Huawei Ascend G600: zopakuje úspěch G300? [recenze]

Střední třída telefonů s Androidem se rozrůstá o nový model čínského výrobce Huawei. Zopakuje úspěch staršího sourozence G300?

Aplikace a multimédia

Aplikace Documents To Go je bohužel pouze v omezené verzi, na editování nebo vytváření nových dokumentů tak můžete zapomenout. U levnějšího modelu se to dalo ještě pochopit, u G 600 se mohl výrobce pochlapit a použít plnou verzi. Takhle jenom straší v telefonu, protože odinstalovat ji nelze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Úvodní obrazovka Documents To Go, Documents To Go – možnosti práce s dokumentem

Jednoduché Poznámky poslouží k poznamenání drobné myšlenky, propracovanější alternativu pak hledejte na Google Play. Správce souborů je vcelku povedený, běžnou práci s interním úložištěm telefonu i vloženou paměťovkou zastane bez problému. O svítilně již byla řeč, k dokonalosti jí chybí snad jenom widget s rychlým přepínáním (zapnuto × vypnuto). Pro případ problému s telefonem je určena aplikace Zálohovat vše, jejíž název mluví za sebe. Kromě standardní klávesnice můžete využít i alternativu od Huawei.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vytváření poznámky, přehled poznámek, správce souborů – zobrazení složky na kartě, správce souborů – možnosti práce se složkou
Vypnutá svítilna, zapnutá svítilna s maximální intenzitou, volba zálohovaných položek, alternativní klávesnice

K poslechu hudby lze použít dvě aplikace. Hudba+, kterou lze ovládat z uzamknuté obrazovky, si nedělá velkou hlavu z informací ve vašich skladbách a bez ohledu na tagy seřadí jednotlivé skladby podle abecedy. Jedno české album dokonce rozdělila na dvě (rozsypaný čaj místo diakritiky by ani nevadil, s tím mají problém snad všechny). Proto asi častěji sáhnete po aplikaci Hudba Play, která již řadí skladby korektně, budete se jen muset obejít bez ovládání na zamknuté obrazovce. Nebo obě aplikace ignorujte a vyberte si vlastní, která vám lépe sedne.

Hudba+ – přehrávání skladby, Hudba+ – seznam skladeb v albu, Hudba Play – přehrávání skladby, Hudba Play – seznam skladeb v albu

Pokud pustíte hudbu z dvojice hlasitých reproduktorů na zádech telefonu, připravte se na slušně hlasitý výstup, kterému však chybí výraznější basy. Na nějaký hromadný poslech to není, nemusíte se ale bát, že až budete někomu pouštět video z YouTube, nebude nic slyšet. Rádio vyžaduje připojená sluchátka, RDS se bohužel nekoná.

Fotoaparát

Fotoaparát u předchozího modelu velmi příjemně překvapil, o překvapení se postarala i jednotka v Ascendu G 600, tentokrát však v negativním směru. Telefon neumožňuje nastavit, respektive vypnout zvuk spouště. Otravného cvaknutí se nezbavíte ani jinde fungujícím hackem v podobě ztišení telefonu (vypnutí zvuků). To by se dalo ještě přežít, ta pravé pohroma přichází v okamžiku, kdy chcete zostřit na jiné místo, než je střed obrazovky.

Prostředí a nastavení fotoaparátu

Telefon zabzučí (simulace pohybu čoček), pípne (mám zaostřeno) a poté už můžete klepnout na spoušť, aby se ozvalo finální cvaknutí a orchestr doprovodného hluku mohl utichnout. Zpoždění reálného sejmutí scény, které je provázeno již zmíněným hlasitým cvaknutím, se pohybuje přesně v době, kdy nabydete přesvědčení, že telefon focení nezaznamenal a stisknete spoušť ještě jednou, tentokrát naštěstí bez jakékoliv další reakce. Celá tato fotografická diskotéka je natolik otravná, že mnozí zavrhnou focení, i kdyby telefon fotil jako zrcadlovka, protože prostě nechtějí být ve svém okolí za exoty.

Ukázkové fotografie v maximálním rozlišení:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kvalita fotek není zlá, pokud se vám podaří zastihnout dobré světelné podmínky, jsou i dostatečně ostré. Mohly by mít lépe prokreslené detaily i sytější barvy, největším problémem je ale téměř všudypřítomný šum a občasné přepaly. U osmimegapixelového snímače (a telefonu vybaveného dvoujádrovým procesorem) vyvolá maximální možné rozlišení videa 640 × 480 bodů rozpaky, údiv a špatný dojem z fotoaparátu rozhodně nijak nevylepší.

Ukázkové video:

Závěr

Cenově se Ascend pohybuje od 7 500 korun (pokud netrváte na oficiálním dovozu, dostanete se i o několik stovek níže). Může být zajímavou volbou, pokud chcete velký displej a cena je pro vás klíčová. Jako celek funguje dobře, trápí ho však spousta drobností, které z něj v součtu dělají jen další běžný telefon, který spadá do nevýrazného průměru. Velký potenciál (levný telefon s velkým displejem v dané třídě) se tentokrát ani zdaleka nepodařilo vytěžit jako u modelu G 300.

Nabízí se srovnání s LG Optimus L9. Ten má i přes větší 4,7" displej stejné rozlišení i rozměry, je o milimetr tenčí, nezanedbatelně lehčí a má rovný gigabajt paměti. Sony Xperia P na to jde z druhé strany, nabídne stejné rozlišení na „pouhých“ čtyřech palcích, hmotnostně je srovnatelná s LG, rozměrově je o něco menší. Oba stojí zhruba o pětistovku více a Ascend bohužel nemá nic, čím by je výrazně porážel. Spíše je jenom doplní a vy tak můžete v segmentu do osmi tisíc korun vybírat z více alternativ.

Témata článku: Huawei, , , , HTC One, HTC One (E8), HTC One (M8), HTC One X, HTC One X+, Huawei Ascend G300, Huawei Ascend G600, LG Optimus, LG Optimus L9, Samsung Galaxy, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy S II, Samsung Galaxy S III, Sony Xperia P, Závaží, Útroby, Stejný rozměr, Rozpaky, Úspěch, Rychlé vyhledání, Hlasitý výstup,