Huawei chce být jedničkou, zaměří se na vyšší segment

Huawei má ambice stát se největším producentem smartphonů s Androidem. V centrále společnosti v Šen-čenu to na setkání novinářů prozradila šéfka PR Ada Xu.

Huawei hodlá tohoto cíle dosáhnout zeštíhlením portfolia a zaměřením na kvalitu. V každém segmentu chce firma nabídnout prémiový smartphone, přičemž značky Huawei a Honor budou nadále koexistovat. O zavedení dalších brandů firma v tuto chvíli neuvažuje.

Klepněte pro větší obrázek

Strategie přitom nebude taková, že značka Huawei má fungovat pouze pro vyšší modely a Honor pro lowendy. Společnost s oběma brandy pracuje na míru jednotlivým trhům a může se stát, že pro totožný produkt použije obě značky. To je i případ nově představeného chytrého náramku Huawei Band, který se u nás bude prodávat pod značkou Honor. V evropských zemích se počítá se zařízeními s průměrnou cenovkou 400 až 500 euro. Již nyní Huawei dosahuje s těmito smartphony v některých zemích výraznějších podílů, např. 35 % trhu ve Španělsku a 25 % v Itálii.

Postupného zeštíhlování portfolia jsme si u Huawei mohli všimnout už během posledních dvou let. Zatímco dříve značka dominovala zejména v nižší a střední třídě, kde nabízela i desítky modelů v řadách Y a G (včetně různých modifikací pro operátory), letos se její nabídka smrskla zhruba na dvacet smartphonů, z nichž firma aktivně propaguje pouze ty dražší s cenovkou od 10 tisíc korun a výše. Na českém trhu jsou v současnosti nejaktuálnější modely Huawei G8, Mate S a Honor 7.

Posila z Applu

Aby Huawei dosáhlo svého vytyčeného cíle, muselo by za čtvrtletí prodat okolo 80 milionů smartphonů. Přesně tolik aktuálně prodává světová jednička Samsung. Rekord Číňanů je zatím 30 milionů za kvartál, kterého dosáhli ve druhém čtvrtletí letošního roku. Za celý letošní rok firma očekává 100 milionů prodaných smartphonů. Základním stavebním kamenem portfolia zůstanou řady Mate, P, G a Honor.

Klepněte pro větší obrázek
Centrála společnosti Huawei leží v jihočínském městě Šen-čenu, kde má firma k dispozici rozlehlý kampus s veškerým zázemím

Přispět k ještě většímu zájmu o značku má přispět také pokračující vývoj vlastní nadstavby EMUI, kterou Huawei používá k „překrytí“ čistého Androidu. Do vývoje firma angažovala softwarovou designérku Abigail Brodyovou, jež dříve pracovala pro Apple. Jejím úkolem nebude pouze inovovat prostředí pro smartphony, ale také zastřešit platformou EMUI systémy chytré domácnosti a internetu věcí včetně připojených automobilů. Již nyní patří nadstavba EMUI k jednomu z nejlépe odladěných UI postavených na Androidu.

Cestu a pobyt redaktora hradila společnost Huawei.

Diskuze (26) Další článek: YouTube Music pro Android a iOS: Google chce pohřbít Spotify a spol!

Témata článku: Huawei, Honor 7, Huawei G8, Značka Huawei, Segment, Řada y, Jednotlivý trh, Huawei Band, Centrála, Prémiový smartphone, Záměr, Světová jednička, #Huawei, Brandy