Internetový pokec na mobilu se Symbianem

Diskuze čtenářů k článku

hanis  |  18. 09. 2007 21:03

nevite nekdo nejakou dobrou starnku na programy ... bluethoot hackr ke stazeni ?pls ozvete se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  09. 07. 2007 16:31

Mile me prekvapilo, ze autor zde vzpomel prvni instant messaging systemy na Unixu (treba talk + talkd), ktere se pouzivaly uz v dobe, kdy 90% zdejsich ctenaru jeste ani nevedelo, co je pocitac - pokud vubec existovali.
Clovek by spis ocekaval, ze na tomto serveru napisi, ze vynalezcem Instant messagingu je Bill Gates

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ekim  |  06. 07. 2007 09:05

pro S60v2 a v1 je mnohem neco lepsiho nez qip a tyhle nesmysly. VmICQ je zdarma a datova narocnost se blizi legendarnimu stICQ :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Energizer  |  06. 07. 2007 13:02

Az bude neco podobne datove nenarocnyho pro 3rd, budu megahappy. Zatim pouzivam IM+ a je dobrej, jen trochu zere. 100 kB za asi hodinu a 3 ctvrte psani. Zkousel nekdo GLICQ? To by melo bejt neco podobnyho STIcq nebo VMIcq. Bohuzel sem nenasel anglickou verzi, jen ruskou a to ja neumim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  06. 07. 2007 13:45

100 kB = 7 Kč, to se Vám zdá hodně za hodinu psaní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ferda  |  07. 07. 2007 15:22

No tak snazil jsem se u IM+ nastavit cestinu tak aby ji precetla i protistrana. I kdyz v nastaveni tech moznosti je mnoho nikdy se mi to nepovedlo.
Ad data, jak jednou cuchnete k stICQ a jeho datove narocnosti tak neco jineho uz s predplacenou SIM nechcete. Ted u toho VmICQ pribylo mnoho dalsich funkci s obdobnou datovou narocnosti. S Agile a podobnymi bych asi CELY DEN pripojen nemohl byt.
Jimm je super v tom ze jede temer na cemkoliv. Na mobilech s OS ovsem zere mnoho pameti a vykonu (Jede na virtualni masine jako kazda JAVA). Proto je zde lepe pouzivat SW psany pro dany OS.
Ozelim posilani souboru a fotek ci zvuku pres Agile. Na tohle ostatne pouzivam e-mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Energizer  |  07. 07. 2007 15:29

Kdyz nastavite windows 1250 tak to cesky pude, mam odzkouseno. Jede to i kdyz ma protistrana icq 5.1 i kdyz ma Mirandu 5 i 6. Ja bych rad pouzival STIcq nebo VMIcq, ale pro 3rd neni bohuzel. Tak zatim je pro me nejlepsi IM+.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  08. 07. 2007 21:56

Spis bych nastavil unicode. Prece jen windows na spouste mobilu zatim nebeha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Energizer  |  08. 07. 2007 22:22

Já jsem nastavil Win 1250 na E60. Jak to funguje jinde bohužel nevím. Na E60 bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  07. 11. 2007 13:54

Mám Nokii N70 mám na ní stICQ a za hodinku psaním zaplatím asi 30 kč...ale to je tím že mám O2 kerej si hodně účtuje..jinak je to super program za kterej se platí fakt málo a je v angličtině

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rob  |  08. 07. 2007 08:49

Zdá se mu možná moc 100kb za hodinu... Což je opravdu mnoho. Já měl IM+ a za hodinu mi to sežralo také cca 100kb, takže jsem si musel založit další číslo ICQ a tam si dát jen pár lidí, se kterými si nejčastěji píšu. Abych nemusel používat zkrácený kontakt list, začal jsem používat Jimma a ten mi sežere při 200položkovém kontaktlistu cca 60kb, což už při měsíčním vyúčtování rozdíl je :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luis  |  07. 07. 2007 21:06

S60v2? Pěknej muzejní exponát. Obstarožní Symbian pro displeje s 176x208, tzn. extrémně rozpixelovanou grafikou. Cokoliv na takovém displeji vypadá jako náhodný barevný šum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hehe  |  09. 07. 2007 10:38

Nemam duvod menit. Telefon je dostacujici na moje pozadavky.... Tak proc si kupovat novej?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  05. 07. 2007 15:07

Neprehani trosinku s temi cenami?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  05. 07. 2007 13:11

Agile se chova dost podivne.
Nejdriv nemilosrdne zpoplatnil nebo vynutil pouzivani novych placenych verzi, prestoze rada uzivatelu by zustala u puvodni neplacene. A ted brutalne zdrazil. Puvodni placena verze stala cca 80 Kc mesicne pri platbe smskou. Ted je to mesicne v prepoctu cca 255 Kc. Neomezena verze pak stala puvodne necelych 600 Kc, ted to vychazi bez par korun na tisicovku.
Takhle opravdu ne. Agile ma smulu a radsi si koupim neco jineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  05. 07. 2007 13:21

Pokud nechcete platit, tak se mi zdá ten QIP jako celkem přijatelný. Já jsem si koupil IM+ za 30 USD, je to "doživotní" bez omezení a ještě ho lze použít i na novém telefonu. Stačí na jejich stránkách odregistrovat starý telefon a dostanete heslo pro nový. Toto je taky celkem důležité, když často měníte telefony (nemusíte pokaždé kupovat novou licenci). První pořízení je sice poměrně drahé, ale v případě IM+ jde o velmi seriózní jednání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  07. 07. 2007 12:23

O IM+ taky uvazuju, ze bych ho koupil. Me se spis nelibi pristup firmy Agile. To opravdu nevzbuzuje zrovna duveru ackoliv produkt je to vynikajici.
Co se mi ale nelibi dal je ono omezeni na IMEI. Pri zmene telefonu to pak znamena urcite problemy (lhostejno zda minimalni ci vetsi). To je totez jako kdyby program na pc byl omezen na vyrobni cislo zakladni desky. A zrovna u klienta pro icq takove omezovani naprosto postrada smysl, protoze se stejne nemuzete prihlasit dvakrat ze dvou ruznych telefonu.
Co se tyce QIP, sice se mi libi ale mam smulu. Na pc mam linux a na mobilu UIQ takze ho pouzivat nemuzu. Uvidime, jestli se casem rozsiri na vic platforem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  05. 07. 2007 15:35

Muze mi velevazena redakce vysvetlit, proc byl smazan muj prispevek o stare verzi Agile, ktera je dodnes na S60 2nd funkcni a zdarma? Nejde o warez, je to jen stara verze z doby, kdy Agile bylo zdarma a pokud si ji uzivatel neaktualizoval, jede dal. To se budeme tvarit, ze neexistuje, kdyz vetsina z nas vi, ze je? Koukam, ze nekteri se tezko louci s dobami, kdy se za nazor zaviralo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
s3icc0  |  05. 07. 2007 11:57

1) nelíbí se mi to že autor hodnotí klienty jen s ohledem na síť ICQ....co třeba uživatelé MSN, JABBER, AIM....i když je česká internetová veřejnost stále pohlcena do hlubin protokolu ICQ, resp. snadno dostupného programu pro s prominutím prehistorickou síť, tak i tyto protokoly si zaslouží alespoˇmalé ohlédnutí...
2) datová náročnost těchto programů závisí především na zvolené síti (např. JABBER přenese o hodně méně dat než ICQ), počtu kontaktů v rosteru a jejich aktuální pohyb na síti....tzn že je rozdíl zda program musí zjišťovat stav 5-ti nebo 50.ti kontaktů....co se týče samotných aplikací tak si nemyslím že když všechny běží na ICQ, tak by rozdíl neměl být žádný....síť si žádá pořád stejné informace, stejný formát, objem......
jinak mě mrzí že nemám telefon s OS.... používám teď SE K790i a aplikaci BOMBUS (ta je určená pro protokol JABBER) a jsem spokojený

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unnamed  |  05. 07. 2007 11:34

skoda ze uz je s nim konec.... pouzivam to, je sice strohe, ale co se tyce prenosu dat.....minimalni, uporne ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Woodstock  |  05. 07. 2007 10:54

No, tak článek pěkný, zabývá se IM klienty pro Symbian, ale autor jaksi pozapomněl, že i UIQ3 je symbian...
A proto malé doplnění, Agile Messenger i IM+ mají i své UIQ3 verze.
A někdo tu v diskusi zmiňoval kopírování z IM klientů, to samozřejmně pod UIQ3 umí jak Agile Messenger tak IM+

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boris911  |  07. 07. 2007 03:20

No, ja mam SonyEricsson M600i (Symbian 9.1 UIQ3). Pouzivam Jimma, ale je to spatne. Nejdou mi v nem psat velka pismena. Vyzdycky jenom na zacatku nove vety (po tecce, otazniku, vykricniku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luis  |  05. 07. 2007 10:19

Jen bych chtěl doplnit článek, že za Agile Messenger můžete zaplatit převodem z účtu na český bankovní účet - www.agilemobile.com/cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  05. 07. 2007 09:16

Pro nekoho muze byt taky dulezite ukladani historie. Umi ho jen Agile a IM+, QIP ale zase umi kopirovani textu z dialogu, ktere dalsi dva neumi a treba ja ho casto pouzivam, pokud si potrebuji treba nejakou informaci ulozit jako poznamku, propadne zaznam v kalendari.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stihacka  |  05. 07. 2007 10:18

A Jimm ho neumí nebo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
potapac  |  05. 07. 2007 10:21

jimm zvlada kopirovanie textu aj ukladanie historie, okrem funkcneho posielania suborov mu v porovnani s napr. pocitacovym qip nic podstatne nechyba. najdu sa vsak aj nevyhody - zerie vela ram a custom statusy nie su kompatibilne s icq lite v5. s ostatnymi klientami ako miranda ci qip vsak komp. su. skusal som agile, im+, qip, sticq aj vsetko mozne ale zakazdym som sa vratil k staremu dobremu jimmovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
potapac  |  05. 07. 2007 10:24

btw, k jimmovi odporucam precitat aj:
http://www.mobilmania.sk/Dalsierubriky/AR.asp?ARI=7930 -)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajDee  |  05. 07. 2007 11:46

Jimm sice umi kopirovani textu, ale jen v ramci aplikace (tj. muzete vlozit text treba do nove zpravy pro jiny kontakt).
Pokud si chci vykopirovat text z jimma, musim nejdriv "zkopirovat" puvodni zpravu do virtualni schranky v jimmu, pak si otevrit "novou zpravu", tam puvodni text vlozit, ale NEODESLAT, a pouzit kopirovaci funkce symbianoveho telefonu (tj. oznacit-kopirovat).
Az pak je text v symbianove schrance. Postup je to funkci, nicmene velmi krkolomny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ferda  |  07. 07. 2007 15:26

A nebude to tim ze JIMM je JAVA?
Pokud je mi znamo tak JAVA jede na jekesi virtualni masine a diky tomu to muzete pouzit temer na jakemkoliv mobilu. Nani to zavisle na HW. Kdyby to bylo psano pro konkretni OS tak to bude bez tech kudrlinek kolem ale zase to pouzijete pouze na jednom konkretnim mobilu pro ktery to je psane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajDee  |  08. 07. 2007 18:23

Ale ano, je to tim. Ja psal reakci na vzkaz, ze "to vsechno jimm umi taky" - umi, ale jsou tam "ALE"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vicent  |  05. 07. 2007 08:32

Musim pochvalit autora, je vidiet pokrok k lepsiemu, uroven clankov rastie, drzim palce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.::Mari::.  |  05. 07. 2007 00:09

icq a aim nejsou prece protokoly, oba bezi na protokolu oscar....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojta66  |  05. 07. 2007 00:05

Jimm, bezpečně nejlepší, bezproblémový, stále vývoj pokračuje....a je zdarma...java.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  05. 07. 2007 00:12

vyzkoušel jsem všechny vč. Jimma a můžu s klidným svědomím říct, že Jimm je z těchto aplikací jasně nejhorší. Tedy obecně není špatný, ale k těmto má ještě hodně daleko a nechápu jak jste na takovou hloupost přišel. Je vidět, že jste nic kromě Jimma nezkoušel.
Moje pořadí je IM+ (který používám), Agile, QIP, Jimm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  05. 07. 2007 02:15

v cem je horsi ? pouzivam ho tak me to docela zajima :) ostatni sem zas netestoval protoze zas to vyuzivam spis jen na zabijeni nudy v praci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P4WLYK  |  05. 07. 2007 09:49

no, tak já používám program vmICQ, který je taky z ruska, na internetu se dá sehnat už počeštěný, je zdarma a pro mě je nejlepši... vyzkoušel sem agilemessengera, ten mě mrzel že je placenej, IM+ se mi nechtělo přihlásit, qip byl pomalej, ale nevadil mi... než sem přišel na vmICQ.... je to fakt nejlepši klient

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  05. 07. 2007 10:04

Je i pro S60 3rd? Da se uz pri psani pouzivat T9, aniz by druha strana videla misto znaku s diakritikou azbuku? Umi posilani fotografii? Umi extrastatus? Umi automatickou zmenu stavu po nastavene dobe prodleni? V cem je nejlepsi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stihacka  |  05. 07. 2007 10:17

Na co takový blbosti? Akorát to žere data...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P4WLYK  |  05. 07. 2007 11:06

extra status umi, T9 umi, česky znaky umi, diakritika záleží na druhé straně, na 3rd nevim jestli funguje, ale nějaká verze určitě bude... jestli chcete mužu poslat odkaz na screeny ;) udělat je neni problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  05. 07. 2007 11:47

Na jejich stankach se o 3rd nemluvi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P4WLYK  |  05. 07. 2007 12:10

3rd mě docela nezajimá... já 3rd nemám ale postupem času stopro na 3rd bude nemužou soudruzi zustat pozadu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P4WLYK  |  05. 07. 2007 12:11

a nebo zkusit ještě sourozence stICQ, ten je podobnej, ale nepodařilo se mi přes něj připojit... ale muže to byt jen muj problem... ale o něm nic nevim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  05. 07. 2007 13:02

na 6110 navigatoru beha v klidu a ztahl sem to ze stranky s aplikacema pro N95

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P4WLYK  |  05. 07. 2007 14:19

co, vmICQ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojta66  |  05. 07. 2007 15:53

No tak musí být, když stál 30 babek, žejo . Doživotně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niketin  |  05. 07. 2007 10:13

Používám Jimm (JP TUNING QIP) version. Je to vyladěný jimm s prvkama pičítačového qipa. Jsem s ním velice spokojen. Umí odesílat data, ukládá historii, je velice rychlý a výborně gravicky spracován. Je zde také široká nabídka nastavení od fontu až po zvuky a upozornění.. Neříkám ovšem že je nejlepší. Každý potřebuje něco jiného a proto je myslím nesmysl hádat se jaký je best.. Také jsem již zkoušel jiné jako např. agile nebo IM ale mně osobně vyhovuje tento nejvíc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luis  |  05. 07. 2007 10:20

To může napsat jedině looser s hloupým teefonem, co umí jen ubohou Javu...ble

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niketin  |  05. 07. 2007 11:09

nokia E61 ty loosere...buhvi s čím se kydáš ty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luis  |  05. 07. 2007 16:08

To máš teda pěkný pádlo, používal bych to na odhánění much. Já mám N95.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  05. 07. 2007 17:00

Každopádně na E61 napíšete jakýkoliv text za třetinu času oproti N95, je velmi pevná a vyrobená z hliníku. Ono asi těžko dáte takhle velký displej (2,8'') a pohodlnou qwerty klávesnici na malinký telefon Navíc je 14 mm tlustá, takže v kapse vůbec nevadí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niketin  |  05. 07. 2007 20:28

tak to je fajn že si utratil prachy za foun, kterej stojí přes 20k a jediný co je na něm drahý tak fotak... a to už si radši za dvacet tisíc koupím pořádnou zrcadlovku.. hele podívej, jestli se jen potřebuješ chlubit že máš telefon, u kterýho ani půlku věcí nevyužiješ tak to piš někam jinam.. myslím že to téma je o něčem jinym.. já jsem s E61ou happy. a myslí že do co používání je mnohem lepší než ten tvůj hranol..samozřejmě tím nechci nikoho urážet komu se tenhle telefon líbí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luis  |  07. 07. 2007 20:39

A jak bych s tím tvým pádlem používal GPS? To jako abych tahal v kapse nějakou GPS krabici, co by byla propojená přes BT? To radši budu mít GPS ve své N95. U N95 využiju mimochodem 100 procent věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ferda  |  07. 07. 2007 15:39

Luisi ty si ale dobry "Odbornik" (preklad: BLB) Mi proslo rukama uz mnoho desitek mobilu a nikdy bych asi otevrene neplival na "Obycejne" mobily co umi pouze JAVA. Ty mas mobil za kolik penez. Asi ne za ty 2000,- na kterem jede zminovany JIMM a na kterem ICQ diky tomu taky jede. Asi tezko rozjedu nektery s Symbian programu na me stare Siemens S55. Jimm tam jede v pohode. O tom ze je to univerzal svedci i to ze stejna verze jede jak na Nokii tak na MDA Vario s Win Mobile.
Priste piste jen k tematu a ne o tom jaky je kdo vul dle toho co ma za mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2007 14:33

Pokud mas ubohy HW tak i moznosti prog. jazyku jsou ubohe :) a navic telefony nejsou platformou,ktera umi vyuzit moznosti javy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  08. 07. 2007 22:01

Ano, jimm je výbornej, ale na smartphonu nemá co dělat, žere moc dat a má blblý ovládání a hlavně běží v javě .... Na 6230i ho mam taky, ale do smarta fakt ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor