Xiaomi řeší nepříjemnosti na šedesátimilionovém trhu v Itálii. Tamní antimonopolní úřad AGCM po čínském výrobci požaduje pokutu ve výši 3,2 milionu eur (cca 78 milionů korun) za údajné porušení pravidel záruky na opravdu elektronických zařízení.
Ve svém prohlášení italský národní regulátor napsal, že Xiaomi mělo odmítnout spotřebitelům opravit jejich zařízení v rámci zákonné záruky, na nichž se vyskytly i jiné drobné závady, na které se nevztahuje záruka. Pokud tedy například na telefonu odešla baterie, ale už nesl drobné škrábance po používání, firma baterii odmítla vyměnit.
Místo výměny opakovaná oprava
Úřad poznamenal, že záruční servis musí být umožněn i bez vynucovaných oprav mimozáručního charakteru. Italskému AGCM se dále nelíbí, že Xiaomi mělo v rámci servisu provádět opakované opravy v případech, kdy byla už na místě výměna vadné komponenty, a tím docházelo ke zbytečnému opakovanému zadržování spotřebitelova zařízení v servisu.
Další výhrada státu směřovala na neoprávněné účtování dopravy. Xiaomi po svých zákaznících chtělo zaplatit za dopravu v případech, kdy zákazník odeslal své zboží na reklamaci, ale servis na zařízení žádnou závadu neidentifikoval. To se podle úřadu v rámci záruky nesmí stávat.
Italské Xiaomi se zatím s rozhodnutím seznamuje a možnost vlastního pochybení nezmiňuje. „Vzali jsme na vědomí rozhodnutí AGCM a pracujeme na vyhodnocení důvodů,“ prohlásil tamní mluvčí. „Věříme, že naše poprodejní služby, včetně záručního servisu, jsou plně v souladu s italským právem.“
Zdroj: La Repubblica