Čínský Infinix na veletrhu CES 2024 ukázal nové technologie, z nichž nejzajímavější je Infinix AirCharge. Jedná se o zhmotnění tzv. nabíjení vzduchem do reality, tedy něčeho, o čem se hovoří minimálně posledních pět let.
Má se jednat o průlomovou technologii ve světě bezdrátového dobíjení, protože není nutné telefon položit přímo na bezdrátovou dobíjecí podložku. Od vytouženého dobíjení, které započne, jakmile vejdete do místnosti, však má ještě daleko. Nabíjení totiž fungovat jen do vzdálenosti 20 cm od podložky.

Infinix bude telefony nabíjet vzduchem. První generace technologie AirCharge funguje do 20 cm od nabíječky, a to maximálním výkonem 7,5W
Dobíjení bude fungovat i tehdy, když bude nabíjející a nabíjecí cívka ve vzájemném úhlu až 60 stupňů. Infinix k nabíjení využívá technologii „multi–coil magnetic resonance“ a podpůrné algoritmy. Technologie pracuje na nízké frekvenci pod 6,78 MHz, a dokáže dobíjet vzduchem výkonem 7,5W. Pro Infinix je důležitým parametrem i bezpečnost, proto je technologie doplněna i ochranným obvodem proti přepětí, který zajišťuje bezpečnost nabíjení i při situacích, kdy se pozice mezi podložkou a telefonem při dobíjení rychle mění.
Baterie určené do extrémních teplot
Druhou novinkou jsou baterie do mobilů typu Extreme-Temp Battery, které jsou navrženy pro nabíjení při extrémně nízkých teplotách. U běžných Li-Ion akumulátorů totiž při extrémních mrazech dochází k tomu, že dočasně neposkytují potřebný proud, či je dokonce nelze vůbec nabíjet.

Nová generace baterií dokáže fungovat a nabíjet se v teplotním rozsahu od -40 do 60°C
Infinix vyvinul nový elektrolyt a elektrody pro baterie budoucnosti, které budou fungovat, resp. dobíjet se, i při teplotách hraničících s -40°C. Těmto akumulátorům nové generace nebude při nabíjení vadit ani extrémně vysoká teplota, a to až na úrovni 60°C.
Zadní kryt, který mění vzor
Poslední oznámenou novinkou je tzv. E-Color Shift, postavená na technologii barevného elektronického inkoustu E Ink Prism 3. Díky tomu si uživatel telefonu bude moci přizpůsobit vzor i barvy na zadním krytu. Struktura zadního krytu obsahuje barevné částice. Každá barva má jiný náboj a změnami napětí ve struktuře se požadované částice přesunou do popředí, čímž na její ploše vznikne prakticky libovolný barevný obraz. Ten je navíc stálý a jeho udržení nevyžaduje žádnou energii.

„Naším závazkem je dodávat řešení zaměřená na mladé spotřebitele z generace Z po celém světě,“ uvádí Liang Zhang z Infinix Mobility a dodává: „Momentálně se zabýváme širšími možnostmi personalizace prostřednictvím softwarové aplikace, která pracuje až se šedesáti přizpůsobitelnými oblastmi na hardwaru, přičemž každá oblast nabízí volbu z různých barev.“