Jak jde čas ve Fotografii týdne

Diskuze čtenářů k článku

Doktor  |  23. 03. 2009 10:33

Teda pane MMX, to rozlišení 1024x768, opravdu ten Váš digitál nefotí větší? Menší by to už nešlo? Btw. takhle zpr..ěnou fotku jsem už dlouho neviděl, kompozičně i světelně. Tady by to nezachránil ani skřítek photoshop, i kdyby ho tam bylo těch 90 % Jste naozaj veliký umělec, aby se mohli i ostatní pobavit
http://galerie.zive.cz/showphoto.php?photo=10311&cat=524

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  23. 03. 2009 20:59

No, nikterak nezjistím komu ty fotografie skutečně patří, a asi je jasný, k čemu se přikloním, že (viz. koment na gallowse). Pár formulek je tam pěknejch, ale co jsem bral ze začátku, tak nic moc (stromy, metro). Hned ta první je fakt síla A pokud je tohle rozlišení pro vystavení na netu pro tebe málo, tak jsi stále blb. Tvoje fotky nemaj rozlišení o nic větší, tak co prudíš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  23. 03. 2009 21:45

1. kompakt som nikdy nemal, povedz kolko dokazov chces a tolko ti ich dam, kludne chod na fotograficke diskusie na lide.cz, najdi si moje reportaze na xichty.cz, metalswamp.com alebo photomusic.cz, opytaj sa inych reporterov, pozri si exif informacie v mojej galerii na deviantarte, najdes toho viac ako dost
2. "nic moc" a "fakt sila" nepovazujem za hodnotenie, napis ake konkretne chyby tam vidis (kompozicia, svetlo, rusive prvky, dotyky, nevyvazenost obrazu...?)
3. o nic vacsie? vrat sa na zakladnu skolu ty blb, fotky zverejnujem v rozliseni 1200×800 (bez ramceku) co je cca 1 mpx, fotka o ktorej som hovoril ma polovicne rozmery (700×700, 0,5 mpx) aj s ramcekom pricom bez neho by rozmery fotky boli mensie asi o tretinu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  23. 03. 2009 21:47

PS: 5 mojich fotografii bolo zverejnenych na webe Reuters, kto kde a kedy zverejnil tie vase mobilcvaky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  23. 03. 2009 23:24

První fotka: Vadí mi neexistující kresba, při úravách v editoru zůstaly mezi větvičmaka šedivý fleky (původní záběr, než se vymazávalo pozadí). Stromy ve vzduchu mi opravdu umělecký nepřijdou, kresba tam prostě chybí. Ty od konce jsou dobrý, tam jsem až nedošel, odradil mě začátek. A blb skutečně jste. Sice je tam rozdíl. počítat umím, ale opravdu ne až tak markantní. O to spíš, že se nedokážeš pozvnýst nad velikost čipu mobilu a počtu efektivních mpx, a bude se krytizovat TK. To je sakra ubohý. Vybrané fotky z MM jsou publikovány v časopisu Mobility.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  23. 03. 2009 23:54

1. nic tam vymazavane nebolo, vsetky upravy boli globalne, pouzival som len zmeny jasu, kontrastu, sytosti a svetlosti jednotlivych farieb
2. tak chybajuca kresba... pocul si niekedy o minimalistickej fotografii? nasledujucu fotku fotil Harry Callahan, ucitel fotografie v Institute Designu v Chicagu: www.thescreamonline.com ... - aj jeho fotku skritizujes tak ako moju?
3. dvojnasobne (bez ohladu na okraje) rozlisenie nie je az tak markantne? zaujimalo by ma ako by si reagoval keby mal mobil XY v druhom obchode dvakrat vyssiu cenu ako v prvom
4. poznat moznosti svojej techniky patri k zakladnym schopnostiam fotografa, ak mam mobil s milimetrovym senzorom tak s nim nejdem fotit tmave interierovky. btw pocet efektivnych mpx? ten je u mobilov na podobnej urovni ako bol pred par rokmi u profesionalnych digitalnych zrkadloviek a megapixely su predsa to jedine o co vam ide, nie? (aspon tak to vyzera podla marketingovych strategii vacsiny vyrobcov - cim viac megapixelov, tym vacsi "fotograf")
5. tak casopis Mobility ok, upresnim otazku, publikovane na nejakom mieste ktore suvisi s fotografiou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  24. 03. 2009 00:11

píšu efektivní. Že jich má mobil 5 znamená tak 1.5 kvalitně. Ano, ta šíleně překontrastovaná fotografie bez kresby se mi skutečně nelíbí a dávám jí to z mého hlediska za vinu. Pokud pan Harry protestuje, má smůlu, nepřijde mi to jako nic extra. Dvojnasobne sice ano, ale s ohledem na techniku stále platí, co jsem napsal. Z 10 mpx zmenšit na 1 znamená 10x, ze 3 na cca 0.6 přibližně 6x . Jsi zkrátka velký kluk s velkým foťákem s ještě větším objektivem. Tak co děláš tady na pískovišti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  24. 03. 2009 00:52

to co pises nie je moj problem, su to zakaznici ktori chcu radsej 8 mpx teoretickych ako 2 mpx pouzitelne, ak si svoje 10mpx fotky necham vytlacit na papier velkosti 45×30 cm tak budu vyzerat rovnako dobre ako na monitore, ak to tak pri tvojom mobile nie je, mas smolu, mna to nezaujima a na zmensovanie sa nehram...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  24. 03. 2009 00:55

btw prave to co pises je rozdiel medzi fotografom a loserom ktory sa hra na fotografa - fotograf dokaze vymenovat a ukazat konkretne chyby, zatial co loser dokaze povedat maximalne libi/nelibi. ze teba nejaky konkretny fotograficky styl nezaujme sice beriem, ale to ti nebrani v objektivnej kritike mojej fotografie, ktoru by som tak rad pocul...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wame  |  24. 03. 2009 00:12

krasny fotky fakt, mohl bys procentuelne vyjadrit jako si to uz jednou udelal kolik je toho fotka a kolik photoshop? BTW na otazku kdo je blb je odpoved jasna ses to ty protoze kdyz prizname ze jsi trebas dobry fotograf tak dobry fotograf nepujde a nezacne delat vlny na strankach kde se foti fotofouny a kde je to brano jen jako spestreni pro lidi kteri se zajimaji o mobilni technologie. Rozdil je samozrejme velky asi jako kdyz bys prisel na stranky kde se schazi skupina fanousku trabantu a zacal jim tam psat jaky to jsou noumove ze ty jezdis v porsche. (lepsi prirovnani me nejak nenapadlo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  24. 03. 2009 01:11

uz som to spravil, to kde ma vacsi podiel photoshop (pripadne corel paint shop pro photo) je uploadnute v kategorii photomanipulation, to kde ma vacsi podiel samotna fotka je uploadnute v kategorii photography
to prirovnanie ze sutazit s mobilmi o najlepsiu fotografiu je ako usporiadat okruhove majstrovstva sveta v pretekani na skodovkach 120 som uz niekolkokrat napisal aj ja takze je velmi dobre, s tym suhlasim... problem vznikne len vtedy ked sa vitaz so svojou skodovkou rozhodne zapisat na nejake normalne preteky, resp. ked ludia zacnu svoje mobilcvaky uploadovat na stranky s normalnymi fotografiami typu deviantart a zacne tam vznikat bordel z obrovskeho mnozstva fotiek z ktorych polovica nestoji absolutne za nic. takze ak to mam upresnit, nevadia mi samotne sutaze na mobilmanii, vadi mi to ze taketo sutaze motivuju majitelov mobilov k tomu aby svoje fotky vystavovali medzi normalnymi fotografmi, v porovnani s ktorymi su prirodzene o niekolko urovni nizsie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  24. 03. 2009 16:02

"to co pises nie je moj problem"
Dokud se pohybujeme na doméně mobilmania tak je to čistě tvůj problém. Tady se ničím jiným nefotí, a ani nesmí. V kategorii DSLR nebo klasických kompaktů by to bylo na místě, tady nikoliv. Psát o lahodnosti vepřového steaku na vegetariánské stránky je imho hovadina, někdo to má jen jako koníčka, do kterýho nenarve pár tisíc navíc, někdo to má na rozjezd, než pro něj něco lepšího začne mít vůbec smysl, někdo to bere z hecu - spravit dobrou fotku mobilem je prostě těžší než s dobrou výbavou, i když výbava je pochopitelně z hlediska obsahu druhořadá. Proto ty kecy o Mini rozlišením tady nemají co dělat, jsou nemístný a hloupý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gallows  |  24. 03. 2009 23:29

pekne si to napísal ja som asi ten z hecu :D
MMX:
bud si si chcel rypnut, alebo neviem. Niektore fotky nemas skarede ale mal by si zmenit pristup spravania sa k ludom pokial netuzis byt len rebelom cely zivot. Takto ti poviem.. mobilom fotim prave preto, ze uplnou nahodou som si kupil mobil s Autofocusom a obcas cital recenzie na MM.cz nahodou si vsimol odkaz na fotogaleriu a celkom sa mi to tam zapacilo a som tam dodnes. Kompaktom fotim klasicke fotky ktore chcem tlacit, fotky z mobilu beriem ako nejaku zabavku, vyhecovat sa ze aj z telefonu sa da nieco dostat a IMHO ide hlavne o napad a spracovanie v photoprograme.. prelinanie 2 obrazkov ktore som sam vyfotil, obe mobilom neberiem ako grafiku, su to proste 2 fotky dohromady to je cele. Neznasam nabijanie milion zariadeni a uz vonkcom nie stale ich nosit najma ked chcem odfotit nieco necakane, na to mi mobil uplne vyhovuje a ked zmenim v tomto svoj nazor a odhodlam sa ku kupe zrkadla pojdem aj tou cestou, ci sa k takej faze dostanem alebo nie je len moj problem. Ide mi tu o hobby a srandu nie o ... neviem čo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  25. 03. 2009 17:19

v tvojich argumentoch je jeden problem: ty fotenie mobilom beries ako vyzvu, ako ked niekto skusi rekord okruhu s automatickou prevodovkou a niekto s manualnou, ze s manualnou to je tazsie. je tu ale jeden problem: zatial co s manualnou prevodovkou sa (aspon teoreticky) da okruh prejst za uplne rovnaky cas ako s automatikou a teda na vysledkovej listine rozdiel nevidis, s mobilom sa fotka na urovni fotaku spravit neda ani keby si sa z tej snahy posral.
vezmi si napriklad hodnotenie fotiek v spominanom photo life - to co sa tam hodnoti je samotna fotka, pouzita technika sa jednoducho nezohladnuje. mozes fotit na kompakt, zrkadlovku, stredny format, velky format, mozes fotit digitalne, na film, na diapozitiv alebo na cokolvek chces, redakciu zaujima len vysledok. a pritom urcite uznas ze medzi digitalnou zrkadlovkou a velkoformatovym fotoaparatom s analogovou svetlocitlivou stenou bude pri foteni o dost vacsi rozdiel ako medzi mobilom a kompaktom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  25. 03. 2009 21:38

Haló, jsme tady pořád na Mobil Manii? Proč sem pořád někdo cpe DSLR a kopmakty?...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  26. 03. 2009 01:42

ja som hodnotil fotky, je mi uplne jedno cim boli spravene, na fotografickych sutaziach tiez nemas kategorie podla techniky, tieto nekonecne pokusy o osprvedlnenie "mam pravo robit hnusne fotky lebo ich robim mobilom" fakt neberiem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  23. 03. 2009 04:03

1: fotka - 10 %, Photoshop - 90 %
2: mensie to uz neslo?
3: sum ako Niagarske vodopady
uprimne, zaujimalo by ma ako by dopadlo hodnotenie tychto fotografii v nejakom casopise typu photo life

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  23. 03. 2009 10:30

1. Do toho ti nic není
2. Klidně sem dám link na tvůj odkaz z Digiarény. Ty impotentní fotky ve velikosti 2mpx (opravdu ty digitály nefotěj větší??? Menší už to nešlo?
3. TK tvejch fotek je opravdu úžasná.
Upřímně, zaujamalo by ma, ako by dopadlo hodnotenie tvojich fotografii, treba jen na MM. Každej rozumnej člověk by tě poslal kam patříš, léčení si kompexů... Ty ty ty, umělče jeden

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  23. 03. 2009 14:52

pises o niekom inom, ja ucet na digiarene nemam...
ak chces vidiet moje fotky tak galeriu mam tu:
m-m-x.deviantart.com ...
PS: komplexy si liecia prave ludia ktori sa s mobilmi hraju na fotografov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2009 22:51

A nebo maj fajn konicek, ale to omezenec tveho typu nemuze pochopit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gallows  |  23. 03. 2009 11:05

len tak pre zaujímavosť Photoshop som ani neotvoril.. :) Stačila jediná úprava v Zoneri - prelínanie, potom už len úprava kontrastu v irfane a pridanie rámčeku.. fakt zaujímavé posúdenie. Bwianová fotka bola naprosto skvelá a o Distichonova to isté akurát nie na FT :)
Na tej Digiarene toho psa velmi nevychvalili :)
uprimne, zaujimalo by ma ako by dopadlo hodnotenie tychto fotografii v nejakom casopise typu photo life
http://galerie.zive.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=24744

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  23. 03. 2009 14:55

Photoshop si ani neotvoril? A Software used je co?
Orientation of image: 1
File change date and time: 2009:03:16 23:45:52
Image input equipment manufacturer: Sony Ericsson
Image input equipment model: K810i
Software used: Adobe Photoshop CS3 Windows
Exposure time: 0,125
F number: 2,8
ISO speed rating: 500
Shutter speed: 3
Aperture: 2,97085
Exposure bias: 0
Metering mode: 2
Light source: 0
Flash: 16
Custom rendered: 0
Exposure mode: 0
White balance: 0
Digital zoom ratio: 0
Scene capture type: 0
Subject distance range: 2
A este raz k digiarene - ja tam ucet nemam, pises o fotke niekoho ineho s rovnakym nickom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gallows  |  23. 03. 2009 16:52

ano exif bol k povodnej fotke ktoru som prepisal... v povodnej som dorabal umelu vinetaciu v CS3 ale nakoniec sa mi viac pacila verzia bez nej tak som ju prepisal.. MM.cz ti uz po opatovnom nahrati nemeni EXIF to by si mohol vediet..
hadam viem lepsie v com som robil a v com nie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  23. 03. 2009 20:06

ty to sice vediet mozes, ale ja nie a tak mi neostava nic ine len sa rozhodnut ci budem verit tebe alebo exif informaciam... a mozes hadat co si vyberiem
PS: je uplne jedno v com si to upravoval, podstata je vzdy ta ista - je to viac pocitacova grafika ako fotografia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wame  |  23. 03. 2009 23:55

pravda zalezi na tobe zda budes verit nebo ne... ale neverim ze by tu nekoho zajimalo to jestli tomu ty veris... xD Jinak k nazoru ze ti co si "hrajou na fotografy s mobilama" myslim (a z vlastni zkusenosti vim) ze udelat peknou, treba i nadhernou fotku zrcadlovkou za X tisic neni az tak tezky, ale ono vyfotit neco s mobilem u kteryho ses rad za autofocus popripade blesk... to taky neni jen tak einfach... a jeste prosimte kd ov dnesni dobe fotografie preditm nez je prihlasi do souteze pripadne da na web nejakym zpusobem neuprav?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  24. 03. 2009 00:43

1. votka vznika najprv vo fotografovej hlave, technika a fotografove schopnosti pouzivat ju urcuju len to, nakolko sa jeho predstavu podari zrealizovat. ale ak das lame Hasselblad za tristvrte miliona, nespravi s tym o nic lepsiu fotku ako s mobilom (akurat ze nebude mat 500 kb ale 50 MB)
2. je rozdiel medzi upravami ktore len zvyraznia alebo potlacia urcitu atmosferu a grafikou ktora pripomina skor malovanie obrazu ako fotenie a ktorej vysledok nema s povodnym zaberom nic spolocne (nehovorim ze take nemam v galerii aj ja, ale nikdy to neuploadujem ako "photography" ale ako "photomanipulation")

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grim  |  23. 03. 2009 11:15

MMX, Ty tak rád tady pod FT píšeš. Co tak pro změnu se o focení nejdříve něco dovědět, naučit se, uvést do praxe a pak třeba na DA ukázat. Tedy pardon, ale Tebou uveřejněné fotky kompaktem zas tak bezvadné nejsou.
k bodu 2. proč nedáváš na DA v původním rozlišení?
k bodu 3. to se jako chlubíš, že Ty máš kompakt, který je technologicky na výši oproti fotofounu? Snad Tě uklidni, že hodně galeristů fotí jak s kompakty tak s DSLR (někteří jsou hodně dobře vybaveni a sklal střední a top třídy nejsou vyjímkou)

Focení fotofounem je do jisté míry obrovský koníček a výzva co se dá z toho krámu dostat, (i ten postproces k tomu patří) a řada uživatelů galerie to opravdu umí.
Zatímco kecálisti Tvého typu nedají z kompaktu ani pětinu toho
Těším se na další týden
P.S. co tak něco nahodit? teď je téma "neupravovaná fotografie" Přijď to všem natřít

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gallows  |  23. 03. 2009 11:33

teraz príde odpoveď typu "Ja mobilom nefotím/s mobilom sa nedá fotiť/nikto normálny by mobilom nefotil" atď on fotí len digitálom .. keby aspoň ukázal, že má grandiózne fotky tak nepoviem ani pol slova.. ale vidno, že si potrebuje len rýpnuť..
1. úpravy zakázané nie sú
2. to rozlíšenie úplne postačuje, kvalita autora aj fotky je niekde inde ako u MMX
3. ústrednú myšlienku fotky len zdôrazňuje a dopĺňa šum/zrno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  23. 03. 2009 15:05

1. je rozdiel medzi upravami fotky a digitalnou grafikou
2. ze kvalita fotky je niekde inde uplne suhlasim
3. samozrejme, vyhlasit kazdu chybu za umelecky zamer je tradicna strategia (ak autor chcel vystihnut atmosferu, mal tam pridat filmove zrno alebo rovno simulaciu ciernobieleho filmu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  23. 03. 2009 15:01

1. kompakt nemam a ani som nikdy nemal, fotim na Canon EOS 40D
2. ak DA myslis DigiArenu tak tam nedavam fotky vobec pretoze tam nie som registrovany, ak myslis DeviantArt tak asi preto ze v 10mpx rozliseni by sa na to vacsine ludi pozeralo dost zle
3. ne, diky, ak budem chciet sutazit, poslem nieco do Photo Life medzi skutocnych fotografov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wame  |  24. 03. 2009 00:04

neber si to osobne, HP PhotoSmart C945 je jiste krasnej fotak... ale jak si to nekdo muze splist se zrcadlovkou od Canonu? (to ze si tim fotakem nekdy fotil usuzuju podle tve nadherne fotky s ti mumeleckym popredim na DA)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  24. 03. 2009 00:48

i104.photobucket.com ...
i104.photobucket.com ...
este nejake deb!lne pripomienky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gallows  |  23. 03. 2009 02:17

v názve fotky vám tam pribudlo navyše jedno n-ko :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doktor  |  23. 03. 2009 02:51

Za to sorry, word to takhle zp..nil, původně to bylo doře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor