Inovace? Muška jenom zlatá ...

Diskuze čtenářů k článku

SVB  |  20. 11. 2001 12:10

Nemohu souhlasit. Jestli jsem vas dobre pochopil, pisete, ze vsechny uzitecne funkce uz mobily v principu maji a pokud jeden uzivatel chce jednu funkci navic, nikoho to nezajima.

Myslim si, ze se mylite, protoze se absolutne neda rici, ze by uz mobily umely vsechno, co se od nich pozaduje. Napriklad telefony manazerske tridy maji stale silne nedostatky a ja sam jsem na sve 6210 nasel aspon dvacet veci ktere bych udelal jinak. Polovina z toho jsou veci, ktere maji jine telefony lepe, ale polovinu z nich nema zadny existujici telefon - napriklad strukturovane kontakty. Pokud prohlasite, ze to jsou veci, ktere prumerny uzivatel nepotrebuje, nemohu v tom s vami souhlasit, protoze timhle zpusobem byste mohl odmitnout vyrobu vsech manazerskych nebo smart telefonu, protoze je proste vas "prumerny" zakaznik nepotrebuje. Manazerske telefony se ale stale vyrabeji a stale je v nich co zlepsovat.

Cili zaver: jiste existuji lide, kteri uz nic dalsiho nepotrebuji, ale domnivam se, ze stale existuje pocetna skupina lidi, kterym soucasne vlastnosti telefonu nestaci, prestoze vy pisete, ze je tak mala, ze vyrobcum nestoji za snahu. Inovovat tedy ma smysl a ma smysl i porovnavat, ktery telefon ma vice novych (uzitecnych, samozrejme) funkci a je tedy inovativnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snaker  |  20. 11. 2001 12:34

Mas naprostou pravdu. Shodou okolnosti mam taky 6210 a muzu s tebou jen souhlasit. Bohuzel jsem se setkal i slidmi, a nebylo jich malo, kteri meli manazerske telefony a telefonni cisla si vyhledavali v papirovem diari. Kdyz jsem se jich zeptal na co tedy maji manazersky telefon, ani nevedi, jaky je rozdil mezi low-endem a menazerem. Je nutno dodat, ze patrili do strarsi generace ( 40 a vice).  Bohuzel mnoho podnikatelu, reditelu, ... patri do teto vekove kategorie a technicky pokrok je jiz miji. Samozrejme existuji vyjimky, ale myslim si ze pro manazerske telefony je to cilova skupiny a dokud nebude vytvaret tlak na vyrobce, tezko se neco zlepsi. Je to vsak muj nazor a skutecnost muze byt uplne jina. DOUFAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  20. 11. 2001 12:57

Mate naprostou pravdu. Stale je co zlepsovat zejmena na manazerskych telefonech. Hodne by bylo co zlepsit na planovaci, strukture pameti, vyzvaneni atd. Povazoval bych napr. za vynikajici vlastnost automaticke prizpusobeni hlasitosti vyzvaneni urovni okolniho hluku. Pamet by tez mohla byt rozdelena napr. na soukrome a pracovni kontakty. Proste porad je co zlepsovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  20. 11. 2001 14:55

Koukam, ze vetsina lidi se mnou souhlasi, takze jsem vam chtel navrhnout: co kdybyste misto clanku o nesmyslnosti inovaci napsal clanek o tom, jake inovace by byly v telefonech uzitecne? Pripadne to muzete (jako obvykle) nechat na diskuzi ctenaru, urcite se neco zajimaveho vymysli. A pak to muzeme zabalit jako darecek a poslat panum do Nokie nebo Ericsony nebo kamkoliv a za pul roku tu mame telefon svych predstav...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  20. 11. 2001 17:24

Článek jsem nejspíš nenapsal příliš jasně. Inovace nejsou nesmyslné, nesmyslné je jen jejich srovnávání ("oproti modelu XXX to neumí nic nového"), protože podle tohoto klíče se až na výjimky žádný z uživatelů nerozhoduje. Důležité je, co daný telefon umí, a ne to, jak moc se liší od předchozího modelu.

Tento článek vyjadřuje můj názor a nebudu psát teď další s úplně jiným pohledem na věc. Pokud si ale troufnete a napíšete slušný článek na toto téma, nevidím žádnou překážku, proč bychom ho na MobilManii nemohli vydat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Wernhart  |  21. 11. 2001 11:50

Nojo, ale vyrobci nas uzivatele tlaci do stale novych mobilu, ktere se tedy nejak vyrazne (funkcne) nelisi od predchozich. Stejne jako treba u SW. (mame novou verzi, ktera je o x tisic drazssi, stare veci v ni nejdou otevrit, je v podstate ve stadiu betaverze, a ma navic 250 funkci ktere nikdo nikdy nepouzije a beda, kdyz si ji nekoupite) Je to logicke, z jejich pohledu, ale uzivatele to mate a nuti je to k dalsim vydajum, ktere jsou v podstate zbytecne. Pokud totiz lide (ci alespon vetsina) netouzi po novych funkcich, bohate by jim stacilo neco vybavene jako treba Motorola d160 nebo jina historicka vec (telefonovani, SMS a dost), jen s kvalitni baterkou a treba dobrym displejem. Vyrobci by to prodavali furu let bez inovace a byli by spokojeni jak oni tak i uzivatele (bylo by na to veskere prislusenstvi, bylo by to extremne levne, kazdy by to znal atd.)

Jenze to tak neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Nowak  |  27. 11. 2001 00:46

Prispivam ponekud s casovym odstupem, ale neda mi to. Musim souhlasit s nazory rady prispevku - inovace je dulezita a nutna. A to, ze se to tyka mensiny populace a zbytku staci prumer (nove barvicky a obaly a.... se stejnymi funkcemi) naprosto neni duvod k zanedbavani inovace. Ta mala cast populace, ktera tlaci na inovace, pouziva je a takrikajic zavadi do zivota je klicova pro to, abychom se vyvijeli a nestagnovalo to. Nebyt delby prace a urcite nadhodnoty, ktera umoznila, aby se prave ta mensi skupina mohla venovat necemu nadprumernemu, tak dodnes zijeme v jeskynich a zivime se lovem!!

A myslim si, ze se oboje NEVYLUCUJE. Nokia muze klidne treba 6x rocne bombasticky ohlasit novy telefon ("novy" rozumej: nove obaly, barvy, tvary,... a stejne funkce), pokud to cini 95% prijmu firmy, tak OK. Ale nemela by zapominat na inovaci a treba pouze 1x rocne uvest nove 1-2 telefony, u kterych se bude snazit o maximalni inovaci.

Nemohu rici, ze by me nove uvedene telefony zklamaly (mozna nektere z nich), ale chybi mi ta inovace - novy manazersky telefon, ktery nabidne aspon 20% toho, co bych si pral. N7650 je jiste silna inovace, ale to je spis takovy skok do budoucn, smer multimedia a nove site.

Jo treba Siemens SL45 to je ono - tak si predstavuji inovaci. Ma radu novych prvku a vychytavek (treba uplne drobnosti pri ovladani, ale velmi prijemne). Bohuzel nema Bluetooth...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  21. 11. 2001 11:52

Mate pravdu, ze jsem ke konci ponekud prekroutil puvodni vytku - o nesmyslnosti invoaci jste opravdu nepsal. Nicmene uz puvodne jsem vam psal, ze podle mne ma smysl i niovativnost srovnavat, protoze tim vlastne srovnavame vlastnosti telefonu.

A jak jsem napsal, nemusi se jednat o clanek, spis o prostor k diskusi ctenaru - a do te rad prispeji. Na psani celeho clanku bohuzel nemam cas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SASA  |  20. 11. 2001 09:54

V dnesni dobe se opravdu deji inovace prevazne opticke,malokdo vi ze ten hezci novejsi mobil ma stejne funkce jako ten starsi.Ja osobne na vzhled nedam, zajima me spis co dostanu za funkce a vlastnosti za svoje penize,takze plati za minimum penez hodne funkci.SASA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  20. 11. 2001 09:16

S pisatelem tohoto článku vcelku souhlasím. Já osobně nemusím mít zrovna tu nejnejnovější novinku, ale preferuji především funkce ktere požaduji a navíc rozhodující je cena, která u novinek bývá vždy vyšší než po nějakem časovém odstupu. A je to můj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xko  |  20. 11. 2001 09:10

Nokia jsou mobily naprd, protože nemají pořádný menu, jsou ošklivý a vůbec. Radši mám techničtěji založený mobily jako Ericsson nebo Siemens. Ale je to jenom můj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomcat tomcatus  |  20. 11. 2001 19:22

xko kolik ti je? 11, nebo 12? blbe, ty ani nevis co to kecas.

Nokia ma nejlepsi menu, vis co to byla  ve svy  dobe 5110?  s obrazkovym menu, a s obrovskym displejem, kdo ma podle tebe lepsi menu? alkatel? motorola? simens? ericssony?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  20. 11. 2001 19:35

Zde si dovolím trošku oponovat. Mluvíte o době před třemi lety a od té doby se leccos změnilo. Nyní je vše jinak a Ericsson nabízí opravdu výborné menu a rozměrné displeje, T68 dokonce barevný... Displeje Nokie jsou stále tytéž...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spooky  |  21. 11. 2001 00:08

A kolik pak je Tobě? Tomcatus  --> 10? Nokia má sic krásně jednoduché menu, ale už asi tak 3-4 roky bez nějakého pokroku. Jsou to stále stejné telefony jen menší obal. Nokia se prostě nemění k lepšímu. Koupí si jí opravdu jen ten kdo chce mít pomyslnou kvalitu a je ochoten za krám zaplatit nehoráznou sumu jen proto, že to je NOKIA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomcat  |  21. 11. 2001 06:30

no asi sem se moc dobre nevyjadril, ale menu nokie rozhodne neni blby, o tomto tematu se nebudu radeji rozvadet, a co je to pokrok? chces aby velikost displeje byla umerna tride? 3310 45x25 5110 64x35 atd. kazdy telefon jine menu, proc myslite ze skoro vsichni vyrobci to takhle delaji? nikdy se jim menu neosvedcilo. menu nokia=strasnej sit protoze ma animovany obrazek a 1 polozku na displeji, ericsson= krasne menu protoze ma animovany obrazek s jednou polozkou na displeji. Jo jen tak, kdyz se tu objevila 501 a potom 701 vsichni byli nadseni dvouma uplne odlisnyma, krasnyma telefonama, kdyz 33310 a 3330 tak zase vsichni nadavali a posilali nokii do (prominte) sracek, ze sou to uplne stejny telefony ze nokia chce jen vydelat na hloupych oveckach. to same se stane s 6510, je to prevleknuta 8310, 7650, ze tuto studii mel (alkatel/siemens/ericsson), 5510, docazi me inspirace   "a my chytri" si koupime 701 protoze to je sqely telefon a Alktel ma jen sqele tefefony, (ti co nemaji radi alkatel at si tam doplni svoji znacku, )

NOKIE DRAHA OVSEM JE, OPAK KSEM NIKDY NETVRDIl. 

do tehto diskuzi obcas nema cenu psat. schvalne kdy se objeví nekdo kdo me bude chytat za kazde slovo, a horem dolem tvrdit, ze 701 je uplne neco jineho nez 501.   

 

spooky: me je sest, musim mit stolicku abych videl na monitor, prosim omluv ze tam mam chyby vubec nevidim na klavesnici

 

mam 6210 a tesim se na 7650,  prasatko se uz trese, teda ne prasatko ale spis otcuv mahagonovy stolek na sachy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka K,  |  20. 11. 2001 05:50

.... A teď si tipněte: která skupina uživatelů je pro výrobce důležitější?

No přece ta, která sí ještě nekoupila mobil právě do toho VÝROBCE !!!  Po těch, co si od něj mobil koupili "už ani pes neštěkne". Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívaji... Nepřipomíná Vám to nic? Už se Vám někdy mobil pokazil a oprava by vyšla dráž než nový? Měl jsem už 3 telefony "jedné" značky a čtvrtý si už nekoupím. Do třetice všeho zlého!

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daewoo  |  21. 11. 2001 17:37

Tak uplne bych nesouhlasil. Co si treba vzpomenout na nedavny a jeste stale probihajici TAH "nokyje" s NOKYJA KLUBEM??? Ja od nich (za to ze jsem si pred 2 roky Nokii koupil a pouze se zaregistroval) dostal 2 kryty, nejaky hry na CD, vstupenky  na muzikal...GRATIS Co dodat! Jen asi jedno - dnes mam Alcatela

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor