké modemové ovladače do notebooku, nebo něco special nastavovat ať v NB nebo na PDA???
Díky za rady...
ZADR, Bociš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MartinM  |  07. 01. 2007 18:16

Dobry den, chcel by som sa opytat ci ma filtrovanie hovorov a vyzvanacie profily? Popripade ci sa tato funkcionalita da doinstalovat? Dakujem vopred za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joe  |  11. 01. 2007 20:34

zánovní s papírma za 9000, Ostrava a oklí, nevhodný dar. Komplet v krabici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  17. 12. 2006 16:22

Už dlouho jsem hledal nějakou záměnu svýmu předpotopnímu iPaqu a telefonu SE t39 a nakonec jsem se dočkal, už tohle HP pár týdnů používám. Je potřeba se na to dívat tak, že za necelých 13 tisíc máte rozumně velký mobil s pěkným vzhledem, kvalitním displejem, HF, ucházející výdrží, s otevřeným OS a tedy s možností neomezené instalace SW. Velice použitelná správa kontaktů, mnohem víc mi také vyhovuje psaní na displej než hw klávesnice. Neznám jiný zařízení s podobnýma rozměrama, který by za takový peníze bylo natolik nabušený použitelnýma funkcema.

Jinak bez problémů provozovatelnou "killer" aplikací je na tomhle HP Skype, proto asi moc oblíbené u operátorů nebude. Na cestách se mi to jen díky téhle funkci za pár měsíců zaplatí. Díky téhle funkci u mě odpadla spousta dražších 200 MHz zařízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MartinO2  |  17. 12. 2006 21:11

Vykonny procesor samozrejme neni k zahozeni,nicmene Vam budu oponovat v tom,ze 200MHz zarizeni pouzivam uz pomerne dlouho, skype je jedna z nejuzitecnejsich nainstalovanych aplikaci a bez jakychkoliv problemu jsem pretelefonoval uz cca. 102 hodin(ne presne,pocital jsem to jenom zhruba).200 MHz zarizeni bych prave proto nezahazoval,i kdyz maji urcite vuci zarizenim s lepsim procesorem jasnou slabinu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  18. 12. 2006 00:13

Asi záleží jak to u koho chodí. Co jsem četl, tak někomu Skype nechodil na 200 MHz vůbec, někomu trhaně. Asi to taky závisí na jiných nainstalovaných aplikacích. I těch 400 MHz je na neupravený AVI na hranici (prý jde tohle HP bez problémů přetaktovat na 516 MHz), všechno ostatní chodí jak z praku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc, Jiří Kuruc  |  18. 12. 2006 09:22

Třeba na MDA Compact III (HTC P3300) běželo skype taky bez problémů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  18. 12. 2006 11:46

Na AVI nepotrebujete ani tak vykon CPU, jako spise vykon grafiky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  18. 12. 2006 20:31

Provozujete Skype pres EDGE? Poridil jsem si tuhle masinku ale jeste nemel dost casu se v ni postourat a nainstalovat vse potrebne ... Ma cenu instalovat skype? Chodi pres EDGE u Erotelu OK? Diky za info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  18. 12. 2006 15:18

"Neznám jiný zařízení s podobnýma rozměrama, který by za takový peníze bylo natolik nabušený použitelnýma funkcema."
Ja jo, treba Treo 680 v cechach za nejakych 11-13tisic (s dani). Poznal by jste, co je 'velice pouzitelna sprava kontaktu', kde doslova jednou rukou vyberte a vytocite behem par vterin kontakt z tisice ulozenych (nebo vytocite cislo kdyz neni shoda a telefon si mysli ze tukate proste cislo), kde muzete tocit cislo i z obycejneho textu (treba z webove stranky). Nebudu se prit o pojem otevreny OS; neni to ani windows (s privlastkem) ani PalmOS, jen na palma je toho vic a delaji PDA o par patku dele, je to znat na pouzitelnosti a vyuzitelnosti programu. Vydrz na baterky; kdyz nestaci skoro tyden na originalni baterce 1800mAh, da se za tisicovku koupit 2400mAh (ted dokonce neuveritelnych 3200mAh pro modely, ktery se u nas momentalne neprodavaji).
Zadny flame plz, jen jsem se pobavil recenzi i nekterymi prispevky. Hledani uz objevenych a overenych cest je taky potreba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kája  |  22. 12. 2006 22:56

Mno co se vám na tom výroku nezdá? Treo 680 je (pokud správně počítám) o 11mm vyšší, o 1mm širší, skor 2mm širší a váží o necelých 30g více...o tom mluvil autor I když pravda, nejedná se o výrazný rozdíl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pantani  |  26. 12. 2006 10:24

nemá náhodou treo 680 v základu pouze 1200 mAh baterku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KenX  |  17. 12. 2006 13:55

Po zkušenostech s přístroji iPAQ 6450 a hw6340 už potřetí do řeky HP nevstoupím a budu před tím každého varovat. HP5450 byl ve své době luxusním modelem s WIFI, čtečkou otisku prsku a dokonce tam byl díra na SIMkartu protože se předpokládala produkce modelu s GSM modulem. Bohužel v přístroji byla stará verze mobilních windows a zatímco u jiných výrobců byl upgrade na novější soft zdarma, u HP se za něj platily těžké peníze. Přejít na novou verzi bylo nutné už proto aby vám fungovalo třeba WIFI. Jenže ouvej, v nové verzi sice něco fungovalo, ale jiné věci zas ne. Moc dobře si pamatuju závist uživatelům jiných zařízení jaký mají support zatímco HP nabízel zákazníkům v supportu jen dementní kravinky zatímco zásadní věci neřešil. Dělal mrtvého brouka až si lidi koupili něco nového. O tom že byl přístroj dvakrát v opravě ani nemluvím (zacházelo se s ním slušně, vždy to byla náhlá nezaviněná porucha). Na hw6340 nemám ani žaludek vzpomínat, nechápu že takový přístroj vůbec pustili do světa. HP už nevěřím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garfi  |  17. 12. 2006 20:57

Máš naprosto pravdu: HP nikdy. Notebook se mně po roce odporoučel neopravitelně s ohledem na cenu opravy, tiskárna má soukolí čističe z plastu a po inovaci je z mosazi, ale za 700Kč!! Fotoaparát HP715 je navržen nějakým debilem. To není nadsázka, přístroj znám do atomů. Tak tedy nikdy HP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2006 10:49

Doplním jen pár postřehů pro případné zájemce:

"Velikost písma v systému lze upravit, nicméně miniaturní virtuální klávesnice je již na hranici použitelnosti."
-> Nastavit si velká tlačítka, pak se dá ťukat i nehtem, případně nainstalovat nějakou full screen keyboard aplikaci

"Hlavní chyba rw6815 tkví v absenci ovládacích tlačítek pod displejem, konkrétně tlačítek pro otevření nabídky start a zejména veledůležité OK/Close"
-> Existuje spousta utilit (třeba SmartsKey), které toto chování nastaví třeba na dlouhé držení kontextových kláves (levé Start menu, pravé OK/Close), a dá se s tím krásně fungovat

- SmartDialing je pro pohodlné telefonování opravdu nutnost, je super, že jde doinstalovat aspoň dodatečně jak uvádíte v článku, jinak škoda i těch dalších drobností, na které se HP vyflákl, když přitom HTC to má už jakou dobu a mohli se krásně inspirovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  17. 12. 2006 11:26

Děkuji za doplňující informace. Vskutku - mám pocit že HP dělá dílensky a technologicky slušná zařízení, ovšem bez jakéhokoli zájmu o praktickou stránku věci. Neřeší chyby, které jsou již dávno úspěšně vyřešeny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2006 10:03

Mno - sice jsem to tady uz nekolikrat na MM psal, ale tak jeste jednou pro zopakovani - tohle neni zarizeni HP - dela to pro ne Quanta (aneb je to prebrandovanej (a odrbanej) O2 XDA Atom), takze mluvit o dilenskem a technologickem zpracovani HP... HP jedine, co na tom udelalo je v podstate "bonusovej SW" (to co tam vicemene chybi a na co nadavate ;o) )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  25. 12. 2006 13:44

To ano, ale HP je určitou zárukou kvality. Přestože je to rebrandované, určitě by HP nelepilo svou značku na nějaký rozvrzaný nevzhledný stroj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MikeX  |  17. 12. 2006 06:56

Proc takovy xindly vubec berete na test? Kominikator, ktery nema minimalne VGA rozliseni (640x480) je k nicemu a na brouzdani na netu nepouzitelny. Roliseni 320x240 neni nic jineho nez ostuda. To uz je v podstate dnesni libovolny mobil stejne pouzitelny. Tak na co kupovat toto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolfgang  |  17. 12. 2006 08:43

Ano, spravne si to nazval ksindlem, nebot to ma OS od Brany a nema to klavesnici = nepouzitelny ksindl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomin  |  17. 12. 2006 09:46

je to tak...
mam samsunga, 320x240, cte pdf, xls, doc. mam tam mini operu kterou nemuzu nainstalovat ani na PPC2002, mam tam ssh klienta, µSD kartu, co vic si prat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  17. 12. 2006 13:26

...mam tam mini operu kterou nemuzu nainstalovat ani na PPC2002... . Problém představují nejrůznější skripty, stránky otvírané do nových oken a podobně... . Motorola A780 . Linux nemá chybu . Integrovaný GPS s navigačním SW CoPilot (na kartu MicroSD 1GB se vejde kompletní mapa Západní Evropy nebo USA+Kanada). Dotykový displej 320×240 bodů, rozpoznání ručně psaných českých písmen. Pamět 48MB + až 2GB MicroSD. EDGE/GPRS, Bluetooth (Internet Gateway pro notebook), Mini USB. Prohlížeč OperaMini (surfování), Mail klient, VPN klient, prohlížeč Word, Excel, PDF, RealPlayer (mp4, 3gp, mp3), foťák 1.3Mpx Lze dohrát JAVA aplikace (např. Slovník EN-CZ Utisoft, SmartBanka Živnobanka, 3D FreeFlight letový simulátor aj.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GreenBeret  |  17. 12. 2006 13:45

