I přes současnou nepříznivou konstelaci politických sil se smartphonům Huawei v Evropě daří. Podle čerstvé analýzy společnosti Counterpoint Research za první čtvrtletí 2019 se čínský výrobce umístil na druhém místě za Samsungem s 26% tržním podílem a přeskočil tak třetí Apple o pět procentních bodů. Celkově poklesly prodeje smartphonů na nasyceném evropském trhu meziročně o 3 %.

Podíly značek v Evropě v 1Q 2019 (Zdroj: Counterpoint Research)
Velké rozdíly panují mezi regiony západní a východní Evropy. Zatímco západ ještě stále nepatrně preferuje smartphony od Applu, východ (včetně ČR) má v největší oblibě Samsung a Huawei. Dohromady tyto dvě značky drží v regionu CEE téměř dvě třetiny trhu. Popularita Applu zde klesá a na jeho místo se pomalu ale jistě tlačí čtvrté Xiaomi.


Podíly značek v subregionech západní a východní Evropy (Zdroj: Counterpoint Research)
Do první pětky se v rámci Evropy dostal s dvouprocentním podílem za ultralevné telefony také Alcatel. Čtyři z pěti prodaných telefonů jsou v Evropě podle Counterpoint Research chytré. Evropa se na celkovém globálním prodeji smartphonů podílí pouze necelými 15 %. K nejagresivněji expandujícím značkám na starém kontinentu patří Xiaomi a Oppo.