Husák: „Operátoři lobují proti změně zákona“

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 108

Názory k článku

14. 05. 2013 12:02

ohledně CTU se teď hraje další politická hra ....
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/nec... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2013 17:21

Jelení háj...
No tak to se to tu žvaní, sakra... co to melete o ovcích a za ručičku?
Jen podotknu, ano podepíšu smlouvu na dva roky, ale nemohu být spokojen, když operátor smlouvu poruší tím, že si sám od sebe zvedne cenu? To je jeden příklad, to vám příde v pořádku? A další , že vám během smlouvy oznámí, že vámi směřovaná stížnost na nespolehlivost dané služby vám operátor směle odpoví, že za to může agregace a že je to v pořádku? Proberte se, ovce ste vy! Místo aby ste podpořili Husáka, tak nakonec tu žvaníte, že OP je fajn a vše je v pořádku??? Fakt se mi chce blít...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2013 15:47

Na druhou stranu - čekal snad někdo, že operátoři nebudou klást odpor? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 12:57

Mě se zákon zdá dobrý. Smlouvy na 2 roky a více jsou proto, že zákazník měl o něco výhodnější ceny (oproti zbytku světa byl o chlup méně okrádán). Kdyby se ceny za volání pohybovaly na evropské úrovni bez smluv, tak by nevýhodných úpisů nebylo tolik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 05. 2013 12:33

Ja bych rad vzkazal vsem zastancum operatoru, kteri se srdnate primlouvaji za to, ze smlouvu ma clovek dodrzet dva roky, ze cesky trh je SPE-CI-FIC-KY. Divim se, ze to tem chlapcum a devcatum nedochazi ; je to prece jejich vlastni meducina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 12:09

1) Je logické, že operátoři se budou snažit horem dolem vždy změnit to, co je pro ně nevýhodné. Účelem podnikání je zisk a je nutné jej maximalizovat. Vše ostatní je až druhořadé.
2) Pokud mám podepsat něco, co pro mne znamená finanční výdaje, sakra dobře si přečtu, co podepisuji. Neznalost věci neomlouvá, podepsat něco, čemu nerozumím nebo to dokonce detailně nečíst může jen hlupák.
3) Žijeme v době, kdy je nutné uvažovat ve stylu ne že jsou všichni slušní, ale bohužel negativisticky nejdříve považovat naprosto každého včetně firem za lumpa, který mne chce nějak ojebat, čili je nezbytně nutné se neustále mít na pozoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 05. 2013 12:08

Tak to je super. Doufám, že stejné podmínky budou třeba i pro poskytovatele proudu. Babička podepsala ČEZu smlouvu na 2 roky, teď bych jí mohl bez sankce zrušit.
Předpokládám, že pokud novela projde, operátoři přestanou nabízet výhody za uzavření smlouvy. Žádná smlouva to totiž nebude, pokud půjde bez sankce vypovědět.
Bude mít i operátor možnost smlouvu zrušit? Aby to bylo spravedlivé?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 05. 2013 11:42

a co takhle uz menit svet do nove doby, kde nemusite se jen koukat jak to dopadne, a vyhrajou ti co maji penize, ale to chcete vy.
https://www.facebook.com/pages/Hnutí-Nová-doba/317561218365793?ref=hl
uz ma byt konec, lidi pro stat, ale stat jsou lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 11:36

Jéé, tak Vodafone bude UŽ ZASE bez smlouvy?
To jim to moc dlouho nevydrželo :) (možná)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2013 10:13

Na tento novy zakonik mam velice rozpacity nazor... Podle me, pokud jsi podepsal smlouvu, musis ji dodrzovat. Ovsem smlouva by mela byti uplna, prehledna, bez odkazu a velice neprehlednych kapitol, ci odkazu pres celou stranu(dokument).Automaticke prodluzovani melo byt zruseno jiz pred lety, protoze to je casto bez ucasti a souhlasu druhe strany.Podle me zakon by mel byt ferovy, pokud to tak nebude, operatori zrusi vyhody pro obcany a zrusi pausaly, namisto toho daji karty s mesicnim plneni a tot vse.Ten zakon je celkove takovy divny, asi chcou par krabici vina od operatoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 09:53

Jaký smlouvy na dva roky? Umíte si představit, že byste se pekaři uvázali na dva roky že u něj budete měsíčně odebírat 200 rohlíků a pokud ne, že je stejně zaplatíte? Doplatit dotovaný telefon, dobrá, ale doplácet paušály? Pokud si mne chce udržet musí mít nejlepší nabídku a ne mně vochcat smlouvou a příští 2 roky na mně prdět. Tyhle úvazky jsou naprosto zcestný a jen deformují tržní prostředí, tím že omezují zákazníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2013 09:08

je to smutne, ale diky tem mene chytrym zakaznikum, kteri podepisuji a hodne plati, mame my ostatni hodne vyhodny podminky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 09:08

Velice me zaujaly zdejsi reakce na clanek. Uprimne jsem takove zastani operatoru necekal a prijde mi to skoro az podezrele Precijen operatori se na nas uz dlouhy roky pakuji takze jsem pro jakekoliv zvyhodneni zakaznika ac pro operatora nevyhodne,ale samozrejme v mezich zakonnych moznosti. Takze bych rekl,ze kazdy rozumny clovek nemuze navrhy toho zakona povazovat za pro obcany nevihodne ci nesouhlasit. Max tu cast tykajici se vypovezeni zavazku,ale na druhou stranu kdyz bylo fer od operatoru nam uctovat nekolikanasobne vyssi ceny za sluzby nez v okolnich zemi tak tohle mi prijde taky fer.
Hlavne nechapu reakce a zdejsi nevoli zrusit automat. Prodluzovani smluv. myslim,ze je to nejspravnejsi reseni a reakce typu "uz vidim jak bude ve zpravach, zly operator odpojil dedecka" je trosku demence. Zrusenim tarifu by se preci nemuselo odpojit cislo,ale staci automaticky prevest na dobijeci a je to. To ze si lide nectou co podepisou je sice pravda, nadruhou stranu hodne lidi nema znalosti a kdyz maji dotaz, prodejce jim rekne,ze je to standardni postup a jedna se o formalitu kterou posleze muze zrusit ci proste jen lze aby prodal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 08:58

Napůl populistický návrh, který má ale některé dobré body. Určitě je třeba zrušit automatické prodloužení smlouvy. Resp. "defaultně" vypnout a udělat jen na výslovné požádání zákazníka.Naopak sankce za předčasné ukončení smlouvy bych nechal, nevidím důvod, proč by měly být odstraněny. Když se zavážu k určitému plnění během konkrétní lhůty, je správně, že při předčasném ukončení, kdy nedošlo k ukončení z důvodu porušení smlouvy poskytovatelem, toto plnění musím splatit dříve. Je to standardní smluvní vztah a ve vyspělém světě úplně běžný.A k těm výkřikům, že chudáci lidi, kteří napsaným smlouvám nerozumí a že zlí operátoři je zneužívají, dodám asi jen toto: i tito lidé mají volební právo, čili buď jednou svéprávní jsou (a je jejich problém, že si smlouvu nepřečtou a podepíšou kdejakou kravinu), nebo nejsou (a tedy by logicky neměli ani volit/hlasovat v referendu).Spousta lidí zde řve po zjednodušení smluv. Problém v české kotlině ale je, že každý hledá kličky, jak něco "ochcat". Smlouvy tedy musejí být poměrně obšírné, aby podchytily vše. S čím jediným souhlasím je uvést vše do smlouvy a neodkazovat se na spoustu různých dokumentlů, které člověk nemá šanci na místě před podpisem přečíst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 08:52

No,
já mám ten názor, že sankce za předčasné ukončení ano, ale kompromisní, např. mít 3 měsíce výpovědní lhůtu za stávajících podmínek.Kdybyste měli firmu, která by nabízela nějaké úvazkové smlouvy, taky by se vám nelíbilo, pokud by jí někdo ze dne na den mohl ukončit, pokud by se uvázal třeba na 2 roky využívání služeb ...
Proto dát služby, smlouvu na 2 roky klidně také a mít ve smlouvě, že výpověď je s 3 měsíční výpovědní lhůtou. To by mi přišlo fér.Co se týče autoprolongace, tak tu bych samozřejmě zrušil, protože to už je podvod na lidi, logicky po uplynutí smluvního závazku by měla přijít doba na neurčito ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 05. 2013 08:48

Je usmevne sledovat vsechny NESOUHLASICE, kterym se nelibi, aby zakaznik konecne mel nejaka prava. Kdyz nam utahuji, tak nadavame, kdyz nam povoluji, tak nadavame snad jeste vic... my jsme fakt narod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  06. 05. 2013 08:02

ŠÍLENÉ.
-----
Jakákoliv smlouva, kterou ukončím předčasně a poskytovateli kvůli tomu vzniká ztráta, je všude v normálním světě sankciována. Termínovanou smlouvou poskytovatel dává klientovi konkrétní výhody a slevy oproti smlouvě netermínované a logicky chce plnění obsahu smlouvy. Snaha o zákaz sankcionování je nesmysl. Jedná se o smluvní vztah, na jehož obsah přistupují oba vědomě a stvrzují jej podpisem.
-----
Prodlužování smlouvy bez vědomí zákazníka je taktéž obsahem smlouvy. Zákazník si může vyžádat ukončení plnění po vypršení smluvního období. Neexistuje žádná podmínková premisa, aby poskytovatel po uplynutí smluvní doby ukončil plnění služby, (jednoho dne se vzbudíte a jste bez signálu, už vidím ty palcový titulky v novinách, "Zlotřilý operátor vypnul nebohému dědečkovi telefon") nebo obtěžoval klienta s dotazy, zda-li má zájem o pokračování a tento zájem stvrdil uzavřením dalších smluv.
----
Od A do Z populistický návrh, který má snad v budocnu zajistit oblíbenost a hlasy od dnešních neandrtálců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 07:54

"Doteď si operátoři za každý měsíc, který zbývá do konce závazku, účtují pokuty, které přimějí nejednoho zákazníka zůstat, i když není spokojen. Vše pak může skončit automatickým prodloužením smlouvy na další dvě léta. "no kdyz je nekdo nekdo hloupy a autom.prodlouzeni si nevypne, tak se neni cemu divit, normalni je toto utnout uz pri uzavirani sml. ja to preju tem blbym, jen at se zavazek prodlouzi treba na 10 let. V cesku se musi mit kazdy na pozoru co se na nej malym textem ve sml. chysta, jinak to holt nejde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 07:41

Teď už jenom záleží na tom, jestli budou dávat tak tučné úplatky jako výrobci cigaret či farmaceutická lobby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2013 07:18

Přece si nemyslíte, že to projde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 01:12

S nekterymu vecmi souhlasim, ale pokud clovek dobrovolne podepise smlouvu, tak by mel smlouvu plnit. Operator nabidne zakaznikovi nejakou vyhodu, tak ceka, ze tam nejakou dobu vydrzi. Jinak optimalni bych videl zaplaceni napriklad te 1/5 jako pokutu za predcasne ukonceni. Jinak se mi nechce verit, ze by tohle proslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 00:32

Nechce to opravit? "Konec sankcím za předčasné ukončení smlouvy, zákaz automatického prodlužování a poskytování úplných informací." Spíše to chápu jako konec sankcím za poskytování úplných informací.., což je kravina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 00:14

Nechápu jak někdo může podepsat smlouvu na dobu určitou třeba u t-mob. je to nesmysl je celkem jisté ,že autoprolongaci nebude možno zrušit to samé o2 osobně paušály na hlasové služby jen od Vodafone od o2 net za 100 za vánoční cenu na dobu neurčitou z mé strany ,ať si operátor nechá nevýhodné nab. pro sebe nemám o ně zájem ,kdo se uváže má o starost více ,kdo nechce tak se neváže to je můj případ ,závazek je vždy nejvýhodnější pro poskytovatele zákazník dostane jen papírek od cukrátka nic více.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 05. 2013 00:06

To jsou ale zm*di!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor