Jak bude v praxi fungovat přenositelnost čísel

Diskuze čtenářů k článku

casial  |  29. 03. 2005 11:50

Generální ředitel Michal Heřman si navíc věří – podle něj existují případy, kdy na přenositelnosti nejvíc vydělal nejsilnější hráč na trhu. - A to je teď Vodafone, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Samo (novy)  |  20. 09. 2005 14:32

Eurotel a T-mobile jsou mensi? to se mi nejak nechce verit ...., ale treba mate pravdu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VlK  |  28. 03. 2005 08:23

Sice bych tuhle službu asi nevyužil, ale bylo by férové mít možnost (klidně i za malý poplatek) si zablokovat volání, SMS atd. na přenesená čísla. Taky si myslím, že postupně se sjednotí volání, SMS atd. do všech sítí, ale dočasně by to bylo féroé k zákazníkům.
Proč řešit to složitě (upozornění před voláním to by bylo strašné), když je jednoduše mohu zablokovat? Myslím si, že lidé např. s Odepiš by to uvítali, nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  26. 03. 2005 12:18

Absolutne nechapu autorovu extazi z takoveho nesmyslu, jakou je tzv. prenositelnost cisla!  Je to obycejna anarchie, nikdo od te "slavne" chvile zavedeni nebude uz vedet, kolik ho co vlastne stalo/bude stat, kdyz nekam bude volat ci posilat SMS (coz je stav, ktery urcite bude vyhovovat operatorum a pak jeste par magorum, kteri by radsi zvolili dobrovolny odchod z tohoto sveta, nez aby si zmenili svoje trapny cislo, kdyz uz musi menit operatora). Predstava, ze mi pred kazdym hovorem ci odeslanim SMS bude telefon hlasit "Nyni jste se dovolali do site..." je jeste morbidnejsi. Nechapu uchyly, kteri to oslavuji a chteji hned zavest, ze stejne durazne nezvoni klici na namesti za zruseni mezinarodnich volacek, aby bezny clovek nemel sanci poznat, ze se nedovolal na druhou stranu mesta, ale na druhou stranu zemekoule, coz jaksi z hlediska poplatku neni a nebude totez.  Hlavnim a logickym predpokladem plosneho zavadeni prenositelnosti cisla je totiz v prvni rade jednotne zpoplatneni odchozich hovoru a zprav u vsech operatoru, coz neni realitou a proto to jednoznacne odsuzuji a protestuji proti tomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  28. 03. 2005 12:34

Podle tvé reakce soudím, že měníš tel. číslo každý druhý den a tvým známým už to ani nepřijde. Ovšem každý není takový exot a raději by si ponechal svoje číslo co nejdéle stejné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katt  |  29. 03. 2005 10:22

Mam mobilni telefon a tarif zvoleny tak, abych JA zaplatil co nejmene pri, pro me beznem, pouzivani jeho funkci a sluzeb.
Je na kazdem, aby si svuj tarif nastavil stejnym zpusobem.
Pokud mi kdokoliv cizi potrebuje neco sdelit, tak je mi sumafuk, kolik za to zaplati a jestli mu je lito tech par korun, ktere zaplati, tak at nevola nebo treba zahodi telefon. U rodiny a znamych uz se to da nejak vosefovat.
Prenositelnost cisla umozni kazdemu vybrat si ze vsech tarifu na trhu a ne jen od jednoho operatora a to je proste vyhoda!
Pro ty, co to ani ted nepochopili je tu dalsi hromada sluzeb, ktere jsou nebo mohou byt levnejsi: e-mail, ICQ, chat, atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frank, Frank  |  25. 03. 2005 21:46

Mám Odepiš, takže i když budu volat na 777, tak ten člověk může mít přenesené číslo a já budu platit 12 korun za minutu . Úžasné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:10

Tak si porid nektery z tarifu Naplno a mas po problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 03. 2005 21:04

Hm, dobrá rada nad zlato. Ty už se běž s těmi stejnými cenami do všech sítí někam vyfotit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  28. 03. 2005 12:47

Proc ja? Me je to uplne jedno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARTIN  |  25. 03. 2005 19:29

podle tvrzení ředitele Michala Heřmana na přenositelnosti nejvíc vydělal nejsilnější hráč na trhu. Tím bude nepochybně již v době zavedení sloečnost Osakr, kterou kupuje jeden z největších operátorů na světě, toho asi Eurotel netrumfne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARTIN  |  25. 03. 2005 19:27

podle tvrzení ředitele Michala Heřmana na přenositelnosti nejvíc vydělal nejsilnější hráč na trhu. Tím bude nepochybně již v době zavedení sloečnost Osakr, kterou kupuje jeden z největších operátorů na světě, toho asi Eurotel netrumfne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARTIN  |  25. 03. 2005 19:23

podle tvrzení ředitele Michala Heřmana na přenositelnosti nejvíc vydělal nejsilnější hráč na trhu. Tím bude nepochybně již v době zavedení sloečnost Osakr, kterou kupuje jeden z největších operátorů na světě, toho asi Eurotel netrumfne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARTIN  |  25. 03. 2005 19:23

podle tvrzení ředitele Michala Heřmana na přenositelnosti nejvíc vydělal nejsilnější hráč na trhu. Tím bude nepochybně již v době zavedení sloečnost Osakr, kterou kupuje jeden z největších operátorů na světě, toho asi Eurotel netrumfne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simír  |  25. 03. 2005 16:01

Kdyby to šlo, už bych byl u jiného operátora.
Minimálně si nás operátoři budou více vážit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:13

To si jako myslis, ze operatora zajima jakou ma kazdy zakaznik hmotnost? To pochybuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  25. 03. 2005 13:55

Prenositelnost jako soukroma osoba samozrejme vitam.
Ovsem zajimalo by me, jak po zavedeni prenositelnosti nastavit ustrednu s nekolika pripojenymi gsm branami. Zatim to funguje podle predvolby. Tentyz problem vyvstava u systemu na odesilani sms. Je sice mozne pred kazdou sms odeslat dotazovaci sms. Ovsem je otazka, zda odpoved bude strojove zpracovatelna (sms zpracovava a odesila automat). Take by se tim nejspis neumerne prodlouzila doba odesilani. V soucasnosti totiz ve spickach odchazi jedna sms z jedne sim karty zhruba kazdych 1,5 sekundy. Odeslani dotazu, cekani na odpoved, zpracovani odpovedi a nasledne odesilani sms ze spravne karty muze tuto dobu neumerne prodlouzit. Odesilani ze spatne karty zase neumerne prodrazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  25. 03. 2005 14:36

To trapi i jejich vyrobce (tedy tech gsm bran) - udajne to bude vyzadovat pripojeni pres internet na server s prislunyma tabulkama cisel. Zkuste kontaktovat vyrobce GSM bran, zdali by vam a jak nepomohl tento problem vyresit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  25. 03. 2005 15:10

On neni problem primo v samotnych branach ale v telefonni ustredne, ktera smeruje hovor pres prislusnou branu. Ustredna je Lucent technologies a tento typ se nedavno prestal vyrabet a byl nahrazen novejsim takze se obavam, ze podpora od vyrobce asi zadna nebude (posledni verze firware byla uvolnena asi pred rokem a zadna dalsi asi nebude).
Server s tabulkami cisel by byl resenim v pripade sms. Jde jen o to, jestli bude verejne dostupny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  25. 03. 2005 14:36

To trapi i jejich vyrobce (tedy tech gsm bran) - udajne to bude vyzadovat pripojeni pres internet na server s prislunyma tabulkama cisel. Zkuste kontaktovat vyrobce GSM bran, zdali by vam a jak nepomohl tento problem vyresit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
helmutNiederman  |  25. 03. 2005 13:02

Přenositelnost čísel je podle mne největší hovadina, kterou mohli posranci v parlamentu prosadit. Právě mobilní operátoři v době konkurence se budou zuby nechty snažit přimět své zákazníky, aby je neopouštěli a zůstali u nich. Věřím, že Eurotel a TMO budou co nejvíce své zákazníky blokovat a nabízet vyšší cenu. Například jeden z manažerů TMO, prohlásil, že přenositelnost čísla nebude levnou záležitostí, prý se poplatek za přenesení čísla bude pohybovat od 1000,- Kč nahoru.

Pan ministr Mlynář nemluvil pravdu, když řekl, že přenositelnost bude stát stejně jako pivo. Právě proto, že operátoři se budou snažit zuby nechty udržet si svého zákazníka, proto budou nabízet tuto službu velmi dráž.
A neočekávejte, že majitelé předplacenek budou mít také možnost přejít. Tam to bude ještě horší. Eurotel navíc Go karty blokuje, tak, že v sítí TMO jsou Go karty nepoužitelné, už k vůli tomu, že nelze nastavovat kódy PIN2 a PUK2.

Já si myslím, že by rozhodně užitečnější bylo, kdyby mobilní operátoři umožnili zákazníkům Č. Telecomu volat z mobilního telefonu na službu virtualních volacích karet Telekonto než nějaká přenositelnost čísel. Je to hovadina, toť můj názor a nechci jí nikomu vnucovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  25. 03. 2005 13:30

i kdyby to stalo 1000 Kc (jakoze si tu cenu nebudou diktovat jen operatori), tak je to dobry zavest, protoze porad existuje moznost si vybrat, jestli tu sluzbu za ty penize chci vyuzivat nebo ne. vzdyt nikoho zadny operator nebude nutit, aby si nechal svoje cislo. Kdyz se Ti to nebude chtit platit, tak zrusis stary cislo a novyho operatora si vezmes novy cislo a nemusis nic resit. podstatny je, ze bude existovat ta moznost si cislo nechat, odstrani se dalsi bariera na trhu a trh se stane jeste vice konkurencni, na tom snad nemuze zadny zakaznik prodelat. a pro ty 15 Kc Oskartare - jednak by mel existovat zpusob, jak zjistit do jake site volas a to zdarma a jednak snad nebudu hodinu vykecavat s nekym, koho neznam. A u svych znamych to snad neni takovej problem si pamatovat. To samy pro OskarSMSkare. Bud si s nekym pisu casto a pak vim, jakyho ma operatora anebo proste nekomu potrebuju neco napsat a pak mu napisu tak jako tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frash  |  25. 03. 2005 16:25

Nemaluj čerta na zeď :o) Třeba pan Mlynář vidí do budoucna a to pivo za chvíli to tágo stát bude :o) Vždycky se říkalo, že vláda která zvedne cenu piva  padne, ale jak jsem se přesvědčil za posledních pár let se zvyšuje a zvyšuje a u koryt jsou pořád ti samí :o(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  25. 03. 2005 16:34

K cemu ti je u twistu PIN2? Nicmene v clanku je jasne uvedeno, ze dostanes u novyho opa novou simku - zrejme si clanek necetl a pouze tu machrujes .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr1v3r  |  25. 03. 2005 11:40

V nějakym roce cca 1998 co si pamatuju tak se lidi sakra rozmysleli, jestli budou volat nebo ne. Minuta to cizi site za 15,- Kč atd. Tak jen aby to nedopadlo nejak tak (samozrejme s nizsi cenou). U nas bych se tomu ani nedivil a myslim, ze to bude prave ET, kterej i pres svy super magneticky tarify ztrati diky prenositelnosti cisel nejvic zakazniku :c))

Zatim asi nema cenu to nejak resit, dokavad na trhu neni vodafone a hodne otazek okolo Oskara neni znamo. Jestli se zrusi Odepis nebo Oskarty SE zatim nikdo nevi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  25. 03. 2005 10:41

Evropský průměr se pohybuje přibližně kolem dvou procent a Eurotel očekává, že v Česku se od něj příliš neodchýlíme. Generální ředitel Michal Heřman si navíc věří – podle něj existují případy, kdy na přenositelnosti nejvíc vydělal nejsilnější hráč na trhu.
 
Hahahha, po ránu nejlepší zábava...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jano  |  25. 03. 2005 10:00

Zaujala ma zmienka o novej databaze prenesenych cisel. Jedna taka uz predsa funguje, takze dost dobre nevidim zmysel vyvoja a spravy dalsich databazi. Je to zbytocne navysenie vydajov. Navyse, pristup do pripadnych novych databazi musia mat aj pevni operatori, ktori smeruju hovory do mobilnych sieti. Vie niekto, ako to vlastne bude?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  25. 03. 2005 09:01

To by mě zajímalo jak bude fungovat Oskarova SMS brána. To si vyberu číslo, dám odeslat a když to nebude Oskar tak mi to napíše že zprávu nelze odeslat ? .... hm jsem an to celé zvědavý, ze začátku to asi bude pěkný zmatek, volání, SMS, MMS ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  25. 03. 2005 12:19

Mozna bude moct koupit sampanske - dobry duvod k jeji zruseni - jeji prizpusobeni by moc stalo a tim oduvodni jeji zruseni - resp. prevedeni na placenou !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:20

Lidi, vy jste najivni (co se tyce free SMS bran a tarifu odepis) - ani se tomu nechce verit .
Kdyz uz chcete mermomoci komunikovat zadarmo, proc nepouzivate ICQ, SMS emaily apod?
Denne odeslu tak cca 15 SMS, pricemz SMS branu pouziji tak 2x do mesice a z mobilu odeslu tak 20 SMS mesicne. Nechapu co tu porad resite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tartigas  |  25. 03. 2005 08:49

Myslim, ze zrizovat informacni sluzbu do ktere site to vlastne volam je celkem zbytecnost, zvlaste kdyz operatori nasazuji tarify typu VOLEJTE DO VSECH SITI ZA STEJNOU CENU, pak je opravdu jdeno do ktere site volam. V praxi ocekavam, jako zlevneni volani do cizich siti a naopak zdrazeni volani do vlastni site. tim se vyrovna cena hovoru. navic se toto da slusne marketingove vyuzit nebot operator muze inzerovat (a asi uspesne) ze zlevnil volani do cizich siti (pochopitelne zdrazeni volani do vlastni site uz asi propagovat nebude).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Doseděl, Tomáš Doseděl  |  25. 03. 2005 09:04

Ano, tarify s jednotnými cenami oeprátoři zavádějí. Ale stále je mnoho zákazníků, kteří z nějakého důvodu využívají starší tarify s odlišnými cenami...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 03. 2005 09:44

A mnoho jich zůstane. Proč, píšu výše. Lidé mají předplacenky především proto, aby využívali levnější volání do domácí sítě. Proč by se toho měli zbavovat a zvyšovat si tak náklady na volání? Nemluvě o tarifech jako Odepiš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:21

A co brani operatorum, aby sjednotili ceny i u predplacenek? Tohle je zas diskuze, boze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asspenn (novy)  |  25. 03. 2005 08:47

Zákonitě musí dojít ke sjednocení cen. Samozřejmě ne k absolutnímu, ale řekněme v rozsahu kolem 5% maximálního rozdílu. Výkyvy můžou být ve volání na pevné linky, ale to je podle mne při dnešním rozšíření MT zanedbatelný segment trhu. Ale v okamžiku, kdy operátor nasadí podstatně vyšší cenu, při přenostielnosti mu prostě všichni utečou, pokud to nebude kompenzovat nějakými jinými nadstandardními službami. Takže  pohyb nebude tak velký a nebo budeme volat do všech sítí za stejnou cenu, maximálně s rozdílem desetníku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 03. 2005 09:39

Strašně by mě zajímalo, jak všichni, co tady propagují stejné ceny do všech sítí, chtějí přinutit miliony lidí, aby udělali takovou blbost a přešli ze svých tarifů na nějaký, kde se nerozlišuje cena volaní do různých sítí? Proč by si měl někdo, kdo má 90 % hovorů do oskara, změnit oskartu za třeba 50 Naplno, když by mu tím stouply náklady na volání?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  25. 03. 2005 12:40

Operátor jednostranně poruší smlouvu (zvýší ceny) a ty máš právo ji vypovědět  A je to

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:22

Konecne normalni prispevek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:25

Treba proto, protoze operator zmeni/sjednoti ceny u vsech tarifu vc prepaidu. Co ti pak jinyho zbyde? Tak jako tak budes volat za stejne ceny do vsech siti. Zadarmo to budes mit akorat z okna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:29

Treba je operator prinuti tim zpusobem, ze sjednoti ceny u vsech tarifu vc. prepaidu - co je na tom tezkyho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
albi  |  25. 03. 2005 08:45

"Jakmile se rozhodnete, že vám váš operátor nevyhovujete, zajdete k němu a odhlásíte se."
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trust  |  25. 03. 2005 13:25

tak se odhlaš!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:30

hmm, my jsme clanek cetli, nemusis jeho casti kopirovat do diskuze. To je zas den...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  25. 03. 2005 08:16

Operátoři tvrdí, že to využije málo lidí. Je to ale naprostý a nestydatý nesmysl! Díky přenositelnosti totiž budou muset operátoři vylepšit jak služby, tak ceny, protože odpadne největší bariéra pro změnu operátora. Proto hodně lidí ani nebude chtít měnit, vždyť jim stávající operátor radikálně zlepší podmínky (tedy aspoň bych to čekal). ET schválně mlží - operátora možná opravdu změní málo zákazníků, ale prospěch z toho budou mít všichni. A o to jde a to taky bude hlavním přínosem možnosti změnit operátora a nechat si číslo. Důvodem zavedení této možnosti nebylo způsobit masivní přelévání zákazníků i když tuším v USA to tak nějak dopadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:33

To by me zajimalo jaky sluzby bys jeste chtel a hlavne jak bys je chtel vylepsit? To bys chtel mit moznost odesilat pozlaceny SMSky? Nechapu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  25. 03. 2005 07:55

Někde jsem četl, že čísla s předvolbou 60x přenášet nepůjdou, kvůli číslovacímu plánu. Tak bude je určitě možné přenést nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 03. 2005 08:12

To měl asi autor zjistit, než článek napsal. Vždyť se jedná o miliony čísel s předvolbou 60x, a pokud by se to měnilo na 7yx, tak by stejně šlo o změnu čísla, kterou by dotyčný musel dát všem vědět. To je celkem důležité, proč se o tom v článku nepíše?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2005 08:22

Autor to samozřejmě zjistil. Přenáší se číslo bez jakýchkoli změn, tzn. i s předvolbou 602. Hromadné změny předvoleb, které jsou plánovány do budoucna, proběhnou až u nového operátora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  25. 03. 2005 08:43

If je to skutečně a tutově tak, potom díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 03. 2005 09:34

OK, tak to je super. Možná by stálo za to to výslovně uvést v článku, aby nebyly pochyby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:38

Z clanku bezny ctenar zadny pochyby nema....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  25. 03. 2005 14:46

Bude pro zmeny predvolem platit nejake pravidlo jaka predvolba se zmeni na jakou? Budou fungovat nejakou dobu soubezne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  25. 03. 2005 16:17

Snad se zmeni 60x na 70x - ma byt cela sada zacinajici 70 pro tento ucel volna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  27. 03. 2005 18:01

Hmm asi ne - 602 se zmeni na 72x, 603 na 73x atd. predvolba 702 urcite neni pro mob. operatory urcena. Kdyz neco nevite jiste, tak to sem prosim nepiste, at se diskuze neplni bludy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  27. 03. 2005 20:18

Přesněji řečeno
Eurotelí předvolby: 601->721, 602->722, 606->726, 607->727
T-Moubajlí předvolby: 603->733, 604->734, 605->735
Oskaří předvolba: 608->778
Jinak, změna 60x na 70x je blbost

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:38

Na tvoje prispevky zacinam byt alergicky "To měl asi autor zjistit, než článek napsal". Jak muzes nekoho tak bezdukazne obvinovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 03. 2005 02:28

Nevidim k tomu jediny duvod (krome loga na karte) a hlavne nova karta nepujde naklonovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baryj  |  25. 03. 2005 07:44

Jistěěě - nejde přece o to, že by si OPové nemohli sdělit t.zv. vnitřní číslo SIM (přes které se technicky spojení navazuje), ale přece Tě nějak musí ohnout CASH o prachy ! No a taky by se ještě takto dala snáze podpořit registrace majitelů SIM karet. Teda z titulu neexistujícího tel.seznamu mobilistů a taktéž bezpečnostních plků .... a vůbec ! Přece nechceme slevu zadarmo, že ? IMHO to logo přece neukazuješ ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
I  |  25. 03. 2005 09:26

Opravdu si myslite, ze na SIM je jen cislo simkarty? Dobry vtip takhle po ranu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:41

Tim zrejme operatori zabiji dve mouchy jednou ranou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2005 01:31

Vždyť v tom bude akorát bordel. Kdo chce přejít k jinýmu operátorovi, tak si to měl rozmyslet uz kdyz si pořizoval mobil!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš K. Drahoňovský  |  25. 03. 2005 09:56

Vy jste opravdu chytrák. Kdy jste si pořizoval mobilní číslo? Před rokem? Někdo má ještě stále tarif od původního EuroTelu a nyní si to rozmyslel, chtěl by přejít na výhodnější u jiného operátora. Právě proto, že má svoje číslo tak dlouho a všichni ho znají, se mu však podobná služba vyplatí. Před x lety totiž ještě těžko mohl vědět, že bude existovat nějaký T-Mobile, o Oskaru nemluvě. Přístě si raději opravdu dejte trochu toho chlastu než byste reagoval do diskusí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sislik (novy)  |  25. 03. 2005 16:38

naprosto souhlasim - bordel a nic jinyho, kez by sluzba byla tato draha a nikdo ji nevyuzival :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  01. 04. 2005 22:56

Zaslechl jsem cosi o třech tisících. I když polovinu pokryje nový operátor, je to dost na to, aby se to většině lidí nevyplatilo. Částka za převod čísla bude možná tím hlavním důvodem, proč je migrace minimální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2005 01:03

Pokud bude stejna cena za volani a SMS do vsech siti, pak mi je jedno kdo jakeho operatora ma. Ale kdyz pak mate treba volani 15kc/hodinu a misto do vlastni site zavolate jinam, tak to nic zanedbatelneho neni. Osobne se mi prenositelnost cisel nelibi. Nemuzu preci za to, ze si nekdo na zacatku blbe vybral operatora a ted chudak nechce vsem posilat nove cislo, nebo tisknout vitizky. Jestli se kvuli takovym lidem nedoplatim, tak to bude super. Asi zacnu volat a prijimat hovory jen od lidi co mam v adresari (podobne jako ICQ). Za chvilku budete chtit prenositelnost emailovych adres. Kouknete jak se to resi kdyz zmenite bydliste, na poste nechate nejakou poznamku a vse vam budou (zdarma) preposilat nebo skladovat a vy si pro to dojedete a vse do te doby, dokud si lidi nezvyknout na vasi novou adresu. Hmm, no nic .. to je jedno, stejen to nezmenim, jen rikam ze me osobne se tenhle napad vubec nelibi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duffy  |  25. 03. 2005 06:14

Jen si dovolím malou poznámku...když změníte bydliště, pošta vám ochotně nabídnu službu přeposílání nebo uskladnění zásilek ale ne zdarma....mám s tím zkušenost. Paní to na poště chudák odnesla protože proč platit stovku měsíčně za to aby mi sem tam přišel nějakej dopis od joudy kterej ignoroval moje sdělení že mam novou adresu?? Pošta je zatr sakr moloch tam nic zadarmo nedostanete!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2005 08:10

Kdyz zijete na vesnici a lidi+postaci vas znaj .. mate to zadarmo a jeste jim usetrite zbytecnou cestu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  25. 03. 2005 14:27

Je to pro ni prace navic - postak musi zjistit, ze si prejete preposilat zasilku, musi na ni napsat novou adresu a znovu ji odeslat k novemu mistu urceni - a tam ji jiny postak opet musi vzit do ruky a hodit do schranky. Zkratka zadarmo to nikdo nebude delat !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abakus  |  25. 03. 2005 08:29

hmm - přnositelnost emailových adres je ale odjakživa - pokud to nejsou freemaily nebo doplňkové služby k nějaké jiné službě. Pokud má člověk vlastní doménu, tak má přenositelnost jak emailových schránek tak celé domény

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  26. 03. 2005 02:10

Stejně, jako Ty, vidím v přenositelnosti tlf. čísel přínos pro dotyčného, ale ztráty pro mnohé z těch, kdo mu budou volat.
S čím ale v žádném případě nesouhlasím je, že »kdyz zmenite bydliste, na poste nechate nejakou poznamku a vse vam budou (zdarma) preposilat nebo skladovat«.
To byla pravda v době, kdy tříkilovka chleba stála 7,80 Kčs a známka na pohled 30 hal.Dnes stojí známka na pohled 7,50 Kč a za uložení mé nové adresy na poště pro přeposílání zásilek se starou adresou chtěli 50 Kč/měsíc — to před téměř rokem. Letos znovu zdražovali. Ještě, že máme internet .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaC2001  |  25. 03. 2005 00:46

ja se tedy netesim, bude v tom chaos a spousta lidi, kteri o tom nic nevedi (ale slyseli o tom) na to doplati
A co takhle pevna linka? lze si odhlasit cislo od Telecomu a prihlasit ho treba u Oskara ? Nebo to plati jen pro mobilní operatory.
Skoda, ze misto prenositelnosti nefunguje radeji vnitrostatni roaming, tak jako napriklad v Chorvatsku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  25. 03. 2005 12:22

Prenositelnost mezi pevnou a mobilni nepujde - pevna je zaruka - nemuze to byt anonymni sluzba a firma vi, ze v tomto miste (kde je umistene) mam minimalne pronajtou kancelar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  25. 03. 2005 12:35

Skoda, ze misto prenositelnosti nefunguje radeji vnitrostatni roaming, tak jako napriklad v Chorvatsku.
Tak o tom slyším prvně  Nahoď nějaké bližší informace

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaC2001  |  25. 03. 2005 15:48

No kdyz jsme tam byli predloni na dovolene, ptal jsem se "pana domaciho", u ktereho jsme bydleli, jak to maji s mobil. telef. Stezoval si, ze co T-Mobile vtrhl na jejich uzemi, dost se zdrazili sluzby a ja se jeste ptal, jak to maji s pokrytim signalu a on na to, ze je to jedno, ze vola tam pres toho operatora, jinde zase pres jineho (podle signalu, kde je a kde neni), ze pry akorat na fakture mu vyjede vypis, ktery hovor sel pres ktereho operatora a jinak pry nic neresi.
To je podle me teda jakoby vnitrostatni roaming, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bato  |  27. 03. 2005 13:50

No ved tomu sa hovori narodny roaming.. Myslim ze sa uplatnuje aj u nas, ale len pri nudzovych hovoroch na 112ku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  27. 03. 2005 20:15

Tak o tom slyším opravdu poprvé  A neříkal ti, kolik připlácí za hovor přes "nesvého" operátora?

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:46

proc by na to doplaceli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  29. 03. 2005 11:42

Protoze cizi operator mu to pekne draze nauctuje - on si postavil sit za svoje i tam kde konkurence ji evidentne nema(to by jiste pouzil vlastni) !!! - a jeho cilem je aby on mel pokud mozno vsechny zakazniky a proto to pekne tem ostatnim operatorum to pekne draze nauctuje - pokuta za to ze si dovolili jejich zakaznici pouzit jeho sit - misto toho aby zcela presli k nemu !!! A je otazka, zdali chce jeho operator zrejme  prodelavat !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  25. 03. 2005 00:40

A jak poznam, na jakeho opa posilam SMS? U tarifu Odepis je to myslim docela zasadni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave777  |  25. 03. 2005 06:34

Neres to, myslis ze ti ten tarif Vodafone necha?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 03. 2005 08:07

Proč by rušil něco, co je ziskové? Nehledě k tomu, že by to spustilo lavinový efekt – lidi by začli rušit třeba i Oskarty a další simky, protože by nebyl důvod být u Oskara nebo by nebyl tak silný. Navíc by citelně poklesl počet zákazníků, což je důležité marketingové číslo. Jediné, co VDF asi udělá, že Odepiš přestane nabízet. Ale těm, co ho mají, ho nezruší, o tom jsem přesvědčen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  25. 03. 2005 08:47

Souhlas. Tyhle tarify mají ne zrovna malý podíl na všech aktivacích a cílem VO bude podíl zvyšovat, ne naopak Tím, že by je zrušil, by spousta lidí přestala Oskara používat, tím spíše v době přenositelnosti čísel. Navíc VO má punc solidního operátora a rušení zavedených tarifů by mu mohlo dost pošramotit pověst.

Co ale určitě zruší, je free SMS brána ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 03. 2005 09:32

Souhlasil bych s tím, že by ji schoval, jako to má Téčko. Aby ji mohli používat jen vodafoňáci. A mohlo by to zůstat zdarma, nebo aspoň tak 100 SMS měsíčně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike  |  27. 03. 2005 12:15

hele Vodafone ma dost penez na to, aby z Oskara udelal operatora normalni kvality (sit a pece o zakazniky), takze nebude mit potrebu se podbizet tarify typu Odepis. Navic po prodeji uz na prvnim miste stoji trzby, ne pocet SIM s obskurnimi tarify...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  25. 03. 2005 10:59

Ani Oskar už Odepiš oficiálně nenabízí. A ten zisk z Odepišů je podle mě dost diskutabilní (propojovací poplatky, náklady na vystavení a zaslání faktury atd.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 03. 2005 11:43

http://www.oskarmobil.cz/price_plans/ostatni_tarify.php
Odepiš je v globále rozhodně ziskový. Propojovací poplatky kam, do vlastní sítě?  Do cizích stojí minuta pětku, to myslím prodělečné není...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  25. 03. 2005 12:29

Nevím, zda je propojovací poplatek stále 1,40 Kč za 1 SMS. Pokud ano, má Oskar za jednu odeslanou zprávu do jiné sítě 0,10 Kč. Do vlastní sítě často zákazníci volají jen v rámci volných minut a SMS za 0,3 Kč také moc velký zisk neudělá. 10 Kč/měs. podle mě stačí tak akorát na vytištění a poslání faktury. Pokud zákazník s měsíční útratou 50 Kč párkrát zavolá na operátora, myslím, že zisk z něj je naprosto minimální. Větší zisk má podle mě na těchto tarifech Oskar z příchozích hovorů a SMS. Ono třeba zisk 50 Kč z jednoho zákazníka je dle mého docela o ničem.
Asi na nikom s Odepišem Oskar neprodělává, ale ten zisk je myslím dost mizerný. Spíš užitek z toho, že Oskar může uvádět vysoký počet paušálních zákazníků. Sám mám 2x Odepiš a 2x Slyším Vás (nikoho neslyším), takže si dovedu představit, kolik skutečných paušálových zákazníků Oskar má (tarif za 10 Kč by se snad ani neměl počítat mezi paušální programy). Nepoužívám ani jednu z těch čtyřech karet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 03. 2005 13:54

Onehdy se tady psalo něco snad o 1 Kč za interconnection u textovek. Ale to je celkem jedno, protože u naprosté většiny textovek je i odpověď. Takže Oskar sice zaplatí 1/1,40 Kč cizí síti, ale za odpověď dostane tutéž částku. Takže? Zisk z 1 SMS je rázem 1,50 Kč (mínus náklady na vyúčtování této textovky). Jak jednoduché. (Ale to v podstatě sám říkáš, že má zisk z příchozích SMS a hovorů. Ale jaký je rozdíl mezi ziskem z odchozích nebo příchozích hovorů? Žádný, zisk je jenom jeden.) Na textovkách jsou nejšílenější marže a je to jedna z nejziskovějších služeb. Za 1 MB textovek může operátor získat několik set USD, u dat dostane za 1 MB asi 1 USD nebo u bezlimitního GPRS ještě méně. I ty textovky za 0,30 Kč jsou nesrovnatelně ziskovější než „klasická“ data.
A i kdyby byl zisk mizerný, je. Takže znovu se ptám, na co jsem se ptal na začátku: Proč by rušili něco, co je ziskové?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  25. 03. 2005 14:21

Stale zapominate, ze SMS potrebuji specialni SMS centrum jehoz softwarovou licenci ve forme pocet SMS /sec  - si musi draze kupovat. Dale SMS chodi po servisnich kanel(tedy jinech nez klasicka GPRS DATA) a je otazka kolik je tam jeste mista - a proto ta cena je mozna trocho i regulacni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  25. 03. 2005 20:32

nevim je regulacni ale oskar nabizi tyto SMS tarify i firemnim zakaznikum, sami mate 10x slysimvas s mesicnim provozem pres 1000 SMS "sami sobe"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Extph  |  25. 03. 2005 15:10

to Radim: Pokuď by to bylo tak výnosné, proč by tento tarif oskar nenabízel aktivně? Na prodejně si o něj musíte vysloveně požádat!!! Navíc co mi tvrdili prodejci z oskara, začíná být tarifu Odepiš pomalu odzvoněno (neoficiální informace, nekamenujte mě )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boris911  |  27. 03. 2005 08:54

No, ale znamy mi rikal, ze si mysli, ze kvuli takovym lidem, jako jsem ja ten tarif odepis nezrusi - platim tak kolem tisicovky,az patnacti stovek mesicne.Vubec nevolam - ani nevyuziji ty volne minuty.Napisi,tak 300SMS za mesic a pripojuji se s notebookem pres GPRS.Pak je tu jeste roaing.Takze jsem rad,ze je mesicni pausal jenom 10Kc.  Protoze jinak bych platil o par stovek navic!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  27. 03. 2005 11:59

Takových asi moc není. Většina jsou podle mě socky co propíšou do 100 Kč/měs. Takovýhle zákazníci jsou podle mě dobrý tak akorát do počtu (pak se Oskar může chlubit, že má nejlepší poměr pre-paid/post-paid)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ww  |  31. 03. 2005 19:06

tak socky jo?ty moc dobre vis co to slovo znamena,viď.lide s timto tarifem sou dvojiho druhu1)bud provolaji 40 minut do oskara a smitec nebo 2)jsou to tzv.psavci-napiší několik stovek sms měsíčně a fakturace se pohybuje kolem 400 stovek.pokud umis vubec pocitat tak to jedocela slusny prijem za rok porad lepsi (jistejsi)nez predplacenka pro operatora

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  31. 03. 2005 20:07

Jo jo, čtyři kila operátora fakt vytrhnou. Jak už tady někdo psal - nejde jen o náklady na vystavení a zaslání faktury, příchozí platbu a propojovací poplatky, ale také o licence na SMS centrum. Takže když někdo pošle 1 000 SMS a provolá pár minut do Oskara a nikam jinam, je dle mého ziskovost na takovém zákazníkovi značně sporadická, přestože platí ohromných (podle tebe) ČRYŘISTA KORUN MĚSÍČNĚ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  31. 03. 2005 20:14

Ještě mi prosím vysvětli v čem je pro operátora lepší (jistější) Odepiš oproti Oskartě (pochopil jsem, že jsi toho mínění).

Oskarta - pokud se nepletu, je nutné dobít min. 250 Kč/měs. Cena SMS vyšší než u Odepiš, 0 volných minut do Oskara. S Odepiš asi málokdo volá do cizí sítě. Odepiš je podle mě tarif určený vytvořený kvůli marktetingu, ne kvůli zisku (lehce se pak Oskar může chlubit poměrem předplacenkáři / paušálisti a nejnižším paušálem v ČR).

Odepiš - nutno zaplatit během půl roku 72 Kč. Vystavení a poslání faktury něco stojí.


Na Oskartu je navíc možné čas od času vzít zvýhodněný telefon, což mnoho lidí dělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  01. 04. 2005 08:42

No o Oskartě toho moc nevíš. Stačí dobít 200 Kč na půl roku, tj. 33,33 Kč/měsíc. Nevím, kdes přišel na 250 Kč měsíčně, měsíční platnost dobitého kreditu nemá žádný operátor, předpokládám, že ses nechtěně upsal. Otázka je, kolik z této částky operátor dostane na účet, protože nějaké procento si strhne Sazka.
Taky je skupina odepišů, kteří volají do výše zhruba měsíčního paušálu 50 Naplno, který za tři sta nabízí 50 minut. U Odepiš má za stejnou cenu zhruba 63 minut, z toho 40 do Oskara. Ale má to taky tu výhodu, že když některý měsíc volá méně, platí méně, což u 50 Naplno nejde. A na minutě za pětku už nějaký zisk je, nehledě k příjmům z příchozích hovorů.
Nikdo netvrdí, že Odepiš je superziskový, ale pouze že je ziskový. Proč se tedy připravovat byť jen o malý zisk?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  01. 04. 2005 22:46

To jsem se samozřejmě upsal. Myslel jsem 250 Kč na půl roku, těm 200 Kč samože věřím. Nebyl jsem si jistý, zda je to 200 nebo 250...

Sazka si pokud vím bere 3%, u kupónů je marže 5%.

Odepiš zřejmě není ztrátový, na tom se asi shodneme. Proč se připravovat byť jen o malý zisk? To nevím, zkus se pak zeptat Vodafone až tenhle tarif zruší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  25. 03. 2005 12:32

Jasně že nabízí  Nechápu odkud lidi vzali to, že Odepiš už není nabízen

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  25. 03. 2005 12:54

Psal jsem OFICIÁLNĚ. On je Odepiš mezi nabízenými tarify na Oskarovo stránkách a v letáčcích na značkových prodejnách??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 03. 2005 13:41

Pokud na Oskarovo stránkách znamená na Oskarových stránkách, tak ano, dyť jsem ti vykopíroval adresu. Letáčky v prodejnách si neprohlížím a naposledy jsem v jejich prodejně byl asi před rokem, takže nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  25. 03. 2005 15:55

"...dyť jsem ti vykopíroval adresu..."

Můj počítač nemá rád Oskara a tak nezobrazuje jeho stránky (WinXP SP2, Firefox 1,02, Data nostnop).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:47

a co tato adresa? http://www.oskarmobil.cz/site_map/index.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  27. 03. 2005 20:23

Taky nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:48

Pouze si to mysli a tady delaji ty nejchytrejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:52

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  25. 03. 2005 00:37

Eurotel očekává, že v Česku se od něj příliš neodchýlíme. Myslím že od eurotelu se odchýlíme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  25. 03. 2005 13:43

No tvrzeni pana Hermana zni hodne optimisticky. Na jeho miste bych tak optimisticky nebyl. Na druhou stranu, pokud novy vlastnik Oskara zpusobi zmenu k horsimu, ja se naopak prichylim k ET.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  30. 03. 2005 13:10

u mne rozhoduji dve veci ... cena internetu a cena volani. OSKAR je docela levny na volani 3,- az 1,- (na zisk, nebo volam stale, vikend zdarma do OSKARA), EUROTEL ma zase levnejsi GPRS (ted pouzivam NONSTOP za 440,-)
puvodne jsem pred zavedenim EDGE zvazoval prechod k ET-CZ kvuli NETu, ale ted je to bezpredmetne, problem je spis z "tridama GPRS" - hodne bych chtel A. To ze se mi neda vice mene dovolat a SMS spis nechodi je problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2014 13:06

S predvolbou 602 se nikam neodchylite. Zustanete chodici reklamou ala
O2 Petr Kellner PPF.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bojler  |  25. 03. 2005 00:19

kdo vi co ale vymyslijou, aby men znemoznili surfovat mezi jednotlivymi operatory..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  25. 03. 2005 07:51

jsem myslel,že i po zavedení přenositelnosti bude jasné,že předvolba 602 je pořád Eurotel  Vždyť přece kdyby ten člověk přešel k Vodafone nebo T-Mobilu,tak by musel změnit předvolbu na 722 nebo to snad chápu špatně? Pokud přejde jinam,změna předčíslí ihned,pokud setrvá u svého operátora,tak změna předčíslí až za pár roků ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asspenn (novy)  |  25. 03. 2005 08:23

No, tak jsme si zašpásovali, udělali jsme ftip, a teď zase zpátky k vážným věcem ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2014 13:05

S predvolbou 602 at prejdete kamkoli jste chodici reklama Petr Kellner PPF. 602 = eurotel ala O2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kellner 602 babis klaus  |  15. 07. 2014 11:57

Tak prechod od 602 jinam je nesmysl. Vyzkousel jsem si to. Predvolbu 602 maji opravdu konzervativni spolehlivi lide kteri uz tim ze maji od roku 1996 stale stejne cislo je videt ze jsou peclive platici faktury zakaznici, nejsou to zadni splasenci a jsou to lide kteri predvolbu 602 se svym cislem proste nemeni. Ze koupil Kellner O2? No a co? Mam platit cizincum nebo Cechum? Mam Volim predvolbu 602. Znamka kvality. Je to uz punc neceho. Vypovida to hodne o nas. Volal jsem z nwjakeho 7xx xxx xxx a byl jsem za preletavce. Takze zaver predvolba 602 je proste stara dobra klasika. Znamka sama o sobe. Omluva Petru Kellnerovi. Mimochodem. Predvolbu 602 pouziva Kellner, Babis, Motejlek, Komarek Karel, Marek Dospiva, Radovan Vitek, Vaclav Klaus, Schwarzenberk, Petr Necas, atd atd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PŘEDVOLBA 601 A 602  |  04. 09. 2015 01:11

Eurotel 12. září 1991 spustil ještě analogovou službu NMT. První mobilní čísla tenkrát začínala předvolbou 601. SIM karty tehdy ještě neexistovaly, čísla byla přiřazena konkrétním mobilům nebo lépe řečeno radiotelefonům. Výraz mobil se ujal až později.
Starší, ale stále u nás přežívající (nebo dožívající?) analogový systém NMT (předčíslí 601) však neumožňoval funkce, které dnes pokládáme za samozřejmé, jako např. odesílání SMS. Starší generace sítí NMT analogová do roku cca 2007. Její použití omezeno tím, že hovory lze tehdy velice jednoduše odposlouchávat na mírně upraveném domácím radiopřijímači. Síť umožňuje zasílání i přijímání SMS zpráv, záleží jen na podpoře operátora (Eurotel zpočátku SMS v síti Tip neumožňoval).
ROK 1996 A NÁSTUP PŘEDVOLBY 602.
Současná síť GSM - od 1.července 1996 Eurotel s předvolbou 602
(Paegas - na konci září 1996, s předvolbou 603) je založena na digitálním kódování hlasu. Na tomto standardu jsou postaveny téměř všechny mobilní sítě v Evropě. Kód GSM je natolik složitý na rozluštění, že náklady by zcela jistě překonaly efekt z odposlechu. Všichni naši operátoři provozují tuto síť na frekvencích 900 a 1800 MHz. Služby spojené s GSM leckdy zastíní „pouhé“ telefonování. Namátkou vybírám zasílání textových zpráv SMS nejen na jiné telefony, ale i jako různé informační služby nebo požadavky do banky (tzv. GSM Banking), přenos dat pomocí služeb CSD, GPRS nebo EDGE.
Síť NMT sloužila až do poloviny roku 2006, vydržela v provozu tedy necelých 14 let. Mobilní čísla ale nezanikla, operátor je zákazníkům převedl do sítě GSM. Frekvence používané v sítí NMT taktéž zůstaly v provozu, Eurotel a později O2 je použilo pro datovou síť CDMA. Provoz této čistě datové sítě (s v Evropě nepříliš běžnou technologií) spustil Eurotel v roce 2004.
Příklad z diskuze na mobilmánii, pokud jde o přechod na jinou předvolbu --------------
"Je to úplně první předvolba Eurotelu. Blázne! Celá naše firma (asi 400 čísel) má 602, já mám soukromá čísla všechna 602, celá rodina... 602 je úplně nejnarvanější předvolba.. Nikdy bych se jí nevzdal.
EDIT pro rejpálky: úplně první myslím v GSM síti, samozřejmě předcházela 601 v NMT síti "
z rozhovoru na internetu ----------------
"kdyz ma firma cislo zavedene, zna mnoho zakazniku tak cislo nikdy neproda…. tak samo jako zatvrzeli zakaznici byvaleho eurotelu co maji predvolby 602 vesmes stari podnikatele co maji jedny z prvních sim cisel v čr, ti taky jen tak nezmeni cislo …je to zvlastni ale je to tak"

++++ např toto --------
http://mobil.idnes.cz/uzivatele-siti-proti-sobe...... ...

...............

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RadimT  |  25. 03. 2005 10:25

Pokud se nepletu, tak "prenest" pujde jen cisla zacinajici sedmickou. Napriklad ti co maji predcisli 608 budou mit smulu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  25. 03. 2005 10:56

Tohle autor jaxi zapomněl zmínit. Dále tam má jeden překlep.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  27. 03. 2005 18:57

mas smulu ty, protoze se pletes...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor