HTC už několik let nezveřejňuje v rámci svých kvartálních výsledkových listin počty prodaných smartphonů. I kdyby čísla uváděl, nebyl by to radostný pohled. Objemy prodeje kontinuálně klesají a podle analytické agentury Trendforce má letos tchajwanská společnost prodat pouze 13 milionů smartphonů. To je téměř o 27 % méně než loni.
Co na tom, že HTC 10 je jedním z nejlepších současných smartphonů. Pokud se to zákazníci nedozví a zařízení nebude včas v prodeji, firmě to žádné výnosy nepřinese. Každý týden otálení přitom stojí peníze
Tržby nemá bohužel výrazněji posílit ani současný vlajkový smartphone HTC 10, kterého se podle odhadu analytiků prodá pouze milion kusů. Jde přitom o velmi povedený model (recenze zde), který může směle konkurovat letošní smartphonové špičce v čele se Samsungem Galaxy S7 a S7 Edge. Na rozdíl od nich se ale například na českém trhu nové HTC stále neprodává.
Každým týdnem odkladů utíkají firmám tržby, protože zákazníci, kteří nebyli rozhodnutí pro konkrétní značku, dají přednost podobně vybavenému modelu konkurence, který je dostupný. Samsung tak za úspěšná prodejní čísla „es sedmiček“ částečně vděčí i letošní ospalé konkurenci. Podobně nelogicky jako HTC se chová také LG, které svůj model G5 stále na český trh neuvedlo.