Otvor a šulén v jedné osobě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  17. 12. 2006 10:08

Souhlas, bez VGA to není na nic.
A ještě hned na začátek napišou: "Nabídne ... kvalitní dotykový displej..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2006 10:55

VGA na displeji s takto malými fyzickými rozměry, v přístroji určeném jako náhrada telefonu, kde je brouzdání na webu okrajová záležitost? Promiň, ale mimo jsi ty, tvrdit, že komunikátor bez VGA je k ničemu. Pokud chceš hlavně surfovat, číst texty apod., tak se logicky podíváš po zařízení, které je větší i fyzicky, ale cpát VGA do tohohle prcka, abys to pak četl s lupou, to fakt nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radon  |  17. 12. 2006 13:18

souhlas, mám Compacta a to rozlišení stačí - všichni co v diskuzích pořád vytahují VGA rozlišení asi neznají rozdíl mezi MDA a PDA.
MDA = fyzicky poloviční displej proti PDA, navíc problém se spotřebou, zařízení je trvale zapnuté kvůli integrovanému mobilu (spotřeba VGA displejů výrazně vyšší)
PDA = dnes už jednoznačně jen s VGA displejem, spotřeba tak nevadí, přístroj se zapíná jen občas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  17. 12. 2006 14:43

Kdyz ma neco rozliseni 640x480 neznamena to, ze oproti zarizeni s 320x240 bude vse 2x mensi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 12. 2006 15:23

Jj, proto ten původní kritik chce VGA, aby si tam pak 2x zvětšil písmo, a měl to všechno fyzicky stejně velké, ale hladší, pro webové stránky fakt přínos. A jinak zdravíčko slouží?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  18. 12. 2006 11:44

Pochopte, ze VGA na PDA standardne neznamena 2x mensi pismo, ale pouze 2x vetsi "jemnost" (DPI). PDA si muzete ovsem pomoci nejake dodatecne utility prepnout do realVGA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  17. 12. 2006 15:22

Ehm ... "komunikátor, který nemá rozlišení aspoň 640x480 je k ničemu" ... takže podle tebe je 99% komunikátorů k ničemu?
To si je asi musej kupovat nějací trotlové, že? Ještě že jsou i tak chytří lidé jako ty, to nás všechny nesmírně těší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hehe  |  17. 12. 2006 21:16

dmnt vylez po roce z domu a kouká že..? všechny komunikátory pičko maj takový rozlišení :DDDD je to uplně v pohodě než začneš kecat sračky vemsi nějakej do ruky ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
newim  |  25. 12. 2006 19:39

chlapce nemusis mluvit vulgarne, ale patrne to patri k tvymu vzdelani, kazdopadne tenhle mobil je jedinecnej - cena v porovnani s napr. HTC nema konkurenci a klavesnice se ti za chvili vojede, pokud mas splin z displeje, nemej strach - 65 kilo barev udela svy a mas to srovnatelny s tim tvym rozlisenim a takovej displej, kterej si rekl ty tak ten sezenes malokde a za mnohem vetsi penize nez tohle..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghx  |  17. 12. 2006 01:12

Musim souhlasit s "hodnocenim" OS, tento konkretni mobil jsem nezkousel, ale kolega si onehda koupil HTC TyTN Dataphone a nateseny ho prinesl. Par dni jsem ho mel pujceny a musim rict ze me docela zklamal. Pomerne caste restarty, alespon pro me neintuitivni ovladani, spousta drobnosti ktere "zivot" s nim vcelku zneprijemnovaly. Sam mam uz starsi Treo650, tohle byl muj prvni telefon s WM a tak nejak jsem cekal vic. Skoda :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  17. 12. 2006 10:59

ježiš proč já sem vůbec chodím obecná míra stupidity bývá na Mobilmanii velice často několikanásobně překročena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sodovka  |  24. 12. 2006 10:05

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  17. 12. 2006 18:52

Nemyslím si, že by to s těma restartama bylo tak zlé, HP jsem například restartoval během 14ti dnů asi jen dvakrát, z toho jednou po instalaci smart dialeru :)

Měl jsem na mysli spíše to ovládání, správu běžících aplikací a podobně. Aby se s tím dalo pracovat, musí člověk doinstalovat několik věcí (ostatně jako u Windows že ano). A to pro začátečníka nemusí být zcela triviální...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
staubein  |  18. 12. 2006 08:09

Nerikam ze system je od zacatku moc pouzitelny, ale existuje plno free aplikaci, ktery z techto zarizeni dela mocne nastroje a prace s nima je pak velmi příjemná. Kdyz jsem mel sve prvni zarizeni s WM, tak mi take chvili trvalo nez jsem si zvykl na ovladani, ale to se u takhle rozdilnych zarizeni da ocekavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor