Jeden z našich čtenářů nám poslal veskrze pozitivní zkušenosti s nahráním nového firmwaru do mobilu. I když měla celá procedura svoje mouchy, jsme rádi, že se na světě najdou ochotní lidé.
Jeden z našich čtenářů nám poslal veskrze pozitivní zkušenosti s nahráním nového firmwaru do mobilu. I když měla celá procedura svoje mouchy, jsme rádi, že se na světě najdou ochotní lidé.
Tak jsme se tam vypravili Jan Korecký: S jedním z majitelů Nokie 7110 s firmware 4.70 jsem se vypravil do firmy Cellnet, což je autorizovaný servis Nokia. Důvody návštěvy servisu byly dva:
- jednak celkem známý problém 7110, kdy se porouchal flip s mikrofonem
- a jednak i právě problémy s firmware (např. po vytažení z těžké HF sady občas nešly vibrace).
Po příchodu do Cellnetu jsme u dveří s nápisem čekali asi 5 minut, a jelikož byla obě přijímací místa obsazena, ujal se nás jeden z přijímacích techniků. Vzal si nás do kanceláře pro příjem oprav pro dealery. Po standardním předání telefonu a sepsání problémů jsme se zeptali, jak to bude s daty v telefonu (seznam, textovky, schůzky). Technik nám odpověděl, že jelikož nám budou upgradovat firmware, namůže nám zaručit, že tam data zůstanou. Bohužel ani s přáním, zda-li by šel obsah paměti nějak vytisknout na papír jsme neuspěli. Dohodli jsme se tedy tak, že nám zatím opraví jen ten mikrofon a že během té doby (odhad zněl asi na hodinu a půl) se pokusím z Internetu si stáhnout nějaký prográmek, s jehož pomocí si data z telefonu zazálohuji; pak že nám přehrají i firmware.
Našli moji rádcové, našli? Odešli jsme tedy ke mně do kanceláře a po asi 30 minutách hledání jsem na internetu skutečně jeden prográmek našel – šlo sice o časově omezenou verzi na měsíc používání, ale vzhledem k tomu, k čemu jsem ho potřeboval, to bohatě stačilo. Prográmek jsem stáhnul, nainstaloval do notebooku s infračerveným portem a šel jsem zpátky s kolegou do Cellnetu. Telefon byl skutečně po hodině a půl opravený. Bohužel, můj notebook má baterku v takovém stavu, že bez externího napájení je nepoužitelný. Požádali jsme tedy technika, jestli by nás nemohl posadit někam do kouta k zásuvce, abychom mohli zálohovat. Velice ochotně nás dovedl do jedné z kanceláří, kde jsem během pěti minut telefon zazálohovali a předali jej zpět k dokončení opravy. Za další hodinu byl již na telefonu nový firmware, takže jsme s kolegou spokojeně odešli do práce, kde jsme v klidu přenesli data zpět do mobilu.
Celá procedura mě však trošku překvapila. Pokud jsem byl já schopen během necelé hodiny najít na Internetu program, nainstalovat jej do notebooku, zálohovat data z mobilu a posléze je nahrát zpět, proč to není schopen udělat i značkový servis? Samotné zálohování telefonního seznamu, ve kterém je dohromady 128 jmen, 147 čísel, pět e-mailů a tři textové poznámky trvá přibližně dvě minuty. Totéž pak přenesení zpět do telefonu.
Je tomu zhruba týden, co jsem z telefonu jiné značky přecházel právě kvůli paměti na čísla a na textovky na Nokii 6210. tehdy jsem přeťukával seznam částečně ručně. I když jsem ručně přenesl asi jen polovinu svého v té době cca 115 místného seznamu (zbytek skrz SIM), trvalo mi to i s rozdělením do skupin 2 hodiny. Kolega měl ve své Nokii záznamů 220 a mnohem více e-mailů a textových poznámek. I kdyby to řešil už trochu pokročilejším způsobem, že by si jména zkopíroval SIM kartu (a to v jeho případě by taky nebylo tak jednoduché, jelikož 220 záznamů u něj znamená zhruba 350 čísel a ty se na jednu kartu nevejdou!) a pak zpět, přišel by jednak o textové poznámky, musel by beztak ručně přepsat záznamy, u kterých měl více čísel. A také by to byla práce na několik hodin. Proto si myslím, že i kdyby Cellnet vybíral od zákazníků nějaký symbolický poplatek (třeba 50 Kč) za zálohu a po přehrání firmwaru obnovení seznamu, bylo by to velice vstřícné gesto, které by zákazníci jistě ocenili.
Co ale musíme pochválit, je vstřícnost onoho technika, který nám vyhověl prakticky ve všech nestandardních požadavcích.