Internetové volání: velký přehled českých VoIP operátorů

Diskuze čtenářů k článku

Barny  |  12. 09. 2012 18:53

http://voip.mikrotech.cz/index.php... Když volat tak jedině s tímto voip operátorem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  12. 09. 2012 19:22

Zaregistroval jste vůbec, že se vyjadřujete v diskuzi ke článku asi tak sedm let starému?
Mikrotech sice patří mezi řekněme pět nejlevnějších operátorů, ale není ten úplně nejlevnější. A má některé oblasti (např. úroveň zákaznické podpory pro běžné klienty či spolehlivost služby) kde má ve srovnání s jinými z té pětice poměrně značné rezervy. (BTW, v době psaní toho článku byl Mikrotech hlavně PC bazar a videopůjčovna a o VoIP telefonování patrně nikdo u něj ani netušil, že existuje...) Ale jinak jej i já (občas) používám....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  03. 08. 2008 21:03

Stránka zde - http://nokia5200.tym.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  03. 08. 2008 21:53

Ano ano, to je pravda. Dnes. A volat se dá nejen přes "kecálky" jako je Fring, ale i s využitím poměrně robustních vestavěých klientů, plně integrovaných do telefonu. To je prostě pokrok. Leč v době psaní článku na podzim r. 2005 to bylo pouhé zbožné přání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raziel-CZ  |  22. 06. 2006 08:52

Tímto odvolávám veškerou pochvalu VoIP poskytovatele telekomunikací a internetu 802.cz. Velmi se pohoršili a kvalita jejich služeb začala zcela odpovídat ceně. Jejich softwarové řešení se stalo nepoužitelným a když jsem zakoupil SPA 2002, který nabízejí tak nejsou vůbec schopni mi zajistit funkčnost. Téměř pořát jim telefonuji kvůli reklamaci a technické pomoci a stále mi radí jinou a jinou konfiguraci, o které vždy tvrdí, že bude 100% fungovat. Dovolání se na můj přístroj domů je téměř nemožné a volání z něj na 20% protistrana neslyší. Cena, kterou tedy 802.cz nabízí je vyvážená až předražená neúspěchem spojení hovorů. Toto trvá už delší dobu, telefon je pro příchozí spojení prakticky nepoužitelný. takže jen abyste o tom věděli.

Hezký den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pryc-od-802  |  26. 09. 2006 10:51

Já mám s 802.cz jiný problém - jsme u našeho internetového poskytovatele NATováni všichni za jednou veřejnou IP, a nedaří se nám spojení hovoru mezi sebou. 802 to svádí na poskytovatele, přitom spojení fayn-fayn, voipex-voipex i volny-volny funguje bez problémů, takže mi připadá že 802 hledá chyby u všech ostatních, jen ne u sebe. Pokud u jiných VoIP není veřejná IP nutná, nechápu proč by měla být nutná u 802

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lor.  |  22. 04. 2006 10:27

Poradí mi prosím někdo? Když si pořídím službu Doma Bezpeaušálu, co to pro mně obnáší?Myslím cena za hovory/1 min, a ost. Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JirkaH  |  22. 06. 2006 01:58

Co to meles?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiskala@post.cz  |  12. 02. 2006 15:46

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiskala@post.cz  |  12. 02. 2006 15:56

a

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike  |  10. 11. 2005 10:06

Čus lidi .Mám jeden dotaz i když to s článkem souvisí jenom okrajově. Koupil jsem usb telefon určenej pro skype , tz. jdou tam i klávesy a teď bych chtěl využívat nejakýho tuzemskýho VoIp provozovatele ale s tím jejich softwerem mi nechoďej ty klávesy na telefonu .Dá se to nejak řešit .
Dík za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cya  |  11. 11. 2005 15:50

kdyz je to pro skype, tak to tezko bude uspokojive fungovat s jinym typem operatora. A to jsou, vzhledem k uzavrenosti skype protokolu, vicemene vsichni ostatni. Poridte si voip telefon, ktery umi SIP a bude to ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  11. 11. 2005 22:11

USB telefon je v podstatě kombinace USB zvukové karty, s níž nebývají problémy, a tzv. HID (Human Interface Device), tedy jednoduše česky klávesnice. K té jsou, aby pracovala, potřeba ovladače pro každý konkrétní program. Některé USB telefony ale mají k dispozici ovladače pro více různých SW klientů. Zkuste se zeptat dodavatele telefonu, třeba to zrovna ten Váš umožňuje. (Jinak u USB telefonů to, že je Skype "proprietární" nemá význam. Podstatné jsou jen ty "drivery". Otázku protokolu a kodeku řeší počitač, nikoli HW USB telefonu.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Parkpoom  |  09. 11. 2005 21:57

pane Vithous, musim Vam podekovat za skvelou zpetnou vazbu s dotazy v diskuzi, protoze to zveda uroven clanku i diskuze.

Jen vice takovych redaktoru a clanku!

Dekuji!

Parkpoom
P.S.
Je mi jasne, ze to je casove velmi narocne a muze se to rychle obratit proti Vam v pripade, ze nekdo ma spatny den a hleda si duvody jak skodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uf  |  09. 11. 2005 20:53

Díky za sqělý článek.
Osobně používám ha-loo na HW telefonu, pro volání do jiných SIP sítí a do zahraniční pak jajah z počítače (údajně funguje i na skype, nezkoušel jsem) a jsem spokojen.
Nicméně, četl jsem v nějakém PC časopise, že je pravděpodobné, že voip telefonie bude v budoucnu terčem nejrůznějšího "spamu". Myslíte, že je to reálné?
P.S. drát od telecomu proto radši ještě neodřezávám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 22:46

Z VoIP spamu bych zase až tak velký strach neměl. Stejně jako je SPAM v základní konfiguraci SIP zařízení VELMI snadno realizovatelný, tak jsou taky poměrně snadno ralizovatelná opatření, která ho výrazně znesnadňují či znemožňují. Začít můžete třeba "posazením" klintských zařízení na různé nestandardní porty, používáním neobvyklých SIP URI, nutností identifikace a autentifikace na ústředně (sipproxy) třeba i pro každý jednotlivý hovor, a to i u trvale přihlášeného zařízení, odmítnutí hovoru z nepřihlášeného zařízení a dotáhnout to až třeba do fáze šifrovaných hovorů (všechny Sipury jsou na to připraveny). Nemálo těchto prvků je už v existujících českých VoIP službách implementováno, protože jsme přeci jen mírně paranoický národ a systémoví správci zvlášť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zOOg  |  09. 11. 2005 16:30

Ja jsem spokojenej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 16:59

Od ReteCall jsem si před časem vyžádal nějaké informace a působil dojmem solidního, tehdy  LOKÁLNÍHO operátora.  Vaší spokojenosti tedy celkem věřím .  Nicméně, vadilo mi na něm pár drobností, jako třeba placení za hovory i ve vlastní "Rete" síti (0,24 Kč)  drahý hovor i mimo špičku (1,19 Kč), požadavek hlásit změny používaných zařízení, a myslím i sem tam nějaké "obezličky" ve všeobecných podmínkách.  Takže to nebyla moje volba. Ale bezpochyby mnoha lidem vyhoví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zOOg  |  09. 11. 2005 18:42

Ano, přesně tak. Vcelku nejde o žádné velké překážky, které by mi měly vadit a člověk je rád, že ve svém maloměstě má vůbec něco.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mdkill  |  09. 11. 2005 14:22

Clanek dobry, ale chybi mi informace o telefonech, ktere umoznuji volat i pri vypnutem compu napr. Cisco si jen tak nekdo nekoupi, ze? Dale mi chybi informace o moznosti prichoziho volani. Maji veskery tyto sluzby pevne cislo? Da se na ne dovolat z mobilu?   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 15:39

Článek nebyl primárně zaměřený na HW či SW.  Každý operátor Vám v tomto ohledu poradí to, co má sám "odladěné" a obvykle je schopen to i dodat.  K otázce "čím telefonovat" bych opravdu opět doporučil fórum na http://www.telefonujeme.com , protože není v silách ani ekonomických možnostech jedince vše vyzkoušet. Já osobně dávám přednost VoIP adaptérům Sipura které jsou velmi dobré, široce konfigurovatelné a hlavně s vynikajícím poměrem cena/výkon.  Za slušné ceny je lze koupit např.  v e-obchodu spol. Tehimex  na http://www.callcenter.cz , nebo na http://www.ipcom.cz (provozuje Ondřej Dobruský). V cenách je již zahrnuta doprava a k problémům se oba podniky "staví čelem".  Za zmínku stojí také levný LinkSys PAP2, což je licenčně vyráběná Sipura 2000  s jiným designem (licenci koupilo Cisco od Sipury dříve, než byla dohodnuta fůze Sipury pod Cisco, což je podle mne jednoznačné ocenění kvality řešení konkurenta ze strany Cisco). Z telefonů levnější kategorie jsou dobré zkušenosti se značkou GrandStream (Budgetone), kvalitní "střední třída" je dle referencí Swissvoice IP 10S .  Častěji jsou zmiňovány také telefony  Well (ovšem i v negativním smyslu pro problémy s firmware) a  "tuzemské" telefony zn. Interbell.  Dobrá ale drahá je značka SNOM.
Pokud se týká příchozích volání, všichni operátoři ve "hlavní kategori"  (tedy mimo těch s "neúplnými službami " a zahraničních) dají zákazníkovi k dispozici standardní geografické číslo příslušného telefonního obvodu/kraje dle bydliště či sídla zákazníka. Dovoláte se na ně tedy nejen z mobilu, ale odkudkoliv. (ha-loo  připravuje přidělování veřejných negeografických čísel, z nové řady 910xxxxxx,  uvolněné ČTÚ z rezervy speciálně pro technologii VoIP, vše je však zatím ve stádiu přípravy.)  Veřejné a správným způsobem přidělené číslo pro kterékoli místo v ČR bylo jedním z kritérií zařazení operátora do tohoto přehledu pro "náhradu pevné linky". Byli tedy vyloučeni např. pouze lokální VoIP operátoři, či "exoti", kteří bez problémů dávají komukoli jakékoli gografické číslo, bez ohledu na číslovací plán a platnou legislativu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Many  |  10. 11. 2005 00:08

Dobrý den, také děkuji za výborný článek. Chtěl jsem se zeptat zda existuje nějaká "IP krabička", ke které bych připojil svůj již nepouživaný bezdrátový telefon (původně zapojen na Telecom)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  10. 11. 2005 10:11

Ano, takové "krabičky" samozřejmě existují. Nazývají se buď  "VoIP ATA adaptér" nebo "VoIP Gateway" či "VoIP brána".   Největší popularitě se u nás patrně těší výrobky zn. Sipura, které používám i já, pro velmi dobrou kvalitu a vynikající poměr cena/výkon a doporučuji je. Na trhu je častá i řada značky Grandtream HandyTone a nadějná je např. také nová "brána" Asus VP 100, která podporuje i faxový protokol T.38. Dostupné jsou v ČR i adaptéry jiných výrobců, často za výhodnější ceny, než výše jmenované značky. Při nákupu ovšem doporučuji "přiměřenou obezřetnost" a minimálně dotaz u svého VoIP operátora, zda ten který méně známý adaptér doporučuje. Může se totiž stát, že díky  chybějící  některé "drobné" vlastnosti nebude na Vašem připojení  správně pracovat, nebo bude narušovat funkci služby.  Ušetřených 500 Kč se Vám tak může velmi nevyplatit.  (V diskuzi zde je již rozsáhlejší odpověď ohledně HW - podívejte se prosím na ni. Jsou tam i odkazy na osvědčené dodavatele....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Many  |  11. 11. 2005 00:31

Děkuji za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cya  |  11. 11. 2005 15:47

Treba tady: http://www.voipobchod.cz/shop/index.php?main_page=index&cPath=2 toho maji spoustu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john.h@polypower.com.tw  |  23. 03. 2006 08:50

Dear Product Manager,

 

Good day to you!

I am John Huang, the sales of Polypower Tech from Taiwan. Polypower is a professional manufacturer on ADSL & VoIP related products and our factory is located in DongGuang, China.

 

We know that you provide Internet Service, and we would like to provide you the total solutions for ADSL & VoIP products.

Our advantages include:

*       Total Solution from 56K Modem to Broadband ADSL, Wireless LAN, ADSL2+, High-End IAD, VoIP Gateway, etc.

*       ADSL technology has passed the interoperability test Worldwide, approved in Europe (German Telecom, Italian Telecom, Balgacom, Telia), Australia, South Africa Telecom ), Brazil, etc.

*       VoIP solutions: Skype ATA (make normal/cordless/DECT phone become Skype phone), Hand-Free VoIP Phone, Analog Telephone Adapter.

*       Flexible production capability for OEM/ODM business

 

1.      56K modems: PCI, USB(Tiny USB modems), RS232

 

2.      ADSL: ADSL2 +  w/wo WiFi 802.11g

 

3.      IAD: ADSL2 + Router + WiFi 802.11g + VoIP (2FXS+1FXO) + Hardware VPN

 

4.      ATA: Skype or SIP

-          ; SAS0 – S1O => USB + 1 FXS + 1FXO => for skype

-          ; VAC0 – S1 => 1 ETH + 1FXS => for SIP

-          ; VAC0 – S1O => 1ETH + 1FXS + 1FXO => for SIP

-          ; VAC0 – S2 => 1ETH + 2FXS => for SIP

-          ; VAC0 – S2O => 1ETH + 2FXS + 1FXO => for SIP

 

5.      VoIP Gateway:

-          ; VRC0 – S2 => 4ETH + 2FXS => for SIP

-          ; VRC0 – S2O => 4ETH + 2FXS + 1FXO => for SIP

 

6.      USB phone with speakerphone for Skype

 

7.      VoIP phone

 

We sincerely invite you to visit our website www.polypower.com.tw to review our products. If necessary, we can e-mail the detailed specification to you for your reference.

 

Looking forward to creating more businesses for you.

 

Best Regards,

John Huang


Tel: +886 2 86471689 ext. 616

Fax:+886 2 86471569

MSN:cdrjj@hotmail.com

E-mail: John.h@polypower.com.tw

Website: www.polypower.com.tw

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mdkill  |  09. 11. 2005 14:22

Clanek dobry, ale chybi mi informace o telefonech, ktere umoznuji volat i pri vypnutem compu napr. Cisco si jen tak nekdo nekoupi, ze? Dale mi chybi informace o moznosti prichoziho volani. Maji veskery tyto sluzby pevne cislo? Da se na ne dovolat z mobilu?   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Svoboda  |  09. 11. 2005 15:03

u zminenych sluzeb je ceske cislo, takze nevidim problem (napr. proti Skype), mam voipex a volaji mi lidi z mobilu i zahranici. Dost mne potesila hlasova schranka, tedy to, ze kdyz nejsem online, tak mi system posle nahrane vzkazy do mailu v MP3, tak nejak si to predstavuju a ne ze budu nekam volat a vybirat si vzkazy telefonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.Urban  |  09. 11. 2005 14:15

Příští tema by mohlo být popis a srovnání jednotlivých kodeků, srovnání a popis jednotlivých protokolů atd..
DĚKUJI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ddd  |  09. 11. 2005 11:28

Asi su slepý,ale kde přesně na stránkách 802.cz sa dájů od nich objednat služby ? Nikde nevidím odkaz k zaregistrování nebo koupení tel čísla a přístroje nebo tak něco,jen vpravo nahoře je kolonka pro jméno a heslo.. Ale to právě nemám a chci si ho vytvořit,ale jak na to ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 12:55

http://www.802.cz/Default.asp?ComID=39

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kodl  |  09. 11. 2005 10:13

Podle mě jste hoodně zanedbali Skype. Používám ho něco přes rok a nikdy jsem nezaznamenal problém s kvalitou hovoru nebo nečím podobným. Protokoly a ni kodeky mě opřímně nezajímají. Prostě je pro mě důležité, že to funguje... A volání do USA (které je pro mě prioritou) je zde asi nejlevnější. mýlím-li se, prosím opravte mě, budu rád.
 
S pozdravem kodl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Svoboda  |  09. 11. 2005 10:25

Skype jsem mel, ale spokojeny jsem byl pouze s volanim na pocitac v siti Skype, volani do verejne CR byla hruza. Jestli to chapu spravne, tak Skype v seznamu neni, protoze nedava ani ceske cislo, ani nema ceskou podporu, neni k dispozici skoro zadny HW (krome USB telefonu) a kdyz Vam chce nekdo volat, vola Vam mezinarodne (pokud si platite cislo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raziel-CZ, Raziel-CZ  |  09. 11. 2005 10:49

Skype je dobré na volání mezi Skypáky z pc na pc. Jinak je to šíleně drahé. Dostal jsem testovací kredit, zavolal si na mobil (Eurotel) kdy hovor trval cca. 8 sekund a ende. Na to kolik jsem dostal, že to bylo hned pryč. Nic moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  09. 11. 2005 16:37

Šíleně drahé? Jste normální? Skoro do celýho světa je je za 0,50 Kč/min, na pevnou do ČR asi 0,80. Od doby, co to mám, se nemusím o poplatky prakticky zajímat. A na mobil volám z mobilu.
 
Jinak hlavně letos na jaře měl Skype problémy s kvalitou při volání na pevnou do ČR, u zahraničních hovorů to fungovalo vždycky perfektně. Naštěstí teď už to je v pořádku a i kvalita při volání na pevnou je srovnatelná s normálním telefonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 17:14

Proč by pan kolega nebyl normální, když se mu zdá volání se Skype drahé?  Z věcného hlediska má pravdu v tom, že bezpochyby najdete levnější službu (s nižší cenou a lepší tarifikací). takže vždy záleží, s čím to srovnáváte. Sám jste ostatně jisté cenové problémy potvrdil větou "A na mobil volám z mobilu".  Ponechte mu právo na názor (navíc z učitého úhlu pohledu oprávněný) odlišný od Vašeho. Mně třeba Skype také přijde pro většinu volání zbytečně drahá služba  .  A navíc mi příliš "technicky" nesedí. Ale proto nezpochybňuji ty, jimž tento uživatelsky jednoduchý  program vyhovuje a jimž dělá dobrou službu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 12:49

Skype, stejně jako ostatní "neúplné" služby, byl zanedbán zcela úmyslně.  Základním kriteriem výběru popisovaných služeb byla pokud možno plnohodnotná schopnost nahradit pevné telefonní linky. Tedy zejména  stabilní a prověřená kvalita hovorů v ČR,  tuzemská příchozí čísla, dostupná pro celé území státu, možnost čistě HW řešení bez počítače,  technická podpora, snadnost plateb, snadnost reklamace služeb, atd.  Mnoha těmto kritériím Skype, jakkoliv se nám může jinak líbit, prostě nevyhovuje. Navíc, recenzí na Skype řešení a srovnávání s jinými technologiemi bylo zveřejněno víc než dost . Jinak, tématem článku byly  tuzemské služby.....
Pokud se týká volání do USA, cena Skype je 0,02 EUR vč. DPH, tedy cca  0,60 Kč.  Služba MujTelefon má cenu 0,38 Kč, VoipBuster má cenu 0,00 Kč,  0,48 Kč atd. Levnější varianty než Skype tedy existují...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rolf  |  10. 11. 2005 08:57

Hezký článek, díky!
Uvítal bych pokračování týkající se VoIP telefonů nezávislých na zapnutém PC, cenovém přehledu, parametrech, atd
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ded vseved  |  09. 11. 2005 13:30

Skype dnes funguje na pevnou uplne v pohode a kdo neveri at tam bezi = tady si muzete koupity kredit za 1 euro a vyzkouset na vlastni kuzi
http://skype.skype-skype.cz/dokumentace/public/postup-nakupu-placenych-sluzeb-skype-pres-nexxen.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  09. 11. 2005 19:45

"Zašlete nám e-mailem na adresu theimer@nexxen.cz výši SkypeOut kreditu v Eurech který chete zakoupit a přihlašovací jméno a heslo ke Skype bez kterého Vám SkypeOut kredit nemůžeme zakoupit."

Si děláte prdel, ne ??
Chtít po někom přihlašovací údaje k jeho Skype účtu?
Jak vám může někdo věřit, že mu účet nezneužijete, nevyčerpáte kredit, ... ???

POZOR na takové jako Vy!
Budu vás reportovat Skypu, že se snažíte získat jména a hesla k účtům Skype.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zeussoft  |  15. 11. 2005 16:32

Pokud potrebuju nabyt, tak nemaj co vykrast. A nic mi nebrani docasne zmnenit heslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Amper Vychovate k EV Rychlosti  |  09. 11. 2005 23:47

Jestli ses ten Kodl ze Chicaga tak ses borec!
Ovi se..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kobra fx  |  09. 11. 2005 09:39

Pokud vim, Volný má na webu testovací účet, hovory sice po 30 sekundách skončí ale na vyzkoušení to podle me stačí...
http://volani.volny.cz/vyzkousejte-si-telefonet/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 11:28

S testovacím účtem máte samozřejmě pravdu. K datu odevzdání článku  (2.11) jsem tuto informaci neměl. (A patrně ta možnost ještě neexistovala). Vývoj ve VoIP je nyní takový, že změny zde uvedených údajů probíhají prakticky každý den. Ne vždy je zachytíte okamžitě.  Takže jakékoli články podobné tomuto zachycují stav k nějakému "historickému" datu, které obvykle není datem zveřejnění. Relativně nejčerstveší informace na téma VoIP, máte-li o ně zájem,  najdete patrně na fóru  http://www.telefonujeme.com .  "Kolektivní rozum" a mnoho očí tam dělají své....
Pokud se týká "dostatečnosti" 30 sec. testovacích hovorů, je to věc polemická.  Osobně je mi bližší metoda pokytnutí např. 10 Kč kreditu, s možností provolat ho delším hovorem. Mnohé chyby, např. četnosti výpadků vdůsledku jitteru, či časově proměnné zkreslení na gateway, totiž téměř nemáte za 30 s. šanci zjistit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raziel-CZ (novy)  |  09. 11. 2005 08:20

Zde můj názor na 802.VOX

Používám 14. dní a funguje výborně. Cena hovoru je perfektní a paušál? Nad tím se vážně dá jen pousmát. Spojení funguje dokonale, mám upload skoro 128 od Chella UPC u tarifu Light. Jediné co jsem zatím nějak nevyřešil byl problém s voláním do mobilu. Nejprve jsme se neslyšeli s protistranou vůbec a po řešení problému už je vše téměř v pořádku (ještě zbývá dořešit maličkost, kdy já slyším perfektně, ale člověk u telefonu slaběji). PÁNOVÉ A DÁMY, 802.CZ MI VRÁTIL POPLATKY ZA REKLAMACI NEPOVEDENÝCH HOVORŮ převodem zpět na kredit!!! Jinak s 802.CZ jsem naprosto spokojen. Už dva roky se snažím k nám na Barrandov dostat jejich internetové služby, myslím, že by to zde ocenila spousta lidí, jelikož 802.cz považuji za vůbec nejvýhodnějšího poskytovatele internetu v ČR. Řešení techcnických problémů je skoro okamžité a je poznat dosti veliký zájem o zákazníky.

802.cz skutečně nemohu nic než doporučit. Schválně se jich zeptejte co je to FUP. Odpověď bude: "FUP? CO TO JE?". Navštivte www.802.cz a objednejte si jejich služby, mají mé doporučení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  21. 06. 2006 21:54

Tak jestli si na 802.cz váží zákazníků tím že jejich linka je v provozu od myslím pondělí  až pátek 8 až 22 tak to si jich moc neváží, navíc se tam dovolat to je vždycky tak na 3 pokus než to někdo zvedne. Navíc kodek G726-32 jim jede pěkně z pr**le hovory šumí občas se stanice hlásí jako nedostupná atd. spousta problémů takže hovor vyplýtvá celou 128 linku je to k ničemu a domluva je tam jako u debilů
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxinoha  |  15. 01. 2010 15:43

POZOR NA SPOLEČNOST 802.cz !!!
Po změně veřejné IP poskytovatelem připojení k internetu byala tato IP adresa pro mě z neznámých důvodů u 802.cz zablokovaná a již 5 dní ji v 802.cz nejsou schopni odblokovat, takže nemohu využívat VoIP služeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  09. 11. 2005 08:07

1. Služba VIPHONE je i na měsíc gratis a to od Invexu, kde se rozdávali jejich karty a nebo za 30Kč SMS (jednu SMS). Služba je na 1.měsíc zdarma do 30 zemí světa včetně CZ a to na www.viphone.cz/break a jede dobre (osobne otestovano).
2. Skype nejede standartní protokol (např. SIP) a tudíž se žádné samostatné telefony zatím snad ani nedělají. Pokud o nich někdo máte tucha, sem s nima.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 11:14

Ad 1.  Existence "Viphone break" ve fázi ProMo akce bez zveřejněných cen atd. (ale s všeobecnými podmínkami, kde se patrně zavazuji tyto ceny hradit , stejně jako např. možnost otestování služby u VOLNÝ TelefoNET hovorem dlouhým 30 sec.,  jsou informace, které se ke mně bohužel  dostaly v mezidobí po odevzdání článku a před jeho zveřejněním. (Obojí jsem již vyzkoušel.) Již předtím byl ovšem článek (díky invexovému týdnu)  3x předěláván, protože vývoj je ve VoIP takový, že změny probíhají každý den a není v silách jedince dát dohromady všechny údaje o zhruba třetině VoIP operátorů  v ČR  v jeden a tentýž okamžik, neboť ani operátoři je nezveřejňují všemi informačními kanály současně.  Jen jeden příklad - ze zprávy ČTK dva týdny vím, že DialTelecom (resp. jeho "dcera" InWay) spouští VoIP telefonii na bázi SIP protokolu pod názvem SIP.Way.  Na webu o tom ovšem krom právě té tiskové zprávy nemají ani čárku.  Na mailový dotaz mi odpověděli (docela svižně) že se "dolaďuje produktový list" a ať pošlu konkrétní otázky ke službě, že mi na ně obratem odpoví.  To jsem udělal 31.10.  Na odpověď ovšem zatím marně čekám. Je přitom možné, že někdo jiný už službu testuje a zná  detaily......  Když teď někam napíšu o SIP.Way, že podrobnosti nejsou známé, je možné že již večer známé budou a zítra ráno mi někdo vytkne, že informuji "hodně nepřesně"...
Ad 2. A my jsme někde, pokud se týká neexistence plnohodnotných HW telefonů pro Skype, v rozporu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zakaznik  |  09. 11. 2005 06:59

Jako naprosty laik v teto oblasti bych privital nejaky souhrnny clanek o telefonech pro tyto sluzby, ktere NEPOTREBUJI zapnuty pocitac. Proste mam za oknem wifi antenku nebo ve zdi ADSL ci kabelovku a co ted s tim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEPAJZ  |  09. 11. 2005 07:13

mrkni na telefonujeme.com
Voip telefon má zpravidla díru pro RJ-45 kabel (čili tu samou, co máš na síťový kartě)
a stačí mu tak živej kabel se sítí.
Telefon se nastaví buď přímo pomocí kláves (má i display) nebo přes PC.
Je potřeba mít zřízený účet u některého z operátorů, aby bylo co nastavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QuarkCZ  |  09. 11. 2005 06:23

Autor píše, že neexistuje možnost používat Skype bez počítače. To není pravda...

Jednak jsou handheldy (např. iPAQy), na které jde nainstalovat skype a přes mobilní internet provozovat
a také jsem již viděl (byť jenom na obrázcích) "normální" telefony, do kterých se strkal síťový kabel a ty pak uměly volat přes Skype. Takže to LZE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEPAJZ  |  09. 11. 2005 07:09

Tak prosím nějaké odkazy na to volání přes Skype bez zapnutého PC. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  09. 11. 2005 10:06

To by museli byt snad primo od samotneho Skype, nebot ten pouziva vlastni nestandartni komunikacni protokol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 10:47

1. A vy máte pocit, že handheld (či jiný kapesní počítač) není počítač, tedy svým způsobem univerzální zařízení, na které si nainstalujete, mimo jiné, i SW pro Skype? Jestli ano, tak v tom případě se pouze neshodujeme v kategorizaci HW. Podle mne to počítač je.

2. Pokud již skutečně existuje nějaký plnohodnotný HW telefon pro Skype, dejte mi prosím odkaz na takový obrázek s popisem. Dostal jsem jich na toto téma několik a vždy se nakonec ukázalo, že to bylo víceůčelové zařízení (VoIP + Skype či DECT+Skype a pod.), které bylo buď USB kabelem nebo "modrozubem" připojeno k počítači se spuštěným Skype. Ale samozřejmě, vývoj jde dopředu a sám vím o několika věcech, které se stihly od odevzdání do vydání článku změnit.... Bez toho odkazu ovšem stojím za tím, že to momentálně bez počítače nelze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Nadenik  |  09. 11. 2005 01:18

Pred mesicem jsem poridil voipex, protoze jsem si spocital, ze i pri minimalnim volani se mi vyplati koupit sadu s HW branou za 3500 a mit k dispozici kredit 3000, kdyz ho provolam, mam krabicku za 500 a ne za 2000 jako u ostatnich, kteri se sice honosi nizsimi cenami za minuty, ale to je velmi relativni, nekdy volam vic, nekdy mene a s jakymkoliv VoIP operatorem setrim vyrazne od zacatku. Jinak poridil jsem voipex i do firmy a tam jsou ceny uplne jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  09. 11. 2005 00:35

Opravdu zajímavé srovnání, hlavně mě zaujala 802.VOX. Zkusím to ve firmě použít, jako volání na pevnou nebo mobil to vypadá ideálně (pokud to bude mít kvalitu).
 
Jinak používám Skype, který moc prostoru zrovna nedostal. U něj naštěstí problémy s kvalitou poslední dobou zmizely a výhodou je, že to není jen čistě na volání - je to i o písemné komunikaci, vidíte dostupnost lidí. Kdekoli na světě si sednete k počítači připojenému k internetu, máte k dispozici kompletní službu a můžete volat. Vychytávky jako Skype Groups jsou taky vynikající. Náhradu klasického telefonu telefonu nabízí víc firem - ale tohle se telefonem nahradit nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vita  |  09. 11. 2005 00:28

neškodilo by, kdyby provedl pisatel článku nějaké shrnutí např. pro ty co volají hodně více jak 200 minut měsíčně je nejlepší služba A s paušálem X nebo pro ty co jen přijímají hovory je nejvhodnější služba C s neomezenou délkou kreditu a jeho nízkou výší
takhle, aby si čtenář všechno udělal sám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Nadenik  |  09. 11. 2005 01:38

ja bych shrnul svoje dojmy, co jsem si delal pred mesicem:
- fayn meli dva kamosi pres dva roky a oba mi ho nedoporucili, problemy volanim, clipem, vypadavanim hovoru atd. Pry prechazi na SIP, ale na invexu jsem ten dojem nemel
- 802 ma velmi dobre ceny, ale myslim, ze cena neni vse, zvlast kdyz setrim na pausalu. maji velke vyuziti pasma a na ty D-linky telefony jsem neslysel moc chvalu, btw ani se mi nelibi, coz je mozna subjektivni dojem
- softphone ma stale problemy, byl to jeden z prukopniku, ale vypadky, spatne uctovani a hrozna podpora klientu mne odradily. nekde jsem cetl, ze programator, co od nich odesel, zalozil netphone, nemyslim, ze to byla uplne jejich vina, ale stavet to na jednom cloveku asi taky neni prilis koser
- voipex je oficialne na trhu nejake tri mesice a z tech letosnich to spustil jako jeden z prvnich, proti faynu a softphonu jsem nemel co resit. Osobne jsem neresil proc nema hodne kodeku (coz zminuje autor clanku jako nevyhodu) ani jestli mam minutu za korunu a ne za 80haku, dulezite pro mne bylo oprosteni od telecomu, peering s dalsimi sitemi zajistujici volani zdarma a predpoklad dalsiho rozsireni, hlasova schranka a podpora faxu, ktery mame ve firme. Dom jsem koupil branu a tu mame i ve firme pred ustrednou.
- xphone, netphone, volny a viphone bud tehdy teprve testovali provoz (netphone doted myslim testuje) nebo nemeli zajimavy tarif.
Pouzival jsem skype, ale s tim bylo nekdy volani na pevne linky fakt strasne, u voipovych firem z ceska jsem se s tim jeste nesetkal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  09. 11. 2005 01:57

Ten voipex cenama nic moc. To už rovnou můžu volat z pevný. Ani kdybych do toho započetl ten dotovaný telefon, tak to nemá cenu zkoušet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Nadenik  |  09. 11. 2005 04:09

Ja pevnou nemam, mam internet a voip, sel jsem do voipexu kvuli zajimave nabidce balicku, solidnimu jednani a dodatecnym ficuram jako faxovani, hlasova schranka... Jak jsem psal, neberu cenu jako jediny parametr, to bych si mohl koupit fotak Trust misto Minolty, Skodovku misto Mazdy atd. vybiram si uzitnou hodnotu a nejdu do nejlevnejsiho, nekde to proste odrbane byt musi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
taky mám VoIPEX  |  09. 11. 2005 08:11

...taky mám VoIPEX, a jsem spokojenej. Myslím, žádný jiný operátor nenabízí telefon bez úpisu Já mám GRANDSTREAM 2000 který umí až 4 linky a vypadá moc dobře. Telecom jsem odhlásil, budu ještě 6 měsícu na příjmu a tak bez problému můžu přejít na nové číslo. Taky ten výběr čísla mě nadchnul. Tak jsem si vybral hezké VoIP technologie je super, nejsem sice technický talent, ale už to že když se přestěhuji nemusím nikoho žádat o přenos čísla...prostě vemu telefon a připojím k NETu !!! S kolegama volám úplně zadara !!! Sice bych mohl pár haléřů ušetřit u někoho jiného, ale těch pozitivních věcí je VoIPEX víc. Říká se ,nechci slevu zadarmo, - a tak někteří aby ušetřili pár haléřů investují tisíce to přístrojů Doporučuji....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IPEX  |  09. 11. 2005 11:12

Děkujeme za podporu. Na technických vlastnostech služby nadále samozřejmě pracujeme.

Pouze poznámka k placení služby. Máme i měsíční platbu na fakturu, ne jen předplacenou službu - byznys.voipex.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  14. 11. 2005 16:12

"Pouze poznámka k placení služby. Máme i měsíční platbu na fakturu, ne jen předplacenou službu - byznys.voipex.cz"
To samozřejmě vím. Článek se ovšem týkal řešení pro domácnosti či malé podniky, tak o  1 - 5 lidech. A pro ty "byznys.voipex.cz" Určen zjevně není.  Business tarify nebyly uváděny u žádné služby, pokud jsou zavedeny!
Tarif "Voipex zero", který by snad vyhověl, je služba vázaná na připojení  k Internetu od IPEXu (nejde tedy o veřejnou službu ve smyslu zákona 127/2005 Sb.) a pro ostatní tarify jako  "VoIPEX Byznys 5" a vyšší  si vyhrazujete možnost stanovit minimální  objemem hovorného. Jeho výši nikde výslovně neuvádíte, ale mezi řádky se tak nějak dá odhadnout, že ji předpokládáte patrně vyšší než cca 2000 Kč/měs., což je horní limit u "Voipex zero". Máte pocit, že  2 tis. Kč a více měsíčně je hovorné normální domácnosti?
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Magda  |  09. 11. 2005 20:16

Chtěla jsem se zeptat jest-li ten GRANDSTREAM 2000 má Menu v češtině jako Interbell IB 200, 202, 300 a 302. Dále co znamená že umí až 4 linky. To znamená že jako telefon může být současně na příjmu na 4 různých číslech od různých společností současně. Pokud ano tak jak se potom při odchozím volání vybírá operátor. Předem dík za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Nadenik  |  09. 11. 2005 21:50

Myslim, ze menu ceske zatim nema. Jinak nahore pod displejem jsou ctyri tlacitka s ledkami, odchozi linka se vybere stisknutim tlacitka, coz je doprovazeno zvyraznenim ledky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Magda  |  10. 11. 2005 00:03

Děkuju za odpověď, ale sem se nedočkala odpovědi na tuto moji otázku.: To znamená že jako telefon může být současně na příjmu na 4 různých číslech od různých společností současně. Prosím o odpověď jak te to s těma 4 linkama a jak to funguje a jest-li može byt u různých operátorů. Dále jak se tyto 4 linky chovají u příchozích hovorů. Předem dík za odpovědi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  10. 11. 2005 09:11

Telefon Grndstream GXP 2000 nemám, nicméně podle dostupné dokumentace a referencí jiných:
1. Telefon může být na příjmu současně na 4 VoIP linkách, z nich každá může být od jiného operátora (nevylučuji určité potíže při kombinacích "exotických" operátorů, kteří potřebují odlišná nastavení ve společné části telefonu).
2. Linky se chovají při příchozích i odchozích hovorech jako standardní vícelinkový telefon. Tj. u příchozího i odchozího hovoru je nutno k přijetí/realizaci hovoru stisknout vždy tlačítko odpovídající linky. Přijde-li během hovoru na jedné jince druhý hovor po jiné, lze první hovor odložit na tzv. "hold" a spojit se s novým volajícím. Po vyřízení druhého hovoru se lze vrátit k prvnímu. Hovory na dvou linkách lze případně propojit do konference.  Telefon podporuje i tzv. "call forward" tedy předání hovoru. Pro předání hovoru mezi různými operátory však toto musí podporovat i operátoři.
3. Více se dozvíte a manuál k telefonu (anglický) si můžete stáhnout např. zde: http://www.voipobchod.cz/blog/archives/2005/11/jak_dopadl_test_1.html 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  01. 10. 2012 22:43

To znamená, že pokud máte 4 ručky (rozšiřující telefony na základnu, ap.), tak mohou ostatní členové Vaší domácnosti nezávisle na sobě kamkoliv volat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  09. 11. 2005 02:09

Nu, pisatel článku neprovedl "shrnutí" více méně úmyslně, protože by to bylo "shrnutí ze shrnutí". Už tito operátoři jsou totiž výběr z několikanásobně většího počtu. A u Vámi nastíněného postupu je jeden podstatný problém, a to, kde stanovit ty správné hranice. Je správných 120, nebo 240 minut? Je důležitější průchodnost NATem, nebo sekundová tarifikace? Potřebujete spíš nízkou cenu, nebo nepřetržitou podporu? Jakékoli "shrnutí" je už v tomto případě berlička pro čtenářův mozek. A já věřím, že pravidelní čtenáři Mobilmánie nejsou, pokud se týká myšlení, invalidé, a jsou schopní si vybrat sami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tefu  |  09. 11. 2005 13:49

Já osobně doufám,že VoIP telefonie není pouze pro pravidelné čtenáře Mobilmanie.Například já se vůbec neorientuji v odborných termínech,a proto se o tuto "berličku" velice rád opřu.Věřím,že mně podobných,tzn. připojení k internetu a chuť telefonovat levnějí je mnoho.
P.S.: ...ten umí to a ten zas ono a všichni dohromady udělají moc ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mol191280  |  08. 07. 2012 23:14

802 vůbec nemá dobré ceny! Je plno jiných levnějších a pokud se chcete opravdu vykecávat, doporučuji MEGAvoip.com, který sice není cz, ale má bezkonkurenční cenu 0,79 Kč/min hovoru na mobil a spojovací poplatek jen 1,24 Kč. Jestli to budete zkoušet, nabíjejte převodem na účet vedený v ČR, ne kreditkou! Vyhnete se tak marži společnostem provozujícím kreditní karty a dostanete se na lepší cenu hovoru. A ještě jedno plus mají - Android aplikace, která je free.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  09. 07. 2012 00:23

No, pane kolego, zaregistroval jste vůbec, že se vyjadřujete k informaci asi tak sedm let staré? . Ano 802.VOX dnes, po sedmi letech, nepatří mezi ty nejlevnější operátory.
Jinak, služba "megavoip.com" či další služby lucemburské společnosti Dellmont (cříve Betamax DE, dříve Finarea CH) jako je třeba "rebvoice.com" či "VoipYo.com" bezpochyby své cenové kouzlo mají. Sice jsou tam i drobné "šmouhy na kráse", jako jsou často měněné ceny, minutová tarifikace, sestavovací poplatek za hovor, kredit vykazovaný bez DPH, ale placený samozřejmě včetně daně, poplatek za dobití a pod.
Ale rámcově, pokud vyhoví kvalita tohoto zahraničního operátora a nemáte potřebu technické podpory, tak proč ne. Je to použitelné.
Nicméně, zejména u běžně dlouhých (či spíše krátkých) hovorů můžete nakonec zjistit, že leckterý český VoIP operátor se sekundovou tarifikací vyjde stejně, nebo i levněji .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mol191280  |  09. 07. 2012 09:18

Nemůžu s Vámi tak úplně souhlasit. Jsem u MEGAvoipu cca 2 měsíce a ceny se oficiálně nezměnily. Změnil se jen kurz EURa a tím pádem jsem se během té doby pohyboval na 80ti, 82 a nakonec 79 hal za minutu volání na mobil.. S těmi uváděnými cenami máte pravdu, jsou nepřehledné a hodně daleko od pravdy, ale těch 79 halířů, které jsem uvedl, jsem si vypočítal podle skutečně stažené částky z účtu a ta cena je reálná, se všemi poplatky za převod na EURo i DPH. Pokud to mám shrnout, tak každý hovor na mobil, trvající cca 3 minuty a více, bude s MEGAvoipem nejvýhodnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  09. 07. 2012 10:00

Pokud jste u "megavoip.com" jen dva měsíce, tak to samozřejmě ono nadšení, a to že jste přesvědčen o cenové stabilitě, vysvětluje .
Dva měsíce jsou velmi krátká doba. Já různé klony Dellmontu využíval a využívám (kde se to hodí) dlouhodobě, jsem i registrovaný jako reseller. Začínal jsem v dubnu 2005 se službou VoipBuster (tehdy to neprovozoval Dellmont ale švýcarská Finarea), a mám celkem přehled. Ty ceny se opravdu čas od času mění. Třeba RebVoice, což je služba Dellmontu s pro ČR téměř stejnými parametry jako MEGAvoip, byla jeden čas za 0,005 EUR na pevnou a 0,02 EUR na český mobil (bez DPH).
Nyní je pevná 3x dražší a mobil o 1/4. WebCallDirect je na pevnou po dobití 90 dnů zdarma (bylo i 120 dnů ale i 60), jinak je na pevnou za 0,02 EUR a na mobil za 0,04 EUR (bez sestavovacího poplatku). Ale volání na mobil bylo jak za 0,03 EUR tak i za 0,08 EUR.
Když jsem zmínil výše VoipBuster, zažil jsem u něj i 360 dnů volání na českou pevnou zdarma (s FUP 200 minut týdně) po dobití napřed jednoho eura a později tří EUR . Takže asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mol191280  |  09. 07. 2012 20:42

Díky, že jste mi otevřel oči. Má to jen jedno řešení! Volat, dokud mají levně a nenabíjet moc kreditu, abych mohl odejít, jestli někdy zdraží. A nebo doufat, že čeští operátoři odorik, voocall, 802, fayn nebo axfone zlevní, když má být ten propojovací poplatek teď někdy snížen na 0,55 Kč/min. Je to bez DPH, ale i tak věřím, že by se cena mobilního volání mohla dostat pod 1 Kč/min.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor