Když nedávno Eurotel oznámil dva a půl milionů zákazníků, objevili se samozřejmě všudypřítomní nevěřící Tomášové. Chcete vědět, jak Eurotel svoje zákazníky opravdu počítá?
Když nedávno Eurotel oznámil dva a půl milionů zákazníků, objevili se samozřejmě všudypřítomní nevěřící Tomášové. Chcete vědět, jak Eurotel svoje zákazníky opravdu počítá?
Do celkového počtu 2,5 milionů zákazníků Eurotelu jsou počítáni pouze aktivní zákazníci. To jsou ti, kteří ze svého čísla uskutečnili alespoň jeden hovor. Eurotel tedy počítá i ty zákazníky, kteří na svém mobilu hovory jen přijímají. Proč? Protože z každého hovoru, který přijmou, má Eurotel nějakou tu korunku – ostatní operátoři totiž platí propojovací poplatky. A pokud tomuto uživateli někdo volá z jiného mobilu Eurotel, platí za volání zase on, takže nějaké peníze jdou do kapsy Eurotelu v každém případě.
I přesto si Eurotel u předplacené karty Go pojistil občasné volání – z Go musíte minimálně jednou za tři měsíce uskutečnit placený hovor. Kredit vám vydrží 18 měsíců, proto Eurotel zavedl toto opatření. Ať z vás alespoň něco má.
Poznámka: Do celkového počtu nejsou započítány předplacené karty, z nichž zatím nikdo nevolal. Aby Eurotel zvýšil počet zákazníků, dal těm, kdo ze své vánoční karty SIM zavolají do konce dubna (a tím ji aktivují), stovku. Uživatel zavolá, provolá zdarma stovku a je to (i když pak kartu potom zahodí). Jednoduchá a přitom účinná motivace.
A co tarifní zákazníci odhlášení dočasně na prázdniny nebo ti, kteří vypověděli smlouvu? Ty Eurotel do celkového počtu nezahrnuje. Pokud se odhlásíte na prázdniny (tedy na dobou určitou s tím, že se zase „někdy“ přihlásíte), budete ze seznamu aktivních zákazníků nejpozději do měsíce vyškrtnuti. Je tedy patrné, že se Eurotel snaží, aby počet zákazníků, resp. aktivních čísel odpovídal skutečnosti.
Mnozí z vás také chtějí vědět, kolik má Eurotel uživatelů mobilních telefonů NMT. Těch je podle tiskového mluvčího Jana Kučmáše okolo 60 tisíc. Většina z nich ale má podle mého názoru tarif T!P TOP, tedy ten, za který při platbě inkasem neplatíte nic. Protože je provoz mobilu nic nestojí, nemají potřebu jej odhlásit. Mobil je totiž neprodejný; nelze do něho totiž dát „jinou kartu SIM“, číslo je vázáno na přímo mobil. A dělat si starosti s převodem čísla na někoho jiného, to přece nestojí za tu námahu. Ale i přesto se tito víceméně neaktivní zákazníci počítají – důvod je stejný jako u majitelů Go, kteří nevolají. Když takovým zákazníkům někdo volá, Eurotelu se do kapsy vždy nějaký ten penízek nasype. A to přece za stojí, ne?
Takže tomu, že Eurotel má 2,5 milionů zákazníků, se dá věřit. Jenomže stále jde o počet aktivních karet SIM, nikoliv počet lidí. Říkat tedy, že je nás už pět milionů (ET + PG + OS), je nesmysl. Ve skutečnosti je nás o dost méně. Ale kolik, to lze určit jen velmi těžko.