Hudební mobily nastupují, kdy vytlačí MP3 přehrávače?

Diskuze čtenářů k článku

tom  |  30. 09. 2005 10:48

"Označení Walkman společnost Sony stále používá i u svých nejnovějších produktů, ale pomalu upadá do zapomnění. Zákazník se dnes ptá po MP3 přehrávači nebo discmanu." MAM TAKOVY DOJEM, ZE DISCMAN JE TAKY ZNACKA VLASTNENA SONY A TAKY POUZIVANA OBECNE.... TO JEN NA OKRAJ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  30. 09. 2005 10:47

"Označení Walkman společnost Sony stále používá i u svých nejnovějších produktů, ale pomalu upadá do zapomnění. Zákazník se dnes ptá po MP3 přehrávači nebo discmanu." MAM TAKOVY DOJEM, ZE DISCMAN JE TAKY ZNACKA VLASTNENA SONY A TAKY POUZIVANA OBECNE.... TO JEN NA OKRAJ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joko  |  28. 09. 2005 14:29

Podla mna zalezi moc na tom ako sa takyto mobil vyuziva. Niektory ludia ho mozu ako mp3 player pouzivat npr ked niekam nahodou dlhsie cestujem tak si vytiahnem z tasky sluchatka a pocuvam svoje oblubene mp3 popripade radio, co je aj moj pripad. Alebo eu ludia kktory stale behaju so sluchatkami na usiach a odrana dovecera pocuvaju mp3ky co je trochu odveci ale ja im tuto moznost neberiem. A pre tuto druhu skupinu ludi je urcite vhodnejsi mp3 player ako mobil s mp3 player kedze ten ozaj nejak extra dlho nevydrzi. A neviem ktory velky fanusik by pocuval na mobile mp3ojky na sluchatkach co sa bezne dodavaju k mobilu. Poniektory mp3 zavislaci by asi dost zaplakali. A takyto ludia si radsje kupia nejaky kvalitny mp3 player npr v kombinacii so sluchatkami koss porta pro....
To len z mojej strany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 09. 2005 12:58

Já nevím proč pořád přehlížíte BT profil pro bezdrátový stereo poslech ve sluchátkách. To bude podle mě hlavní důvod, proč začít používat třeba mobil jako náhradu za samostatný MP3 přehrávač. Hlavní nevýhodu totiž rozhodně vidím v tom, mít mobil uchycen na nějakém kabelu. Pokud budou časem tato bezdrátová sluchátka za lidovou cenu, tak už převálcování mp3 přehrávačů mobilama nestojí nic v cestě. Samozřejmě pokud uživatel nebude ještě náročnější a nekoupí nějaký přehrávač s velkým pevným diskem.
Ovládání, kapacita paměti a kvalita zvuku u mobilů už je na dobré úrovni. Nevím co každý má s malou výdrží.. To se pohybujete týden po pralese nebo co? Výhoda all-in-one řešení je i nepochybně v tom, že po nalezení civilizace nepotřebujete 8 zásuvek na dobíjení baterek..  (Sakra, teď si trochu protiřečím.. bezdrátová sluchátka budou muset mít vlastní baterii.) Jinak zanedbávám kvalitu přenosu zvuku po tom BT, ještě sem neměl tu čest vyzkoušet, ale doufám, že zde nebude problém..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  27. 09. 2005 13:38

bezdrat sluchatko??? dalsi baterie proto mam u laptopu stale mysku s dratkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
YAMATO  |  27. 09. 2005 19:38

Jo jo, kvalitní a cenově přijatelná BT sluchátka + má K750i s 512 MB kartou a budu navýsost spokojen! Ono to dřív nebo později přijde, ale kdy to bude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 09. 2005 22:51

Už to přichází... nové telefony už by většinou A2DP měli podporovat a sluchátka se dají sehnat již u nás.. Například od toshiby nebo ovislinku.. Výběr je zatím ale rozhodně malý, to ano..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
high-speed  |  27. 09. 2005 12:47

jinak mylsim ze taky velky probelm densnich mobilnich zarizeni je mala kapacita baterie, cim vic funkci integrujeme tim je hrosi vydrz baterie, vyrobci by mely taky zapracovat v oblasti setreni energie(lepsi mene nenergicky narocni displeje..), naji jiny druhy baterek, s vetsi vydrzi(ze by palivovy clanky), v fotomobilech pouzit co nejkavalitneji optiku a co nejlepsi snimaci cipy s nizkou energickou narocnosti, a co nejmensim šumem(což je VELKY problem fotomobilu), mylsimm ze mala optika(ale kvalitni) tolik nevadi k kvalitnim obrazkum, jak mala kvalita cipu, keter trpi velkým sumem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
high-speed  |  27. 09. 2005 12:41

Urcite verim že prehravače v mobilech budopu velmi oblivene a ukrojhi si svuj krajich trhu,sým vlastnim SE k750i a i kdyz ma sve chyby(musim delat playlisty atd, konektor 3,5 jack primo v telefonu by se taky hodil)tak me pro poslech hudby napriklad v autobuse uplne stačí...no jinak asi nejakymu diskofilova co ma spunty v uších 12h denne to bude málo, ale verim ze vetsine lidi, to bude stacit. Vidim v hudebnich mobuilech a integraci tvz. zarizeni vse v jedom velkou budoucnost,protože proč byste sebou nosily 10 ruznych vec i kdyz muzete nosit jen jednu. a mobily ted proživaji velky boom,myslim že i fotacky v mobilechmaji budoucnost(k750i), ale musi se hlavne zapracovat na optice a na kvalite snimaneho cipu, napriklad ne furt jenom cpát vic mefgapixelu na cim dal mensi cipy(potom se nesmime divit proc maji fotomobily takovy probelmi ze šumem), naprikald pouzivat skleneny cocky, ale to je zase drahy, ale beztak verim ze by se dal do mobilu v pohode integrovat pri pouziti kvalitnich komponent a a orentaci na pouzitelnost(ne marketingovou strategii(např. vic megapixelu= automaticky lepsi fotomobil), mylsim ze SE k750i je dobry tah v obalsti fotomobobylu(ale beztak problemi ze sumem tu sou dost velky, dpoufam ze se SE dale zameri na zlepseni cipu a optiky a nebu tam cpat furt vic megapixelu), jink i W800i je taky dobry počin,tento mobil bude mit buoducnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasin  |  27. 09. 2005 11:15

Podle mne jde i o zivotnost, diskmana mam uz asi 5 let a porad hraje a je v pohode. Telefon mam za tu dobu uz asi 9.  Tak nevim co je lepsi koupit neco zvlast a mit to dyl nebo si kazdou chvili priplacet neco vic k telefonu za jednu fci navic?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gandalf  |  27. 09. 2005 10:13

Mobily s mp3 měli dva problémy kapacita a výdrž.Kapacita je už současných telefonů dostačující,každý si muže koupit 512 MB MMC nebo v budoucnu N91 s HDD, ale ta výdrž je katastrofální.Na to dnešní baterie nestačí a připad k telefonu bateri 1100 mAh taky není řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ferda  |  28. 09. 2005 19:20

Souhlas s důrazem na slově MĚLY. SIemens SL45i hravě zvlada MMC o kapacitě 1GB (FAT16 zmakne tusim maximum 2BG) i když prace při vytvaření playlistu po 30-ti skladbach je na něm jak na kostele. Vice najednou totiž nezvladne. Ppodivejte ovšem kdypak přišel na trh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stanley  |  27. 09. 2005 08:15

když pominu ostatní slinty v článku, tak tohle je moudro, který by se mělo vytesat spíš do kamene, toho je na internet škoda.. "Zaměřit by se mohli na velkokapacitní přehrávače s pevným diskem nebo naopak na miniaturní přehrávače s pamětí flash. Zbytek mohou obsadit mobilní telefony." co je proboha ten zbytek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ekim  |  27. 09. 2005 07:56

A nebyl v Evrope prvni Siemens SL45i? Nevim proc se o nem nezminili pac tohle byla budoucnost....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  27. 09. 2005 01:26

S debilními plastovými "foťáčky" už dnes není kam jít, a tak výrobci hledají další skulinu na trhu, která by nikoho neurazila ("nechci - nepoužívám") a o kterou by se mohl opřít marketing ("my máme...!"). A teenageři zas budou rozbíjet prasátka na novou krabičku, jen aby byli "in"
Ale když realisticky porovnám každodenní užitečnost hudebního přehrávače (pokud nefunguju jako "infolinka", dá se používat pořád) a "foťáčku" (bídné mazanice, dobré leda tak na posílání MMS za 10,-) a připočtu k tomu přítomnost velké kapacity vhodné na přenášení čehokoliv, vítěz je myslím jasný...
(...zlatá MPx200 )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 09. 2005 12:45

S debilními plastovými "foťáčky" už dnes není kam jít?  To je největší nesmysl diskuze.... Počkej za rok, možná budeš překvapen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ruda  |  27. 09. 2005 01:06

Je dobre, ze mobilni telefony zacinaji integrovat vedle PDA funkci i MP3 prehravace (a doufam, ze pozdeji i video prehravace). Trh potrebuje i tento segment zbozi. Nicmene si myslim, ze mobilni telefony v nejblizsi dobe nemaji sanci ohrozit pozici MP3 prehravacu. Vzdy bude vice lidi, kteri preferuji sluzby/funkce oddelene a za to plnohodnotne.
Lide proste vnimaji a pouzivaji veci na zaklade emocnich vzorcu, ktere kopiruji do jiste miry jejich kulturni a behavioralni navyky. To neznamena, ze mobily s MP3 nebudou popularni, urcite si svou klientelu najdou, ale za trend bych to nepovazoval. Napriklad telefony s FM prijimacem take zaujimaji jen okrajove spektrum...nebo jiny priklad - uz desitky let existuji sdruzene pristroje typu a presto si lide tyto pristroje radeji porizuji oddelene.
Je to opravdu spise o tom, jak vnimame sve jednotlive cinnosti - jak k nim pristupujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  27. 09. 2005 01:44

No jo, ale takhle někteří výrobci "kvalitních lampových rádií" uvažovali i někdy v 50. letech, když se začaly vyrábět první tranzistoráky - a pokud dávno nezkrachovali, dodnes je živí jenom pár nadšených hifistů a nebo dávno přešli na ony opovrhované "tranďáky".
Vždy budou lidé, kteří budou požadovat funkce oddělené v jednotlivých krabičkách, ale rozhodně jich nebude "více". Prodává se snad víc samostatných CD decků a nebo all-in-one (čim vic tláčitko tym vic Hi-Fi!) věží?
A nebo jiný příklad: Ano, je pár nadšenců co si na hry koupí konzoli a na práci PC... ale čepicema je utluče ona drtivá většina těch, kteří na hry mají svou pecku, kterou si samozřejmě koupili "na práci" - toto je totiž celosvětový "behaviorální" návyk, bez ohledu na kulturu
Ipod (tak jak jej u nás neznáme - přece jen je to hlavně americká záležitost) je skutečně něco jako walkman, ale než sem stihne v plné míře dorazit, převálcuje jej o třídu lepší a integrovanější technologie. A po úspěchu i těch naprosto nahovnoidních foťáčků v mobilech se dá očekávat že za pár měsíců už z iPodu bude jenom muzeální a hifistická (?...to jsem přehnal) modla...
PS: Kolik lidí se dnes při dotazu na čas podívá na náramkové hodinky a kolik na mobil? Těch prvních už moc neznám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  27. 09. 2005 07:00

Dobrý názor, ale dovolím si oponovat v poslední části vaší uvahy. Než abych telefon tahal z kapsy u kalhot a koukal na hodinky, tak se radeji podívám na náramkové...je to rychlejší. Já hodinky nosím i jako dá li se to tak říct "módní" doplněk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ferda  |  28. 09. 2005 18:58

Priznam se ze sem si koupil hodne drahy darek. Znackove, vodotesne a solarne dobijene hodinky. Jiz dele mez rok je vubec nenosim a to z jednoho banalniho duvodu. Mobil se mi jednou denne po GPRS synchronyzuje s atomovyma hodinama na internetu. Navic nerad drazdim nase uzene nenechave spoluobcany cihajici v prostredcich mestske hromadne dopravy. Jelikoz sem od prirody drobanko chlupatejsi tak mne ted navic uz pod reminkem nesvrbi obcas zpocena ruka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 09. 2005 07:59

A ja zas neznam vubec, ale vubec nikoho, kdy by kvuli hodinam odnekud lovil mobil. Mmchdm v  souvislosti s temi lampovymi radii me napada, ze designeri mobilu jsou asi posledni pozemstane, kterym porad pripadaji digitalni hodinky jako "docela dobry napad" (viz stoparuv pruvodce po galaxii).
S integrovanymi zarizenimi mam na rozdil od tebe ty nejhorsi zkusenosti, bez rozdilu: od chytre svitilny do auta pres svycarsky noze az po MDA. Fotak s mp3 prehravacem mam taky a je to blbost nejvetsi.
Ale verim, ze hudba v mobilu ma opravdu budoucnost - na rozdil od nahovnoidnich fotaku - aspon dokud vydrzi baterky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bartmann (novy)  |  28. 09. 2005 10:37

S těma hodinkama souhlasím, taky se kouknu spíš na ně, než abych měl vytahovat odněkud mobil. Navíc já jsem na hodinky tak zvyklý, že se v nich i koupu a jen tak je nesundám :o).
Ale nemůžu souhlasit s tvrzením "nahovnoidní" foťák - někomu taková věc vyhovuje, někomu prostě ne. Sice rozlišení 640x480 je malé, ale když si to chci zobrazit jen na displeji mobilního telefonu, třeba něco rychle vyfotit a poslat kamarádovi, ať se taky zasměje, tak nevidím důvod, proč to nepoužít. Ale samozřejmě na to, aby si z toho člověk vytvářel fotky nebo se díval na PC, už to není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ferda  |  28. 09. 2005 19:11

S timhle souhlasim. Fotoaparat je VELMI nekvalitni, o tom nelze diskutovat. To by tam mysela byt poradna optika a ne nejaky plast. Osobne ale vyuzivam tuhle funkci velmi casto. Ne na to ze bych snad delal nejake portrety, krajinky a jine umelecke dila ale kdyz tak stojim v jedouci tramvaji a zaujme mne nejaky letak, myslite ze mam v jedne ruce papir a v druhe tuzku a opisuju nebo si to proste vyfotim a poznamky si udelam az pozdeji. Stejne tak pri navsteve obchodu, lekare a opdobne. Nez bych to slozite popisoval udelam radeji i tu nekvalitni fotku ceniku nebo otviracich hodin ci zbozi a doma se zeptam manzelky jestli to je ta zehlicka co si prala a jestli tam mam pro ni skocit. Vyhodit penize za MMS se mi totiz nechce a zalezitost vetsinou nikdy tolik nespecha.

Mobil s integrovanym MP3Pro pouzivam jiz hodne dlouho (Siemens SL45i a SX1 si obcas pujcuju od bratra) a nemohu si stezovat. Navic mne kolikrat sralo, kdyz sem nosil radio nebo walkman, ze mi nekdo volal a ja to samozrejme pres hudbu neslysel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor