Jak Apple, tak Google. Android chystá zajímavý kompromis mezi sběrem dat a soukromím uživatele

Podle agentury Bloomberg pracuje Google na funkci, která uživatele Androidu upozorní na sběr dat jednotlivými aplikacemi. Když s tím přišel Apple, zvedla se proti němu obří vlna nevole. Google prý nebude tak přísný...

Apple, aby dal vývojářům více času na přípravy, novinku odsunul a očekává se, že přijde během několika týdnů s iOS 14.5. Pak dostanou uživatelé vybrat, jestli dané aplikaci dovolí či nedovolí sběr dat, a tedy jestli budou mít lépe zacílenou reklamu, nebo jakýsi obecný, otravný a irelevantní reklamní šum.

Klepněte pro větší obrázek
Takhle bude vypadat upozornění na trackování na iPhonech. Google bude na Androidu jemnější.

Google pravděpodobně nebude vyžadovat, aby vývojáři implementovali svou výzvu do aplikací. Pravděpodobně přijde s řešením, které se podobá jeho open-source projektu Privacy Sandbox (eliminuje cookies třetích stran v Chromu, přesto umožňuje cílení reklam). Google si od toho slibuje, že vyváží požadavky uživatelů na soukromí s potřebami vývojářů a inzerentů. Nasazení novinky patrně bude trvat déle, než v případě Applu.

Diskuze (16) Další článek: Google naučil Pixely měřit srdeční tep pomocí foťáku

Témata článku: , , , , , Privacy Sandbox, Sběr dat, Inzerent, Aplikace, Uživatelé, Soukromí uživatele, Cílení, Sběr, Data,