INFOGRAFIKA: Jak si vedou výrobci telefonů ve světových regionech

Analytická společnost Counterpoint Research vydává tradiční kvartální infografiku, která ukazuje, jak si výrobci vedli na světovém trhu nejen jako celku, ale také rozděleném do regionů. Grafy zobrazují statistiku za smartphony a za „hloupé“ tlačítkové telefony. Zastoupení i pořadí značek je v obou kategoriích zcela odlišné, data se vztahují ke druhému kalendářnímu čtvrtletí 2020. Infografiku předchozích období naleznete v galerii tohoto článku.

Klepněte pro větší obrázek

Trh smartphonů sledujeme kontinuálně, složení první pětky už známe – Huawei se poprvé stalo světovou smartphonovou jedničkou. V jednotlivých světových regionech jsou ale pořadí na prvních pěti příčkách mnohem různorodější.

Zatímco Asii s přehledem ovládají čtyři největší čínské značky v čele s dominujícím Huawei, v Evropě, Latinské Americe a na Středním východě spolu s Afrikou (MEA) má převahu Samsung. Severní Amerika je tradiční baštou Applu, jenž zde dosahuje téměř polovičního tržního podílu.

Na obou amerických kontinentech se poměrně dobře daří Motorole, v Latinské je dokonce tržní dvojka. V regionu MEA jsou tržní podíly výrobců hodně rozdrobené a zejména díky populačně početnému indickému trhu prostor dostávají pro nás exotické značky jako Tecno nebo iTel.

Klepněte pro větší obrázek

Situace u tlačítkových telefonů je naprosto odlišná, trh je mnohem menší (zhruba pětinový podle počtu distribuovaných kusů), rozdrobenější a příležitost dostávají i méně známé značky. Globální tržní podíl kontroluje iTel, což je dceřiná značka hongkongského Tecno Mobile. I ten se prosazuje v první pětce.

Nokia (výrobce HMD Global) je druhá, ale například v Evropě nebo jihovýchodní Asii kontroluje třetinu trhu. Také na evropském trhu už se pomalu začíná prosazovat iTel, sekundují mu značky levných nebo seniorských telefonů Alcatel, Panasonic nebo v Rusku oblíbená značka BQ (Bright & Quick).

Králem severoamerického trhu s „hloupými“ telefony je s obrovskou převahou Alcatel, v Latinské Americe se daří kromě Alcatelu také americké značce BLU. Celkově čtvrtý Samsung už globálně tlačítkové telefony neprodává. Výjimkou jsou některé trhy MEA a Indie, kde je dokonce tržní trojkou.

Objem prodaných telefonů v 2Q 2020:

  • chytré telefony (smartphony): 276 milionů kusů
  • tlačítkové („hloupé“) telefony: 45,5 milionů kusů
Zdroj: Counterpoint Research
Diskuze (1) Další článek: Elektromobil Škoda Enyaq iV parkuje přes appku, má rozšířenou realitu a speciální kapsy na mobily

Témata článku: Smartphony, HMD Global, Statistika, Analýza, Telefony, Infografika, Counterpoint, Hospodaření a finance, Rusko, Indie, Others, Asie, Výrobce telefonů, Tecno mobil, Latinská Amerika, BLU, Telefon, Evropa, Střední východ a Afrika, MEA, Severní, Region, Latinský, Značka, Counterpoint Research


Určitě si přečtěte