Podle agentury Bloomberg pracuje Google na funkci, která uživatele Androidu upozorní na sběr dat jednotlivými aplikacemi. Když s tím přišel Apple, zvedla se proti němu obří vlna nevole. Google prý nebude tak přísný...
Apple, aby dal vývojářům více času na přípravy, novinku odsunul a očekává se, že přijde během několika týdnů s iOS 14.5. Pak dostanou uživatelé vybrat, jestli dané aplikaci dovolí či nedovolí sběr dat, a tedy jestli budou mít lépe zacílenou reklamu, nebo jakýsi obecný, otravný a irelevantní reklamní šum.

Takhle bude vypadat upozornění na trackování na iPhonech. Google bude na Androidu jemnější.
Google pravděpodobně nebude vyžadovat, aby vývojáři implementovali svou výzvu do aplikací. Pravděpodobně přijde s řešením, které se podobá jeho open-source projektu Privacy Sandbox (eliminuje cookies třetích stran v Chromu, přesto umožňuje cílení reklam). Google si od toho slibuje, že vyváží požadavky uživatelů na soukromí s potřebami vývojářů a inzerentů. Nasazení novinky patrně bude trvat déle, než v případě Applu.