No jo, stava se i v lepsich rodinach
Moje historka s aktivaci inkasnich plateb u oskara vs. Komercni Banka.
1) Nabehnu na Oskarovu samoobsluhu a zjistuju, co vsechno si mam pripravit nez budu pokracovat u nich. Tedy povoleni inkasa u banky, ..
2) Sesbiram potrebna data (cisla uctu, ..) beru mobil a volam na Expresni linku KB. Nechavam si povolit inkaso se vsim potrebnym.
3) Delam ale fatalni chybu. Na posledni otazku "Chcete zaslat potvrzeni o zrizeni inkasa" po uvaze, nepotrebuji, usetrim jim odpovidam zapornou otazkou
4) Sedam o5 k netu a stiskavam buttonek pro pokracovani v aktivaci inkasa.
5) Prvni pole formulara, zadejte kod banky. - Natukavam tedy 0100
6) Po entru prichazi zmrazujici odpoved. Priblizne ve stylu KB nema jednoznacny system cisla uctu. Odfaxujte na uvedene cislo potvrzeni o zrizeni inkasa.
7) Uff
8) Volam na infolajnu Oskara, zda by to neslo vyresit treba telefonicky. Vzdy t je to tak jednoduche xx-yyyyyyyyyy/0100. No nic, nejde to.
9) Chapu se mobilu a volam o5 na expresni linku. Ptam se jestli mi muzou dodatecne poslat potvrzeni. Jsem prepojen na zpivajici ptacky nebo co tam vlastne maji a telefonista se spojuje s vyssi sarzi. Zanedlouho dostavam odpoved, ze takovato operace nemuze byt dodatecne provedena. Ptam se tedy, zda takove potvrzeni dostanu primo na pobocce. O5 nasleduje muzika a po par netrpelivych chvilkach nejasna odpoved, ze pry tam by to mozna slo, at to vyzkousim.
10) Zvazuji jeste variantu, zrusit inkaso a o5 zalozit, tentokrat si nechat zaslat i potvrzeni. Nasledna kalkulace mi tuto varianty eliminovala jako mene vyhodnou. (aktivace - deaktivace - aktivace -> 60,- + 60,- + 60,- = 180 korunek mojich --- vs --- aktivace - potvrzeni -> 60,- + 60,- = 120,-) Tak jako tak sem prodelal 60 korunovych minci.
11) Druhy den navstevuji pobocku a o5 opakuji svou prosbu o ziskani tohoto potvrzeni. Bankovni urednice se odchazi, poradit se svym nadrizenym. Pry se s takovym pozadavkem jeste za dobu sve kariery nesetkala. Odchazi a ja si pripadam jak uplny blbec. Sem unikat, jeste se jim to nestalo.
12) Vraci se urednice, pry to neni zadny problem. Bude to normalni potvrzeni jako o cemkoliv jinem. Za poplatek 60,- korun. Souhlasim.
13) Nasledoval jeste zdlouhave identifikovani, ktere ze inkaso chci potvrdit. Ze pry pokud jsem to daval na expresni linku den predem, pravdepodobne to tam jeste nebudou mit. Alespon tentokrat se na mne stesti usmalo. V jejich systemu jiz polozka byla.
14) Dalsi moment, kdy jsem si pripadal jako uplny blbec. Jaky ze pry je ten ucet, pro ktery je inkaso povoleno. Premyslim a z hlavy tipuji numero. Netrefil sem se ani jednou hodnotou. Alespon rozlozeni opakujici se cifer jsem mel spravne. Kod baky sem rekl taky nejak pomotane a zacal jsem diktovat telefoni cislo. :( Sem to holt ve stresu zmatkar.
15) Odchazim uspokojene s potvrzenim, na kterem stoji "Potvrzujeme ze pan Jiri Hlavac bytem .... je vlastnikem uctu xx-yyyyyyyyyy/0100 s povolenym inkasem ....... s limitem .... pocinaje dnem ...". No, tak presne tohlesem jim mohl nadiktovat i do telefonu, nebo vyplnit do formulare. Grrrr.
16) Nyni nasleduje jiz jen zaver. Param jak odfaxovat dokument. Z domova faxuji jen pomoci faxmodemu. Cili ode mne jen elektronicke dokumenty. Skener neni na dosah, cestovat k nekomu do firmy, ..., nakonec prisla spasa, z posty faxujou asi za 25,- korun.
No, vedet co budu muset obeghat, tak sem se jim na to vyprd a platil faktury z bankovni simkarty. Akorat bych nemel zdarma podrobny vypis hovoru.
At zije doba internetu, elektronickych podpisu, moderni komunikace, .... a byrokratickych molochu.