Hudební streamovací platformy zažívají v letošním roce úspěšné období. Lidé, během koronavirové pandemie často uzavření v karanténě, sahají po nejrůznějších formách online zábavy, hudební služby nevyjímaje. Podle výzkumné společnosti Counterpoint Research narostl ve druhém čtvrtletí 2020 počet platících uživatelů meziročně o 29 % na 400 milionů. Hudebním službám vygenerovali tržby dohromady ve výši 6,7 miliardy dolarů.
První příčku mezi hudebními streamovacími službami z pohledu počtu platících uživatelů udržel Spotify se 34 %. Následuje Apple Music s pětinovým podílem (21 %). Amazon Music drží 15 % a platící zákazníky už přilákal i čínský gigant Tencent Music (12 %). Placená verze YouTube Music od Googlu si zákazníky získává jen pozvolna (5 %).

Podíly platících zákazníků hudebních služeb v 2Q 2020 (Zdroj: Counterpoint Research)
Z pohledu počtu měsíčně aktivních uživatelů vedou platformy, které svůj obsah nabízí v nějaké formě i bezplatně – v tomto směru má 26% podíl čínská služba Tencent Music (počítáno včetně dceřiných služeb QQ Music, Kuwo, Kugou), následuje Spotify s 12 % a YouTube Music s 10 %.