Infinix znovu posouvá hranice s rychlým 260W kabelovým a 110W bezdrátovým dobíjením

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 2

Názory k článku

avatar
17. 03. 2023 23:46

Potlesk! V článku se vyskytuje JEDEN relevantní údaj a sice 12C.Takže se máme čeho chytit, už nelavírujeme v PR žávstech výrobce a bezcenných hodnotách počtu minut. Hlavní neduh těchto WATTŮ je že při megaproudech nelze nabíjet plným výkonem - narazí se na CC-CV limit (tak jak přirozeně na QU chakteristice napětí roste , třeba hodně vybité 3.5V, 30%-70% se pláce kolem 3.8 a pak to začne strmě růst k maximum 4.4V), kdy se musí dobíjení řídit maximálním dovoleným napětím, právě aby ho nepřesáhlo
No a ponaučení: 12 Céček se teoreticky rovná 60/12 minut (ale je nutno myslet že to platí jen o tom CC režimu.)Ale stejně mi to přijde nereálné, nabíjet 65Ampéry (260W/4V), 13A v kabelu(260/20)....TO znamená ,že nejden vnitřní odpor baterky, ale i celá cesta od měniče musí mít maximálně R=4P/I² ,,, tedy cca 250 miliOhmů, což není nereálné... ale při 50% účinnosti (dalších 260 WAttů se protopí v drátech)čili toto je strop, odpor fyzikálně nemůže být větší
(vzorec pro nejvyšší výkon při daném vnitřním odporu)nejvyšší výkon je při 50% účinnosti: P= U² /4R=RI²/4)A nebo tím soudruzi 260W příkon kdy 130W jde do baterku a 130W propálí mezi 4V výstupem a baterkou (vím, zejdnodušené, musí tam být i ztráty na 20V-4V konverzi)
Pokud vemu 95% účinnost , může se už použít aproximace velkých čísel (ztráty 13W, a nabíjí se 260W nebo 247W už je jedno):
13W/(65A)²=3mOhm ....
3 MILIOHMY NEMÁ ANI AUTOBATERIE. ANI CERN ANI NABÍJECÍ STANICE TESLYledaže by tam měly supravodičpro představu
TAkovymhle ztrátovým výkonem této baterie se nabíjí můj mobil normálně, limit proudu je 2.3A pro samotnou baterii v /sys/class/power/battery

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2023 20:00

K čemu je to dobré?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor